Liggend/slapend voeden

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

Als ik N0el 's nachts liggend voed, dan valt hij soms (bijna) in slaap. Ik probeer hem na afloop overeind te houden om te boeren, meestal zonder resultaat (behalve dat ik zelf wakkerder word). Hoe doen/deden jullie dat? Wakker maken om te boeren? Niet boeren? Nog tips?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Emmy »

Ik liet mijn zoon nooit boeren s'nachts. Hij viel aan de borst in slaap en zo sliepen we samen verder.
Zolang je kind niet waker wordt, zou ik hem lekker laten slapen of hem héél voorzichtig terug leggen in zijn bedje.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ilse501 »

Emmy schreef:Ik liet mijn zoon nooit boeren s'nachts. Hij viel aan de borst in slaap en zo sliepen we samen verder.
Zolang je kind niet waker wordt, zou ik hem lekker laten slapen of hem héél voorzichtig terug leggen in zijn bedje.
Dat dus. Als hij geen last heeft, zou ik in jouw situatie elke minuut rust en slaap pakken!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Ves

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

En dat is een beetje het probleem: hij heeft vaak last van lucht en boeren duurt soms lang...
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Hemmie »

Oudste niet boeren, die hadden geen last. Jongste wel, maar als hij drinkend in slaap viel liet ik het toch zo, want ik wilde hem ook niet wakker maken. Maar eerlijk gezegd heb ik met hem de eerste maanden vrijwel elke nacht wel een tijdje in een stoel in de woonkamer gezeten, zodat ik zittend kon voeden en evt boeren, en dan hopelijk daarna alsnog slapend in bed leggen. Maar dat wilde je denk ik niet horen...
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

Hemmie schreef:Oudste niet boeren, die hadden geen last. Jongste wel, maar als hij drinkend in slaap viel liet ik het toch zo, want ik wilde hem ook niet wakker maken. Maar eerlijk gezegd heb ik met hem de eerste maanden vrijwel elke nacht wel een tijdje in een stoel in de woonkamer gezeten, zodat ik zittend kon voeden en evt boeren, en dan hopelijk daarna alsnog slapend in bed leggen. Maar dat wilde je denk ik niet horen...
Nee...
Ik zit idd ook meestal in een stoel te voeden, maar het overeind zitten gaat me s nachts steeds meer tegenstaan en het wachten op die boertjes ook :oops: . Liggend is een stuk beter te doen en hij valt dan dus soms gewoon weer in slaap tijdens het drinken. Hij drinkt dan overigens ook wel rustiger. Maar omdat hij zo'n last van die lucht kan hebben twijfelde ik.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Hemmie »

Ik probeerde het meestal gewoon, soms ging het goed, en viel hij lekker drinkend in slaap, maar soms bleef hij onrustig (of werd dat alweer 5 minuten nadat hij in slaap was gevallen). Als dat gebeurde stond ik op. Ik heb heel wat uurtjes in een donkere kamer rondsurfend op internet doorgebracht, want je moet toch wat. Overigens trok ik het nog wel redelijk, maar mijn oudsten sliepen gewoon elke nacht lekker door, en mijn man hielp zo veel als hij kon.
Ik geloof dat het na 2 maanden langzaam beter begon te gaan, maar het heeft nog wel een paar maanden geduurd voordat hij er echt geen last meer van had.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

Ik denk dat ik het nog even liggend blijf proberen. Als het niet lukt (als hij last heeft), kan ik alsnog met hem gaan zitten (maar frustrerend is het wel, als je hard gehoopt hebt dat hij blijft slapen). Vandaag was hij de hele dag onrustig, maar dat zal wel niet alleen van de nacht komen, neem ik aan (of kan het dat de lucht zo lang dwars blijft zitten...)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Miranda »

Ik heb dat dilemma hier dus ook. Jesse moet echt boeren anders wordt hij om de haverklap wakker en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Door de reflux heb ik hem praktisch niet liggend gevoed. Zodra ik het vermoeden van reflux had ben ik al gaan zitten met alle voedingen. Ook met de spreidbroek was liggend voeden geen optie, veel te veel geklungel. Gelukkig voor mij sliep hij al snel de nachten door.
Afgelopen nachten wordt hij wel weer regelmatig wakker. Heb een paar keer geprobeerd liggend te voeden (hij is nl van de spreidbroek af) maar dat is nog geen succes....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

Miranda schreef:Door de reflux heb ik hem praktisch niet liggend gevoed. Zodra ik het vermoeden van reflux had ben ik al gaan zitten met alle voedingen. Ook met de spreidbroek was liggend voeden geen optie, veel te veel geklungel. Gelukkig voor mij sliep hij al snel de nachten door.
Wat waren bij jou de eerste tekenen waardoor je aan reflux dacht? N spuugt toch wel heel regelmatig, ook langere tijd na de voeding, heeft moeite met boeren en is dus vaak onrustig.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Miranda »

Ves schreef:
Miranda schreef:Door de reflux heb ik hem praktisch niet liggend gevoed. Zodra ik het vermoeden van reflux had ben ik al gaan zitten met alle voedingen. Ook met de spreidbroek was liggend voeden geen optie, veel te veel geklungel. Gelukkig voor mij sliep hij al snel de nachten door.
Wat waren bij jou de eerste tekenen waardoor je aan reflux dacht? N spuugt toch wel heel regelmatig, ook langere tijd na de voeding, heeft moeite met boeren en is dus vaak onrustig.
Het vele spugen , zelfs 3 uur na een voeding nog. Tussen voedingen door was hij steeds aan het kokhalzen, ik zag continu melk in zijn mondje wat hij probeerde weg te slikken maar wat niet lukte. Steeds als hij dat probeerde werd hij onrustig, overstrekte zich en was erg overstuur.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Re: Liggend/slapend voeden

Bericht door Ves »

N slikt ook veel weg los vd voeding en verslikt zich daarbij met hik als gevolg. Verder perst/kreunt hij regelmatig, wat ook weer kan leiden tot spugen.
Plaats reactie