spreek me moed in

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

spreek me moed in

Bericht door Eeffie »

K is nu 2,5 jaar oud en begint nu met ik-ontwikkeling en fantasie-ontwikkeling.
Gaat gepaard met veel nachtelijke brulpartijen waarin hij limonade wil, of naar beneden, of naar zijn zus wil kijken... Vannacht was hij van 0.30 tot 03.00 uur aan het spoken, we zijn er 7 keer uit geweest. Dan lag hij weer een paar minuten rustig en begon het weer...
Pfff. Hoe lang duurt deze fase? Please? Iemand iets opbeurends te melden? Please?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: spreek me moed in

Bericht door Mare »

Helpt het als het hier ook zo is? Nouja, Sem is mijn makkelijke kind, maar soms..... pfffff
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: spreek me moed in

Bericht door monika »

Ja, dat moet een fase zijn, want een kind vindt het ook niet leuk als hij er geen winst uit haalt.

Je hebt het vast al geprobeerd, bij ons werkt het het beste om overdag een paar keer te bespreken welk gedrag je zien wilt snachts en hoe gezellig het dan de volgende dag is. iets in de serie van ' als je snachts wakker wordt pak je je knuffelbeer en ga je weer lekker liggen. Als ik snachts in mijn eigen bed kan bliijven en niet steeds naar jou loop dan ben ik de volgende ochtend ook veel gezelliger'.
En dan natuurlijk heel gezellig zijn bij het ontbijt, ook al heb je barstende koppijn.

Ik ben zeker dat er een correlatie bestaat tussen de lengte van dit soort fases en de koppigheid van onze kinderen. Los van hoe handig we het ongewenste gedrag afleren.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: spreek me moed in

Bericht door Suuz »

Oh zoooo herkenning.. Hier helpt idd zeggen van tevoren wat je van hem verwacht en dat herhaald wat je hebt afgesproken wanneer het gaat afspelen. Helaas duurt deze fase al best lang hier en is hij erg bang voor zijn eigen bedje geworden. Maar we hebben afgesproken zodra hij naar school gaat (psz 8 januari) moet hij weer in zijn eigen bedje. Nu nog in mijn bed. Zijn fantasie slaat echt op hol. Ik geef nog bv dus hij wil Veel drinken. Gelukkig is het vaak op en kan dus zeggen sorry het is op ga maar weer slapen. Maar goed dat 4 a 5x is ook best uitputtend
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: spreek me moed in

Bericht door Pauwtje »

Dat zijn de fases die je liever overslaat!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: spreek me moed in

Bericht door Nanda »

Dikke knuffffff
Trotse mama van J en T
Plaats reactie