Een roze bril

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Een roze bril

Bericht door Ana »

Vanochtend bij de oogarts geweest met beide kinderen en J0ela moet een bril.
Dat had ik wel verwacht - ikzelf heb ook gemiddeld min 9.

Ze moesten de afgelopen dagen allebei druppels in hun ogen ter voorbereiding op de oogmeting - wat een drama was dat zeg. I.van kijkt met een oog heel vaak scheel. Niet constant, maar hij draait heel vaak weg. Toch is er op dit moment geen reden om af te plakken oid, ze concludeerde dat hij wel alles goed ziet. Ze gaan hem wel in de gaten houden en over drie maanden moeten ze allebei weer op controle.

J0ela is helemaal blij dat ze een bril mag - een roze natuurlijk - en kan niet wachten tot we naar de 'brillenwinkel' gaan!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Een roze bril

Bericht door Mare »

Haha grappig dat zij er zo blij mee is. Dat ben jij vast minder. Succes met het zoeken van een geschikte bril.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Een roze bril

Bericht door juudje »

Leuk is het niet, maar er zijn echt wel leuke kinderbrillen.
Roos is inmiddels aan haar tweede bezig. Zij was ook erg duidelijk en wou beide keren een roze. En ik was eerlijk gezegd erg snel gewend aan haar bril. Als ze hem nu wel eens niet op heeft dan mis ik iets.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Een roze bril

Bericht door petra1969 »

Cay vond het ook geweldig dat hij een bril mocht. Hij heeft een blauwe met vliegtuigen aan de pootjes. Ik vind dat er tegenwoordig echt leuke kinderbrillen zijn.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Een roze bril

Bericht door Ana »

Inmiddels zijn we weer een weekje verder en hebben we twee brillen gekocht. (1+1 gratis, min of meer) Ik was deze week al wezen informeren bij de opticien hier in S.hoven waar ik als kind altijd ging - maar daar kwam 1 bril uit op ongeveer 450 euro... Ze hebben daar alleen merkmonturen en de glazen waren met J0ela's afwijking weer een stuk duurder.

Apart dat daar dan vanochtend helemaal niets over gezegd werd: je koopt het montuur en dan zijn de glazen inclusief, ongeacht de afwijking. Ze heeft een heel grote cilinder-afwijking en daardoor vervormen alle dingen. Om dat constant te corrigeren is doodvermoeiend en dus is het niet gek dat ze nog altijd elke middag gerust 3 uur lang slaapt. Ik ben heel benieuwd waarin ze zal veranderen als ze eenmaal goed zicht heeft. Misschien wordt ze dan ook minder gevoelig voor allerlei andere prikkels vb als het een herrie is.

Het brillen 'passen' zelf was overigens een uitputtingsslag - ze wilde vooral niet wat nodig was bijv verschillende brillen proberen, in de spiegel kijken, en de bril aan iemand laten zien enz enz. Het grootste probleem was nog dat ik, om haar wat enthousiast te maken, een 'prinsessen-bril' van Disney had gepakt en die was nogal flink duurder. Maar DIE wilde ze natuurlijk alleen maar.

Deze mama gaat eens even in alle rust een kopje thee drinken :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
loet78
J&J HAWAII
Berichten: 9218
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:06 am

Re: Een roze bril

Bericht door loet78 »

Ja brillen kopen met kids kan een gedoe zijn......
Ik heb een zoon met een enorm smal hoofdje. Zijn eerste bril (toen hij dus nog geen 3 was) was een keuze uit 2 modellen die pasten..... a 380 euro!

Nu hebben we een eyes and more. Daar kost een bril 100 euro ongeacht afwijking en dan komt er ook dun geslepen glas in (wat bij anderen meerprijs is) Oke het zijn geen brillen die jaren meegaan, maar dat gaat geen enkele bril bij mijn lieve Tyg0. Laatste was bijna jaar oud en dat is een record!
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Een roze bril

Bericht door Ana »

Ja daar moesten we direct ook al naar kijken, dat het montuur niet zo groot was. Gelukkig hadden we wel wat meer keus - en kwamen we uit op 80 per bril - en dan gaat er nog wat af van de verzekering dus het is te doen. En nu maar hopen dat we het een jaar redden met twee exemplaren!
Ik ben benieuwd wat voor glazen ze krijgt maar ze zouden ze ook zo dun mogelijk slijpen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Een roze bril

Bericht door Ana »

Vanochtend de brillen opgehaald! Mevrouw pikte het 'drama' direct weer op waar ze vorige keer gestopt was: bij de paarse bril die ze (na de prinsessenbril) het liefst wilde vorige keer, maar die was echt te 'zwaar' voor haar koppie.
Dus: kind op de grond huilen en daar stond ik met twee roze brillen grrrr. Gelukkig was mijn moeder er ook en ik ben toen weggegaan, samen met I.van even naar een andere winkel, zodat ze dat conflict met mij niet meer kon volhouden. Wel jammer dat ik het Moment van het opzetten van de bril, en het 'alles-zien' miste - maar anders had het wellicht nog veel langer geduurd. Een van de medewerkers heeft het opgepakt en heeft haar zover gekregen dat ze de brillen opdeed enz enz.

Ze straalde helemaal! 'Mama! Ik kan alles zien!' Het effect is blijkbaar echt groot en overduidelijk voor haarzelf.
Ze wil hem dus graag op en verder moet ze nog even leren hoe ze er netjes mee om kan gaan. (Lees: hoe ze hem heel houdt)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie