Veel vallen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Veel vallen

Bericht door ailay »

Laatst viel het me op dat onze jongste de laatste tijd veel valt. Niets voor hem, hij viel namelijk bijna nooit. Het lijkt ook een beetje vanuit zijn knie te komen als hij valt, zag ik gisteren. Alsof hij er doorheen zakt of zo of dat hij er een vreemde draai mee maakt.
Daarnaast loopt hij ook wat vreemd op het moment. Vaak zie ik hem met 1 been wat op zijn teentjes lopen. Mijn man viel vandaag ook op.
Zijn schoenen zijn al gecontroleerd en zijn goed, dus dat is de oorzaak niet.

Stiekem hou ik mijn hart een beetje vast. Bij onze oudste waren het mank lopen en het klagen over de pijn in zijn knie de aanwijzingen voor zijn heupaandoening.
Ik weet dat de kans klein is dat onze jongste hetzelfde heeft en ik weet ook dat mocht het wel zo zijn dat het verloop heel anders kan zijn als bij onze oudste.
Maar toch maak ik morgen maar even een afspraak bij de huisarts.
Miem

Re: Veel vallen

Bericht door Miem »

Kan me voorstellen dat je jezelf dan wat zorgen maakt. Hopelijk valt het allemaal mee. Goed dat je het even na laat kijken!
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Veel vallen

Bericht door Miranda »

Ik herken je angst. Ik heb dat ook regelmatig.
Danique loopt soms nog steeds heel vreemd maar nu weet ik inmiddels dat dat door de hypermobiliteit komt. Kan dat bij jouw jongste ook het geval zijn?
Als er bij de HA niets uit komt, kun je altijd nog een kinderfysio raadplegen. Ik heb daar voor Danique bruikbare tips gekregen voor als ze weer zo mank loopt.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Veel vallen

Bericht door ailay »

Miranda schreef:Ik herken je angst. Ik heb dat ook regelmatig.
Danique loopt soms nog steeds heel vreemd maar nu weet ik inmiddels dat dat door de hypermobiliteit komt. Kan dat bij jouw jongste ook het geval zijn?
Als er bij de HA niets uit komt, kun je altijd nog een kinderfysio raadplegen. Ik heb daar voor Danique bruikbare tips gekregen voor als ze weer zo mank loopt.
Hypermobiliteit had ik nog niet aan gedacht. Mocht er nu niks uitkomen bij de huisarts, is dat altijd een balletje die ik zou kunnen opgooien bij de fysiotherapeut van onze oudste.

Het zal vast allemaal meevallen, maar ik hoop zo dat ons mannetje niet door hetzelfde heen hoeft als onze oudste. Het is zo'n stuiterbal, als hij rustig aan moet gaan doen...
Plaats reactie