terug in de baby brabbel

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

terug in de baby brabbel

Bericht door monika »

Nic heeft altijd lekker gepraat, is tweetalig en klutst de talen heerlijk door elkaar waar hij weet dat iemand allebei de talen spreekt. De juf op de creche lacht zich vaak een kriek om zijn geweldige intonatie, (ja zeggen op een manier alsof hij heel wereldwijs is of dat hij haar een gunst doet of zo)
De laatste twee weken spreekt hij opeens weer regelmatig een of andere baby brabbel, op het niveau van rond de 10 mnd of zo. Meer klanken en intonatie dan woorden. Hij spreekt wel woorden als ik hem er om vraag, maar praat ook wat meer binnensmonds dan anders. Hij brabbelt ook niet de hele tijd, zit soms ook heel duidelijk te praten in z'n spel.

Ik heb niet de indruk dat er iets mis is met z'n oren, Heeft dit een taal-ontwikkelings functie om even terug te grijpen? Of zou het gewoon 'ik wil even baby zijn' gedrag zijn? Tenslotte heeft hij recent zelf het borst drinken afgebouwd en zijn we bezig met zindelijk worden, dat lukt heel aardig maar net nog niet helemaal. Hij mag van mij best af en toe even baby zijn.
Ik vraag me alleen af of het nog een andere functie zou hebben op taal gebied.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: terug in de baby brabbel

Bericht door Deborah »

Toch was weer slechter en onverstaanbaar gaan praten bij mijn oudste reden om bij de kno te zitten. Dan waren zn buisjes weer gesneuveld. Verder weet ik niet of het een andere functie kan hebben.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: terug in de baby brabbel

Bericht door Ana »

I.van was vorige week verkouden en het viel me op dat hij slechter verstaanbaar was. Maar echt babygebrabbel vond ik het toch ook niet.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: terug in de baby brabbel

Bericht door monika »

ik zal eens extra op z'n gehoor letten en kijken of hij verkouden wordt. Hij ruikt wel wat zoeter dan normaal, dat wijst vaak op verkoudheid, maar die zie ik dus niet. Misschien komt er een zomergriepje aan?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie