Mag een baby ui inademen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Mijn vrouw is erg verkouden en wil vannacht een ui naast haar gezicht. Nu ligt ze altijd naast H (die in de co-sleeper ligt) met haar gezicht naar hem toe. Een ui naast haar gezicht betekent dan dus dat die ui tussen haar en H in staat en dat hij het ook kan inademen. Kan dat kwaad voor hem? Hij is morgen 5 weken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door monika »

geen idee of het kwaad kan voor beeb, maar het lijkt me erg vervelend voor hem als zijn slijmvliezen zo geprikkeld worden terwijl hij niet verkouden of verstopt is. an je lief niet een neusspray gebruiken voor een keer? of een klein beetje eucalyptus of mental op een zakdoek die ze onder haar neus houdt? Als ze een klein beetje gebruikt dan is dat vast minder heftig dan een open geneden ui naast je hoofd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mamavans

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Dat hebben we helaas niet in huis. Zij is al een paar dagen erg verkouden en ik ben ook niet fit dus we zijn niet in de buurt van een winkel geweest om iets te halen. Verder dan hete douche, stomen en die goede oude ui komen we niet echt.

Daarnaast is ze allergisch voor veel medische middelen dus een neusspray vinden die werkt én waar ze tegen kan is een lastige opgave helaas.

Als het niet goed voor H is kunnen we altijd vannacht even van plek wisselen, dat ik naast hem lig. Alleen staat ons bed met één zijde tegen de muur dus dat betekent dat ze dan voor iedere voeding over mij heen moet klimmen en dat is ook niet ideaal. Maar als het niet anders is dan moet het maar zo.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door drus »

de ui tussen jullie inzetten. dringt toch wel door :verliefd:
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mama talla »

Maak je wel eens zelf een soort van neusspray? Gewoon met lauw water en wat zout, moet net zo smaken als tranen of snot :wink: Ik doe dat altijd als ik verkouden ben. En dan gewoon beetje in de palm van je hand en opsnuiven, bij voorkeur boven de wastafel, want het lekt nogal.
Ui heb ik ook met enige regelmaat naast mijn bed staan, maar of dat bij een kleine baby kan weet ik eigenlijk niet.
Beterschap voor jullie!

groeten Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door JasmijnLinde »

Jij kunt 's nachts toch ook de baby aangeven en tussen jullie inleggen?
Ik lees online wel vaak het advies ui en baby. Voor haarzelf is een hoge vitamine C (geen kruitvatzooi) erg effectief. (is wel duur maar werkt erg goed, deze bijv. http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... acturerId= )
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
mamavans

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Had ook gekund inderdaad maar ik word niet altijd wakker van hem :oops: .

In ieder geval zijn we nu allemaal ziek (inclusief H, helaas) dus ik denk dat we de slaapkamer maar behangen met uien voor de komende nacht. Ik weet niet wat dit voor virus is maar hij is hardnekking en er komt geen eind aan.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Chantal »

Beterschap!

Even over de ui. Ik vind het zelf heeeeel vervelend om die lucht van ui in te ademen. Veel te sterk en krijg het er benauwd van. Daarom heb ik het ook nooit bij een baby, en maar een keer of 2 of zo bij een groter kind in de kamer gelegd. Maar die hadden liever snot als een ui ;)
(zelfgemaakte) neusspray werkt hier altijd wel goed.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door jikke »

beterschap ik gebruikte bij de kleintjes Luv (soort dampo) en dan op een keukenrol gesmeerd en onder het rompertje dus niet op de borst zelf.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door JasmijnLinde »

jikke schreef:beterschap ik gebruikte bij de kleintjes Luv (soort dampo) en dan op een keukenrol gesmeerd en onder het rompertje dus niet op de borst zelf.
Luuf mag pas vanaf 6 maanden!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Greetje

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Greetje »

Even om in te gaan op de neusspray,

heeft ze al eens Euphorbium geprobeerd? Van de natuurdrogist, werkt bij ons altijd erg goed. En een paar druppeltjes eucalyptus olie verdampen, boven een kaarsje of als stoombad, heerlijk!

Ik weet niet hoe het met de dampen van de ui zit trouwens, maar ik heb wel eens gehoord dat een ui alle bacillen aantrekt... geen idee of het waar is, maar een doorgesneden ui die dus een tijdje ergens heeft gelegen gebruik ik nu nooit meer! lol
mamavans

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Die ken ik niet. Ik ga eens proberen of ik me vandaag weer energie genoeg voel om erop uit te gaan. Zouden ze het bij De Tuinen hebben? Dat zit hier vlakbij.

We zijn nu bezig geweest met zout water. Weet iemand of we dat ook voor H kunnen gebruiken? Zijn neusje zit helemaal dicht met snot en hij drinkt moeilijk. Ik meen me ook te herinneren dat een druppel moedermelk in het neusje kon helpen tegen het dicht zitten maar dat weet ik niet meer zeker. Iemand?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Emmy »

Ja hoor, druppel moedermelk werkt ook goed!
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Nynke »

mamavans schreef:Ik meen me ook te herinneren dat een druppel moedermelk in het neusje kon helpen tegen het dicht zitten maar dat weet ik niet meer zeker. Iemand?
Moedermelk in het neusje werkt echt heel goed ('als een tiet'). Dat kan trouwens voor je vrouw ook heel goed werken. Zelfde samenstelling als de zoute neusspray, maar als bonus ook nog wat antistoffen en dus fijn voor H en je vrouw.
Ik deed overal moedermelk in, een snotneusje, een prutoogje, wondjes. Of het nu daaraan ligt of ergens anders aan, het leek altijd goed te helpen....
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Emmy »

mamavans schreef: We zijn nu bezig geweest met zout water. Weet iemand of we dat ook voor H kunnen gebruiken?
Ik zou daar mee oppassen aangezien je de verhoudingen misschien niet goed doet. Weet je de verhoudingen voor een baby?
Waarom koop je niet gewoon zo'n zout water spray voor babies bij de drogist?
mamavans

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Emmy schreef:
mamavans schreef: We zijn nu bezig geweest met zout water. Weet iemand of we dat ook voor H kunnen gebruiken?
Ik zou daar mee oppassen aangezien je de verhoudingen misschien niet goed doet. Weet je de verhoudingen voor een baby?
Waarom koop je niet gewoon zo'n zout water spray voor babies bij de drogist?
Omdat ik nog niet buiten ben geweest. Ik ben sinds gisteren pas weer koortsvrij na serieus een week lang hoge koorts en ik heb het geprobeerd gisteren om ergens te komen, maar halverwege opgegeven en terug naar huis gegaan. Koste me teveel energie. Ik ga straks nog eens proberen of ik bij het winkelcentrum kan komen. Neusspray, zoutwaterspray, nog meer handig om in huis te hebben? We knappen zelf nu op maar S en H hebben beiden het stokje overgenomen helaas. S inclusief hoge koorts.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Emmy »

mamavans schreef:
Emmy schreef:
mamavans schreef: We zijn nu bezig geweest met zout water. Weet iemand of we dat ook voor H kunnen gebruiken?
Ik zou daar mee oppassen aangezien je de verhoudingen misschien niet goed doet. Weet je de verhoudingen voor een baby?
Waarom koop je niet gewoon zo'n zout water spray voor babies bij de drogist?
Omdat ik nog niet buiten ben geweest. Ik ben sinds gisteren pas weer koortsvrij na serieus een week lang hoge koorts en ik heb het geprobeerd gisteren om ergens te komen, maar halverwege opgegeven en terug naar huis gegaan. Koste me teveel energie. Ik ga straks nog eens proberen of ik bij het winkelcentrum kan komen. Neusspray, zoutwaterspray, nog meer handig om in huis te hebben? We knappen zelf nu op maar S en H hebben beiden het stokje overgenomen helaas. S inclusief hoge koorts.
Kun je niet wat opa's/oma's inschakelen om wat voor jullie te halen? Ik liet graag een ander voor mij lopen hoor, als ik ziek was!
mamavans

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door mamavans »

Die wonen in Algerije en Guatemala dus dat duurt even ;-). Enkel mijn moeder woont in Nederland, maar die kan niet goed meer lopen.

Maar goed, het is me gelukt om zelf te lopen net. Euphorbium neusspray gevonden. Wel homeopatisch dus en daar heeft mijn vrouw helemaal niets mee, die wil gewoon puur natuur. Maar ze moet het maar doen met wat we hebben of anders niet ;-). Voor H ga ik zo naar de apotheek want een spray in dat kleine neusje (zelfs een babyspray die ik vond, er stond geschikt voor alle leeftijden maar 5 weken is wel erg jong) wil ik niet, ik wil druppels, maar wel 100% zeker weten dat het kan voor hem. En dan vertrouw ik de apotheek meer dan de drogist. En S gaat aan de thee want die hoest de longen uit haar lijf momenteel.

Welkom in de ziekenboeg. Iemand interesse in virussen? Hier zijn ze gratis verkrijgbaar. Ben het zo zat...
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door Ilse501 »

Haal bij de apotheek meteen een paar pipetjes, kan je daar gewoon krijgen. Dan kan je de moedermelk heel makkelijk druppelen. Je hebt dan echt geen spray nodig! Ik had er 3: 1 voor de neus, 1 voor de oogjes en 1 voor andere plekjes waarbij ik moest druppelen (oor bijvoorbeeld). Ik gebruikte moedermelk voor alles, ook bij mezelf en de andere kinderen. Beterschap!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Mag een baby ui inademen?

Bericht door JasmijnLinde »

Ilse501 schreef:Haal bij de apotheek meteen een paar pipetjes, kan je daar gewoon krijgen. Dan kan je de moedermelk heel makkelijk druppelen. Je hebt dan echt geen spray nodig! Ik had er 3: 1 voor de neus, 1 voor de oogjes en 1 voor andere plekjes waarbij ik moest druppelen (oor bijvoorbeeld). Ik gebruikte moedermelk voor alles, ook bij mezelf en de andere kinderen. Beterschap!
Ik heb net een beetje moedermelk van een vriendin gekregen voor het ontstoken oog van Linde.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie