Reflux?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Reflux?

Bericht door Thommy »

het 4-weken oude kindje van een vriendin heeft wellicht reflux. Ze heeft nu via de huisarts een middeltje gekregen dat de pijn bij de kleine iets moet verzachten. Zelf denk ik 'moet je niet naar een kinderarts?' maar de huisarts wil dit even aankijken.

Wat kan ik haar adviseren? Moet ze inderdaad naar een kinderarts of niet? Is het wijsheid om bv te blijven geven (ze is hier voorstander van maar ze zit er momenteel volledig doorheen, mede door haar andere kind van 2 die niet of nauwelijks slaapt....)? Ze had het namelijk zelf over dikkere voeding geven.
Is er iets te doen aan reflux behalve verzachten?
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Reflux?

Bericht door Mare »

Borstvoeding is juist het beste wat ze kan doen. Volgens onze kinderarts is kv juist heel vervelend om te spugen. Het doet pijn en is onaangenaam. Daarnaast verteert het veel langzamer waardoor het kind minder ervan opneemt en langer de kans bestaat dat het nog omhoog komt.

De standaard dingen weet ze denk ik wel? Zo rechtop mogelijk voeden, na de voeding rechtop, bedje iets omhoog... Dat soort dingen?
Voeding verdikken helpt niet en is af te raden.

Hier hielpen de meeste medicijnen helaas niet. Domperidon gaf iets verlichting. Ik zou het niet gelijk nodig vinden om naar een kinderarts te gaan. Ervan uitgaande dat de ha zijn best doet.

Het is zo'n zware tijd, maar gelukkig vergeet je de wanhoop ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Reflux?

Bericht door Dorien »

Bij ons werkte borstvoeding juist niet. Liv had veel pijn en wilde wel zuigen maar al die melk die daarbij kwam trok ze eigenlijk niet. We hebben via een opname de juiste medicatie gekregen. Het was toen nog steeds behoorlijk zoeken naar de juiste hoeveelheid maar toen we dat eindelijk hadden kreeg ik een veel blijere baby.

Verder denk ik dat je eens op borstvoedings.com kan kijken.

Spuugt het kindje ook heel erg veel? Groeit het kindje wel goed? Kan de moeder ook teveel melk hebben waardoor het kindje teveel binnenkrijgt? Blokvoeden kan ook helpen. (zo heette het geloof ik. Ik gaf binnen 3 uur altijd dezelfde borst weer ipv de volle. Ik heb tijden ook nog de volle borst afgekolfd en daarna laten drinken omdat ze de enorme hoeveelheid niet aankon.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Reflux?

Bericht door JasmijnLinde »

Ik kan als enige tip geven: draagdoek.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Reflux?

Bericht door monika »

ik zou denken bv.com; bv vrijwilliger bellen, partner de peuter laten regelen snachts zodat mams ( nog in d'r kraamtijd) wat kan bijkomen.
Ik weet niet of zwaar medisch ingrijpen nou direct het beste is bij 'wellicht reflux' dus niet we weten zeker dat het reflux is. Kindje is pas 4 weken. Bij ons werd de verborgen reflux uit zichzelf een heel stuk beter bij 2 mnd en was verdwenen rond 3 mnd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mamavans

Re: Reflux?

Bericht door mamavans »

Mijn zusje is met haar dochtertje van toen 5 weken met ernstige reflux naar een homeopaat geweest. Ondanks dat ik zelf weinig voel voor homeopatie moet ik zeggen dat ik verrast was door het resultaat. Binnen een paar weken nergens last meer van.
Plaats reactie