Ik ben er klaar mee

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Ik ben er klaar mee

Bericht door Suuz »

M krijgt nog bv maar ik ben er nu eigenlijk zo klaar mee. Hij blijft ook steeds zijn handjes binnen mijn decolleté te stoppen of mijn oksels en snachts 10x erom te vragen.. bleh denk dat ik meer klaar ben met de laatste 2 dingen dan het drinken zelf maar geloof dat drinken de andere 2 dingen in stand houd. Hij is over iets meer dan een week na 2.5 jaar en dat is ook eigenlijk ook best wel netjes.

Hij vraagt zelf nog 3x overdag. Krijgt 2x overdag
Vraagt 10x snacht krijgt 2x.

Ik neem nu al water mee naar boven om voor hem te laten drinken. Ik slik domperidom om überhaupt melk te hebben en heb nog 3 doosjes en wilde al niet meer halen wegens kosten. Maar ben zo zat met dat gefriebel brrr denk dat ik nu gewoon rigoureus het moet stoppen. Streng wezen op dit werkt niet hij blijft het maar doen. Krijgt de kriebels ervan.

Sorry moet het echt ff kwijt. De hoeveelheid melk was ook al erg weinig dus zoveel mist hij nou weer niet.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Uit eigen ervaring, het gefriemel stopt niet per se aks je met voeden stopt. Iris heeft er nog steeds een handje van als ze de kans krijgt, ben in december gestopt.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Petra »

Eens met de ervaring van Laura, al is het hier wat langer geleden.

Je onderschrift loopt trouwens wel flink achter als M al 2,5 jaar oud is....
Wat betreft hoeveelheid. Ik heb het idee dat melk aanmaken gebeurd als er gedronken wordt op deze leeftijd. Ze drinken ook erg effectief, dus je kan niet echt iets zeggen van de hoeveelheid denk ik. Tenminste dat was mijn idee.
Ik kon na het jaar ook makkelijk een voeding overslaan.

En ik zou de borst in de nacht helemaal niet meer aanbieden. Nu krijgt ie nog 2x wel zijn zin, maar de andere keren niet.
Hier was het op een gegeven moment: je mag pas weer als het ochtend is, dat combineerde ik met een lampje dat op een bepaald tijdstip aan ging.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Annet »

Ik vind dat je het toch al best lang heb volgehouden hoor!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Hemmie »

Dat gefriemel herken ik wel van Abel, heel irritant, maar geen idee of stoppen met bv zou helpen, die andere 2 hebben dat nooit zo gedaan. Wat betreft het aantal voedingen, dat heb ik zelf rond zijn 2e verjaardag omlaag gebracht. Hij drinkt nu 2x per dag, beide keren voor het slapen gaan, dus op de dagen dat hij 's middags niet slaapt (nu meestal jog wel, maar dat zal de komende tijd wel veranderen) nog maar 1x. 's Nachts ben ik er op een gegeven moment gewoon mee gestopt, hij mag als hij wakker wordt wel bij ons in bed, evt tegen mij of mijn man aan liggen, maar niet meer drinken. Dat was eigenlijk heel snel duidelijk voor hem, hij vraagt er nu al een tijd niet meer om.
Ik zou persoonlijk nog niet meteen helemaal stoppen, maar eerst proberen af te bouwen naar 1 of een paar vaste drinkmomenten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Mare »

Sem dronk twee maanden geleden nog heel veel, dag en nacht. Nu heb ik hem beperkt en mag hij nog maar twee keer per dag drinken. Als hij naar bed gaat en als wij opstaan. Helaas is hij heel erg volhardend en blijft erom vragen. Dag en nacht -.-
Dus nu probeer ik iets nieuws. Hij mag alleen nog maar op de bank drinken en daarna breng ik hem naar bed. Dan hoop ik dat hij 's nachts niet meer erom gaat vragen.

Maar het friemelen stopt volgens mij zo snel niet helaas. Als ik David van 5,5 moet troosten verdwijnen zijn handen ook nog graag in mijn decolleté. :P
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Suuz »

Hij heeft vandaag prima geen borst geaccepteerd. Dus denk dat het best gaat lukken. Snacht was meestal 22 uur als ik naar bed ging en smorgen vroeg rond 6.30. Dus niet echt midden in de nacht. De reden waarom ik weet dat er niet veel inzit is dat hij binnen 2 min klaar was per borst en snachts stroomde niks.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Hemmie »

Ik merk ook niet echt dat er nog melk komt, maar toen hij een paar maanden geleden vlak erna moest spugen bleek dat toch nog mee (of in dat geval tegen ;-)) te vallen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door vuurvonk »

dat gefriemel ken ik...word er ook gek van maar het is een menneke dat graag huidcontact heeft heb ik wel gemerkt.gaat ook graag met zijn hoofd op mijn blote buik liggen.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Suuz

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Suuz »

Nou ging tot 6 uur vanochtend erg goed.. snachts natuurlijk wel om gevraagd maar water aangeboden. Tot die van 6 uur toen deden me borsten zeer. Dus toch snel alleen even de druk eraf drinken. Verder vandaag niks drinken. Echter tjonge wat was hij vandaag vervelend.. ipv dat hij dus aan mij hing en frummelde ging hij nu constant stoute dingen doen. Aaaaa. En ik heb al zo veel mogelijk weg gelegd in huis. Zijn al weinig dingen en juist die dingen doet hij dan even.. zucht. Net de gevulde bakje brokken van de kat legen in de waterbak. De computer aanzetten. Lampen aandoen. Boekenkast leeggooien. Enz zal vast een reactie zijn of gewoon een fase of de verandering van weer.. maar blèh niks aan
Suuz

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Suuz »

Nou hij heeft sinds dinsdag ochtend niks meer gedronken en het gefriemel is wel een stuk minder geworden!

De nachten nog niet helaas. Wel neemt hij niet het water dus dorst heeft hij dus eigenlijk dus ook niet ;) handig om te weten.. hopelijk gaat dat ook snel de goede kant op.
Suuz

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door Suuz »

Oh en geen last van mijn borsten want gebruik geen domperidom meer..
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Ik ben er klaar mee

Bericht door jikke »

fijn dat het de goede kant op gaat. Die nachten is natuurlijk ook weer leren doorslapen. Hij heeft nu een patroon van wakker worden.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie