Staan en niet slapen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Staan en niet slapen

Bericht door edevries »

Het is weer zo ver met Stijn. We gaan nu de 3e week in dat hij slecht slaapt, of beter gezegd helemaal niet slaapt.
Hij was een paar weken geleden ziek en sindsdien werkt zijn slaapritueel niet meer.
Als we hem naar bed brengen gaat hij niet liggen, blijft de hele avond staan. Hij is zo moe dat dat hij dan tegen het bed aanleunt of half zit, maar liggen ho maar.
Nieuw is dat hij hysterisch begint te huilen.
We gaan dan naar hem toe om hem gerust te stellen, maar dat houdt niet lang aan.
We zijn er echt moe van. Elke avond hetzelfde liedje. Hij houdt het rustig vol tot een uurtje of twaalf s nacht, valt dan in slaap van ellende, en wordt dan elke 2 uur huilend wakker. Dan sussen we hem weer, slaapt dan 2 uur en weer wakker. En de volgende ochtend zijn wij weer gebroken moe.
Overdag wil hij nu natuurlijk zijn middagslaapje verlengen om zijn slaaptekort in te halen, maar dat staan we nu niet toe. Bang dat hij dan zijn dag-nacht ritme omdraait.
Maar er mag snel verandering in komen, want ik ben doodop.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Staan en niet slapen

Bericht door monika »

Volgens mij had Su uz dat ook met M ace een kleine 2? jaar geleden. Volgens mij waren er toen advizen over een slaapzak aan en die aan de matras vastmaken of zo. Ik weet niet hoe het uiteindelijk bij hen overging.
Pittig hoor.

link gevonden:
http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... laapt+niet
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Staan en niet slapen

Bericht door JasmijnLinde »

Wat gebeurt er als je hem bij je in bed neemt?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Staan en niet slapen

Bericht door Mamalon »

Is oorontsteking uitgesloten? Of pijn van doorkomende tandjes? Heb je al PCM geprobeerd?
Lastig he, veel sterkte!
Mamalon
Suuz

Re: Staan en niet slapen

Bericht door Suuz »

Nee was ik niet ;) maar herken wel fases. . Hier is zijn bed nu echt een no go gebied. . Dus slaapt hij in mijn bed.
edevries

Re: Staan en niet slapen

Bericht door edevries »

In bed nemen wekr wel, maar we gaan meestal pas rond half twaalf - twaalf naar bed.
En wat doen we dan tot die tijd ?
Hij staat nu in zijn bed, al sinds 20:00. Af en toe huilt ie, dan gaan we langs om hem gerust te stellen. Hij laat zich dan ook geruststellen. Dat is al wat.
Maar hij staat dus. Hij gaat niet liggen.
Slaapzak helpt niet. Hij wurmelt zich en dan op een of andere manier uit, en gaat dan alleen meer huilen.
Het is echt hopeloos op het moment.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Staan en niet slapen

Bericht door Ana »

Wat enorm frustrerend voor jullie! En voor hemzelf ook. Het duurt al lang zeg.
Geen oorontsteking oid dus?
Je zegt dat jullie vrij laat gaan slapen, maar zou hij samen met jou in jullie bed wel gaan slapen? En dat je dan na een tijdje toch weer naar beneden kan?
Succes hoor... hopelijk geeft hij dit snel op.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Greetje

Re: Staan en niet slapen

Bericht door Greetje »

Tja ik had ook zo'n dondersteen...
Hannah is nog steeds geen makkelijke slaper. Maar goed,

Ik ging inderdaad samen met haar in het grote bed liggen en dan net zo lang wachten totdat ze slaapt en dan weg sneaken. Toen ze wat ouder werd, werkte dat juist niet meer want dan werd ze afgeleid door mijn aanwezigheid. Heb ook nog een tijdje met mijn rug naar haar toe gelegen. Ook kreeg ze op een gegeven moment volgens mij door dat ik dan wegging en probeerde ze nog harder om wakker te blijven.
Een vast slaapritueel helpt bij haar goed. Weltrusten zeggen, naar boven, tanden poetsen, pyama aan, boekje lezen, slaap lekker! (zoiets) Ook een vaste slaaptijd (ongeveer). Nu op dit moment is het beste om strikt te zijn, weltrusten = weltrusten en gaan slapen = gaan slapen, geen gedrein en gedoe. Wel slaapt ze nog steeds in het grote bed, maar nadat ze in slaap is gevallen leg ik haar zonder problemen in haar eigen bed.

Hoe oud is Stijn trouwens? Ik liep namelijk (opeens herinner ik het me weer... :roll: ) ook vaak met Hannah in de draagdoek op mijn rug door de tuin (in Gambia) totdat ze in slaap viel en dan legde ik 'r in bed... Totdat dat niet meer werkte en toen ging ik samen met haar liggen.

Maar boy, wat is het frustrerend een hysterisch huilend kind dat blijft staan in bed! Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden!
Geef je borstvoeding trouwens? Dat is/was bij mij ook altijd een goeie om een kind in slaap te krijgen.
edevries

Re: Staan en niet slapen

Bericht door edevries »

Hij is in Okt 2 geworden.
Borstvoeding, ja nog steeds maar helpt niet.
Draagzak heeft ie nooit in willen zitten, terwijl Sem een echt draagzakkindje was, en daardoor ook makkelijker in slaap viel.
Slaapritueel blijven we nog steeds doen met tandenpoetsen en verhaaltje lezen en gaat altijd op vaste tijd naar boven.

Er is misschien enige verbetering in zicht. Hij heeft gisterenavond duidelijk minder gehuild, liet zich goed gerust stellen, en rond 22:45, is hij gaan liggen en in slaap gevallen.
Om 01:00 was hij natuurlijk weer wakker, maar dan is hij meteen bij ons in bed gekomen. Hij slaapt dan, en wij ook !
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat lopen.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Staan en niet slapen

Bericht door JasmijnLinde »

Ik zou lekker even bij hem in bed gaan liggen als de slaap niet lukt. Gister ook nog even bij mijn 5-jarige meisje in bed gaan liggen. Heerlijk.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Miem

Re: Staan en niet slapen

Bericht door Miem »

Wat ik een tijd heb gedaan is gewoon in de slaapkamer gaan zitten, boekje lezen of wat dan ook. Een stukje van het bed af. Gaf dan geen aandacht, alleen als ze huilde herhaalde ik dat het bedtijd was, lekker slapen. Verder zei ik niks. Want het moet ook niet té leuk worden natuurlijk haha.

Na een tijdje ging ze dan gewoon slapen, en zo ging het steeds makkelijker. Toen het iets beter ging rommelde ik wat in de gang, op de badkamer, met het licht aan, zodat ze zeker in de gaten had dat ik in de buurt was. En zo bouwde ik het af.

Na ziek zijn is het altijd even weer opnieuw oppakken van het ritme.
edevries

Re: Staan en niet slapen

Bericht door edevries »

Er leek geen eind aan te komen.
Het heeft nog weken geduurd en nu gaat hij gelukkig beter slapen !
Hij blijft nu tenminste liggen en valt dan meestal na 45 min. in slaap.
Een enorme stap vooruit in vergelijk met hoe het was.
We hebben een lampje die op het plafond sterren projecteert.
Hij is dan afgeleid, en niet zo veel bezig met niet willen slapen en staan.
En verder een strak slaapritueel.
S nacht wordt hij altijd nog 1 tot 3 keer wakker. Dan komt hij bij ons liggen en slaapt dan weer door.
En wij ook 
Perfect is het niet en gaat het ook niet worden denk ik, maar wij komen ook weer beter aan onze nachtrust toe.
Plaats reactie