Beetje sip..... borstvoeding

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Eghosa01 »

H drinkt al ruim 2 jaar... Een half jaar ofzo alleen nog ' s avonds. De laatste tijd vind ik het wel mooi geweest. Als ik 's avonds weg ben dan slaat hij al een dag over. Ik bied het hem niet meer aan, maar hij vroeg er zelf elke avond nog naar(mama, bosje drinke?). Tot vanavond.... en dat vind ik toch eigenlijk best een beetje jammer.... Ik weet dat ik het geweldig heb gedaan, en aan de ene kant vind ik het wel mooi geweest, maar aan de andere kant word ik er verdrietig van en heb er toch wel pijn in mijn hart van als dit nu echt "het begin van het einde is".
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door monika »

ja, die dubbele gevoelens he. afsluiten van een tijdperk.
Nic is ook onlangs gestopt (januari) en vroeg zelf niet meer na een poos soms wel en soms niet te vragen. Totdat het echt over was en nu vraagt hij elke keer weer als we even samen in bed liggen. Dus misschien vraagt hij morgen weer wel.

zoals je al zei, goed gedaan!
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Suuz »

Wel goed gedaan hoor! Hier wel eentje die nog wel vraagt maar ik had er zelf wat genoeg van. (Oeps) hij is 2.5 jaar. Ben net 1.5 week gestopt.

Alleen heb ik nog wel last van mijn linker borst. Zitten 2 zeer pijnlijke plekken in. Baal daar best van. Weet niet wat ik daarmee aan moet.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Esther »

Waaaat?! Hugo is toch nog geen twee!!! :shock:
Oef. De tijd gaat te hard.

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, hier ben ik me ook mentaal aan het voorbereiden op de laatste keer drinken (al hoop ik dat het nog een paar maanden duurt). Je kunt terugkijken op een fijne periode, en je hebt hem het beste gegeven. Maar het is wel slikken, kleine jongetje worden groot...
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16970
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door LindaJager »

Esther schreef: kleine jongetje worden groot...
Ja, voor je het weet zijn ze 14 en een kop groter dan jij bent ::wink: ::wink:
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Eghosa01 »

Esther schreef:Waaaat?! Hugo is toch nog geen twee!!! :shock:
Oef. De tijd gaat te hard.
Maar het is wel slikken, kleine jongetje worden groot...
Hij is al zelfs 2 jaar en 2 maanden :D. Enne, groot is hij zeker... draagt 98/104!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Miranda »

Alweer 2 jaar??? Waar blijft die tijd zeg.....

Maar super dat je 't zo lang hebt gedaan zeg! Petje af voor jou!
Ik hoop dat ik mijn boefje (nu 10-maandertje) ook nog een tijdje zelf mag voeden!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door mama talla »

Ik denk dat ik ook langzaam die periode af ga sluiten. Als het kan zou Anna nog wel meer dan 2 keer willen drinken. Nu ik weer 4 dagen ga werken gaat de ochtendvoeding er langzaam maar zeker af. Blijft alleen de avondvoeding nog over. Daar gaan we vast nog wel een tijdje mee door. Maar toch een gek idee dat ik die periode ook eens moet gaan afsluiten.
Enne, heb je een foto van Hugo? Hij is echt groot! Anna draagt met haar bijna 3 jaar nu maatje 92. Dat is onze ieniemienie :)

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Gerrie »

Hier loopt de periode van borstvoeding ook af.
Waar ze een maand geleden over het algemeen nog 3x per dag bij mij dronk (ochtend, middag en avond) is het nu vaak alleen nog de ochtend, soms de middag, maar in de avond prefereert mw een flesje melk en nee, daar ga ik niet meer voor kolven.

Fijn dat je zo lang nog samen hebt kunnen genieten van de bv.

En wauw, grote jongen is Hugo. Sarah (zelfde leeftijd ongeveer) pas nog in 92, zal rond de zomer wel over gaan in 98, maar 104 klinkt wel heeeeel groot.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Mare »

mama talla schreef:Ik denk dat ik ook langzaam die periode af ga sluiten. Als het kan zou Anna nog wel meer dan 2 keer willen drinken. Nu ik weer 4 dagen ga werken gaat de ochtendvoeding er langzaam maar zeker af. Blijft alleen de avondvoeding nog over. Daar gaan we vast nog wel een tijdje mee door. Maar toch een gek idee dat ik die periode ook eens moet gaan afsluiten.
Enne, heb je een tekening van Hugo? Hij is echt groot! Anna draagt met haar bijna 3 jaar nu maatje 92. Dat is onze ieniemienie :)

Groetjes Jikke
Dit is herkenbaar. Sem mag nu nog twee keer per dag drinken, maar als het aan hem lag dan zou hij nog wel vier of vijf keer vaker willen drinken. ;) Ik ben benieuwd hoe lang we nog zo doorgaan.
Ik zou er trouwens wel vrede mee hebben als het klaar was. Je sluit een periode af, maar het was een goede periode. :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door Hemmie »

Marrit heeft 5 jaar bv gehad, die had rond die tijd ook maat 104 :-D

Abel is bijna 3, drinkt meestal nog 2x per dag, beide keren voor het slapen, soms slaat hij 's middags over. Hij zou er nog niet zonder willen, maar vraagt ook vrijwel nooit om vaker te drinken. Geen idee hoe lang hij nog door gaat, ik dacht altijd dat hij eerder zou stoppen dan Marrit, maar twijfel inmiddels wat. Maar ik vind het ook een rare gedachte dat het in de komende 2 jaar toch echt gaat stoppen, inmiddels alweer 9,5 jaar vrijwel ononderbroken een kind aan de borst, wat zal dat gek zijn. Maar ook wel weer een mooie mijlpaal denk ik, kleine kindjes worden nu eenmaal groot.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Beetje sip..... borstvoeding

Bericht door ailay »

Hier begint de borstvoedingsperiode ook ten einde te lopen. K. wordt over 1,5 maand 3 en heeft het langst van alle kinderen borstvoeding gehad. Nou drinkt hij nog maar 1 keer per dag en dat is meestal als hij 's ochtends vroeg bij ons in bed sneakt.
Aan de ene kant ben ik er wel wat klaar mee, maar aan de andere kant is dit toch ook nog wel even heel knus. Hij wordt voor mijn gevoel zo veel sneller groot dan de andere twee. :shock:
Plaats reactie