compacte wandelwagen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Eind deze week weet ik of de plaatsing van een 1 jarig jongetje door zal gaan (pleegzorg). Ik ben me vast aan het orienteren op een 2e hands wandelwagen. Ik zoek er eentje die comfortabel genoeg is voor langere afstanden maar zo compact opvouwbaar is als een buggy (heb kleine auto). Hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Nynke »

Ik moet denken aan de Quinny buzz. Hij past bij mijn zusje achter in de Fiat Panda. Het onderstel kun je klein opvouwen. Hoe klein precies, weet ik niet.
Afbeelding
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Mijn laadruimte is nog kleiner dan een panda (peugeot 107) maar op foto's ziet het idd lekker compact uit. En veel aanbod op marktplaats dus dat is ook fijn. Dank je
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door kaatje71 »

spannend! Ik hoop voor je dat het doorgaat.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Annet »

destijds ook wel gezien dat bij een kinderwagen welke op het plaatje lijkt de wielen eraf konden (de 2 achterste), dan wordt ie waarschijnlijk nog smaller, maar weet niet of dat deze is.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Ja, is deze want inmiddels heb ik via marktplaats deze voor hele mooie prijs aangeschaft (wordt het niet dit kindje, komt er wellicht een ander kindje op mijn pad). Onderstel past idd in mijn achterbak zonder dat ik bank plat hoef te doen. Wielen kunnen eraf maar het hoeft niet voor in mijn auto. Supertip geweest Nynke, dank je!

Kaatje, het is TE spannend, pfffft.
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Nynke »

Geen dank hoor!
Het moet erg spannend voor je zijn. Weet Joris er al van?
Daarnaast vind ik het ook super dat je dit gaat doen!
Onze gedachten zijn er ook wel eens over gegaan, maar wij vinden het te spannend en zijn bang dat we zo'n - toch beschadigd - kindje onvoldoende stabiliteit kunnen geven (ivm werk allebei). Het is goed dat er mensen zijn zoals jij die de uitdaging (sorry voor het 'cheesy' woord) vol aangaan!
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Joris weet dat er misschien een kindje komt maar ik besteed er nog niet veel aandacht aan. Hij wil het graag dus het zou een grote teleurstelling zijn als het niet door ging. Maar gisteren heeft hij op schoot gezeten zelfs (geen schootkind) EN me geschopt (geen agressief kind) dus hij voelt ws meer aan dan ik vertel.
Ik werk ook en niet ieder kind kan opvang aan, daar kijken ze goed naar. Sowieso moet de match met je gezin goed zijn en kun je nee zeggen als je vermoedt dat die match niet goed is. Maar het is ook gewoon een kwestie van 'zin hebben in een kind erbij', niet teveel aan de mogelijke problematiek denken. Een biologisch eigen kind is ook geen garantie voor probleemloos ouderschap.
annelies

Re: compacte wandelwagen

Bericht door annelies »

wennetje schreef:J Maar het is ook gewoon een kwestie van 'zin hebben in een kind erbij', niet teveel aan de mogelijke problematiek denken. Een biologisch eigen kind is ook geen garantie voor probleemloos ouderschap.
aan de ene kant : mee eens, aan de andere kant: totaal niet mee eens :)
Ik neem aan dat je je heel bewust bent van de mogelijke (=grotere kans op) problemen bij een kindje dat niet (meer) bij de biologische ouders kan zijn.
Mijn oudste woont in een (netwerk-) pleeggezin, en vrienden van ons hebben naast hun biologische kinderen ook pleegkinderen in huis (zowel langdurig, dus tot ze volwassen zijn) als crisisopvang (voor jonge kindjes, baby''s meestal). Het vraagt andere, intensieve zorg, een pleegkindje. Ik heb veel respect voor ouders die dat willen aangaan, ik wens je dan ook heel veel liefde en geduld toe.
Blijft het kindje (als het goed gaat) bij je? Of is het tijdelijk?
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Maar begint het niet gewoon met 'zin hebben in'?
Natuurlijk ben ik me er van bewust wat de problematiek kan zijn. Als je je daar niet bewust van bent zorgen ze wel dat je je dat wordt tijdens de verplichte training en het gezinsonderzoek. Maar als je geen crisisopvang doet, dan heb je zelf ook een stem in wat passend is en wat niet. Het zou toch zonde zijn als een goede plek verloren gaat door de angst voor mogelijke problematiek? Je kunt ook kiezen voor weekend en/of vakantie pleegzorg.

Dit kindje zal niet meer terug kunnen naar huis en blijft bij ons wonen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Emmy »

-
Laatst gewijzigd door Emmy op zo jun 21, 2015 8:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door monika »

op verzoek berichtje verwijderd.
Laatst gewijzigd door monika op ma jun 29, 2015 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Emmy »

-
Laatst gewijzigd door Emmy op zo jun 21, 2015 8:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

monika schreef:
Sorry Wendy voor het kapen van je draadje.
Juist mooi onderwerp toch?
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Emmy schreef:Ik volg je helemaal W endy. De intensieve training die je krijgt zorgt er voor dat je goed op de hoogte bent wat een problematische jeugd, uithuisplaatsing en pleegzorg allemaal met een kind, met pleeggezinnen maar ook met de biologische ouders kan doen. Het is niet niks, maar er wordt goed gekeken wat er wel en niet past en kan binnen je gezin. En je moet zeker niet leven met :"Wat voor problemen gaan we allemaal tegenkomen?" Dat is gewoon geen positieve instelling
Soms weet je ook gewoon niet hoe moeilijk iets is en of je er mee om kunt gaan of niet. Als je mij een paar jaar geleden verteld zou hebben wat de handleiding is van mijn zoon dan had ik je ook gezegd dat ik dat nooit zou kunnen (want ik zag mezelf als een heel ander soort opvoeder). Mijn zoon heeft veel rust nodig, is snel overprikkeld, dus hier zou een kind met ADHD echt ten koste gaan van hem. Daarentegen denk ik juist veel te kunnen beteken voor een kind wat helemaal in zichzelf gekeerd is. Zo is het bij een ander gezin weer andersom en zo wordt er voor de meeste kinderen (mits klaar voor een gezin) wel het juiste gezin gevonden.
De ervaringen met pleegzorgwerkers zijn hier heel wisselend, 24 uur per dag bereikbaar zijn ze doorgaans niet maar je wordt doorgaans niet aan je lot overgelaten, zeker niet als beginnend pleegouder.
Laatst gewijzigd door wennetje op do jun 25, 2015 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
annelies

Re: compacte wandelwagen

Bericht door annelies »

wennetje schreef:Maar begint het niet gewoon met 'zin hebben in'?
Natuurlijk ben ik me er van bewust wat de problematiek kan zijn. Als je je daar niet bewust van bent zorgen ze wel dat je je dat wordt tijdens de verplichte training en het gezinsonderzoek. Maar als je geen crisisopvang doet, dan heb je zelf ook een stem in wat passend is en wat niet. Het zou toch zonde zijn als een goede plek verloren gaat door de angst voor mogelijke problematiek? Je kunt ook kiezen voor weekend en/of vakantie pleegzorg.

Dit kindje zal niet meer terug kunnen naar huis en blijft bij ons wonen.

Het kan best beginnen met 'zin hebben in', dat is prachtig.
Mijn ervaring is wel dat de training en het onderzoek wisselend gedaan worden en de begeleiding van pleegouders ook niet altijd naar wens verloopt als het gaat om de mogelijke problematiek van de pleegkinderen. Dat baart mij wel eens zorgen in deze maatschappij, waarin veel mensen individualistisch leven en de nood binnen de pleegzorg hoog is. Je zult er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben en het kindje zal een mooie plek krijgen.

Het is inderdaad zonde als geschikte kandidaten afhaken uit angst voor de problematiek, daar heb je helemaal gelijk in. Tegelijk is mijn ervaring dat de zorg beter kan op dit gebied, wat weer beter is voor het pleegkind. Maar goed, dat is een andere invalshoek :wink: die in dit geval niet aan de orde is.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door monika »

" En een kind is wellicht beter af in een semi-nederlands gezin, dan in een overvol kindertehuis. Toch?"


Ja, mee eens. En ja, in een multi cultureel land zal het regelmatig gebeuren dat een kind in een andere cultuur gezin geplaatst wordt dan de eigen. En wellicht ook met een andere taal te maken krijgt. Niet perse negatief, maar lijkt me gewoon een extra ding erbij. Maar ja, ook binnen de nieuwzeelandse cultuur is veel variatie, netzo als in de nederlandse.

Hier in NZ is een grote nadruk op het contact houden met eigen familie voor pleegkinderen. Hoe is dat in NL en in andere landen?
Natuurlijk is het goed voor een kind om z'n achtergrond te weten, maar hoe vind je de balans tussen de opvoeder zijn, evt negatieve invloed van de familie waar kind weg moest etc. wel / geen contact houden.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Emmy »

-
Laatst gewijzigd door Emmy op zo jun 21, 2015 8:29 am, 3 keer totaal gewijzigd.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door monika »

wat een goed idee zo'n levensverhaalboek met foto's.

Leuk om te lezen hoe het werkt in Oz.
Laatst gewijzigd door monika op ma jun 29, 2015 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
annelies

Re: compacte wandelwagen

Bericht door annelies »

mooi om te lezen Emmy! Daar kunnen ze hier in Nederland best nog wat van leren!
Het verhaal wat betreft de biologische ouders is ook heel duidelijk, lastig ook wanneer een kind dat opnieuw geplaatst moet worden omdat het toch niet gaat thuis......

Dank voor je verhaal!
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Emmy »

[
Laatst gewijzigd door Emmy op do jun 25, 2015 4:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Deborah »

Weet je al meer?? Het heeft ook mijn belangstelling, maar pas over een paar jaar als mijn kids steviger in hun schoenen staan.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door kaatje71 »

ze heeft nu sinds kort een heel schattig pleegzoontje!!

(mag ik toch wel vermelden hè hoop ik...)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Jahoor Kaatje71
Sinds 18 mei woont hier een jongetje van 18 maanden. Staat nu naast me te seinen dat hij op schoot wil, gaat goed dus.

En Deborah, ik had zeer mijn bedenkingen of ik wel door moest zetten toen er aan PDD NOS hedacht werd bij biozoon. Wat doe ik hem aan? Maar dat waren zorgen voor niets. Het blijkt de liefste grote broer die er bestaat. Geen jaloezie ondanks mij moeten delen na 6 jaar met ons 2-en zijn. Alleen even testen of ik er nog wel voor hem ben en van hem hou (ook als hij heeeeeel stout doet) maar ik had me zorgen gemaakt als hij dat niet deed.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Mamalon »

Leuk We ndy! En wat fijn dat je zoon er zo lief voor is. Weet je al hoe lang je pleegzoontje bij jullie mag blijven?
Mamalon
wennetje

Re: compacte wandelwagen

Bericht door wennetje »

Hij mag hier opgroeien.
annelies

Re: compacte wandelwagen

Bericht door annelies »

wat mooi joh! En goed om te lezen hoe je zoon erop reageert, fijn!
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door Mamalon »

Echt bijzonder. Geniet van je mooie gezin!
Mamalon
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: compacte wandelwagen

Bericht door jikke »

Fijn dat het zo goed gaat. Hopelijk groeien ze op tot gewone broers. Wij zijn thuis met 7 kinderen waarvan maar 2 bio's.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie