allergien testen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

allergien testen

Bericht door monika »

Heeft het zin om op allergien te testen voor het 4e levensjaar? Ik meen me te herinneren dat onze HA dat niet wilde doen toen Jort klein was. Nic heeft op het ogenblik antihystamine die goed werken. Sinds het voorjaar was hij erg moe, niezen. Met medicijnen gaat het goed. Omdat we nu naar het eind van de zomer gaan heb ik de laatste 3 dagen zonder medicijnen geprobeerd, maar weer geen energie om te spelen en om 15 uur in slaap vallen in de huiskamer.
Ik zou graag weten waar hij op reageert, misschien kunnen we wat vermijden. Ik vraag me echter af of ze al testen zo jong.

Iemand ervaring?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: allergien testen

Bericht door juudje »

hier ook een jongen met allergie. De eerste test was wel voor het vierde levensjaar gedaan. En daar kwamen wel degelijk allergieën uit (was via bloedtest). Daar konden we wat op inspelen. echter 2 jaar geleden (toen was hij 7) naar het ziekenhuis doorgestuurd omdat het erger werd en de ha het er niet goed onder kreeg. Daar nogmaals getest en het was in die jaren wel verergerd, dus de behandeling wat aangepast en er is een allergie verpleegkundige hier thuis geweest van uitleg en tips. Daar hebben we een hoop aan gehad en op die manier het iets dragelijker gemaakt voor tom.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
rees
J&J SANTORINI
Berichten: 1126
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:36 am

Re: allergien testen

Bericht door rees »

Raven was 2,5 bij haar eerste allergietest, dus kan zeker hoor!
groetjes van rachel, moeder van raven(19-08-1999) en gallyon (11-07-2005)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: allergien testen

Bericht door monika »

OK, ik zal hem eens terug nemen naar de huisarts. Ik vind hem veel te moe en hij krabt zich een ongeluk als hij z'n medicijnen niet heeft. Eens kijken of ze open staat naar verder kijken.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4066
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: allergien testen

Bericht door Eeffie »

monika schreef:Eens kijken of ze open staat naar verder kijken.
En anders staat ze er maar niet voor open, en stuurt ze je door naar een kinderarts. Dan gaat die het doen.
Als jouw gevoel zegt dat je in de goede richting zit, dan moet je dat volgen en niet makkelijk opgeven hoor.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2764
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: allergien testen

Bericht door marije1977 »

Neline is met vier jaar en met zes jaar getest. De eerste keer was ze onder narcose vanwege buisjes in haar oren en de tweede keer moest ze al bloedprikken voor iets anders. Beide keren kwam er wel uit dat ze ergens allergisch voor is, maar niet waarvoor. Dat kan gebeuren als ze jong testen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: allergien testen

Bericht door jikke »

marije1977 schreef:Neline is met vier jaar en met zes jaar getest. De eerste keer was ze onder narcose vanwege buisjes in haar oren en de tweede keer moest ze al bloedprikken voor iets anders. Beide keren kwam er wel uit dat ze ergens allergisch voor is, maar niet waarvoor. Dat kan gebeuren als ze jong testen.
dat hadden wij. Met 3 jaar niet allergisch voor de kat. Super. nadat het beestje was gestorven kregen we een nieuwe tenslotte was ze niet allergisch. Helaas bij de test van vorig jaar (10) toch wel. dus het kan al wel alleen bouw je allergieen ook op dus wat hij nu niet heeft wil niet zeggen dat hij het later niet krijgt.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie