lekkende nachtluiers

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

lekkende nachtluiers

Bericht door monika »

Nic heeft de laatste tijd regelmatig een nat bed in de ochtend. Hij droeg nog luiers voor 16kg en zwaarder (hij is 18 kilo) dus ik dacht, misschien zijn die dingen gewoon te klein, laat ik eens pyama broekjes voor 18-24 kilo proberen. Het is wel makkelijker aantrekken, maar daar blijft het dan ook bij. De helft van de tijd zijn hij en z'n bed toch nat.
Ik laat hem savonds plassen voor hij naar bed gaat en hij zegt dat hij nat wakker wordt. Dus niet dat hij droog wakker wordt en gezellig z'n eerste plas van de dag in de luier doet. Ik verwacht niet dat hij voorlopig snachts droog wordt, dat zal best nog 2 jaar duren schat ik zo in. Maar een droog bed zou toch wel lekker zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met grote kinderen en nachtbroekjes /luiers etc.?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door Hemmie »

Wel ervaring met kinderen die nog lang n's nachts een luier dragen, maar gelukkig net echt met het doorlekken. Ik denk dat het meestal met de pasvorm te maken heeft, of is de luier echt helemaal propvol? Welke gewichtsaanduiding heeft de kleinere maat? Een te grote luier lekt ook, mijn smalle kinderen hebben vaak een luier gedragen waar ze bijna aan de bovengrens van het gewicht zaten, maar dat paste dan juist beter. En anders domweg verschillende merken proberen. Die pyjamabroekjes zouden best wel nog net te groot kunnen zijn, en dan lekt het er natuurlijk sowieso langs.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door drus »

Hier was het probleem dat hij wel eens zijn hand in de luier deed en zujn dingetje even vastpakte en hem dan verkeerd teruglegde, te weten, half uit de luier


Zou zoiets ook kunnen?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Drynites zijn de enigen waarbij ik dat niet heb vanaf een jaar of 5.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door monika »

Ik heb een maatje kleiner dry nighties gekocht, eens kijken of dat beter gaat. Ja, ik denk ook dat de plas eruit loopt door slechte pasvorm. De ouderwetse luiers zaten bomvol, maar de dry nighties meestal niet en lekken dan toch. Wellicht is het toch z'n bouw, hij is wat steviger dan z'n ultra dunne / atletisch gebouwde broer, maar ik kan hem toch echt niet dik noemen (hoewel Plunket het een punt vond dat zijn gewicht op een hogere groei lijn zat dan z'n lengte. Volgens mij is hij daarna in een 2 maanden opeens 4 cm gegroeid :wink: )
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2764
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door marije1977 »

Hier was het ook lang een probleem bij Laurens. Niets hielp. Toen hij zes was uiteindelijk bij een kinderfysio beland en die gaf aan dat het lag aan het plasgedrag overdag. Hij plaste overdag hele kleine plasjes, eigenlijk bij elke prikkeling van zijn blaas. Uiteindelijk was de oplossing een combinatie van fysio, overdag veel laten drinken en hem laten proberen zijn plas even op te houden (daarvoor had ik niet het gevoel dat hij dat niet deed) en uiteindelijk een plaswekker. Toen was hij zindelijk en was het probleem over.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door monika »

Ik zal het in de gaten houden, hoewel ik de indruk heb dat hij gewoon 4 of 5 grote plassen op een dag doet sinds we hem met stickers en kadootjes zindelijk hebben gekregen. Op hier en daar een ongelukje / ik had geen zin om naar de wc te gaan na.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door Linkje »

LauramvAnneenLisa schreef:Drynites zijn de enigen waarbij ik dat niet heb vanaf een jaar of 5.
Eens. Ik weet niet of het ligt aan de pasvorm van de luier, of aan het volume van de plasjes, maar vanaf een jaar of 4/5 schakelden wij ook over naar de Drynites.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: lekkende nachtluiers

Bericht door monika »

even een update:
we hebben de oplossing gevonden, of te wel de dry nighties lekken vrijwel niet meer.
We hebben weer de kleinste maat drynighties en na een gesprekje met de continentie verpleegkundige in mijn team krijgt hij vrijwel geen drinken meer na 16:00-17:00 uur. Wel bijv yochurt en als het heel heet is,mag hij wel een klein bekertje drinken.
Ook ben ik intensief de boodschap gaan uitdragen dat grote kinderen en grote mensen savonds voor het slapen een plas doen en ben hem sochtends bij het wakker worden ook direct naar de WC gaan sturen. Zo is de slaapzak op vakantie elke nacht droog gebleven :toost:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie