Wanneer taart maken (hoelang houdbaar)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Wanneer taart maken (hoelang houdbaar)

Bericht door Floor83 »

Mijn nichtje vrijdag 1 jaar, en vieren het zaterdag. Nu willen mijn zus en ik een taart maken en met marsepein bekleden. Kan je dan woensdag bakken en donderdag bekleden?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

lijkt mij een beetje vroeg. woensdag een taart maken die pas zaterdag gegeten wordt.
of woensdagavond het biscuit in de vriezer, donderdag eruit halen en dan vullen en bekleden. en in de koelkast bewaren.
maar het liefst natuurlijk vrijdag... ook al is ze jarig, ze vieren het pas de dag daarna natuurlijk.

of woensdag bakken en vullen en bekleden, gelijk in de vriezer en vrijdagochtend eruit halen. dan is hij zaterdag goed.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Bericht door Floor83 »

Chantal schreef:lijkt mij een beetje vroeg. woensdag een taart maken die pas zaterdag gegeten wordt.
of woensdagavond het biscuit in de vriezer, donderdag eruit halen en dan vullen en bekleden. en in de koelkast bewaren.
maar het liefst natuurlijk vrijdag... ook al is ze jarig, ze vieren het pas de dag daarna natuurlijk.

of woensdag bakken en vullen en bekleden, gelijk in de vriezer en vrijdagochtend eruit halen. dan is hij zaterdag goed.
Ik heb een keer gehoord/gelezen dat je een dag van te voren het bescuit moet bakken. Maar dat kan dus wel op 1 dag als je 'm goed laat afkoelen?
Vrijdag kan ik niet en ze wilt de taart graag samen maken.
Laatst at ik bij iemand zo'n zelfgemaakte taart alleen was de vulling nog bevroren. Hoelang moet je die van te voren er uit halen zodat ie goed ontdooit is?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

een dag van tevoren bakken is idd wel handig, als je hem in de vriezer stopt voor een nachtje. dan kruimelt hij echt veel minder!
maar als je hem niet in de vriezer stopt, maakt het niet uit of je hem dezelfde dag snijd of de volgende dag. veel kruimelen zal hij toch wel doen.

oei, dat is niet lekker, bevroren vulling!
als de visite zaterdag om 10 uur komt, haal ik de taart op vrijdag 10 uur uit de vriezer. (in de vriezer in doos, en dan de doos in een zak)
dan gelijk de tas eraf, en de doos in de koelkast zetten.
zaterdag een uurtje voordat hij aangesneden wordt op het aanrecht zetten, dan weet je zeker dat hij ontdooit is!

succes hoor, wat ga je maken?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maaike
J&J TEXEL
Berichten: 341
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 11:41 am

Bericht door maaike »

ik heb mijn laatste taarten donderdag gebakken, gevuld en bekleed
die waren zaterdag nog prima te eten
ik had vrijdag echt geen tijd
en aan de vriezer heb ik niet eens gedacht ;-)
maaike mv 3 jongens en een meisje
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Bericht door Floor83 »

Chantal schreef:een dag van tevoren bakken is idd wel handig, als je hem in de vriezer stopt voor een nachtje. dan kruimelt hij echt veel minder!
maar als je hem niet in de vriezer stopt, maakt het niet uit of je hem dezelfde dag snijd of de volgende dag. veel kruimelen zal hij toch wel doen.

oei, dat is niet lekker, bevroren vulling!
als de visite zaterdag om 10 uur komt, haal ik de taart op vrijdag 10 uur uit de vriezer. (in de vriezer in doos, en dan de doos in een zak)
dan gelijk de tas eraf, en de doos in de koelkast zetten.
zaterdag een uurtje voordat hij aangesneden wordt op het aanrecht zetten, dan weet je zeker dat hij ontdooit is!

succes hoor, wat ga je maken?
Oh is dat voor het kruimelen. Ik ben echt nog een beginner :oops:

Nee, was zeker niet lekker. Was wel erg jammer. Dat was tijdens de bruiloft van mijn broer. Met het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus hadden we de taarten gemaakt. Samen met mijn zus had ik een Amerikaanse vlag gemaakt voor erbij zeg maar. We vonden het helemaal leuk om te doen! Dus daarom nu een taart voor mijn nichtje. Mijn zus wilt een giraf maken. Ze had een leuk plaatje gezien maar weet niet meer waar. Dus ze ging nog zoeken.

Ik heb 2 van die plastic taart dozen. Kan dat daar dan in, of moet het karton zijn?

Bedankt voor de tips!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

die plastic dozen kan ook hoor, maar doe dan wel een taartkartonnetje onder je taart. die vangt het vocht op.
in de koelkast zou ik hem zelfs zonder deksel zetten dan. of een paar suikerklontjes erbij gooien, dan vangen die het vocht op.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie