Slapen in de box

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
_munsterm_
J&J TEXEL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 11:16 am

Slapen in de box

Bericht door _munsterm_ »

Mijn zoontje van 7 maanden valt bij het spelen soms in slaap in zijn box. Er hangt een mobieltje boven zijn box en daar wordt hij bijzonder rustig van. Omdat ik slapen op alleen een dekentje wat hard vind had ik gedacht om een aankleedkussen of een klein matrasje in zijn box te leggen, zodat hij wat zachter ligt. Het aankleedkussen waarop ik hem was en aankleed is vrij behoorlijk hard en eigenlijk wat aan de kleine kant. Een matrasje lijkt me dan weer te groot in de box. Met twee kleintjes heb ik niet zoveel tijd om te shoppen, dus ben ik online op zoek gegaan om een nieuw kussen te kopen. Tot nu toe vond ik op www.aankleedkussen.net heel wat praktische informatie over lengte en breedte enz. ... Ik zou gaan voor de het zachtste en grootste exemplaar, maar vraag me af of ik hier wel geld moet aan uitgeven. Zijn er nog mama’s van wie baby’s in hun box in slaap vallen? Laten jullie hem of haar dan gewoon op het dekentje liggen of hebben jullie andere oplossingen?
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Liesje28 »

Goh nee, geen herkenning geloof ik. Ik zou niet snel een aankleedkussen in de box leggen. De box is in mijn ogen toch juist voor een kleintje om wat vrij in te bewegen en rollen, een aankleedkussen zou dat belemmeren voor mijn gevoel. Als je het echt hard vind zou je ook gewoon een tweede boxkleed op het eerste kunnen leggen, meer zou ik er denk ik niet aan doen. Als ie er in slaap valt is het blijkbaar comfortabel zat, denk ik dan maar :)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Slapen in de box

Bericht door Chantal »

Ik heb bij een kind (weet niet meer welke) een tijdje een paar fleecedekens onder het boxkleed gelegd. ook wat zachter.
Misschien het idee om dat mobiel boven het bedje te hangen? Kan hij daar lekker slapen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2314
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Petra »

Ik zou ook voor een extra boxkleed gaan.
Blijkbaar is het nu al comfortabel genoeg om in slaap te vallen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door jolan-da34 »

Ik had er vaak een extra boxkleed in liggen en een badlaken dubbelgevouwen (is ook makkelijker uitwasbaar dan een boxkleed)

Als het niet zo comfortabel zou liggen, zou hij vast niet in slaap vallen denk ik toch? Fleece dekentje bij de hand houden en die over hem heen leggen als ie slaapt. Vind het zóoo lief, slapende kindjes in de box. Hier al weer heel wat jaartjes geleden, geniet ervan.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door jolan-da34 »

Ik had er vaak een extra boxkleed in liggen en een badlaken dubbelgevouwen (is ook makkelijker uitwasbaar dan een boxkleed)

Als het niet zo comfortabel zou liggen, zou hij vast niet in slaap vallen denk ik toch? Fleece dekentje bij de hand houden en die over hem heen leggen als ie slaapt. Vind het zóoo lief, slapende kindjes in de box. Hier al weer heel wat jaartjes geleden, geniet ervan.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6790
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Slapen in de box

Bericht door Betje »

Oh heerlijk zeggen, dat deden mijn babies nou nooit... Ik zou ook een extra deken er in leggen.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Deborah »

Je hebt ook speciale matrasjes voor in de box
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Pauwtje »

Ik had 2 boxkleden in de box liggen. Daar sliepen ze als baby ook heel vaak op. Ik vond t altijd prima. Zowiezo sliepen ze als kleintjes overdag niet zo vaak ik hun bed boven. Of in de box, of in de wandelwagen beneden. Soms tilde ik ze wel eens over van de box naar de wandelwagen, maar dat was niet altijd een succes.
Als ik jou was zou ik denk ik wat fleece dekentjes onder het boxkleed leggen, of een 2e boxkleed kopen. Want t is natuurlijk ook maar de vraag of hij straks wel op t kussen in slaap valt , zal je net zien dat hij alsnog op t harde gedeelte besluit in slaap te vallen ;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Deborah »

mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door J0p1e »

Wij hadden een hangmat in de box hangen.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
glimpiepertje
J&J HAWAII
Berichten: 8548
Lid geworden op: vr sep 21, 2012 11:36 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door glimpiepertje »

Oei nu moet ik diep in mijn geheugen graven. ;)
Volgens mij had ik een afneembaar soort boxkleed in de box liggen, dat gevuld was met een dun laagje schuimrubber. En daar overheen nog een boxkleed. Ze sliepen weinig, maar ze vielen ook wel eens zo on de box in slaap. Onder de babygym na gedane grijpoefeningen en het diepgaand bestuderen van de figuren die daar aan hingen (Ernie en Bert? Ik weet het niet meer. ;)).
Sandra (febr. 1969) solo-moeder van W outer (9 okt. 2000) en L ineke (20 dec. 2001)
en ook van M aartje* (26-29 sept. 1999)
L ineke woont samen met Vriendje, geb. (jan. 2002)
Poes Rosa (sept 2013)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Hemmie »

Vooral jongste heeft heel wat uren slapend in de box doorgebracht (sliep daar in de woonkamer vaak beter dan in zijn bed op een slaapkamer), maar hij sliep altijd gewoon alleen op een boxkleed. Hij sliep er prima, dus heb me eigenlijk niet eens afgevraagd of het wel lekker lag. Die kleintjes zijn natuurlijk zelf nog heel licht, dus die hebben ook een minder zachte ondergrond nodig.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door monika »

Hier werd ook gewoon op een boxkleed geslapen, heb bij Nic ook een tijd een dubbele fleece deken als box kleed gehad, ook niet super zacht.
Maar zelf heb ik ook vaak gewoon op het houten dek buiten geslapen, word je wakker lopen de strepen van de planken over je wang :oops:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Slapen in de box

Bericht door Emmy »

Hier sliepen ze op een plastic (vanwege veel spugen) boxkleed. Pas bij mijn laatste kind bedacht ik dat ik ook een wat zachter dekentje onder dat boxkleed kon leggen... :oops:
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door jolan-da34 »

Ik ben even m'n archief ingedoken.... Tessa 5 maanden oud.
Bijlagen
fotodries 468.jpg
fotodries 468.jpg (75.06 KiB) 3124 keer bekeken
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16911
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Slapen in de box

Bericht door LindaJager »

Kinderen kunnen, wanneer ze moe zijn, overal slapen ::D Ik had altijd een boxkleed in de box, soms een grote handdoek als alle boxkleden, ik had er 3, er onder waren gespuugd. Maar dat weerhield de jongens er niet van om in slaap te vallen. Nou ja, Robert sliep amper dus ik was altijd al blij dát hij eindelijk eens sliep. Vincent viel, toen hij 2 was, áltijd in slaap achterop de fiets als ik zijn broers van school ging halen, zelfs in de stromende regen ::lol: ::lol:
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Slapen in de box

Bericht door Mireille »

Ik had zo’n ouderwetse wollen deken onder het boxkleed liggen. Lekker zacht en toch ademend.
Mijn ouders vonden het maar overdreven, maar ik heb de meiden nooit horen klagen ::D
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
_munsterm_
J&J TEXEL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 11:16 am

Re: Slapen in de box

Bericht door _munsterm_ »

Hartelijk dank voor al jullie reacties en tips. Het is inderdaad heel lief als ik hem zo beneden in zijn box zie liggen slapen. Ondertussen inderdaad al bij deze koude dagen 2 fleece dekentjes bij hem gelegd. Het goede nieuws: als ik hem naar zijn bedje draag, houdt hij het fleecedekentje stevig vast en slaapt hij (na wat gezeur) verder met zijn fleece dekentje. Super schattig. Ik bekijk nog even wat ik in zijn box kan leggen (aankleedkussen of speciaal matrasje).
Pauwtje schreef: Als ik jou was zou ik denk ik wat fleece dekentjes onder het boxkleed leggen, of een 2e boxkleed kopen. Want t is natuurlijk ook maar de vraag of hij straks wel op t kussen in slaap valt , zal je net zien dat hij alsnog op t harde gedeelte besluit in slaap te vallen ;)
Die kans zit er natuurlijk wel in :twisted: :twisted:
@ jolan-da34: wat schattig!
Jeanne
J&J SANTORINI
Berichten: 1648
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:48 am

Re: Slapen in de box

Bericht door Jeanne »

Hier sliepen ze de eerste maanden bijna standaard in de box overdag, wij hadden dus een speciaal matrasje voor de box, maar ook lakentjes en dekentjes.
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Plaats reactie