inspiratie gezocht

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

inspiratie gezocht

Bericht door Annet »

G is volgende week jarig en had een wens voor op de taart, nl iets met een Baardagame.
nu lijkt me dat erg moeilijk om van marsepein te realiseren. ik had wel een mooie foto van dit dier gemaakt afgelopen najaar en vond een site waarbij je prints kon laten maken. hopelijk lukt dat mooi met een mobiel foto.

maar ik wil niet zomaar een taart met alleen een printje, dat zijn ze hier ook niet gewend met mijn zelfgemaakte taarten en ze waarderen het altijd heel erg wat ik maak.

nu zat ik te denken ik doe het op marsepein*, gewoon kleurloos en probeer daar zandstructuur in te maken, maar hoe? en doe je dat voordat je het plaatst of daarna?
ik wil zijn leeftijd ook in de neutrale kleur met marsepein op de print plaatsen, maar verder houd mijn inspiratie op.



*We houden niet van fondant
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: inspiratie gezocht

Bericht door jikke »

als je googled op "taart reptiel" krijg je misschien wat inspiratie. wat er leuk uitziet is bv een boomstronk met een beest/foto erop.

mssn kan je een beetje een oerwoud achtige taart maken rondom de foto?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: inspiratie gezocht

Bericht door Chantal »

Dat beest maken lijkt mij idd heel moeilijk. Maar met een fotoprint op marsepein is het al gauw goed hoor. Beetje rotsige natuur van marsepein om de foto heen? https://nl.pinterest.com/pin/freek-vonk ... 538019440/

Zand kun je maken door jodenkoeken te vermalen. Steentjes van marsepein is ook makkelijk. Wit, bruin, grijs zwart een beetje mengen en er lelijke balletjes van maken waar je in geknepen hebt. Lijken net stenen :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie