Bruidstaart - rozentutorial met foto's

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Ehm ... geen idee. Maar ik heb ademloos je verhaal gelezen. Hoe dóe je dat toch, zo boetseren (ik moet denk ik eens in de leer komen, ben al blij met de Thomas de Trein taart die neefje Bram zaterdag krijg :S). . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Ik ben benieuwd naar de foto's!!
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ooooooh leuk, ik zat al te wachten op het volgende 'verhaal van een taart'. Je zou een weblog bij moeten houden joh, over je vorderingen!

Ik wacht vol spanning op de foto's!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Bericht door Mamalon »

Ik ben zeer benieuwd naar je roosjes. Spannend of het gaat lukken! Succes gewenst in elk geval.
Mamalon
mamasan

Bericht door mamasan »

Oooooooh die roosjes zijn echt GEWELDIG!!!!! Ze lijken wel echt!
Enne die rondjes, tja heel eerlijk vind ik dat rondje met die initialen niet zo heel erg mooi, juist iets te priegelig, maar misschien lijkt dat zo op de foto. Van mij zouden ze dus juist wel iets dikker mogen. En anders inderdaad een randje bolletjes langs de rand? Die andere vind ik wel echt cool, zo knap gemaakt.
Verder ben ik een taartennono dus heb ik niet echt tips. Maar man wat kan jij toch mooie dingen maken.
EskilE

Bericht door EskilE »

He, ik heb je door. Je typt eerst een geweldig verhaal, en dan loop je naar de bloemist, doet wat roosjes in een glaasje en maakt er een foto van!











Sprakeloos ben ik er van, dit is écht kunst!
Miem

Bericht door Miem »

wauw
Mieke

Bericht door Mieke »

Oh wat een mooie roosjes, net echte roosjes.
Gaaf hoor.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
dalyjo

Bericht door dalyjo »

Die roosjes zijn echt helemaal super zeg wat zal daar een tijd in zitten.

Dat rondje met de initialen, ik snap wat je bedoel. Misschien als je de R iets hoger plaats en de M wat lager wordt het misschien minder"rommeliger"dus duidelijker. Wel vind ik het hele mooie leters
inkie68

Bericht door inkie68 »

sprakeloos.

zo mooi
roetje

Bericht door roetje »

wauw ....
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3366
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Dus... de datum is nog niet bekend.... Wat als het nog een jaar duurt? Dan heb je al dat mooie werk voor niets gedaan?

Wauw, C orina, ik ben echt weer onder de indruk! Zo mooi en delicaat. Je kan echt zien dat je er veel aandacht en liefde in stopt!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Sinder

Bericht door Sinder »

oooh die roosjes zijn idd prachtig!!!! Is het rondje echt mooier met de balletjes ja? Ik vind juist de eenvoud van alleen de initialen heel mooi. Ik ben heeeel benieuwd naar hoe het verder gaat! Ik mag in mei ook een bruidstaartje maken dus ik kan mooi inpikratie op doen!
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Doe normaal!! Wat ontzettend mooi die roosjes! Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar de rondjes die verder hebt uitgewerkt.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Hanne

Bericht door Hanne »

als jij iets doet, doe je het gelijk ook tot in de perfectie! maar je begrijpt natuurlijk wel dat je niet zulke prachtige roosjes kunt maken zonder er een how to bij te schrijven.
en je zult wel veel eer van jouw werk krijgen, want als ik het goed begrijp gaan die roosjes nog met jouw moeder mee naar het bejaardentehuis :wink:
Gebruikersavatar
loet78
J&J HAWAII
Berichten: 9218
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:06 am

Bericht door loet78 »

Wow!! Wat mooi. Het is dat jij zegt dat het gunpaste is, anders zou ik echt denken dat ze echt waren. Jij bent een echte perfectionist en dat loont zich zeker!
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Moooooooooooooooooooooooooooooooooooooi!!! Echt geweldig! En dat heb je jezelf helemaal geleerd???? Prachtig!!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Bericht door Jo Jo »

Wat een prachtige tutorial met foto's. Niet dat ik dit ooit zal maken, maar met zo'n beschrijving moet dat toch echt wel lukken.

En kun je dit nou ook eten dan?

Groet,
Joke
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Bericht door Jo Jo »

artcoco schreef: Ben echt als de dood dat er wat mee gebeurt! Heb nu een plastic bakje erover gezet en ben aan het denken voor een absoluut veilige plek hier in huis. En nee, die hebben we niet. De kelder is ideaal, maar daar spelen vaak kinderen... dit gaat me nog nachtmerries opleveren!
Dit vraagt om een kluis huren bij de bank!

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Bericht door Liesje28 »

*stunned*
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

heel, heel erg mooie roosjes. echt net echt!!
voor de rest: zet ze heel hoog en veilig weg. doe voor de rest weinig met de taart, dit erbovenop is juist erg mooi en sjiek!

en dan misschien 2 kleinere taartjes met de rondjes erop? wordt het lekker persoonlijk :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Miem

Bericht door Miem »

Ik vind je foto's van de tutorial echt nog veel mooier dan de eerste foto's die je hier hebt laten zien, prachtig die bol met roosjes, ongelooflijk het lijken echt gewoon rozen......
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Bericht door mama van Fenna »

=D>
Volgens mij gaat straks niemand geloven dat het geen echte rozen zijn...
Denk ook niet dat iemand die op zou durven eten!
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
mamasan

Bericht door mamasan »

Ze zijn echt praaaaaaaachtig!!!! Met dat poeder, zooo mooi. Idd niks meer aan doen.
En tja ik snap het helemaal, vind dat zwart wit ook eigenlijk te hard voor bij die allemachtigprachtige roosjes
maaike
J&J TEXEL
Berichten: 341
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 11:41 am

Bericht door maaike »

artcoco schreef:Nou, wat een enthousiaste reacties op mijn tutorial... zouden er dan echt foto's bij moeten voor ik jullie warm krijg? Gelukkig ben ik niet de kwaadste: http://www.artcoco.nl/roosjes.htm

Speciaal voor jullie! :D (en let niet op de knullige foto's, had geen zin om helemaal een statief op te gaan zetten en uit de hand bleek dat flits de hele roos platsloeg en zonder flits ben ik toch te bibberig... :wink: Maar het verklaart hopelijk een boel.
ze zijn echt prachtig!
toevallig heb ik laatst (ook op een bruiloft) het roosje op mijn stukje taart bewaard om nog eens na te maken
mbv jouw uitleg gaat het zeker lukken!
maaike mv 3 jongens en een meisje
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

wauw, echt een kunstwerk!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
inkie68

Bericht door inkie68 »

koop een curverbox met deksel erop, leg daar deze kostbare roosjes in.

en zet hem dan desnoods op zolder.

me is jaloers...
vind ze echt mooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiii
Jeanet

Bericht door Jeanet »

zooo prachtig zeg een heel kunstwerk.
ik zou ze zo laten dnek ik, alles wat je er meer aan doet is afbreuk lijkt mij.of ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het nog beter en mooier kan door er iets tussenin te doen.

het zwart vind ik wel heel hard erbij...die zou ik over doen in dezelfde tinten....maar goed ik weet het ook niet hahaha
Cindy

Bericht door Cindy »

Mooi zeg!
Leuk om te maken he. Ipv folie gebruik ik een insteekhoes om de blaadjes dun te maken. Dat is wat steviger en plakt minder.
Volgende keer zal ik ze ook eens van gumpaste maken, mijn ervaring met marsepein is dat het snel aan elkaar plakt als het zo dun is.
Die poeder zo erbij maakt er echt een wow-factor van! Leuk dat je direct zo enthousiast aan de slag bent gegaan.
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11888
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

:shock: Mens, wat kán jij véél!
Súper!
:crazy:
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5078
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Bericht door Moosje »

Wauw.... die roosjes zijn niet van echte te onderscheiden zeg !

Nu maar hopen dat er snel een datum komt, voordat jij oververmoeid bent van al die nachtmerries ;-)
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Suzanne

Bericht door Suzanne »

nog even over die lelie die je zo liet drogen. Bij het maken van bloemen met veiners maken ze eerst met de veiner een vorm van aluminiumfolie waar de bloem ingelegd wordt om te drogen. heb je deze al eens gezien;
http://www.wattedoen.be/suikerbloemen-m ... 5168.shtml

ben benieuwd naar het eindresultaat
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Je kunt aan je how-to ook merken dat je gewend bent om teksten te schrijven. Het leest heerlijk weg, en de prachtige foto's maken het af.

Ik geloof niet dat ik het ooit ga proberen, zoveel geduld heb ik nu eenmaal niet, maar het is grappig om jouw idiote ach-laat-ik-dit-eens-proberen-projecten te volgen.

Ga zo door Corina!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Justjenn

Bericht door Justjenn »

wauw wat mooi! echt heel gaaf
Plaats reactie