nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

nee, gisteravond niet gedaan. ik wil ook alvast een voorraadje opbouwen voor als ik weer moet werken... fles nummer 1 staat nu in de vriezer :lol:
hij maakt trouwens wel een lange ruk hoor, maar die is van 19 tot 1 uur ongeveer.. heb ik dus niet zoveel aan, alleen als ik zelf ook vroeg ga slapen, net als gisteravond.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow das idd niet zo'n handige lange ruk :-)
Dat deed Daan inderdaad ook een poosje geleden.
Maar wel lekker dat hij 's avonds rustig is he? Joas was de eerste drie maanden 's avonds echt onrustig.

Wanneer mag jij weer aant werk? Nog lang niet toch ;-)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nog laaaang niet! 29 januari weer :(
moet er nog niet aan denken. klinkt nog ver weg, maar over 5 weken is het al zover... dan heb ik 19 weken thuisgezeten.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

29 januari, dat is snel :(
Kan me voorstellen dat je er nog niet naar uitkijkt.

Wanneer moet jij weer, Heleen?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik heb een eigenschap van nooit nee kunnen zeggen (ben wel aant leren trouwens om dat wel te doen hoor) dus ik heb heeeeel veeeeeel overuren en vakantieuren. Dus ik kan na mijn verlof nog 12 weken vrij nemen!
Ik zal begin mei weer beginnen met werken en dan heb ik gewoon nog mijn uren van het nieuwe jaar.

Dus voorlopig nog even niet werken!

29 januari is pas volgend jaar he? :-)
Maar kan me voorstellen dat je het wel heel snel vind gaan.

Mag ik nog even van me afpraten?
Vanmorgen moest ik mijn bloeddruk laten meten bij de huisarts. Dit was precies onhandig met de voeding. Daan werd 8:30 uur wakker en ik moest 9:10 uur weg. Hij had 1 borst goed gedronken maar zich vreselijk verslikt in de megasproeier en wilde dus niet meer drinken. Hem daarna meegenomen naar de huisarts. Op de terugweg viel hij in slaap. Hem toen maar laten slapen. Hij werd om 10:30 uur weer wakker maar was eigenlijk nog te moe. Wilde wel wat drinken maar verslikte zich toen weer heel erg. (zo shit die harde voeding, terwijl het gister juist zo goed ging) En daarna heb ik hem in bed gelegd omdat hij moe was. Hij lag daar nog wel een poosje geluidjes te maken en af en toe beetje zo huilen van ik ben moehoehoe... Toen het mij te lang duurde hem gepakt en nogmaals aangeboden, maar hij wilde echt niet.
Hem toch maar weer in bed gelegd en toen ging hij even heel hard huilen om daarna 3 uur lang te gaan slapen. Maar tijdens dat hij dus ligt te praten/beetje huilen enz vind ik het zo erg dat ik met hem weg ben gegaan en baal ik zo dat ik dus externe verplichtingen heb. (mijn hoofd raakt dan echt weer van slag) ik probeer dan te relativeren en ook tegen mezelf te zeggen dat ik hem zoveel mogelijk kan helpen door bv te geven maar zo bleek: hij wilde even huilen en daarna slapen.
En als hij dan zo lang slaapt dan durf ik volgende keer wel weer weg te gaan, maar het liefst blijf ik gewoon thuis met zo'n kleintje.

Hoe is dat bij jullie? Raken jullie zelf ook van slag als je kleintje van slag is als hij/zij weg is geweest?
Het liefst sluit ik me op met Daan in m'n huis...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef: Hoe is dat bij jullie? Raken jullie zelf ook van slag als je kleintje van slag is als hij/zij weg is geweest?
Het liefst sluit ik me op met Daan in m'n huis...
Ik moet bekennen Heleen dat ik de deur zowat nog niet uit geweest ben. Ik heb nu 2x Victor opgehaald op het kdv (dat is 5 minuten lopen) en ik ben een keer of 3 naar het winkelcentrum geweest om even wat te halen bij het kruidvat.
Ik ben dan ook nog min of meer opgesloten in mijn huis met Leonore (wat ik niet erg vind hoor!)

Maar inderdaad, als Leonore van slag is raak is zelf ook van slag. Volgens mij zijn het puur de hormonen, vooral als je tegelijkertijd nog allerlei andere dingen moet doen in het huishouden en met de andere kinderen. Ik weet van de vorige keren dat ik daar vooral in het begin veel moeite mee had en dat naarmate de maanden vorderde het allemaal makkelijker ging.
Maar daar hebben we nu niks aan, natuurlijk....
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow gelukkig justine, dat hoor ik graag!
Niet dat ik het fijn vind dat jij het ook hebt hoor! Maar dan ben ik toch niet helemaal gek...
Net ook weer met joas en levi van school halen (levi komt daar met de gastouder aan)
Daan werd om 14:45 uur wakker en rond 15:15 uur ga ik meestal richting school. Dus eerste stuk voeding hem gegeven (weer verslikken.. grrrr ) Rond 15:45 uur was ik weer thuis hem de tweede helft willen geven maar hij sliep eigenlijk al en wilde echt niet drinken.
Dan is het gewoon 2 keer op een dag bagger... Gelukkig ging hij wel slapen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow ja en is het ook niet zo dat als ze ouder worden ze ook meer kunnen hebben? Langer wakker of minder van slag als ze ergens geweest zijn?
Nu is hij elke keer maar maximaal 1 uurtje wakker inclusief voeding. In die tijd kan je bijna niets...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lastig hoor, die sproeiborsten. je zou bijna gaan kolven en flessen. kolven gaat dan zeker bij jou ook binnen een paar minuten?
maar tot 2 weken geleden kwam ik ook nergens hoor.. veel te veel gedoe.
maar nu vind ik het lekker om te wandelen. in de wagen slaapt hij het beste, als ik tenminste doorloop. vaak als ik thuiskom slaapt hij ook nog een tijdje door.

met kerst gaan we lekker nergens heen, zelfs niet naar ouders! want dat vind ik wel lastig hoor, ik ben toch heel veel met hem bezig. voeden (zonder dat iemand borst ziet) en dan moet hij weer slapen waar ik vaak een half uur mee bezig ben om hem te laten slapen.

heleen, wat heb je zo lekker lang verlof! ben stikjaloers op je!!! ik zat er al aan te denken om me een maandje extra ziek te melden.. maar ja, dan moet ik wel een goede reden hebben :lol: en dan moet je weer langs de bedrijfsarts en zo en daar heb ik geen zin in. ook al heb ik echt last van mijn rug en ben heel erg moe. we zien wel hoe ik er over een paar weken aan toe ben.. maar van 7-17 uur werken zie ik echt serieus nog niet zitten.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Pfffff.

Ml heeft kerstborrel op zijn werk dus ik moest voor de eerste keer de jongens in mijn eentje doen. En precies vandaag is Leonore erg onrustig, dus ik heb de draagdoek maar tevoorschijn gehaald. Daar heeft ze 2 uur in gelegen, terwijl ik de jongens te eten gaf, ze in bad heb gedaan en voorgelezen. Niet goed voor de verslapte spieren, maar het heeft wel gewerkt. Gelukkig slaapt ze nu even, nu moet ik de troep nog opruimen.

Had ik al pffff gezegd?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pfff dat je de jongens nog in bad hebt gedaan! dat doe ik echt niet hoor met baby erbij.
dus ik vind het knap van je, en troep opruimen.. kan morgen ook nog.
je bent stoer bezig :)
wel lekker geslapen na die onrustige avond?

ik weer een beetje zoals gister. heel vroeg gaan slapen zodat ik aan genoeg uur slaap kom.
hij heeft trouwens wel een huiluurtje gekregen. precies tijdens het eten koken en opeten... lekker handig, huilend kind op schoot terwijl je je rijst zit weg te werken.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

he chantal, er bestaat altijd nog iets als ouderschapsverlof he? Ik neem dat heel misschien ook nog op als ik me zo blijf voelen als nu. Ik kan het met m'n hoofd allemaal net volhouden (psychisch dus) maar ik kan zo niet functioneren als maatschappelijk werker op m'n werk.

Dat huiluurtje chantal, dat kan maar zo ook weer stoppen. Mark lijkt wel wat op Daan :)
Daan maakte eerst de lange uren slapen ook vanaf de avond tot ongeveer 2 uur 's nachts. Sinds ik hem standaard rond 22:00 uur wakker maak lijkt hij het verlegd te hebben.
Dat uurtje rondom het eten dat had Daan een paar dagen geleden ook voor een paar dagen. INeens was daar het huilmomentje. Het begon afgelopen zondag geloof ik. Toen was walter alleen thuis en heeft hij Daan echt even laten huilen in z'n bedje. De dag erna was ik alleen en toen heb ik Daan in de wipstoel gezet en toen heeft hij zomaar een half uur bij ons gezeten en zitten kijken... En nu sinds 2 dagen slaapt hij gewoon weer z'n uren na een voeding.

Alleen nu, echt die borstvoeding... ik heb net met Daan meegehuild. Borstvoeding moet toch ook leuk zijn??? Eergister ging eindelijk een dag heel goed. Gister ging het helemaal niet lekker, elke keer verslikken. Vannacht om 5:40 uur (jaa heeriljk he?) ging het ook nog heel goed. maar toen werd hij daarna om 8:30 uur wakker en moest ik naar school. Hem dus bij terugkomst rond 8:50 uur aangelegd maar na een paar slokken al weer verslikken (terwijl mijn borst echt niet vol zat) Toen daarna moest hij poepen. Daarna rustig aan de voeding begonnen maar hij bleef maar huilen en huilen tot krijsen aan toe. UIteindelijk na ruim een half uur tobben (met zelf dus ook de nodige tranen) hem maar in bed gelegd en hij ging eerst heel hard huilen maar toen ik beneden was was hij ook stil. Wat is dat nu??? Is hij bang aan het worden voor verslikken dat hij zich daardoor elke keer verslikt en daarna gewoon niet nog meer wil drinken?? Wat wordt ik hier ontzettend onzeker van.
Heb al zitten denk om maar te gaan kolven.... maar dat is ook best pittig.... Ik hoop dat hij even gaat slapen (of dus al slaapt) en dat we zo weer een betere ronde hebben...
Echt ik ben best van het borstvoeding geven, het is ontzettend goed voor je kind en ook voor jezelf maar niet tegen elke prijs hoor! Ik zit al zovaak met een huilend kind rondom een voeding, daar wordt ik nu echt gewoon zo verdrietig van... Hij huilt gewoon met de tepel in z'n mond....
Ik hoop zo dat hij dan net maar te moe was en eerst maar wilde slapen...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Pfffff.

Ml heeft kerstborrel op zijn werk dus ik moest voor de eerste keer de jongens in mijn eentje doen. En precies vandaag is Leonore erg onrustig, dus ik heb de draagdoek maar tevoorschijn gehaald. Daar heeft ze 2 uur in gelegen, terwijl ik de jongens te eten gaf, ze in bad heb gedaan en voorgelezen. Niet goed voor de verslapte spieren, maar het heeft wel gewerkt. Gelukkig slaapt ze nu even, nu moet ik de troep nog opruimen.

Had ik al pffff gezegd?
whow... je dacht ik zal gelijk ook even alles helemaal goed doen? Heb je toch ook nog wel je wc en je badkamer gepoetst ondertussen 8) Knap hoor !!
Hele happening he? Het idee dat we over een jaar gewoon weer veel meer onze handen vrij hebben, heerlijk lijkt me dat! Maar toch dat lieve slapende moppie om 22:00 uur als ik hem wakker maak, en dat lieve lachje wat ik nu echt elke keer van hem krijg is zooooo lief!! Dat heb je over een jaar niet meer.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

En Esther hoe is het bij jou/met jullie??

Ik hoop dat het goed gaat!! Jij hebt met 4 kinderen natuurlijk helemaal je handen vol!

Voor de verkoudheid heb ik bij de apotheek iets gehaald, het heet bexedyl geloof ik. Dat zijn hele kleine ampullen met zoutoplossing. Die kan je in de neus druppelen. Dit heb ik heel af en toe nodig als de neus van Daan echt helemaal vol zit.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:pfff dat je de jongens nog in bad hebt gedaan! dat doe ik echt niet hoor met baby erbij.
dus ik vind het knap van je, en troep opruimen.. kan morgen ook nog.
je bent stoer bezig :)
wel lekker geslapen na die onrustige avond?

ik weer een beetje zoals gister. heel vroeg gaan slapen zodat ik aan genoeg uur slaap kom.
hij heeft trouwens wel een huiluurtje gekregen. precies tijdens het eten koken en opeten... lekker handig, huilend kind op schoot terwijl je je rijst zit weg te werken.
Dat is ook een beetje mijn afwijking. Als de jongens naar het kdv/bso geweest zijn, stop ik ze altijd in bad. Is ooit begonnen toen ze als baby ruikend naar vreemde vrouw thuiskwamen....
Enne, Heleen, ik het niets meer gepoetst hoor :D Slechts de keuken opgeruimd. Kan toch moeilijk alle vieze borden op tafel laten staan.
Het is inderdaad afzien deze periode. Gelukkig weet je nu al dat het niet zo blijft. Geleidelijk wordt het weer makkelijker. Hoewel, een peuterpuber is ook niet echt makkelijk 8) .

Wat vervelend dat de bv niet soepel loopt. Terecht dat je er verdrietig van wordt. Pas je wel op dat het niet ten koste gaat van jou en je psychische gesteldheid? Kun je niet nog wat professionele hulp inroepen of zo, om te kijken of je er nog iets mee kunt?

Hier toch weer een lange nacht gehad. Leonore werd om 1.00 uur al weer wakker, dus ik dacht, daar gaan we weer... HEt kostte me wat moeite haar weer in slaap te krijgen, maar toen werd ze om 8.00 uur pas weer wakker.Helaas ben ik inmiddels erg verkouden, dus fit voel ik me niet. En Leonore ook niet, die is erg huilerig en snotterig. Volgens mij voelt ze zich ook niet lekker.

En inderdaad Heleen, er is ouderschapsverlof, of als je nog niet hersteld bent (je hebt tenslotte een ks achter de rug, dan is 10 weken wel erg kort!) dan ben je gewoon ziek. Zelfs als je al 19 weken thuis geweest bent. Maar goed, dat is iets voor over 5 weken.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Zit trouwens te wachten op iemand van mijn werk die mijn kerstpakket komt bezorgen. Op zich heel lief, maar de afspraak was 9.30 uur, dus ik zat gewassen en gesteven klaar.. Tot nu toe nog niemand en Leonore heeft honger. Zul je zien dat net als ik ga zitten er een auto voorrijdt.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Zit trouwens te wachten op iemand van mijn werk die mijn kerstpakket komt bezorgen. Op zich heel lief, maar de afspraak was 9.30 uur, dus ik zat gewassen en gesteven klaar.. Tot nu toe nog niemand en Leonore heeft honger. Zul je zien dat net als ik ga zitten er een auto voorrijdt.
joh wat lijken wij op elkaar! maarre... dat is wel veel later dan afgesproken. Ik zou dus rustig een briefje ophangen: ik zit te voeden, zet de doos maar onder het afdak :wink:
En dan later een mailtje er achteraan dat het gewoon echt niet uitkwam!
Voor hetzelfde geld had je nu een cb bezoek gehad en was je weggeweest.

En iemand erbij om te laten kijken, tja... ik denk dat Daan dan helemaal niet gaat drinken. Hij is nu al ontzettend snel afgeleid. Hij slaapt nog telkens dus ik denk dat ik het toch goed heb gedaan om hem in bed te leggen. Alleen snap ik het gewoon niet. Dan heb je om 22:00 uur hem gevoed, om 5:30 uur en dan heb je toch wel weer zin in drinken om 9:00 uur?
Toen ik hem er om 8:30 uur uithaalde toen hij huilde kwam er wel een mega boer uit, dus het kan natuurlijk zijn dat hij eigenlijk nog geen honger had maar wakker was geworden van pijn? Maar dan nog, na 3,5 uur kan je toch gewoon wat drinken?

Hoe zit dat met een laktatiekundige? Komt zo iemand op een bepaalde tijd? Want drinken op mijn verzoek zit er toch niet in, dat zie je zoals vanmorgen.

En ik vind het lief dat je zegt dat het niet ten kosten van mezelf moet gaan! Ik wi heel graag bv geven en gooi het bijltje er ook niet gelijk bij neer hoor, maar als mijn hoofd daardoor spaak gaat lopen dan ga ik toch een andere keus maken. Ik hou nog even moed dat het mogelijk straks of morgen weer beter gaat, maar als het na nog een paar dagen zo blijft gaan dan ga ik me verdiepen in een electrische kolf (ik heb nu zo'n handkolf die het toch al vaak de vacuum niet goed pakt).

Wat vervelend dat je zelf niet lekker bent! Dat kan je er nu eigenlijk niet bij gebruiken! Slik je iets van vitaminen? Of goed fruit eten!
Wat een super nacht heb jij weer achter de rug! Tot 8 uur geslapen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, ik vind 3 kinderen gewoon best zwaar hoor! gister eindelijk de 3 manden opgevouwen die hier al vanaf zondag in de kamer stonden...
ik heb gewoon geen zin ik altijd maar het huishouden als mark net slaapt. dan wil ik ook gewoon even niksen (jippen ;) )
ook heb ik voor mezelf besloten dat als ik wel hele dagen ga werken, en het werkt niet met het live voeden op het kdv of ik krijg niet genoeg gekolfd dat er op de vrijdag misschien een fles poedermelk meegaat naar het kdv.
ik ben ook erg van de bv, wil het minimaal 6 maanden volhouden, maar niet ten koste van alles.

want sommige meiden vind het het supermakkelijk, heel fijn en knus.. ik niet, ook al wordt het nu wat makkelijker. als ik ergens anders ben geef ik liever een flesje als dat ik bij de visite live ga voeden.
ik vind een fles geven veel makkelijker. maar omdat het natuurlijk wel het beste is ga ik zo lang mogelijk door. chris heeft een jaar en femke 10 maanden bv gehad. ook dat was niet makkelijk maar ik zette door.

ouderschapsverlof heb ik nog helemaal niet aan gedacht! ik krijg het alleen niet doorbetaald.. en dat vind ik best lastig. we hebben het niet zo breed op het moment dus elke euro die ik verdien hebben we nodig. sinds we kinderen hebben sparen we al niet meer echt, en dat vind ik jammer.. alles gaat gewoon op terwijl we geen gekke dingen doen. roken en drinken niet, eten best goedkoop (geen biefstuk of zo, ik maak iedereen blij met een diepvrieshamburger 12 stuks voor 1,39).
maar ik ga me er wel even in verdiepen.

hebben jullie trouwens het gevoel dat we over anderhalve week al in 2012 zitten? het is dat die kerstboom er staat.. maar als je gezegd had dat het september was had ik het ook geloofd. ben er helemaal niet mee bezig.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zucht... ik ben op zoek naar truitjes maat 68. hij groeit zo hard!
zachte broekjes heb ik net besteld op hema.nl. maar niet gratis laten thuisbezorgen.. maar zelf ophalen in de winkel. anders komen die 5 hema kadobonnen die ik heb gekregen nooit op!

zometeen naar henk ten hoor als mark wakker is geworden en heeft gedronken. alles is nog steeds 50% korting, dat is leuk kopen natuurlijk :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:zucht... ik ben op zoek naar truitjes maat 68. hij groeit zo hard!
zachte broekjes heb ik net besteld op hema.nl. maar niet gratis laten thuisbezorgen.. maar zelf ophalen in de winkel. anders komen die 5 hema kadobonnen die ik heb gekregen nooit op!

zometeen naar henk ten hoor als mark wakker is geworden en heeft gedronken. alles is nog steeds 50% korting, dat is leuk kopen natuurlijk :)
Nou ja zeg Chantal, dat gaat wel erg hard! Hier nog wel een tijdje in maatje 50/56. Ze is nog steeds geen 4kg...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat kerstpakket kwam gelukkig toen ik net klaar was met voeden en L omhoog hield voor een boertje. HEt is een pannenkoekenpakket, erg leuk en alles is voor de verandering bruikbaar.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met een lk, Heleen, ik heb er nog nooit eentje op bezoek gehad, maar misschien kunnen ze je tips geven?

Ik ervaar het voeden over het algemeen ook niet als fijn en knus. Nu soms af en toe, maar bij de jongens vond ik het vooral afzien. En dat omdat ik zelf niet goed in mijn vel zat. HEt koste me gewoon megaveel energie. En een nachtvoeding vind ik per definitie niet knus. Slaap is bij mij zo heilig, zonder kan ik niet functioneren...

Als Victor wat beter mee zou werken zou ik het nog wel kunnen behappen, die 3 kinderen. Maar op dit moment ben ik alleen maar tegen hem aan het schreeuwen :( (heb ik nog nooit gedaan naar mijn kinderen) want hij luistert echt voor geen meter, is van alles aan het slopen en pakt enkel dingen waar hij niet aan mag komen. Vandaag zijn ook al 2 bekers omgegaan. Ik word er zo moe van (en ik BEN als zo moe...) Slapen weigert hij de laatste weken ook. Hij klimt zo z'n bed uit. Ik laat 'm gewoon maar in zijn kamer zodat ik toch nog even een dutje kan doen. Gelukkig is Floris is enorm lief. Vanmiddag heeft hij 2 uur zitten kleuren terwijl ik op bed lag en net ging hij helemaal zelf de hele kamer opruimen (terwijl het nog geen tv tijd is...) . Het is echt supernetjes geworden. Zo lief!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

@chantal: kan je niet bijvoorbeeld 2 maanden ouderschapsverlof opnemen? Dan heb je 2 maanden langer tijd om bij te komen en daarna volop aan de slag te gaan en mogelijk is 2 maanden te overzien zonder salaris?
Aan de andere kant, als je gewoon nog ziek bent kan je je ook ziekmelden.

@justine: is er iemand die zich even om Victor kan bekommeren? Of is er iemand die een uurtje of wat voor L. kan passen zodat jij echt iets met Victor kan gaan doen? Dat hij echt even de 1 op 1 aandacht krijgt? Het is voor hem natuurlijk ook heel wat zo'n klein zusje erbij waar mama ineens heel veel mee doet. Hij is van zijn plekje als jongste 'verstoten' en dat is niet voor elk kindje makkelijk.

Hier nog even een positief puntje:
de voedingen verder vandaag zijn redelijk goed verlopen! In ieder geval niet meer vreselijk huilen, nog wel heel veel loslaten tijdens de voeding en mega boeren maar niet meer dat huilen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:@justine: is er iemand die zich even om Victor kan bekommeren? Of is er iemand die een uurtje of wat voor L. kan passen zodat jij echt iets met Victor kan gaan doen? Dat hij echt even de 1 op 1 aandacht krijgt? Het is voor hem natuurlijk ook heel wat zo'n klein zusje erbij waar mama ineens heel veel mee doet. Hij is van zijn plekje als jongste 'verstoten' en dat is niet voor elk kindje makkelijk.

.
Helaas niet. In de kerstvakantie gaat hij een dagje naar mijn zus om te spelen (omdat ik dat gevraagd heb. Dat zit met trouwens wel een beetje dwars. Toen zij net bevallen was, hebben wij hun kinderen een aantal keer over de vloer gehad (zelf aangeboden) omdat ze dat wel konden gebruiken. Andersom komt niemand op het idee :( ) .
De oma's vinden het allemaal teveel gedoe, zo'n stuiterend jongetje. Die hebben liever de grote broer.

En fijn dat de dag vandaag beter was. Hopelijk is dit het begin van een stijgende lijn!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

he wat jammer zeg van je familie... gevoelige dingen zijn dat!
Het zou voor jou zo fijn zijn als je even wat ontlast zou worden.
Ik kan je niet helpen...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ml is nu gelukkig 4 dagen thuis, dan hoef ik het niet allemaal alleen te doen.

En het gaat over, toch?

Gedraagt jouw peuter zich wel een beetje?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow dat is lekker! Misschien kan je dan morgen iets met Victor gaan doen? Gewoon even naar de eendjes ofzo? Gewoon iets kleins hoor, maar echt even dat je voor hem er bent?
Lukt het je wel eens hem in bed te leggen met alle rust een aandacht voor hem?

Hier gaat het met de kinderen echt heel goed. Allebei zijn ze helemaal niet jaloers of vervelend. Maar ik merk wel dat ze 1 op 1 aandacht echt heel fijn vinden.
Ik ga dus rustig als Daan ligt te slapen met Levi een klein rondje lopen en hij op z'n fiets. Dan heeft hij echt even de aandacht van mij (en hij fietst sinds afgelopen zondag met zijwieltjes).
HeleenW

Bericht door HeleenW »

een uitje wat goed gelukt is... ja dat moet ik even kwijt om mezelf weer moed in te spreken (ow die ochtenden... het is zo zwaar en elke keer weer, waarom nou? Waarom kan ik niet het gevoel vasthouden van de middag/avond?!? maar goed, geen geklaag want het gaat eigenlijk alleen 's morgens gewoon echt niet lekker met me)

Maar ons uitje:
gister vierde walter z'n oma, dus omi voor de jongens haar 84 ste verjaardag. Dit was 's middags. En we zijn er met z'n allen heengeweest. Omi was helemaal verrast mij ook te zien (en Daan dan natuurlijk ook) Daar aangekomen was hij niet tevreden. Lang leve de borstvoeding, dus ik heb hem aangekoppeld. Drinken in een vreselijk geroezemoes vind hij lekker volgens mij! Daarna heeft hij heel lang op de tafel gelegen. HIj vind het fijn om zelf te kunnen liggen. Vasthouden is niet echt z'n ding, even natuurlijk wel maar daarna wil hij graag lekker liggen. We zijn er 1,5 uur geweest.
In de auto moest Daan even wat piepen (niet eens huilen) en viel toen in slaap. Toen we thuiskwamen (45 min later) hem gevoed en hem in bed gelegd. Het was toen 18:30 uur en hij heeft geen piep gegeven en is lekker gaan slapen en tot nu toe slaapt hij (wel met voedingen tussendoor hoor).
Nu willen we zo even naar mijn ouders, maar wat zie ik daar vanmorgen tegenop. En dat terwijl het gister zo goed is gegaan. Ik snap mezelf gewoon echt niet!
En bij mijn ouders heb ik alle ruimte te doen wat ik wil. Ook om 5 minuten van te voren af te bellen en ook om na 5 minuten daar weer naar huis te gaan...

Nouwja, blij dus met gister!! Dat biedt ook hoop nu we in de vakantie nog wat kraambezoeken moeten afleggen voor Daan. Mijn opa is ernstig ziek en kan niet naar ons komen, dus gaan we naar hem. Een tante heeft een hersenbloeding gehad en kan niet naar ons komen dus daar gaan we ook nog een keer heen. En gelukkig kan Daan het!!

(en ik ben nu alleen met Daan en Levi thuis, daarom hier maar weer even mijn praatpaal opgezocht)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hartstikke goed heleen! denk daar aan terug als je er weer tegenop ziet. en als het nou niet lekker loopt een keertje, zit je zo weer in de auto.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

en dames, hoe zijn jullie kerstdagen geweest?
En hoe hebben de kleintjes het gedaan?
Genieten jullie met partner en kids thuis of is het juist wat pittiger dan dat de kinderen naar school gaan?

Hier rustige kerstdagen gehad. We zijn zondag een paar uur bij mijn ouders geweest (die wonen hier heel dichtbij). Daan heeft daar heerlijk in een campingbedje geslapen toen wij aan het eten waren. Ik moest hem zelfs wakkermaken!!
Gisteren zijn we buiten de kerk (kinderkerstfeest0 om niet weggeweest. Rond 17:00 uur zijn we met gourmetten begonnen. Voor de jongens pannenkoekmeel en frikadellen en voor ons nog wat ander vlees, stokbroodje en huzarensalade. Verder geen extra dingen. Maar het was heel gezellig. Rond 18:15 uur was Daan aan het huilen in z'n bedje en die heeft er tot 19:00 uur nog gezellig bijgezeten. Ik heb dus echt gewoon het hele gourmetten aan tafel meegedaan!

De andere jongens waren echt nooit zo lang tevreden. Daan zat gewoon 45 minuten in de wipstoel (hij heeft ook geen speen) dus echt gewoon super tevreden er gezellig bij. Dat was voor ons allemaal genieten want de oudste jongens vinden het natuurlijk leuker als ik meeet dan dat ik druk met Daan zou zijn geweest.

Manlief is 2 weken vrij, maar is vandaag en morgen bij mijn zwager en schoonzus aan het sauzen... Joas is mee dus ik heb alleen Daan en Levi. Het is saai hoor. Nu kom ik helemaal niet buiten.

Zijn jullie ook nog zo moe? Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dat kan. Ik doe overdag echt veel minder. Eerder vloog ik van hot naar her, deed van alles en nu zit ik grotendeels thuis op de bank. De nachten gaan hier super goed (nu al twee keer dat hij na de voeding van 22u tot 6 u slaapt en daarna ook weer gewoon ongeveer 3 uur later komt) maar ik ben zo moehoehoe... Ik snap het niet. Als ik er nou 2 of 3 keer per nacht uit moest... Ik slik ook al speciale vitaminen voor zwangere of zogende vrouwen, mijn hb was bij controle bij de vk keurig...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik begin al minder moe te worden, maar dat komt wel omdat ik nog steeds zorg dat ik minstens 8 uur slaap per etmaal. kan dus ook een flinke middagdut zijn ipv vroeg naar bed ;) want mark heeft zijn lange tuk tussen 19-1 uur.. gister geprobeerd om hem wakker te maken. lukte wel, dus gevoed om 22.30 ongeveer, maar hij werd evengoed om half 3 wakker en daarna om half 6. en daarna kan ik niet echt lekker mee slapen.

eerste kerstdag heeft hij liggen huilen met af en toe krijsen tussendoor van 17-21 uur... hij had elke 2-2,5 uur gedronken, veel dus. ik denk dat hij buikkrampen had. ik huilde op een gegeven moment mee hoor. om 19 uur toch maar weer even gevoed en om 21 uur was hij eindelijk stil! dus allebei naar bed gegaan. volgens mij krijgt hij juist krampen van die anti-krampdruppels.
gister en vandaag die druppels helemaal niet gebruikt en hij heeft nergens last meer van.
gister paar uurtjes bij mijn moeder geweest en daar heeft hij zich keurig gedragen. mijn zusje gaf een flesje die hij niet helemaal op dronk, daarna ging hij lekker slapen.

deze week is jeroen vrij, dus dat is wel erg lekker hoor. we zijn flink aan de opruim (al zal je dat niet zeggen als je nu bij ons binnen loopt.. het is een chaos, zoals na elk weekend). babyfoon hebben we gevonden, maar het ding stoort als een gek! we moeten op zoek naar een nieuwe dus.

heleen, ik zag in het andere draadje dat je het druk hebt deze vakantie. maar kun je niet een paar dingen laten vallen? zoals zwemmen (moet jij mee?) en kleding kopen voor je man? laat hem zelf kleding kopen, is ie oud genoeg voor ;) probeer zo weinig mogelijk zulke dingen te doen als je er geen zin in hebt.
gewoon even eendjes voeren is veel lekkerder op een dag vind ik zelf.
morgen gaan we op visite bij mijn schoonzus, maar de groters zijn naar de bso dus we kunnen het lekker rustig houden. ook daar neem ik gewoon een fles mm mee. ik hou gewoon niet van voeden bij iemand anders. helemaal niet bij mensen die zelf geen druppel bv gegeven hebben..
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:ik begin al minder moe te worden, maar dat komt wel omdat ik nog steeds zorg dat ik minstens 8 uur slaap per etmaal. kan dus ook een flinke middagdut zijn ipv vroeg naar bed ;) want mark heeft zijn lange tuk tussen 19-1 uur.. gister geprobeerd om hem wakker te maken. lukte wel, dus gevoed om 22.30 ongeveer, maar hij werd evengoed om half 3 wakker en daarna om half 6. en daarna kan ik niet echt lekker mee slapen.

eerste kerstdag heeft hij liggen huilen met af en toe krijsen tussendoor van 17-21 uur... hij had elke 2-2,5 uur gedronken, veel dus. ik denk dat hij buikkrampen had. ik huilde op een gegeven moment mee hoor. om 19 uur toch maar weer even gevoed en om 21 uur was hij eindelijk stil! dus allebei naar bed gegaan. volgens mij krijgt hij juist krampen van die anti-krampdruppels.
gister en vandaag die druppels helemaal niet gebruikt en hij heeft nergens last meer van.
gister paar uurtjes bij mijn moeder geweest en daar heeft hij zich keurig gedragen. mijn zusje gaf een flesje die hij niet helemaal op dronk, daarna ging hij lekker slapen.

deze week is jeroen vrij, dus dat is wel erg lekker hoor. we zijn flink aan de opruim (al zal je dat niet zeggen als je nu bij ons binnen loopt.. het is een chaos, zoals na elk weekend). babyfoon hebben we gevonden, maar het ding stoort als een gek! we moeten op zoek naar een nieuwe dus.

heleen, ik zag in het andere draadje dat je het druk hebt deze vakantie. maar kun je niet een paar dingen laten vallen? zoals zwemmen (moet jij mee?) en kleding kopen voor je man? laat hem zelf kleding kopen, is ie oud genoeg voor ;) probeer zo weinig mogelijk zulke dingen te doen als je er geen zin in hebt.
gewoon even eendjes voeren is veel lekkerder op een dag vind ik zelf.
morgen gaan we op visite bij mijn schoonzus, maar de groters zijn naar de bso dus we kunnen het lekker rustig houden. ook daar neem ik gewoon een fles mm mee. ik hou gewoon niet van voeden bij iemand anders. helemaal niet bij mensen die zelf geen druppel bv gegeven hebben..

Ik heb het 's avonds wakker maken op een gegeven moment wel geintroduceerd! En hier heeft het wel geholpen in dat hij zijn lange ruk verschoven heeft. Ik zei laatst al ergens dat Mark en Daan wel wat op elkaar lijken. Daan had eerst ook zo'n lange ruk 's avonds. Ik ging toen ook vroeg naar bed, maar ik begon het telkens minder handig te vinden omdat je ook wel eens zelf 23:00 uur naar bed gaat (als je bv even bent weggeweest) DUs toch maar elke avond rond 22:00 uur wakker gemaakt (het liefst doe ik het 21:45 u dan lig ik er zelf 22:30 uur in). Eigenlijk maak ik hem niet meer wakker, ik pak hem, en hij gaat vanzelf zoeken. Het lijkt wel of hij het inmiddels weet. Dan na 1 borst schone luier en dan wordt hij meestal wel wakker. Dan hou ik hem ook echt even wakker (zo'n 10 min) door met hem bezig te zijn en dan andere borst en dan lekker weg voor de nacht. En het heeft hier niet lang geduurd of de grens van 3u werd half 4 of half 5 of zoals achterliggende nachten 6 uur!
Het zegt natuurlijk niet dat Mark dit ook gaat doen, maar wilde je even een positief verhaal geven dat het dus wel goed zou kunnen gaan.

Heb jij Mark nog wel eens in de bakerzak? Daan ligt er overdag altijd in. Hij huilt vaak heel even voor hij in slaap valt. Ik heb het idee dat dit zonder bakerzak niet lukt, dan blijven die armen hem maar lasig vallen. Door de bakerzak is het even huilen en daarna slapen. Kijk jij bij hem als hij dan gaat slapen? Kan je zien of hij krampen heeft? Last van zwaaiende armpjes? o.i.d. ? Gelukkig gaat het nu weer beter, het is wat die kleintjes. En kan me goed voorstellen dat je zelf ook een traan laat. Dat heb ik nu al wel eens terwijl Daan weinig huilt. Je wilt niet dat je lieve kleintje verdrietig is.

Jij dus ook lekker je mannetje thuis. Ik geniet vooral van de aanspraak (maar vandaag en morgen dus niet want hij is de hele dag weg en nu vanavond dus ook, ik ben thuis gebleven van de verjaardag)
Ik ga niet al te veel doen hoor. hihi... zwemmen. Ja ik weet nog niet of ik meega. Wil het eigenlijk voor de jongens wel doen. Maar met de optie dat als Daan daar niet gaat slapen ik naar huis ga. (ik leen dan de auto van m'n moeder zodat ik vrij ben om te gaan en staan waar ik wil)
Kleren kopen: hihi.. je bent me d'r een. Ja hij is oud en wijs genoeg, maar dat soort dingen vinden wij dus heel gezellig om samen te doen. Het worden ook nog eens kleren voor als Daan gedoopt wordt, dus wel leuk om dat samen uit te zoeken!
Ik heb wel het geluk dat als walter weer thuis is hij 's morgens met de jongens naar beneden gaat en ik nog kan blijven slapen. Dus ik maak mijn uurtjes wel. En als we gaan zwemmen of winkelen dan is hij daarna zeer zeker bereid om mij rust te geven.
Ik zet weer heel mijn ziel en zaligheid hiero p het i-net geloof ik...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja joh, ik gooi ook alles hier op het net hoor ;)
maar het gaat echt al veeeel beter als een paar weken geleden hoor! er lijkt een beetje een ritme in te komen. en hij slaapt ook al stukken beter, overdag en 's nachts.
overdag ligt hij vaak nog in de wandelwagen, eigenlijk altijd.. maar dat willen we snel veranderen nu de groters vakantie hebben. 'stil, want mark slaapt'
hij ligt dan in zijn jasje met 1 knoop dicht zodat zijn armen niet omhoog kunnen. en die muts schijnt hij wel lekker te vinden liggen, dan valt zijn speentje er niet uit.
speen wil hij trouwens alleen in de wandelwagen. vind ik prima, slaapt ie lekker.
vannacht toevallig voor de eerste keer zonder bakerdoek. in een slaapzak met mouwen gedaan, maar die was nog veel te groot (90 cm haha!). daarin kon hij zich ook amper bewegen. vandaag een kleinere slaapzak gevonden, maar die stinkt nog een beetje naar winkel, die wil ik eerst wassen.
maar het gaat eigenlijk dus wel goed, als hij maar niet helemaal los ligt.

en bij het eerste gaapje leggen we hem gelijk weg, dat werkt het beste! dan is hij incl. voeding ongeveer 1 uur wakker. soms iets langer. en hij kan nu zo'n 15 minuutjes in de box liggen zonder gelijk te gaan huilen, dat is ook al heel wat.
tis niet dat hij de hele tijd huilt hoor, dat is echt veel minder geworden nu hij beter slaapt! vooral na een wandeling slaapt hij heerlijk door tot de volgende voeding.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow kijk chantal!!! heerlijk te lezen!
en dat eerste gaapje... haha... geweldig! Dat doe ik dus ook. Ik zit nog net niet naast de box te kijken wanneer hij gaapt, maar ik hou hem wel in de gaten!
En hier dus ook hetzelfde ritme, gapen is slapen en na het slapen weer voeden. (meestal minstens 3 uur ertussen, 's ochtends vaak 4 uur en dan naarmate de dag vordert wordt het 3 uur of rond etenstijd zelfs nog eerder)
Hoe gaat een voeding bij jou? Hier spuit het zo hard dat hij soms met 3 minuten al klaar is en dan gewoon ook niet meer wil. Dan doe ik hem vaak even in de box (voor een minuut of 20) en dan probeer ik de andere kant nog. Hierin kan ik nog niet echt zeggen dat ik het juiste gevonden heb. Vaak wil hij toch niet meer, soms wel. En soms wordt het dus toch echt huilen in bed en wil hij toch nog melk om daarna weer uren te slapen dus dan vind ik het ook niet zo erg.

Het voeden ging trouwens vandaag wel weer goed, zonder huilen. (alleen net om 19 uur wel echt heel hard huilen. het was echt slik slik slik slik slik slik zonder zuigen zeg maar tussendoor... en dan liet hij huilend los om daarna weer in deze herhaling te stappen... zo zielig)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik wilde nog meer zeggen...
jij laat je kinderen dus ook wel zachtjes doen voor Mark?
Dat heb ik dus ook he. Hoe hard ik ook wilde van niet. Daan slaapt boven, maar in de gang en boven moeten de jongens echt zachtjes doen. Levi kan al heel lief fluisteren!!
Beneden mogen ze wel herrie maken hoor.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pff we moeten wat van elkaar overnemen! want na de eerste tsr is het bij mij soms juist zuigzuigzuig zonder slik... melk op dus volgens mij. hij drinkt dus eigenlijk altijd allebei de kanten leeg. daarom kolf ik ook zo weinig.
als ik al een keertje een volle borst overhoud omdat hij er maar eentje heeft gedronken, zit ik om half 2 's nachts die ene borst leeg te kolven :roll:
en dan kolf ik ongeveer 90 ml. ik moet 3 x kolven voor 2 flessen.
dat is dus na die lange ruk. doet hij nu trouwens ook.. ik moet eigenlijk gaan slapen. ga ik ook zo doen. als ik klaar ben met internetten ;) sociale leven is ook belangrijk :lol:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

je mag een heleboel van mij hebben chantal!! hoe gaan we dat doen? Die van mij spuiten bijna net zover tot jou huis.. soms zit hij echt helemaal onder... dan knippert hij wat en moet ik hard lachen (soms gaat hij dan ook lachen) maar het gaat wel ietsje beter over het algemeen gesproken. Hij krijgt het wat beter weg denk ik. Al heeft hij net alleen links gedronken en is rechts om 3:45 uur leeggedronken dus straks wel weer zovol dat het helemaal hard gaat.

Soms snap ik niet dat ze tot 6 uur slapen en daarna gewoon weer ruim 2 uur eerder komen.

Ik ben wel blij dat hij zelf in slaap kan vallen, want als hij geen borst wil dan gaat hij liggen huilen met de borst in z'n mond. Heel zielig. Als ik hem na 1 borst nog een 2e geef en hij wil niet dan hapt hij maar gaat niet zuigen maar heel zielig huilen... ik snap hem nog lang niet altijd en dat is dan zo zielig...

Heb trouwens net al mijn wc en mijn badkamer (met wc) schoongemaakt!! Verder ga ik straks nog heerlijk strijken, dan ben ik weer een beetje bij! En dat geeft me wel een heerlijk gevoel als ik wat gedaan heb.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hoi dames,

Ik meld me ook weer even zo na de kerst. Die overigens rustig verlopen is. Eerste kerstdag een kopje thee drinken bij mijn ouders waar ook mijn broer en zus en hun gezin waren. Tweede kerstdag thuis en mijn schoonouders op bezoek.

Toch was het me allemaal wat veel, het huilen stond me nader dan het lachen. Daarbij heb ik ook nog eens last van kriebelhoest en benauwdheid. Daardoor was ik wakker toen iedereen sliep :( . En Leonore hoest inmiddels ook al een paar dagen. En niet van die schattige hoestjes, maar met flink veel geluid. Dat krijg je met zo'n winterkindje, ik heb nog nooit zo'n klein hoestend hummeltje gehad. Zo zielig. Daardoor is ze veel wakker en tussendoor moet ik nog politieagent spelen voor de jongens.
Kortom, het gaat even niet zo lekker.
We gaan zo even naar de huisarts (door de regen, bah). Hopelijk kan die me van de benauwdheid afhelpen.

Tot zover mijn klaagzang, voor meer heb ik even geen puf. Sorry...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

o lieve justine, ik had gehoopt ook van jou een fijne update te lezen.
Na al die gebroken nachten is het niet verwonderlijk dat je weerstand nog meer gekelderd is en dat je niet lekker bent, maar dat moet wel ontzettend zwaar zijn!
En dan ook je kleine meisje die zo hoest... nee dat hoort niet bij zo'n lief klein wezentje wat al de krachten nodig heeft voor groeien/drinken en slapen.

Ik hoop dat de huisarts je in ieder geval kan helpen voor jezelf, zou hij ook nog wat voor L. hebben?

Sterkte en beterschap voor jullie! en ook succes om de jongens dan om je heen te hebben!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

doe je al aan blokvoeden heleen? misschien gaat daardoor je productie wat naar beneden waardoor het niet meer zo spuit. ik had vannacht en vanochtend per ongelijk steeds de rechterborst gegeven. dus links deed vanochtend gewoon pijn omdat ie zo zwaar was. maar hij kon het nog makkelijk wegdrinken zonder verslikken..

justine, vervelend joh dat jullie allebei hoesten. hopelijk heeft de ha er iets voor. ik hoop echt dat het snel beter met en bij jullie gaat. doe rustig aan! ook al kan je niet anders..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Net terug van de huisarts. Ik heb bronchitis en heb ventolin gekregen (dat mag gelukkig met bv). Dat maakt de benauwdheid een stuk minder. Voor het hoesten mag ik helaas niks wat echt helpt.

Leonore's longetjes klonken gelukkig goed. Ze heeft vandaag dan ook niet zoveel gehoest (wel veel gehuild voor haar doen). Maar we moesten haar goed in de gaten houden, omdat momenteel het RS virus heerst.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja ventolin helpt goed idd! maar wel balen hoor.. er zijn zoveel mensen ziek op het moment! gelukkig dat je meisje wel schoon klonk.
beterschap!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè, heb ik toch koorts zonder dat ik het door had. Morgen nog maar een keer naar de huisarts.

Gelukkig is ml eindelijk weer thuis.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Net naar de ha geweest. Ze hoorde wat in mijn longen. Sjips. Weer longonsteking, heb ik in april ook al gehad. In elk geval heb ik nu een ab-kuur. Daar zou ik snel weer van moeten opknappen. Ik ben me toch benauwd geweest vannacht (de ventolin werkte niet). Echt, ik kan alleen nog maar huilen... :(
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ach justine toch.. :(
is er iemand die de jongens kan opvangen zodat jij echt rustig aan kunt doen?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nou justine, wat ontzettend vervelend (zachtjes uitgedruk) ik geloof inderdaad ook dat ik radeloos zou zijn en alleen maar zou kunnen huilen als ik zo ziek was... He bah, zo net na de bevalling kan je dat er echt niet bij gebruiken!!

Ik hoop dat je hulp krijgt zodat je zelf weer snel op de been bent! Of laten ze het nu ook afweten?? Heel veel beterschap!
Hoe is het met hoesten van L? En is ze ook wat meer tevreden weer?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Leonore lijkt gelukkig in orde. Ze heeft geen koorts en hoest een stuk minder. Ze is wel heel onrustig en wil vaak drinken. En is weer opnieuw aan het snotteren.

Helaas, echt veel hulp zit er niet in. Als het goed is werkt ml morgen thuis. Dat scheelt weer. Mijn ouders zijn allebei aan het hoesten en kwakkelen. Als ik ze aan de lijn heb krijg ik een monoloog hoe krakkemikkig ze zijn. Aanbieden om op de jongens te passen zullen ze nooit doen en ik vraag het ook niet als ze zelf half ziek zijn.
Voor dinsdag heb ik geregeld dat Victor naar mijn zus kan. Ook zij zal uit zichzelf niks aanbieden, ook al weet ze dat het niet goed gaat. En daarbij las ik net op haar fb pagina dat ze zelf ook ziek is. Hopelijk is ze dinsdag weer beter, anders gaat dat ook niet door.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

balen hoor, dat ze niet uit zichzelf vragen om even op te passen. al zou mijn buurvrouw het ook nog eerder doen hoor als mijn moeder of zusje.. die zouden het ook niet aanbieden denk ik. heel misschien mijn moeder in het weekend, maar dan wel als ze uitgeslapen is. :roll:

heb eigenlijk geen idee waar je woont, anders breng je ze maar hier! maar je woont vast ver weg..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:balen hoor, dat ze niet uit zichzelf vragen om even op te passen. al zou mijn buurvrouw het ook nog eerder doen hoor als mijn moeder of zusje.. die zouden het ook niet aanbieden denk ik. heel misschien mijn moeder in het weekend, maar dan wel als ze uitgeslapen is. :roll:

heb eigenlijk geen idee waar je woont, anders breng je ze maar hier! maar je woont vast ver weg..
Lief van je, Chantal! Maar ik woon in De Meern (dorp naast Utrecht) dus dat is niet direct om de hoek....
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik ben trouwens zo bang dat Leonore ook ziek wordt. Ze zit alsmaar bij mij op schoot, omdat ze onrustig is. Lekker in de armen van haar zieke mama... Maar ik geloof dat het niet besmettelijk is, dus de kans daarop is klein, maar toch.
Ik ben haar dan ook om de haverklap aan het temperaturen. Ik voel namelijk zelf niet of ze warm is, omdat ik koorts heb.
Ze heeft geen koorts trouwens, netjes 37.1.

Nog even en het is gedaan met de rust, dan komt ml thuis met de jongens.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Kan me goed voorstellen dat je niet wilt dat je kleine meisje ziek wordt. Krijgt ze via de mm niet ook wat ab? Voor jou heel veel beterschap gewenst hoor!! EN ik hoop dat L ook snel weer wat rustiger gaat worden!!

hier ook een jongetje wat erg onrustig is...
Gister wezen zwemmen (hij niet trouwens) maar wel meegeweest, daarna ging het super goed.
Als verrassing werd hij zelf om 21:30 uur wakker. Dit is in 5 weken tijd nog 1 keer eerder voorgekomen dat ik hem niet wakker hoefde te maken voor een avondvoeding. Maar daarna ging hij om 00:00 u huilen, met 3 minuten was hij weer stil, toen om 1:00 uur weer huilen en nog sneller stil dan die keer ervoor, toen om 2:00 uur weer huilen en toen heb ik hem gelijk gepakt.
Daarna heeft hij wel tot 6:20 uur geslapen en toen weer tot 9:30 uur maar daarna kwam hij al snel weer.
Ik was bloedprikken in het ziekenhuis en wilde nog even kadootjes halen voorm 'n schoonzusje, maar dat lukte niet meer omdat Daan aan het huilen was. Binnen 2 uur na de voeding was dat en dat ken ik ook echt niet van hem.

DIe nacht was echt heeeeel vreemd. Sinds zijn geboorte heeft hij nog nooit zomaar gehuild 's nachts. Ik lag echt helemaal verstijfd in bed. Die nacht ervoor sliep hij van de voeding van 22:00 uur tot 6:00 uur.. kijk dat is wel heel overdreven, maar dit was weer overdreven de andere kant op.

Hij is dan ook heel verkouden, dit keer geen viezigheidje die zijn neus dichthoud maar gewoon echt verkouden. Wie weet komt het daar wel vandaan...
Plaats reactie