14 maanden alweer!
Ik voed nog vele malen per dag en nacht, net als destijds bij de anderen

Abel eet nog steeds niet veel, en gaat er tegenwoordig soms een halve boterham in. Maar goed, dat komt wel.
Hij loopt echt heel erg goed, binnen en buiten, blote voeten of schoenen, en hij begint nu echt te rennen. En een klimgeit is het ook nog steeds. Hij is nog steeds heel makkelijk en gezellig, al is hij nu net weer een paar dagen soms wat aan het jammeren, ik vermoed dat de hoektanden er aan komen. Maar hij huilt normaal gesproken echt heel weinig. Hij is graag op pad, speelt erg graag buiten, maar zit buiten ook graag in de buggy of draagdoek.
's Nachts wordt hij helaas (ook net als broer en zus destijds) nog te vaak wakker. Naar bed gaat hij ergens tussen 19 en 22u, dat hangt er echt vanaf of hij overdag 1 of 2 keer heeft geslapen, en hoe laat dat laatste slaapje was. We gaan wel steeds meer naar 1 slaapje rond 12u, maar soms slaapt hij al vroeger en dan is hij om 16u echt doodop en slaapt dus even, en soms slaapt hij ook nog eind van de middag doordat we dan bijvoorbeeld in de auto zitten. Op zich is het geen probleem als hij zo laat gaat slapen, hij speelt dan lekker. 's Nachts wordt hij nog minstens 2x wakker, meestal 3 of 4 keer. Zolang hij dan na het drinken direct weer doorslaapt vind ik dat niet zo erg, maar soms blijft hij zo onrustig.
Een paar weken geleden is hij flink ziek geweest, kroep. Voor ons helemaal nieuw, de andere 2 zijn/waren echt nooit ziek. Gebeurde natuurlijk net op vrijdagavond, dus pas op maandag naar de kinderarts. Hij was toen al aan het opknappen, maar de inhaler deed echt wonderen. Hopelijk blijft het bij die ene keer! Wat wel grappig was, hij dronk heel slecht, dus uiteindelijk mijn handkolf erbij gepakt, kolfde ik zomaar 300ml. Voor mij wel zo'n beetje een record!
Praten doet hij helemaal nog niet, hij zegt wel steeds mama, maar tegen alles

Gelukkig begrijpt hij wel al heel veel.
Over een paar dagen vliegen we naar NL, wens me maar sterkte met die kleine druktemaker 10 uur in het vliegtuig