nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Daan maakt van de nacht hier een potje..
Want van 23-7 uur is wel heel netjes van het slapende roosje!!
Hoe gaat het vandaag? Want de hele dag met zo'n Roosje lopen lijkt me ook best pittig!

Daan kwam vannacht om 2:35 uur... nouwja zeg :wink: Daarna sliep hij door tot 9:00 uur. Hij kan beter die lange ruk wat eerder doen...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb de bedrijfsarts gebeld en heb 1 februari een gesprek. eerder had ze geen tijd. dus ik ben net naar mijn werk (deen) gegaan en heb gezegd dat ik in ieder geval tot dat gesprek niet kom werken.
pfff moelijk hoor voor iemand die nooit ziek is!
nu ben ik ook niet superziek natuurlijk, maar zie het gewoon nog niet zo zitten.. ik wil mark op kunnen halen van het kdv als hij echt niet wil slapen of zo. vrijdag gaat hij wel wennen, ik zie wel tot hoe laat hij blijft :)
ik denk maar zo: ze doen het nu al 5 maanden zonder me, nog een maandje extra kan ook nog wel.. dit is de allerlaatste keer dat ik er zo lang uit lig!

ik heb mark zijn mobiel net in de box gehangen, hij wordt helemaal wild haha! zo schattig :)

lekker joh esther dat ze zo goed groeit! al is het nog steeds een ukkie hoor ;) ach, van mijn bink zeggen ze ook dat het nog een ukkie is. grote baby's zijn nog steeds lieve schattige baby's natuurlijk :)

gefeliciteerd heleen met de doop! dochter van mijn vriendin is gister ook gedoopt. wij zijn niet zo van de kerk, ik wist ook niet dat het was. nou waren wij natuurlijk in groningen, maar anders was ik wel naar de kerk gegaan voor mijn vriendin. of zouden jullie dat 'not done' vinden? zulke dingen vind ik moeilijk.
zelf ben ik zelfs gevormd, mijn zusje is tot de communie gegaan en mijn jongste zusje is alleen gedoopt. zo kun je wel zien dat mijn ouders ook al minder met de kerk te maken hadden.
ik vind dopen wel een mooie gedachte, maar we hebben het niet laten doen omdat we anders ook nooit in de kerk komen. alleen met trouwen of overlijden..

soms is dat kolven wel handig hoor! met oppas bijvoorbeeld zodat ik eens weg kan. of zoals gisteravond ik vroeg naar bed ging. mark lag wel naast me te slapen maar ik had de babyfoon bij jeroen achtergelaten. en een fles in de koelkast. toen mark wakker werd kwam jeroen hem halen, toen werd ik even wakker maar dat hij weer terug naar bed is gebracht heb ik niet gemerkt. toen kwam hij weer om half 4 en half 6. om half 7 begon de dag echt.
hij drinkt alleen zijn flessen vandaag niet helemaal leeg. zou hij proeven dat ik gister een vette pikante frikandel (gehaktstaaf eigenlijk) heb gegeten? of lust hij geen chocola, dat heb ik wel veel gegeten dit weekend...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Vandaag weer een stapje vooruit, ik ben voor het eerst weggeweest met 3 kinderen in de bakfiets. We zijn boeken gaan halen in de bieb hier in het dorp. Het was even uitvogelen hoe dat moest, de maxicosi in de bakfiets. Gelukkig is F een klein smal baasje, anders had het niet gepast.

Ben nu wel totaal gesloopt... Maar het is gelukt :D !

Dit was oefenen zonder tijdsdruk, dan ga ik vrijdag, als ik genoeg moed kan verzamelen, met de bakfiets naar school.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

stapje vooruit is een stapje vooruit hoor!
goed zo!!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

:toost: Justine!! :lol:
Wat kan dat als een overwinning voelen he? Al kost het je zo te lezen ook nog wel veel energie!
Ik hoop dat het je lukt om af en toe lekker buiten te zijn met de bakfiets, frisse lucht (of regenwater) frist best op!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef::toost: Justine!! :lol:
Wat kan dat als een overwinning voelen he? Al kost het je zo te lezen ook nog wel veel energie!
Ik hoop dat het je lukt om af en toe lekker buiten te zijn met de bakfiets, frisse lucht (of regenwater) frist best op!
Erg veel energie inderdaad. Maar gelukkig vandaag weer een rustig dagje thuis. Het is echt muisstil hier, heerlijk. Vanochtend zelfs tot 11.00 uur in bed gelegen, samen met L. Echt genieten! Dan kan ik er morgen hopelijk weer tegenaan (al dan niet met bakfiets :D ).
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

Morgen gaat Mark voor het eerst naar het kdv!! :o
spannend, heerlijk lekker alleen thuis, heel jammer dat hij er niet is.. gemengde gevoelens dus.
het liefst wil ik hem niet brengen maar ja.. al ben ik morgen nog 'ziek' thuis! kan ik hem ophalen wanneer ik wil.
ik denk dat het 's middags wordt, voor of na het ophalen van de groters van school. net hoe het uitkomt met zijn slaapje.
hopelijk willen ze mij bellen als hij wakker wordt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Oo, Chantal, wat spannend! Kan me goed voorstellen dat je er gemengde gevoelens over hebt. Veel sterkte, maar tegelijkertijd, geniet van je tijd voor jezelf!

Gelukkig hoeft L nog lang niet, we hebben plek vanaf 1 mei.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Heej chantal, ik had dit helemaal gemist!
Hoe is het met Mark gegaan op het KDV?
ow wat lijkt me het lastig zo'n kleintje achter te laten, maar ook ik zal er over een poosje aan moeten geloven. Al heb ik nu geen kdv meer maar een gastouder. Een hele lieve vrouw waar Levi ook al naar toe gaat. Maar toch...

Hoe gaat het met jullie kleintjes allemaal?
Hier goed! Al is Daan de achterliggende paar dagen wel wat minder stabiel. Hij slaapt nog altijd de avond en nacht ontzettend goed (wel moet voedingen hoor, maar gewoon echt in een diepe slaap). Hij ligt er meestal rond 19:30 uur in en komt er rond 9:30 uur de volgende dag weer uit en heeft dan rond 22:00 uur een voeding gehad en dan nog ergens rond 4u of rond iets later. Maar ook na de vroege ochtendvoeding slaapt hij nog heel wat uurtjes! Daarna rommelt het wat meer, maar hij is vaak erg tevreden als hij in de box o.i.d. ligt.
Volgens mij groeit hij ook prima, hij ontwikkelt in ieder geval wel echt lekker. De ontdekking van de handjes is al achter de rug, wat mooi is het om te zien als ze voor het eerst die handjes zien! Hij probeert nu echt al wel tegen dingen aan te slaan/ aan te raken wat in zijn buurt ligt.
Ben benieuwd wanneer hij voor het eerst dingen gaat pakken!

Vanavond lekker met hem onder douche geweest.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat een lange nacht joh maakt daan! hier trouwens ook hoor. hij gaat al vroeg de nacht in, al rond 17-18 uur! daarna maakt hij een hele lange ruk tot 1 uur ongeveer. daarna nog een keertje rond 5 uur en om half 7 begint de dag. dan begint hij een beetje te rommelen. dus gister ging ik al naar beneden met de groters omdat ze ook al wakker waren, met de gedachte mark zo van zolder te halen.
was hij weer in slaap gevallen! om 9.30 heb ik papa en mark maar eens wakker gemaakt :lol:

gisteravond was de oppas er want wij hadden een feestje. dus toen om 20.30 uit bed gehaald, bij oppas op schoot gezet (meisje doet spw, altijd handig ;) ) en zij heeft de fles gegeven. rond 22.00 heeft ze hem weer in bed gelegd. toen wij om 0.00 uur thuis kwamen lag hij nog lekker te slapen.
ik ging in bed en jeroen op de bank omdat mark ik de wandelwagen lag. we dachten dat hij wel rond 1-2 uur wakker zou worden.. en dat ze dan ook naar boven zouden verhuizen.
was het half 6! en daarna pas weer 9 uur! ik heb niks gemerkt en dus uitgeslapen tot 9 uur :D lekker hoor! gebeurd namelijk nooit, maar het gebeurd ook nooit dat ik pas om 1 uur in bed lig... had nog even gekolfd om half 1 vannacht (150 ml).
vanochtend werd ik dus met meloenen wakker en kolfde ik 310! moest na 1 borst even het flesje legen haha!

op het kdv ging het heel goed! hij lacht naar iedereen en dat is natuurlijk schattig. de leidsters moesten wel even omschakelen. ze hebben natuurlijk de hele dag baby's in hun armen die een paar maanden ouder zijn. ze zijn even groot als mark maar natuurlijk al veel sterker in hun nekje en zo. tis ook zo'n reusje.. slaapzak maat 70 ligt hij met z'n voetjes tegenaan en ook de wandelwagenbak heeft hij nog maar weinig ruimte over.
vergeleken met chris en femke op die leeftijd is hij bijna een kilo zwaarder en een paar cm groter. en die waren al geen kleintjes!

ik had een flesje uit de vriezer gepakt van een week of 5 geleden. toen het ontdooit was zat ik echt te kijken naar de melk. normaal zie je melk met een laagje room (noem het al neit eens vet meer) erbovenop en dat zag ik nu niet.
toen ik beter keek zag ik een laagje melk van zo'n 50 ml en dan nog 100 ml room erboven op!

echt slagroom dus!!! logisch dat hij zo hard groeide.. nu is de melk een stuk wateriger als toen. dus deze keer zal hij niet zo snel meer groeien denk ik.

heleen, hoe gaat het met je hardlopen? ik vind het knap hoor!

justine, heb je nu al vaker de bakfiets gepakt? ben jaloers! die zou ik ook wel willen! maar helaas geen geld en ruimte om hem neer te zetten helaas.

esther, hoe gaat het met jou met 4 kinderen? ik vind het al zwaar met 3, en jij hebt gewoon nog een peutertje erbij! oermoeder :) vinden ze hun zusje allemaal nog lief?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pfff hoe lang mark vannacht heeft geslapen, hoe kort vandaag! hij is echt bijna de hele dag wakker geweest op 3 x een klein uurtje slaap na!
nu is hij ook alweer vanaf half 5 wakker of zo. doodmoe maar niet willen slapen!
hopelijk gaat hij zo wel slapen.. en dan voor een lange tijd!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal schreef:esther, hoe gaat het met jou met 4 kinderen? ik vind het al zwaar met 3, en jij hebt gewoon nog een peutertje erbij! oermoeder :) vinden ze hun zusje allemaal nog lief?
Lief dat je het vraagt, Chantal.
Fijn dat het met Mark goed gegaan is op het kdv. Geniet maar van de tijd voor jezelf, des te eerder ben je weer helemaal op de been en in staat om te werken. Hopelijk haal je daar dan ook energie uit.

Hier gaat het goed, hoewel de afgelopen dagen Niet-Slaap-Dagen waren voor Roos. Ze wil het liefst overal bij zijn, en dat herkennen we wel van Anna. Anna raakte dan vaak overprikkeld, en dat wil ik natuurlijk voorkomen met Roos. We leggen haar nu overdag ook in haar eigen bedje boven in plaats van in de wagen, dat lijkt wel beter. Maar ze valt moeilijk in slaap, en daar moeten we nog mee leren omgaan.
Overigens slaapt ze 's nachts ook best goed, meestal in ieder geval wel tussen 0 en 6 uur, maar soms van 23.30 tot 7.30. Van de week was ik zelfs gaar omdat ik zoveel geslapen had, hahaha!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lekker hoor, dat zijn toch wel de belangrijkste uren tussen 0.00 en 6!
wij leggen mark nu ook altijd boven sinds een paar weken, en hij is echt rustiger geworden. het helpt echt! alleen jammer als ik hem uit bed moet halen omdat ie mee moet naar school. vaak neem ik hem mee in zijn warme slaapzak en slaapt ie zo weer verder :)

hopelijk wordt roos ook wat rustiger als ze snapt dat ze lekker kan slapen boven.

ik bedenk me net dat ik zaterdagavond 1 kop sterke koffie heb gedronken. kan het daarvan komen dat mark gister zo'n wakkere dag had? normaal drink ik geen koffie... of decaf. vannacht gelukkig lekker geslapen. met 2 voedingen natuurlijk ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal, geen idee of het zijn weerslag kan hebben die koffie. Ik drink hier best aardig wat koffie,gister zelfs om 21:30 uur en daarna heb ik Daan gevoed en vanmorgen om 6:45 uur werd hij pas weer wakker. Dus bij mij/Daan heeft het geen reactie maar dat kan bij jullie natuurlijk heel anders zijn.
Ik vind die dingen altijd erg moeilijk te achterhalen.

Er ligt nu een lekkere lachebak naast me. Rond 10:30u is hij naar beneden gekomen vanaf de voeding van 6:45 uur... echt hij heeft het slapen weer ontdekt... vorige week 3 wat minder slaapdagen en nu weer volop slapen.
Het lukt me wel om het los te laten, elke dag is anders en ik vier zoveel mogelijk met hem mee. Wat telkens vaker voorkomt dat hij na het slapen niet gelijk honger heeft. Zoals nu ook, hij ligt heerlijk naast me op de bank, zijn vorige voeding is toch echt 4 uur geleden maar hij heeft gewoon geen honger.

Esther, als Roos wil slapen heeft ze dan bijvoorbeeld ook last van armpjes die haar wakker houden? Of is het dat niet dat ze moeilijk in slaap komt? Daan slaapt overdag ook wat moeilijker in dan 's avonds 's nachts en 's morgens vroeg. Helemaal vorige week had ik die indruk. Hij huilt niet maar ligt wel een beetje te 'zeuren'.. Door dat zijn armen in de bakerzak liggen lukt het na een poosje 'zeuren' wel om te slapen. Als Daan kort geslapen heeft en nog moe lijkt, voed ik hem ook wel eens en leg hem gelijk weer terug in bed. Dit om ook oververmoeidheid te voorkomen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Lekker aan het schrijven geweest, dames! Ik ben dit weekend druk geweest met mijn verjaardag, dus van jippen kwam het bijna niet. Ben niet zo'n verjaardag vierder, maar heb het gisteren wel naar mijn zin gehad. En Leonore stal de show...!

Ik probeer Leonore zo veel mogelijk in haar eigen bedje te laten slapen, daar slaapt ze het langst. Maar soms lukt dat niet, dan valt ze ineens in slaap in de box of de wipstoel, terwijl ik het niet verwacht en verplaatsen heeft dan geen zin, want dan is ze ineens klaarwakker.

Leonore is steeds vaker aan het lachen. We hebben er nog geen foto's van, want telkens als ze lacht, zitten we totaal in zwijm naar haar te staren :D . En de nachten blijven goed gaan. Rond 4.00 uur wakker en dan lekker doorslapen tot 8 uur. Heerlijk!

Ik denk niet dat het deze week bakfiets weer is. Tenzij die sneeuw niet doorzet, want met de regentent erop is het binnen lekker warm. We zullen zien.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Lekker aan het schrijven geweest, dames! Ik ben dit weekend druk geweest met mijn verjaardag, dus van jippen kwam het bijna niet. Ben niet zo'n verjaardag vierder, maar heb het gisteren wel naar mijn zin gehad. En Leonore stal de show...!

Ik probeer Leonore zo veel mogelijk in haar eigen bedje te laten slapen, daar slaapt ze het langst. Maar soms lukt dat niet, dan valt ze ineens in slaap in de box of de wipstoel, terwijl ik het niet verwacht en verplaatsen heeft dan geen zin, want dan is ze ineens klaarwakker.

Leonore is steeds vaker aan het lachen. We hebben er nog geen foto's van, want telkens als ze lacht, zitten we totaal in zwijm naar haar te staren :D . En de nachten blijven goed gaan. Rond 4.00 uur wakker en dan lekker doorslapen tot 8 uur. Heerlijk!

Ik denk niet dat het deze week bakfiets weer is. Tenzij die sneeuw niet doorzet, want met de regentent erop is het binnen lekker warm. We zullen zien.

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! (hoe jong ben je geworden??)
Ik vind het grappig dat L zomaar ergens in slaap kan vallen... dat zou hier niet gebeuren hoor. Daan gaat wel wat liggen mopperen als hij het zat is. Dus dan ben ik gelijk alert en gaat hij zijn bed in.
En dat lachen, ow wat is dat lief he?? Ik had net ook zo'n ontzettend lief moment. Hij had links goed gedronken en toen rechts nog gekregen maar dat was meer spelen dan drinken. Met een dikke melkdruppel aan zijn wang kijkt hij me aan en gaat liggen lachen!!! :verliefd: echt zo :verliefd: en toen ook nog wat geluidjes proberen te maken!!! :verliefd: en toen moest ik gewoon huilen... en hij zat me echt aan te kijken net alsof hij doorhad dat het wat anders was dan lachen. Die kleintjes zijn echt niet dom hoor!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik ben 39 jaren jong geworden :D . En ik vind het niet eens erg dat de 40 in zicht komt. Toen ik 30 werd vond ik het wel heel erg. Toen had ik het gevoel dat ik het gemaakt moest hebben. En dat had ik niet, vond ik zelf. Verkeerde partner, niet naar de zin op het werk etc. En nu, alles is totaal anders! Schat van een man, 3 geweldige kinderen, leuke baan, mooi huis... Echt ik ben zeer tevreden :D .

Dat in slaap vallen in de box enzo doet ze maar weinig hoor. Dan heb ik in de mopperfase geen tijd voor haar en is ze ineens vertrokken. En ik snap precies wat je bedoelt, ik heb het ook regelmatig. Zit ik gewoon te huilen, omdat ze zo lief naar me ligt te kijken. Ik weet niet waarom, maar ik ben op haar verliefder dan ik ooit op de jongens ben geweest. :verliefd:

Heb mezelf net buitengesloten. De schoonmaakster was er en ik ging even boodschappen doen en zij deed de deur achter me dicht. Toen ik thuis kwam was ze net weg en kon ik mijn sleutel niet vinden. Die lag nog binnen... Gelukkig liggen er een paar bij de buren en is een van de buurvrouwen net thuis met zwangerschapsverlof, dus kon ik toch het huis in. Maar duf ben ik dus nog wel. Dit overkomt me zelden.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja ik heb het ook hoor, dat ik even een moment zooo intens gelukkig ben! :verliefd:
misschien wel omdat het de laatste is en ik er echt van wil genieten en alles wil meemaken.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

mag ik even zielig doen? ik ben ziek... :?
koud, hoofdpijn en koorts....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ow getver... moeders 'mogen' niet ziek zijn :?
heel snelle beterschap gewenst!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik heb geluk dat Levi vandaag bij opa en oma is. Daar zou hij heen gaan. Vanmorgen was er met mij ook nog niets aan de hand. Maar het wordt wel telkens erger... en Daan wil niet drinken... smaakt ziek zijn ook in de borstvoeding? Gelukkig is hij wel heel tevreden in de box, wie weet had hij nog geen honger genoeg en wil hij zo drinken voor hij gaat slapen!
Dit is voor mij wel een moeilijk punt hoor, ziek zijn en dan ook nog eens gewoon niet zo lekker in je vel zitten. Ik hoop wel dat de borstvoeding stand houdt, maar ik ben dus niet zo'n hele borstvoedingsfanaat. Gelukkig weet ik dat het voor Daan beter is, hij krijgt nu gelijk mijn antistoffen waarvoor mijn lichaam aan het vechten is. Maar stel dat ik ook de andere jongens nog ziek krijg... o bah ik ga een beetje doemdenken...
Morgenochtend mocht Levi al spelen bij een vriendje en Joas zou uit school ook al meegaan met een vriendje. Dus het is allemaal wel goed geregeld (zonder dat ik wist dat ik ziek werd)

Het is jaren geleden dat ik ziek was (op BO na) en idd een moeder kan niet ziek zijn...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè wat vervelend, Heleen, dat je ziek bent! Hopelijk knap je snel weer op...
En als je je zelf beroerd voelt en het voeden gaat niet goed, dat maakt het alleen maar nog vervelender, ik weet er alles van. Maar dat is vast maar voor een paar daagjes, Heleen, het komt vanzelf weer goed, hou dat in gedachten!!

Hier alles oke, behalve dat ik vannacht gedroomd heb dat L dood in haar wiegje lag. Het was echt zo naar, ik werd helemaal misselijk wakker. Het kwam er op neer dat het allemaal te mooi om waar te zijn was, dus dat het eigenlijk wel logisch was wat er gebeurde... :( Wat was ik blij toen ze om 4.00 uur haar gebruikelijke brulletje gaf omdat ze honger had... Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark had gister alweer een wakker dagje. flessen niet altijd leeg gedronken..
gisteravond huilerig tijdens en na het eten.
toen ben ik naar boven gegaan met hem, en lekker op bed gelegen. borstvoeding live gegeven liggend en hij viel lekker in slaap gelukkig.
om 19 uur is hij gaan slapen.. deze keer geen late fles gegeven en wat denk je?

vanochtend om 5.45 werd hij wakker!! bijna klokkie rond dus!
waarschijnlijk is dit eenmalig, maar goed, vandaag weer een dag.

ik ben net bij de bedrijfsarts geweest. kort gesprekje gehad en over 2 of 3 weken hebben we weer contact. voorlopig niet werken dus.
en echt heelijk, ben echt rustiger door dit antwoord. ook al ga ik dan officieel over 2 weken weer aan het werk na het gesprek van de bedrijfsarts, dan heb ik nog 2,5 week vakantie die ik erachteraan plak.
paniekerige gevoel is gelijk weg!
en ik denk ook echt tegen die tijd dat ik er veel minder tegenop zie. dan weet ik dat mark het goed doet op het kdv, kindertjes op school.. dan durf ik het meer los te laten.
vrijdag gaat mark ook naar het kdv, de hele dag! kinderen blijven over dus tussen half 9 en 3 uur ben ik alleen thuis.
mooi de tijd om mijn haar eindelijk eens te verven.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow bah justine, wat een ontzettend nare droom!

en chantal, wat heeft hij lang geslapen!!!! heerlijk man!!! hij was vast moe van het wakker zijn overdag.

en ik.. ik voel me ziek.. vanmorgen ging het wel maar het gaat weer oplopen, heb het weer heel koud, voel me echt beroerd... gisteravond helemaal, toen kon ik niets anders dan huilen... en ik zie er tegenop dat dit straks weer gebeurd...
Daan drinkt helemaal niet, dat is ook zo naar. Om 5:15 uur was hij er en na die tijd heeft hij niet meer gedronken (twee slokken) hij slaapt wel weer... mogelijk dat hij ook ziek is/wordt?
Gelukkig ben ik morgen ook alleen met Daan thuis, maar vanmiddag is Levi er weer en eind van de middag Joas ook weer. Ow bah... ow bah... je moet er nu doorheen en hopelijk knap ik snel weer op!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè Heleen, wat naar dat het nog niet beter gaat. En dat het verder zo'n effect op je heeft. En Daan haalt alles straks vast wel weer in. Niet te veel zorgen maken hè!

En Chantal, fijn dat het bezoekje aan de bedrijfsarts de paniek heeft weggenomen. Hopelijk kom je de komende weken tot rust en kun je binnenkort weer met frisse moed beginnen.

Hier vanochtend een jochie met een zeehondenhoestje. Ik heb 'm lekker thuisgehouden, al is er van die hoest inmiddels niks meer over. Scheelde mij weer een ritje naar de school en terug :D .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oh die droom had ik niet eens gezien! bah wat vervelend. ik heb ook steeds dezelfde droom... dat ik of jeroen met mark de trap afvalt.
als ik zelf val dan laat ik hem echt vallen en denk alleen aan mezelf :oops:
en als jeroen met hem valt dan liggen ze allebei onderaan de trap en vind ik ze allebei bewusteloos!
ook zo fijn :roll:

nou is mijn zwager van de week de trap afgevallen met hun zoontje. zoontje had gelukkig niks maar zwager (120+ kilo) heeft last van zijn rug.
weet niet hoe hij het doet, maar zijn dochter is ook al met hem de trap af gevallen toen ze baby was, 8 jaar geleden.
zij had gelukkig niks maar zwager een verschoven nekwervel waardoor hij er maanden uitlag.

heleen, veel vitamientjes eten, vitaminepil nemen en genieten van het dagje alleen met daan. ook al wil je hem ouder zien.. zag ik in een ander draadje. maar wil je dan echt dat daan groter is omdat het dan makkelijker is? of omdat je weet dat het dan met jezelf beter gaat?
want echt meis, neem daan op schoot, ga lekker met hem kletsen en kijk naar zijn lachjes. ook al ligt hij veel te slapen, het wordt echt makkelijker!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik lijk iets op te knappen... vanmiddag nog hoge koorts maar het zakt nu af. Ik heb geen 2 fleecetruien meer aan...
Daan heeft vandaag maar 1 echte plasluier... gelukkig net wel heel goed gedronken, dus het zal vast wel weer goedkomen maar fijn is het niet. Terwijl hij niet ziek is volgens mij.

Ik geloof inderdaad dat ik zelf met een maand of 10-12 me weer lekkerder ga voelen. Want eigenlijk kan ik het bijna niet makkelijker hebben met een baby. Daan is gewoon zo'n makkelijk en tevreden kindje... behalve drinken uit de borst is hij echt heel voorbeeldig. Aan de andere kant kan ik niet tegen het vreselijk onvoorspelbare en dat is een baby natuurlijk wel. Je moet 24 uur per dag paraat kunnen staan. En als ze groter worden dan eten ze gewoon mee aan tafel en bepaal ik wanneer er wat gegeten en gedronken word, wanneer er geslapen wordt enz.
Wat ik wel heel fijn vind is dat ze op een gegeven moment niet meer zo afhankelijk zijn van jou als moeder. Dat geeft me wel meer ruimte in m'n hoofd. En ik ben nu gewoon extra somber omdat ik nu zelf weer moet inleveren... (wat hebben mannen het dan toch makkelijk zeg!)
Ik ga ook echt met 5 maanden starten met fruit/groente hapjes. Daan is 2 weken overtijd geboren, zijn darmen hebben nog nooit een kramp gehad, en voor mij is dat echt het moment om wat losser te komen. Gewoon rustig oefenen en kijken hoe hij erop reageert. (ik heb de datum al in m'n agenda gezet, 12 april...)

Ik heb een super lieve moeder!!! Zij heeft Joas vanmiddag bij het vriendje opgehaald (en vanmorgen de jongens naar school gebracht) en toen zijn ze boodschappen wezen halen. Actimel, vifit, granaatappelsap, appelmoes, suikerbrood (dat vind ik super lekker!!) en knijpfruit. Allemaal voor mij omdat ik zoals nu heel slecht eet.
En de lieve buren belde of ik zin had in een pan erwtensoep!!! echt... ik weet niet waar ik dit allemaal aan verdien...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

natuurlijk verdien je het! wees er maar blij mee! heerlijk als er mensen met je meedenken en wat liefs voor je doen :)

mark heeft vandaag trouwens ook slecht gedronken. na die lange nacht vanochtend 1 borst gedronken.
om 11 uur 180 ml en 's middags maar 120 ml. en net om 18 uur 170 ml.. dat was het voor vandaag.
ook te weinig dus. ik kreeg er niks meer in, heb zelfs weg moeten gooien.
dat is het nadeel/voordeel van flesvoeding, je ziet precies wat er (niet) ingaat!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hoe gaat het met de gezondheid, dames? Al een beetje opgeknapt?

Ik baal zo van die sneeuw. Net op en neer naar school geweest. Brood gegeten, auto weer uitgegraven en toen op en neer naar een vriendje van F die vandaag zijn verjaardagsfeestje heeft. Moest rijden over totaal witte woonwijk-weggetjes, waar nog niemand gereden had. En natuurlijk V en L ook mee. En straks om 5 uur nog een keer om 'm weer op te halen.
Pffff, dit soort dingen kan ik dus nog echt niet. Ik ben hier totaal uitgeput van.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja stressen dan hè, als je er doorheen moet. kun je de kleintjes niet bij buurvrouw laten voor eventjes? of is er niet een ander vriendje op het feestje die jouw knul ook even kan thuisbrengen?

ik voel me iets beter als gisteravond. toen lag ik echt te rillen van de koorst. ik ben om half 7 geloof ik op de bank gaan slapen. beetje wakker geweest en om 21 uur naar bed gegaan. jeroen achtergelaten met mark. ik heb niet eens gemerkt dat jeroen om half 12 mark uit bed heeft gehaald (met co-sleeper!) omdat de babyfoon naast jeroen lag, hij was nog wakker.
toen heeft hij mark in de wandelwagen gelegd beneden en is hij op de bank gaan slapen. jeroen dacht dat mark om een uur of 3 nog wel een keer zou komen, maar dat was pas om 7 uur vanochtend! hij had dus niet op de bank hoeven slapen om mij te laten slapen :)

heb nu net een brownie voor hem gebakken, dus het huis ruikt lekker naar chocola.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Mmm, lekker! Brownie. Gelukkig ben je weer in staat om die te bakken.
Ohhh, ik wou dat het lente was!

Nee, ik zal 'm toch echt zelf moeten ophalen. Zo'n innig contact heb ik helaas niet met die andere moeders.
Ik ben op zo'n moment dan ook zo verblind door de stress en vermoeidheid dat ik totaal vergeet om de moeder van de jarige te feliciteren. Dan voel ik me achteraf zo'n hork... Straks maar even goedmaken.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik ben vandaag gewoon echt vrolijk!! Ja echt waar!!

Ik heb ook nog een super lieve foto van mij en Daan maar die staat nog op de camera, die komt morgen wel een keer online denk ik!

Ik ben niet meer ziek, de zere borst die ik had van de kou is bijna weg, manlief is thuis vandaag vanwege kou (hij is hovenier en kan nu niet werken), er is sneeuw gevallen, ik ben lekker buiten geweest (ook even met Daan), Daan heeft heerlijk uit het flesje gedronken vanmorgen en daarna 2 keer redelijk bij mij gedronken overdag en en en en ...

ik heb me echt tijden niet zo lekker gevoeld!!!

ga nu weer naar manlief toe.. (sorry beetje echo bericht maar ik kom morgen wel uitgebreid terug hoor!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

echo? ego ;)
en maakt niet uit hier hoor, egoberichtjes horen erbij. ben juist blij voor je dat je vrolijk bent!!
hoe ben je met daan naar buiten gegaan? wandelwagen?
want ik moest mark ophalen met de wandelwagen en het was wel ploeteren vond ik hoor!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

o shit sorry... ik moet wat opbiechten... ik ben wederom zwanger en hebben gister een echo gemaakt.. haha.

Grapje!!

tjonge wat een typefout zeg!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wow zeg, daar zou ik nu echt niet aan moeten denken :lol:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Zo daar ben ik weer een keer, nu even wat uitgebreider.

Hoe is het met/bij jullie?
Chantal, jij weer aan het opknappen??
Wat een kou he? Ik geniet trouwens wel dat het zo lekker licht is, heerlijk die zon!!

Manlief is thuis, hij is hovenier en kan nu met dit weer niets doen. Vanaf donderdag officieel al thuis, maar toen hadden ze nog een klus te doen bij zijn ouders (6 enorme bomen weghalen). Dus vanaf vrijdag is hij lekker thuis. En ik kom daar echt weer van tot rust. (letterlijk en figuurlijk)
Vanmorgen mocht ik uitslapen!! (tot 9:30 uur, toen kreeg ik brood en koffie op bed) Daan had ik natuurlijk al wel een keer gevoed om 5:15 uur maar daarna weer heerlijk geslapen. Morgen is walter ook een dagje weg, bij vrienden helpen in hun nieuwe huis, maar verder geniet ik echt dat hij thuis is. Ik kan gewoon even weg, hij blijft lekker bij Daan.

Vanmiddag heb ik schaatsten gekocht voor de kinderen, woensdagmiddag ga ik met een vriendin en haar kinderen en joas en levi schaatsen. Walter blijft dan bij Daan thuis. Dit doet me gewoon goed. Als Walter niet thuis zou zijn geweest had ik dit niet ondernomen met de kinderen en op een of andere manier voel ik me dan richting hen tekort schieten.
Daan is weer in heel goed humeur, vooral in goed slaaphumeur. Het lijkt wel alsof hij denkt: het is winter, ik ga een winterslaap houden. Al een paar dagen weer heel veel slapen. Vandaag is hij 3 keer een uurtje beneden geweest en de rest alleen maar in z'n bedje. Het drinken gaat ook weer beter, dus weer veel live voeden. Het blijft wel een gemartel en een getrappel maar in ieder geval beter dan vorige week.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ben zo blij om te lezen dat het zo goed gaat heleen! en wat een slaapkop is daan zeg. snap wel dat je dat ongezellig vind.
mark is ook al na 1-1,5 uur moe hoor. en dus ook erg vaak in zijn bedje.
zijn nacht begint namelijk al rond de 16-17 uur! dan slaapt hij door tot ongeveer 12-1 uur en daarna tot 6 uur.
een voeding rond 22 uur geven kan wel, maar veranderd helaas niks aan dit ritme ;) ach, ik vind het wel prima zo. jeroen geeft die late fles voordat hij naar bed gaat en ik doe de ochtend weer.

ik ben gelukkig weer wat beterder. (is dat een goed woord?)
mijn hoofd zit nog wel wat vol, keel is nog niet helemaal over maar ik doe weer vanalles. vandaag zelfs een ajaxtaart gemaakt.

dat kolven.. ik weet niet of ik dat nog 3 maanden vol ga houden... ik krijg kloven aan de zijkant van mijn tepels, gewoon door de zuigkracht van dat ding. ik doe al zo zachtjes mogelijk, maar door het ziekzijn kolf ik ook nog eens minder als daarvoor. nou ja, we zien wel hoe ver ik kom.

vandaag met femke naar de wrattendokter geweest... wat een verdriet bij femke dat het zo'n pijn deed. en toen moest ze nog een keer voor de tweede wrat! pas 's avonds kon ze weer normaal doen. ze had een keer meegekeken bij chris, en die gaf geen kik! dus ze dacht dat het geen pijn zou doen... zelf moest ik er ook eentje laten weghalen. tja, niet heel prettig maar ook niet heel pijnlijk.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

In minder lekkere periodes slaapt Daan ook niet zoveel/zolang achter elkaar hoor. Maar hij is altijd wel na 1 uur idd moe (soms net ietsje langer) Vandaag kom ik maar aan 5 voedingen, dat is wel heel weinig vind ik.

Wat naar dat je kloven krijgt Chantal. En ziekzijn is echt veel inleveren he? Met je keel heb je vast ook minder gegeten dan normaal en dan ook nog je kleintje te eten geven. Mijn lichaam heeft echt minder melk gemaakt vorige week volgens mij.
Jij hebt morgen een feestje te vieren toch? Mark 1/4 jaar oud! :-) Wij vieren het zondag, hij krijgt dan z'n eerste slagroomtaart te eten! en we doen er nog een :toost: bij!

haha...

ik ga de kleine Daan wakker maken en dan lekker samen het bed in!! Al groeit hij echt wel, man zo klein is hij echt al niet meer.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pfff ja nu alweer een kwart jaar oud.. gaat snel hè!
de vit. k druppeltjes hoeven maar tot 12 weken, maar dat heb ik al niet eens meer bijgehouden. flesje was een paar dagen geleden op, dus dat zal dan wel 12 weken geweest zijn toch?
onze dikke schattige lieve boedha.

onze buurvrouw wil trouwens heeeel vaak op mark passen, dus dat is echt heel handig. vandaag naar de dokter met femke, binnenkort moet ik naar de tandarts.. buurvrouw vangt mark wel op! vind ze heerlijk!
ze had zelf ook zo graag nog een kindje gewild. ze heeft er 2, van 14 en 8 jaar oud. en in de zomer een miskraam. tussen de meiden had nog een meisje gemoeten, maar zij is overleden toen ze bijna 1 werd. :(
daarom geniet ze ook zo van mark denk ik. toch weer die babygeur opsnuiven, helemaal blij om een flesje te geven, blij van een poepluier :lol:
ik laat hem graag bij haar achter, hij is daar in goede handen.

ze gaat binnenkort stoppen met werken op de vrijdag, en dat is mijn werkdag.. ze zei al dat ze mark dan wil opvangen (is gastouder), ipv dat hij het het kdv gaat!

nou ja, dat zien we tegen die tijd wel weer ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

wat handig en leuk zo'n buurvrouw! (en wel verdrietig wat zij heeft meegemaakt zeg!)
Wie weet krijg je er een hele makkelijke oppas bij voor op de vrijdag!

Wij doen hier ind e buurt altijd veel met de babyfoon, ook wat jonge ouders en dan gewoon babyfoon neerzetten. En bij huilen kind eruit halen! Ideaal hoor. Anders moet zo'n kleintje echt zo vaak uit bed gehaald worden!
Ik laat Daan ook altijd liggen als ik naar school ga, 3 minuten lopen is het. Ik heb geen babyfoon bij me dan. MEestal wordt Daan toch niet wakker. En hij wordt nu vaak al kletsend wakker. Het enige waar ik soms bang voor ben is brand in m'n huis.

Daan heeft vannacht doorgeslapen, hij werd om 8:15 uur wakker en had toen niet eens echt honger, want hij moest eerst nog mee naar school en viel op de terugweg weer in slaap. Dit mag hij vaker doen, maar denk dat het een uitzondering was hoor. MEestal is hij er ergens rond 5 uur..
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

als ik lopend de kinderen ga halen of brengen dan ben ik precies een half uur weg. en dat vind ik eigenlijk te lang.. heb het nu wel 2 x gedaan, maar dan gewoon wat meer gehaast ;)
net belde school op dat chris ziek was en mark lag net te slapen. dan ga ik wel op de fiets heen en weer. 10 minuutjes weg of zo.
babyfoon mee maar hij begint nu pas wakker te worden en chris is al 2,5 uur thuis :)

kunnen jullie trouwens een beetje lopen met de wandelwagen nu? mark ligt echt te stuiteren in die wagen over die aangestampte sneeuw! loop zoveel mogelijk op de weg, maar dat kan 's ochtends met brengen niet, veel te druk met fietsers..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dag dames,
Ik ben er ook nog, zij het tamelijk snotterig en en hoesterig. Mijn lijf dacht kennelijk, het is weer tijd voor een virusje...

De zin van een paar dagen geleden dat je je tekort voelt schieten richting je kinderen trof me Heleen, dat is namelijk precies wat ik ook telkens heb. Daarom ben ik zondagmiddag toen ml er niet was maar met ze gaan schaatsen, terwijl ik (na een verlaat kraambezoek 's ochtends) daar eigenlijk geen puf voor had. En maandagmiddag met F (die studiedag had) nog een keer. En 's avonds ben ik dan zoooo moe dat ik helemaal niks meer kan.
Gisteren bij de huisarts geweest. Die kon zich goed voorstellen dat ik na de ks en de longontsteking nu nog niet in staat was om te werken. Ik ga me eind van de week dan ook ziek melden.

Chantal, gefeliciteerd met dit jubileum! Wat gaat de tijd toch snel hè. Voor mijn gevoel is het gisteren dat onze kindjes geboren werden....
En dat lopen met de wandelwagen is echt een drama nu. Veel te hobbelig. Ik ga inderdaad ook maar op de weg lopen, dat is tenminste glad.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat goed van je zeg, dat je toch bent gaan schaatsen!
ik kon vanochtend chris ziek van school halen.
babyparacetamolletje werkte heel goed, hij was niet meer ziek zei hij. klein beetje macaroni met kaas gegeten.. en die lag net in zijn bed :roll:
gelukkig hebben wij echt nooit spugende grote kinderen, dus moest echt even bedenken hoe ik het moest opruimen :lol:

ik ben nog steeds niet naar het ijs geweest... zegt ook wel iets toch? nou ben ik wel een bangepoeperd hoor. ik ben bang dat als ik chris op het ijs laat, dat hij denkt dat hij overal het ijs op kan.

justine, ben je al aan haar naam gewend? ik heb eindelijk sinds een week of 2 niet meer bram in mijn hoofd als ik mark zeg :lol:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè jakkes. Dat hebben wij 2 weken geleden gehad, spugende kinderen. Wat een genot hè, dat opruimen... :roll: .

't is wel een leuk gezicht hoor, dat gekrabbel van een 5-jarige op het ijs. Ik had het niet willen missen! Zelf schaats ik nu niet, ook al ben ik er gek op. Ik heb er geen energie voor (ik heb niet eens energie om de wieltjes onder mijn skeelerschoenen vandaan te halen en de ijzers eronder te zetten...)

Ik ben nu wel aan de naam gewend ja, maar heel af en toe maak ik er nog wel eens wat anders van, de naam van een nichtje ofzo. Eefje, de naam die we gebruikten toen ze nog in mijn buik zat, is er wel helemaal uit.
V kan het nog niet zo goed uitspreken. Die zegt Nenenoje... :D
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Doen jullie ook nog de hele tijd van die suffe dingen?
Ik doe zo mijn best, maar het overkomt me telkens weer. Boerenkool koken en de boerenkool er niet bij doen (op een moment dat je haast hebt, dus 20 minuten extra teveel is), leggings korter maken en dan per ongeluk een stukje van de mouwen van een shirt afknippen die ik aanzag voor een legging :roll: en mezelf buiten sluiten, zoals ik van de week al vertelde.
En natuurlijk van alles vergeten. Wat ml vandaag vertelt weet ik morgen al niet meer....

Het is de vermoeidheid en de hormonen, ik weet het, maar het blijft frusterend.

Gelukkig vandaag eindelijk weer een dagje alleen. Vorige week was F ziek en maandag was het studiedag. Nu weer heerlijk lang in bed gelegen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nee niet echt justine ;) maar ik knip dan ook niet in leggings en zo..
wel vergeet ik dingen. zoals de gymtas van chris.
afspraken zet ik echt allemaal op de kalender, zelfs de koffiedrink-ochtendjes die ik normaal ook wel heb. anders weet ik het echt niet meer!
mark heeft trouwens een schema.

ene dag een slaapdag waarop ik hem maar 3 x 1-1.5 uur beneden heb, volgende dag een wakkere dag. dan maakt hij ook echt korte slaapjes, maar wordt ook weer snel moe.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Mmm, kennelijk ligt het toch aan mij dan... :roll:
Ach, uiteindelijk komt het wel goed, toch?

Ik heb hier trouwens een meisje dat telkens zo lief naar me ligt te praten :verliefd: .Elke ochtend gaat ze eerst even naar me praten voordat ze wat wil drinken. Nu ligt ze naar een Bumbaknuffel te kijken en te praten in de box, zo leuk! Ik kan me die geluidjes helemaal niet meer herinneren van de jongens, maar ze zullen het vast wel gedaan hebben. Gelukkig is het nu vastgelegd op een filmpje!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik heb ook wel domme dingen maar dan meer in de richting van de melk in een gewone kast neerzetten, of iets wat niet in de koelkast hoort staat dan wel in de koelkast.
Verder schrijf ik ook alle afspraken enz. op, mijn interne geheugen werkt nog niet zo heel goed.

O die geluidjes... zo lief he? helemaal met een druppel melk in de mondhoek...

Hier zijn handjes echt favourit, zo lekker scheel kijkend naar het handje, heerlijk!!

Die ritmes veranderen volgens mij elke keer, Daan slaapt over het algemeen gewoon heerlijk uren achter elkaar, maar de geen dag is hetzelfde. Al lijkt het er wel op dat hij rond 8:15 uur standaard wakker word, soms slaapt hij daarna nog verder en soms dus niet.
Ook komt hij 's nachts standaard rond 5 uur, marge van half uurtje eerder of later. En laatst dus vergeten rond die tijd wakker te worden en toen om 8:15 uur.

Vanmorgen zijn we wezen winkelen in Ede. Hij heeft heerlijk gslapen in de wandelwagen en daarna thuis ook gewoon heeriljk slapen. Om 13:30 uur sliep hij en hij slaapt nu nog. Joas was zo'n overprikkeld kindje, die ging thuis eerst heel hard huilen en daarna heel onrustig slapen als hij weg was geweest. Ik weet gewoon niet wat me overkomt met zo'n tevreden Daan!!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat zijn ze toch allemaal lief hè, die kleine babytjes van ons...
al werd mijn babytje door een ouder net bij het kdv al veel ouder geschat.
echt nog maar 3 maanden en 3 dagen!
kunnen jullie je beebje al rechtop tillen zeg maar, op je arm? of moet dat nog liggend echt in babyhouding?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:wat zijn ze toch allemaal lief hè, die kleine babytjes van ons...
al werd mijn babytje door een ouder net bij het kdv al veel ouder geschat.
echt nog maar 3 maanden en 3 dagen!
kunnen jullie je beebje al rechtop tillen zeg maar, op je arm? of moet dat nog liggend echt in babyhouding?
liggend in babyhouding hebben wij altijd weinig gedaan. Ik hou hem sowieso vaak rechtop, eerst altijd ondersteund in hoofd/nek. Nu lukt het behoorlijk goed met ondersteuning in de rug. Hij kan z'n nekje echt al heel goed houden! Grappig is dat hij hierin heel erg op zijn broers lijkt. Bij het eerste cb bezoek, toen hij 1 maand oud was, zeiden ze al dat hij heel sterk in de spieren was.

Vanmorgen was heel zielig. Daan had geen zin in de borst, ging lekker spelen maar toen hij het zat was was hij veel te moe om te drinken. Maar hij had wel honger. Dus dat werd echt even heel zielig huilen. Arm dom schatje... Gelukkig viel hij op een gegeven moment in de borst aan slaap, dronk helemaal niet, maar gelukkig ging hij wel verder slapen in bed. Hopelijk drinkt hij zo wel!
Plaats reactie