nov 2011 kindjes
Re: nov 2011 kindjes
Leonores nekje is nog niet sterk genoeg om rechtop te tillen, maar ze begint wel aardig haar best te doen als ik haar op haar buik leg. Ze is nu wel lekker aan het groeien. Toen ik haar gisteren woog was ze net de 5kg gepasseerd!
Vanochtend belde ik naar mijn werk om me ziek te melden, maar ik kreeg geen gehoor. Een kwartier later belde de persoon die ik wilde spreken mij op. Maar hij wist niet dat ik net geprobeerd had HEM te bellen.
Afijn, ik heb mij ziekgemeld en hij begreep het helemaal. Het woord bedrijfsarts is niet gevallen, dus ik ben benieuwd wanneer ik daar moet verschijnen.
Ik blijf trouwens suffe dingen doen. Vanochtend V naar mijn ouders in Zeist gebracht (hij mag daar een dagje spelen) vergeet ik mijn handtas mee te nemen. Niet zo handig om op pad te gaan zonder telefoon, autopapieren en portemonnee... Ik word zo moe van mezelf!
Vanochtend belde ik naar mijn werk om me ziek te melden, maar ik kreeg geen gehoor. Een kwartier later belde de persoon die ik wilde spreken mij op. Maar hij wist niet dat ik net geprobeerd had HEM te bellen.
Afijn, ik heb mij ziekgemeld en hij begreep het helemaal. Het woord bedrijfsarts is niet gevallen, dus ik ben benieuwd wanneer ik daar moet verschijnen.
Ik blijf trouwens suffe dingen doen. Vanochtend V naar mijn ouders in Zeist gebracht (hij mag daar een dagje spelen) vergeet ik mijn handtas mee te nemen. Niet zo handig om op pad te gaan zonder telefoon, autopapieren en portemonnee... Ik word zo moe van mezelf!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
zal best door de vermoeidheid komen hoor justine.. dat drollige gedoe. komt echt wel weer goed!
en ook ziek gemeld, zitten we alledrie thuis in de baas z'n tijd
20 februari wordt ik weer gebeld las ik in een brief die ik thuisgestuurd kreeg vandaag. ergens tussen 9-12.30 uur.
kunnen ze dat nou niet in een half uurtje plannen? moet toch echt de kinderen tussen 11.30-12.00 halen...
en ook ziek gemeld, zitten we alledrie thuis in de baas z'n tijd

20 februari wordt ik weer gebeld las ik in een brief die ik thuisgestuurd kreeg vandaag. ergens tussen 9-12.30 uur.
kunnen ze dat nou niet in een half uurtje plannen? moet toch echt de kinderen tussen 11.30-12.00 halen...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
dat drinken dat drinken dat drinken.... ow wat baal ik van het drinkgedrag van Daan... zachtjes uitgedrukt.
We zouden vanmiddag met vrienden naar het ijs gaan met z'n allen... maar ik zit thuis en Levi kon daardoor ook niet mee.... en wel: omdat Daan zo slecht dronk vandaag. Ik zag het niet zitten om op het ijs te voeden. (borstonsteking ligt dan wel erg op de loer..) En omdat Daan nog maar 1 keer een beetje fatsoenlijk gedronken heeft vandaag wil ik gewoon als hij wil drinken er voor hem zijn.
En Levi... die deed niet eens moeilijk dat hij niet mee kon terwijl zijn grote broer heel enthousiast mee ging.
Hoe lief is Levi!!!
Ik kan die poepbroek wel uit Daan kijken.... maar geen idee of hij daarna beter gaat drinken hoor.
We zouden vanmiddag met vrienden naar het ijs gaan met z'n allen... maar ik zit thuis en Levi kon daardoor ook niet mee.... en wel: omdat Daan zo slecht dronk vandaag. Ik zag het niet zitten om op het ijs te voeden. (borstonsteking ligt dan wel erg op de loer..) En omdat Daan nog maar 1 keer een beetje fatsoenlijk gedronken heeft vandaag wil ik gewoon als hij wil drinken er voor hem zijn.
En Levi... die deed niet eens moeilijk dat hij niet mee kon terwijl zijn grote broer heel enthousiast mee ging.

Ik kan die poepbroek wel uit Daan kijken.... maar geen idee of hij daarna beter gaat drinken hoor.
dat is idd jammer zeg... en kolven en flesje mee? had je niet live hoeven voeden.
ik vind flessen echt zo makkelijk! dat ik dat niet eerder heb gedaan bij de groters.. bij femke voedde ik bijna nooit ergens anders omdat ze zo 'lastig' was.
en bij chris moest ik altijd een bed hebben omdat ik alleen maar liggend kon voeden.
maar ik denk niet dat ik het de 6 maanden helemaal vol krijg met alleen bv. ik moet nu af en toe een flesje uit de vriezer pakken omdat ik te weinig kolf.
en dat raakt een keer op natuurlijk. net ook maar 130 gekolfd en gegeven, maar dat is gewoon te weinig voor mark. dus zometeen maar 50 ml uit de koelkast pakken en opwarmen voordat hij gaat slapen.
hij drinkt vaker zijn flessen in 2 x dus dat vond hij niet zo erg.
ik vind flessen echt zo makkelijk! dat ik dat niet eerder heb gedaan bij de groters.. bij femke voedde ik bijna nooit ergens anders omdat ze zo 'lastig' was.
en bij chris moest ik altijd een bed hebben omdat ik alleen maar liggend kon voeden.
maar ik denk niet dat ik het de 6 maanden helemaal vol krijg met alleen bv. ik moet nu af en toe een flesje uit de vriezer pakken omdat ik te weinig kolf.
en dat raakt een keer op natuurlijk. net ook maar 130 gekolfd en gegeven, maar dat is gewoon te weinig voor mark. dus zometeen maar 50 ml uit de koelkast pakken en opwarmen voordat hij gaat slapen.
hij drinkt vaker zijn flessen in 2 x dus dat vond hij niet zo erg.
Vervelend zeg Heleen, dat het tobben blijft met de bv. En voor jou ook, Chantal, dat flessen nodig blijven.
Ik moet eerlijk bekennen (maar waarschijnlijk moet ik dat niet opschrijven, dat is vragen om moeilijkheden) dat het hier echt super gaat met voeden. Ik heb echt nergens over te klagen. Maar daar hebben jullie natuurlijk helemaal niks aan.....
Ik moet eerlijk bekennen (maar waarschijnlijk moet ik dat niet opschrijven, dat is vragen om moeilijkheden) dat het hier echt super gaat met voeden. Ik heb echt nergens over te klagen. Maar daar hebben jullie natuurlijk helemaal niks aan.....
natuurlijk wel, ik ben hartstikke blij voor je! je hebt de afgelopen weken al genoeg ellende gehad!
Justine, geniet asjeblieft lekker dat het bij jullie wel goed loopt!
Op een of andere manier vind ik dat borstvoeding best wat problemen mag vertonen maar niet dagelijks, dat is waar ik zo van baal en wat mij elke keer op het punt zet om te gaan flessen. Gister een flesdag ingelast. Hij heeft 3 keer een fles van goed 100 cc op overdag.
Hij gaat denk ik ook weer een iets onrustigere periode in, of in ieder geval gister een wat onrustigere dag. Dit merk ik aan zijn moeilijker in slaap vallen, wat langer liggen mieren zeg maar. En ook korter slapen. Gister heeft hij tussen 10u en 19u maar 3,5 uur geslapen. Hij heeft wel langer ook in bed gelegen maar soms duurde het gewoon een half uur voor hij lekker sliep.
Ik heb wel gedacht een flesje mee te nemen naar het ijs, maar geen idee hoe ik die warm zou houden en ook dan moest ik ergens met hem daar gaan zitten. Dat leek me toch wel aan de koude kant. Live drinkt hij heel snel, maar de fles duurt vrij lang. Ook had hij 's morgens nog niet zo lang geslapen en hij sliep heerlijk toen we weg zouden gaan.
En vandaag natuurlijk feest hier: Daan is 3 maanden oud!!! Het eerste kwartaal zit erop van het pittige jaar!
Op een of andere manier vind ik dat borstvoeding best wat problemen mag vertonen maar niet dagelijks, dat is waar ik zo van baal en wat mij elke keer op het punt zet om te gaan flessen. Gister een flesdag ingelast. Hij heeft 3 keer een fles van goed 100 cc op overdag.
Hij gaat denk ik ook weer een iets onrustigere periode in, of in ieder geval gister een wat onrustigere dag. Dit merk ik aan zijn moeilijker in slaap vallen, wat langer liggen mieren zeg maar. En ook korter slapen. Gister heeft hij tussen 10u en 19u maar 3,5 uur geslapen. Hij heeft wel langer ook in bed gelegen maar soms duurde het gewoon een half uur voor hij lekker sliep.
Ik heb wel gedacht een flesje mee te nemen naar het ijs, maar geen idee hoe ik die warm zou houden en ook dan moest ik ergens met hem daar gaan zitten. Dat leek me toch wel aan de koude kant. Live drinkt hij heel snel, maar de fles duurt vrij lang. Ook had hij 's morgens nog niet zo lang geslapen en hij sliep heerlijk toen we weg zouden gaan.
En vandaag natuurlijk feest hier: Daan is 3 maanden oud!!! Het eerste kwartaal zit erop van het pittige jaar!
ja alweer een kwart jaar oud!!
wat gaat het snel hè met onze beebjes.
100 ml in een flesje is niet zo veel, en als hij er dan lang over doet is idd ook niet handig. al dat stil liggen buiten.
ik ga nu ook niet voor de lol wandelen hoor, al dat sneeuw wandelt gewoon niet lekker genoeg. die sneeuw moet weg! ik wil lekker lenteweer!
wat gaat het snel hè met onze beebjes.
100 ml in een flesje is niet zo veel, en als hij er dan lang over doet is idd ook niet handig. al dat stil liggen buiten.
ik ga nu ook niet voor de lol wandelen hoor, al dat sneeuw wandelt gewoon niet lekker genoeg. die sneeuw moet weg! ik wil lekker lenteweer!
Ohh, Daan ook alweer 3 maanden! Gefeliciteerd en inderdaad, een kwart van het eerste zware jaar zit er alweer op!
Ik heb vandaag weer even een wat minder dagje. Het huis is leeg (op L na dan natuurlijk, die slaapt als een roosje) ik ben moe, maar kan me er niet toe zetten om in bed te gaan liggen.
Kennelijk gisteren weer te druk geweest...
Ik heb vandaag weer even een wat minder dagje. Het huis is leeg (op L na dan natuurlijk, die slaapt als een roosje) ik ben moe, maar kan me er niet toe zetten om in bed te gaan liggen.
Kennelijk gisteren weer te druk geweest...
Dan doe je toch een dutje op de bank Justine? Oooh, ik wou dat ik 's middags even kon slapen! Hier heb ik juist een huis vol, want Anna is ziek. Maar ze zijn lekker aan het kleuren enzo, dus het is wel gezellig.
En ik heb ook eigenlijk geen klagen hoor, want ik maak heerlijk weer nachten van 8 uur aan 1 stuk! Fijnnnn!
En ik heb ook eigenlijk geen klagen hoor, want ik maak heerlijk weer nachten van 8 uur aan 1 stuk! Fijnnnn!
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
nacht doorgeslapen!
normaal begint zijn nacht al rond 17 uur, dan haalt jeroen mark uit bed rond 0.00 uur voor een fles en komt hij zelf weer om 6 uur. daarna slaapt hij nog even door en dan begint de dag.
gister ging hij rond 17.30 naar bed, maar hoorde ik hem pruttelen rond 21 uur (gebeurd nooit!) en na een uurtje was hij toch wel echt wakker. kom ik boven.. ligt hij helemaal scheef met zijn hoofd tegen de spijlen aan. hij kruipt steeds omhoog
in zijn bakerzak nog wel. bakerzak maar aan de onderkant onder het matras stoppen. dekentjes waren helemaal naar beneden dus heel warm had hij het niet.
gelijk maar een flesje gegeven, nog even gebabbeld en gespeeld en toen weer naar bed.
en.. toen was het opeens 7.15! had ik zelf op tijd naar bed gegaan had ik een supernacht gehad
mark speelt trouwens sinds gister echt! ligt hij in zijn wipstoeltje onder zo'n babygym, dan pakt hij echt die speeltjes die eraan hangen. dat deed hij eerst echt nog niet! hij keek er alleen naar
normaal begint zijn nacht al rond 17 uur, dan haalt jeroen mark uit bed rond 0.00 uur voor een fles en komt hij zelf weer om 6 uur. daarna slaapt hij nog even door en dan begint de dag.
gister ging hij rond 17.30 naar bed, maar hoorde ik hem pruttelen rond 21 uur (gebeurd nooit!) en na een uurtje was hij toch wel echt wakker. kom ik boven.. ligt hij helemaal scheef met zijn hoofd tegen de spijlen aan. hij kruipt steeds omhoog

gelijk maar een flesje gegeven, nog even gebabbeld en gespeeld en toen weer naar bed.
en.. toen was het opeens 7.15! had ik zelf op tijd naar bed gegaan had ik een supernacht gehad

mark speelt trouwens sinds gister echt! ligt hij in zijn wipstoeltje onder zo'n babygym, dan pakt hij echt die speeltjes die eraan hangen. dat deed hij eerst echt nog niet! hij keek er alleen naar

ow wat lekker chantal!! (ik werd vannacht om 1:00 uur verrast door een wakkere Daan... had zijn arm wel onder het lakentje uitgewurmd dus wie weet was dat de boosdoener, maar ik had echt zoiets van.. huh??) gelukkig daarna wel tot 7:00 uur weer geslapen)
En wat knap van Mark!! Gaat het echt heel rustig of beetje onbesuisd?
Daan slaat hier heel hard met z'n handen tegen speeltjes en probeert ook wat te pakken, maar dat gaat wel wat onbesuisd hoor. Kijken naar speeltjes doet hij al lang niet meer, hij gaat wel echt met z'n handje richting het speelt om er keihard ingecontroleerd tegenaan te meppen
en gister leek het dus alsof hij het wilde pakken, echt dat handje wat open maar hij vind het nog wel heel moeilijk!
Het echte baby gaat er zo wel vanaf he? Als ze dingen gaan doen.
En wat knap van Mark!! Gaat het echt heel rustig of beetje onbesuisd?
Daan slaat hier heel hard met z'n handen tegen speeltjes en probeert ook wat te pakken, maar dat gaat wel wat onbesuisd hoor. Kijken naar speeltjes doet hij al lang niet meer, hij gaat wel echt met z'n handje richting het speelt om er keihard ingecontroleerd tegenaan te meppen

Het echte baby gaat er zo wel vanaf he? Als ze dingen gaan doen.
het gaat nog niet helemaal netjes hoor maar het is niet meer alleen maar liggen in de box.
hij is nu trouwens al de hele ochtend wakker, maar wel moe...
baby's, je weet nooit wat ze gaan doen!
hij is nu trouwens al de hele ochtend wakker, maar wel moe...
baby's, je weet nooit wat ze gaan doen!
Zodra Daan uit de bakerzak is vliegen de armen de lucht in en die blijven maar fladderen... dus rustig liggen is er niet bij! En het grappige is dat z'n broers dit ook altijd hebben gedaan. In sommige dingen lijken ze echt zo op elkaar!
Ik zag net bij school een meisje voor op de fiets, 9 maanden oud... zo snel gaat het dus.
Chantal, als je Mark gewoon in bed legt gaat hij dan huilen? Ik heb Daan namelijk vanmorgen na de voeding van 7 uur weer terug in bed gelegd. Hij bleef maar kletsen en kletsen... ik ging rond 8:30 uur naar school en heb hem toch maar laten liggen. Toen ik rond 8:50 uur thuis kwam lag hij nog iets te kletsen, ruim 1 uur dus in bed liggen kletsen. Ik zat heel erg te twijfelen wat ik zou doen, hem eruit halen of lekker laten liggen. En toen dacht ik: ik laat hem gewoon liggen. Hij vind het prima in z'n bed anders lag hij wel te huilen. En toen is hij in slaap gevallen.
Ik ben daarna even bij m'n moeder geweest op de koffie (!!!!! goed he?) en mijn moeder zei dus dat wij als kinderen altijd in bed lagen. Dus wat ik met Daan had gedaan, dat deed zij vroeger altijd. Ze zegt daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen. ALs hij ligt te huilen dan is het anders, maar als hij tevreden ligt te kletsen, dan is het toch goed? Daarom mijn vraag of hij op bed ligt te kletsen of te huilen als hij wakker is...
Ik zag net bij school een meisje voor op de fiets, 9 maanden oud... zo snel gaat het dus.
Chantal, als je Mark gewoon in bed legt gaat hij dan huilen? Ik heb Daan namelijk vanmorgen na de voeding van 7 uur weer terug in bed gelegd. Hij bleef maar kletsen en kletsen... ik ging rond 8:30 uur naar school en heb hem toch maar laten liggen. Toen ik rond 8:50 uur thuis kwam lag hij nog iets te kletsen, ruim 1 uur dus in bed liggen kletsen. Ik zat heel erg te twijfelen wat ik zou doen, hem eruit halen of lekker laten liggen. En toen dacht ik: ik laat hem gewoon liggen. Hij vind het prima in z'n bed anders lag hij wel te huilen. En toen is hij in slaap gevallen.
Ik ben daarna even bij m'n moeder geweest op de koffie (!!!!! goed he?) en mijn moeder zei dus dat wij als kinderen altijd in bed lagen. Dus wat ik met Daan had gedaan, dat deed zij vroeger altijd. Ze zegt daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen. ALs hij ligt te huilen dan is het anders, maar als hij tevreden ligt te kletsen, dan is het toch goed? Daarom mijn vraag of hij op bed ligt te kletsen of te huilen als hij wakker is...
meestal kan ik hem in bed leggen en drinkt hij nog zo'n 30 ml melk al liggend. en gaat dan gewoon slapen. soms 5 minuten kletsen maar niet lang.
maar zo eens in de 2 dagen heeft ie een keer dat hij echt niet wil gaan slapen en dan borst ik hem in slaap. net of hij mij toch wel een beetje mist. tenminste, dat hou ik mezelf gewoon voor
als hij wakker wordt kan hij even rondkijken maar als het te lang duurt gaat hij toch wel huilen. weet niet precies hoe lang hij dan al wakker is in bed. en als hij gaat huilen raakt ie ook overstuur, en dat vind ik zielig. dus om dat moment voor te zijn neem ik hem meestal toch maar mee naar school als het bijna tijd is om wakker te worden.
kletsen in bed zou ik ook niet erg vinden hoor! dat deed chris ook altijd! ook slaapt mark ik een bakerzak.
maar zo eens in de 2 dagen heeft ie een keer dat hij echt niet wil gaan slapen en dan borst ik hem in slaap. net of hij mij toch wel een beetje mist. tenminste, dat hou ik mezelf gewoon voor

als hij wakker wordt kan hij even rondkijken maar als het te lang duurt gaat hij toch wel huilen. weet niet precies hoe lang hij dan al wakker is in bed. en als hij gaat huilen raakt ie ook overstuur, en dat vind ik zielig. dus om dat moment voor te zijn neem ik hem meestal toch maar mee naar school als het bijna tijd is om wakker te worden.
kletsen in bed zou ik ook niet erg vinden hoor! dat deed chris ook altijd! ook slaapt mark ik een bakerzak.
hèhè mark slaapt eindelijk.. hij was vanaf half 4 wakker! tot kwart over 7 dus! heb hem om 5 uur in bed gelegd want hij was flink aan het wrijven in zijn oogjes en zo.
weer huilen in bed, dus toch maar weer eruit.
net maar jeroen en mark onder de douche gezet, fles erachteraan en nu slaapt hij eindelijk! jeroen hoeft hem niet wakker te maken om 12 uur. ben benieuwd hoe laat hij komt.
alleen tussen 13.15 en 15.00 heeft hij goed geslapen, want vanochtend was hij ook al zo wakker!
weer huilen in bed, dus toch maar weer eruit.
net maar jeroen en mark onder de douche gezet, fles erachteraan en nu slaapt hij eindelijk! jeroen hoeft hem niet wakker te maken om 12 uur. ben benieuwd hoe laat hij komt.
alleen tussen 13.15 en 15.00 heeft hij goed geslapen, want vanochtend was hij ook al zo wakker!
Kletsen in bed is toch geen probleem, Heleen? Dan heeft Daan het toch naar zijn zin? Of vind je dat je hem dan eigenlijk eruit moet halen om hem in de box te leggen?
Ben je eigenlijk al naar het cb geweest? Dat was toch vandaag?
Ben je eigenlijk al naar het cb geweest? Dat was toch vandaag?
nee een probleem is het kletsen in bed ook niet hoor! Alleen het poepen, beter gezegd het niet poepen was een probleem! mens je wil niet weten hoe opgelucht ik ben!!!!
Maar goed, dat kletsen in bed, dat vind ik heel gezellig. Liever dan huilen natuurlijk. Maar ik voel me iets schuldig ofzo. Hij is al zo weinig op een dag beneden en dan ligt hij in bed te kletsen. Maar voor hetzelfde geldt valt hij na 5 of 10 minuten al in slaap. Dus uiteindelijk blijf ik erbij dat het goed is zo, maar diep van binnen wil ik hem gewoon bij me hebben!!
Ik mag morgen naar het cb! Hij weegt vast 700 gram lichter dan dat hij vanmorgen woog
En dan nog wat. Hij zat dus echt helemaal onder de poep, dus ik ging boven schone kleren pakken terwijl hij op de eettafel lag. Kom ik terug, ligt meneertje gewoon op z'n zij!!!!
Gelukkig wel midden op de tafel maar toch... Ik heb hem gezegd dat hij pas 3 maanden oud is en dus even rustig op z'n rug moet blijven liggen. Kreeg me een brede grijns
Tjonge wat gaat het ineens snel!!
Chantal, ben benieuwd wat bij ons de nachten gaan brengen! Jij met een moeie Mark en ik met een lege buik Daan... Tot morgen!
Nu naar school voor het 10 minuten gesprek van Joas
Maar goed, dat kletsen in bed, dat vind ik heel gezellig. Liever dan huilen natuurlijk. Maar ik voel me iets schuldig ofzo. Hij is al zo weinig op een dag beneden en dan ligt hij in bed te kletsen. Maar voor hetzelfde geldt valt hij na 5 of 10 minuten al in slaap. Dus uiteindelijk blijf ik erbij dat het goed is zo, maar diep van binnen wil ik hem gewoon bij me hebben!!
Ik mag morgen naar het cb! Hij weegt vast 700 gram lichter dan dat hij vanmorgen woog

En dan nog wat. Hij zat dus echt helemaal onder de poep, dus ik ging boven schone kleren pakken terwijl hij op de eettafel lag. Kom ik terug, ligt meneertje gewoon op z'n zij!!!!

Tjonge wat gaat het ineens snel!!
Chantal, ben benieuwd wat bij ons de nachten gaan brengen! Jij met een moeie Mark en ik met een lege buik Daan... Tot morgen!
Nu naar school voor het 10 minuten gesprek van Joas
ik laat mark ook niet alleen op tafel liggen. of ik leg er een doosje of dik boek of zo onder de randen van het aankleedkussen.
bij mark is meer het probleem dat hij naar boven hupst! hij zet zich af met zijn voeten. erg schattig, want dat doet hij als hij blij is
of in bed dus zoals gisteravond. dan is zo'n co-sleeper van 90 cm best klein
bij mark is meer het probleem dat hij naar boven hupst! hij zet zich af met zijn voeten. erg schattig, want dat doet hij als hij blij is

of in bed dus zoals gisteravond. dan is zo'n co-sleeper van 90 cm best klein

ik weet ook best dat je kleintjes nooit alleen moet laten liggen maar ik dacht dat het nog wel kon. En de jongens vraag ik vaak om even erbij te blijven staan maar die waren zo lief aan het spelen dus ik dacht: hups dat kan wel even. Niet dus.
Dat van Mark lijkt me ook wel schattig!! Heb je het al gefilmd?
Dat van Mark lijkt me ook wel schattig!! Heb je het al gefilmd?
nee nog niet gefilmd, hij doet het ook maar 2x achter elkaar of zo en heel erg snel 
chris en femke vraag ik niet zulke dingen.. stel dat hij wel opeens gaat draaien, dan weten ze toch niet wat ze moeten doen. opvangen als hij valt kunnen ze ook niet. ach, nog eventjes en we denken er al niet eens meer aan om ze alleen te laten liggen! nu doe ik het ook een enkel keertje nog. net een luier buiten handbereik of zo.
wat ik wel een paar weken terug deed is gewoon het hele aankleedkussen met mark erop op de grond leggen. de groters waren er niet hoor, want ik vertrouw ze niet goed genoeg bij hem. want toen zat hij ook onder de poep en moest ik schone kleren halen van boven.

chris en femke vraag ik niet zulke dingen.. stel dat hij wel opeens gaat draaien, dan weten ze toch niet wat ze moeten doen. opvangen als hij valt kunnen ze ook niet. ach, nog eventjes en we denken er al niet eens meer aan om ze alleen te laten liggen! nu doe ik het ook een enkel keertje nog. net een luier buiten handbereik of zo.
wat ik wel een paar weken terug deed is gewoon het hele aankleedkussen met mark erop op de grond leggen. de groters waren er niet hoor, want ik vertrouw ze niet goed genoeg bij hem. want toen zat hij ook onder de poep en moest ik schone kleren halen van boven.
Ik moet bekennen dat ik het ook af en toe doe hoor, die hele kleintjes daar zit nog maar weinig beweging in.
Tot op de dag dat ze het ineens wel doen natuurlijk.... Maar die is hier nog niet in zicht volgens mij.
Tot op de dag dat ze het ineens wel doen natuurlijk.... Maar die is hier nog niet in zicht volgens mij.
daan is van slag van de prik...
Had hij gister ineens weer zo´n schik dat hij schaterlachde, haal ik net een intens verdrietig mannetje uit bed... hij wil niet drinken maar weer slapen. (na de zetpil)
De cb arts was ook helemaal niet leuk. Ze spoot dat ding in 1 seconde leeg in z´n been. De wijkverpleegkundige deed het de vorige keer echt met wat meer beleid.
zo snel eten koken want ik sta er alleen voor vanavond en ik had beloofd m´n vriendin een ovenschotel te brengen want ze is net bevallen!

Had hij gister ineens weer zo´n schik dat hij schaterlachde, haal ik net een intens verdrietig mannetje uit bed... hij wil niet drinken maar weer slapen. (na de zetpil)
De cb arts was ook helemaal niet leuk. Ze spoot dat ding in 1 seconde leeg in z´n been. De wijkverpleegkundige deed het de vorige keer echt met wat meer beleid.
zo snel eten koken want ik sta er alleen voor vanavond en ik had beloofd m´n vriendin een ovenschotel te brengen want ze is net bevallen!
ahh, wat zielig! Arme Daan.
Was hij wel goed gegroeid?
Hier nu alweer 2 nachten 2x gevoed, terwijl het al weken 1x was. Snap er niks van....
Hier nu alweer 2 nachten 2x gevoed, terwijl het al weken 1x was. Snap er niks van....
ach gos.. morgen mag mark.. en 's middags moet ik nog naar de tandarts ook, dus dan is mark bij de buurvrouw. gelukkig houdt zij erg van knuffelen
vorige keer dat ik hem kwam ophalen lagen ze samen te slapen, schattig hè
wel veilig hoor, hij kon niet vallen.
maar ik denk dat ik gewoon als we thuiskomen alvast een paracetamolletje geef hoor..
vervelend mens trouwens die arts van jullie!
ik denk trouwens dat mark ook weer moet poepen, hij laat alleen scheetjes en die stinken!!!!

maar ik denk dat ik gewoon als we thuiskomen alvast een paracetamolletje geef hoor..
vervelend mens trouwens die arts van jullie!
ik denk trouwens dat mark ook weer moet poepen, hij laat alleen scheetjes en die stinken!!!!
Een baby valt gewoon ook niet te snappen! Ik herken wel een beetje wat in die nachten. Zo had ik eergister nacht ook zoiets. Ik hoorde Daan, keek op de klok (dat doe ik dan altijd) en zag 00:53 dus ik zeg tegen walter, heb jij aan je wekker gezeten? Ik meende het echt serieus hoor, want dat tijdstip kwam zelfs in de kraamtijd niet voor dat hij dan om een voeding kwam.maartje12 schreef:ahh, wat zielig! Arme Daan.
Gelukkig ging hij na die voeding wel door tot 7u, maar ook afgelopen nacht verbaasde hij me door rond 3 ur wakker te worden. Hij heeft zelfs doorgeslapen tot 7:45 uur en dan ineens weer om 3 uur honger? Nou ja, niet te begrijpen die babies. Ik ga me er zoveel mogelijk bij neerleggen ga maar mee in wat meneertje wil. Dan slapen we allemaal het snelste weer. Maar begrijpen doe ik het ook niet hoor!
Daan is in gewicht minder hard gegroeit dan de vorige keer. Nu zat er in 1 maand tijd 525 gram bij op (hij weegt nu 6270 gram). Maar als hij gister was gewogen had hij vast 7200 gram gewogen

Zolang hij niet afvalt, goed ontwikkelt, alert is, en tevreden blijft maak ik me geen zorgen om ietsje meer of ietsje minder groei hoor. Bij Joas hebben we ons echt zorgen gemaakt en liepen we op een gegeven moment bij de kinderarts. Ik werd echt gekgemaakt door het cb bij hem. Maar toen ook z'n fontanel dicht leek te zitten terwijl dat nog niet moest, moesten we door naar de KA. Daar is alles toen gecontroleerd en bleek hij gewoon kerngezond. En vanaf die tijd mocht hij van het cb ook gewoon weinig groeien. Hij is nog altijd een dunne knul.
Chantal, die arts zal vast een goede vrouw zijn maar niet in deze functie. Het is niet de vaste arts, het is invaller nummer 3 geloof ik. Vanaf september komt er een vaste arts is ons verteld.
Toen ik later vriendinnen op school sprak hoorde ik dat zij allebei ook net waren geweest op het cb en voor hun zoontjes ook deze arts hadden gehad en ook zij waren niet positief. Het was alsof je tegen een machine aan het praten was. Er ging geen gevoel vanuit. Zo prikte ze ook echt, gewoon tjakka... Terwijl het echt je lieve kleine knulletje is die het moet ondergaan.
Ik geef trouwens bij de volgende vaccinatie ook gelijk een zetpil en ga niet eerst afwachten hoe hij zich gaat voelen. Gelukkig is hij nu weer helemaal zichzelf! Heeft vanmiddag nog heerlijk geslapen en werd daarna weer vrolijk wakker. Ik was dus helemaal alleen vanavond en heb echt genoten van hoe makkelijk Daan is. Hij werd rond 17 uur wakker, hem toen lekker gevoed. Daarna even de ovenschotel weggebracht en daarna Daan in de box. Hij heeft er tot kwart over 6 in gelegen want toen gingen we naar boven. Ondertussen dus met de jongens gegeten, de keuken opgeruimd. En toen boven was hij ook nog super tevreden, heerlijk in de wipstoel terwijl de jongens onder de douche gingen, en later ook nog toen ik de jongens voor ging lezen. Hij zit er dan echt zo bij van: mama ik wacht wel even tot je klaar ben! De super schat!!

Owja en net na de voeding van 17 uur.... ow toen was ik ook zo verliefd op hem! Ik wil een keer de videocamera laten aanstaan tijdens een voeding en daarna die lieve lach van hem opvangen. Hij was zoooooo schattig!! je zou het op je netvlies willen inbranden!!
Tjonge ik geloof dat ik me goed voel op dit moment!

Succes met Mark morgen, hopelijk heeft hij er ook niet al te veel last van! En wat heb je een schat van een buurvrouw!
Wat een heerlijk positief bericht Heleen! Het spat gewoon van mijn scherm af
.
Maar zolang hij gewoon goed groeit, hoef je je ook geen zorgen te maken over de hoeveelheid voedingen, toch?
Tsja, ik was kennelijk een beetje gewend geraakt aan het uren doorslapen. Ik zei ook toen ml met L binnenkwam (hij was nog wakker, werkt vaak tot laat) "wat doe je hier?!? het is nog veel te vroeg!". Hopelijk pakte ze haar oude ritme weer op. Ze is wel vreselijk hard aan het groeien de laatste week. Je ziet haar gewoon elke dag groter worden. Dat poppige is er nu echt vanaf (zei zij met een zucht...).

Maar zolang hij gewoon goed groeit, hoef je je ook geen zorgen te maken over de hoeveelheid voedingen, toch?
Tsja, ik was kennelijk een beetje gewend geraakt aan het uren doorslapen. Ik zei ook toen ml met L binnenkwam (hij was nog wakker, werkt vaak tot laat) "wat doe je hier?!? het is nog veel te vroeg!". Hopelijk pakte ze haar oude ritme weer op. Ze is wel vreselijk hard aan het groeien de laatste week. Je ziet haar gewoon elke dag groter worden. Dat poppige is er nu echt vanaf (zei zij met een zucht...).
ik herken wel wat je zegt. Je wil graag vasthouden aan wat je hebt he? (of dat het nog beter gaat
) Hopelijk pakt ze inderdaad snel de oude draad weer op! Ik denk dat de omslag van echt hulpeloos baby naar gewoon wat degelijkere baby echt rond de 3 maanden ligt. Ze worden sterker, alerter, volgen je enz. of niet? Dat hele hulpeloze gaat er ineens vanaf.
Die aantal voedingen tel ik eigenlijk niet eens echt. Als ik verhalen teruglees van Joas en Levi dan lees ik op sommige momenten dat ik nog maar 5 voedingen gaf en dan kan het 4 weken later ineens weer 6 of 7 voedingen zijn. Voedingen erin proppen lukt toch niet, dus ik laat het echt aan Daan wat hij wil. En hij drinkt nu dus echt gewoon weer een stuk rustiger. dan heeft z'n poep hem toch dwars gezeten!

Die aantal voedingen tel ik eigenlijk niet eens echt. Als ik verhalen teruglees van Joas en Levi dan lees ik op sommige momenten dat ik nog maar 5 voedingen gaf en dan kan het 4 weken later ineens weer 6 of 7 voedingen zijn. Voedingen erin proppen lukt toch niet, dus ik laat het echt aan Daan wat hij wil. En hij drinkt nu dus echt gewoon weer een stuk rustiger. dan heeft z'n poep hem toch dwars gezeten!
ik vind dat daan wel goed gegroeid is toch? het mag toch tussen de 80 en 250 gram per week zitten?
dan zit je er mooi tussenin.
gelukkig heeft de zetpil gewerkt. en wat is het een zoet mannetje joh, dat hij gewoon netjes op je wacht tot je klaar bent
ik had vanmiddag eindelijk een filmpje gemaakt dat mark met me aan het kletsen is. maar heb hem per ongelijk weer verwijderd
maandag was ik vergeten dat ik een afspraak bij het cb had, mag nu morgen.
en net werd ik gebeld door mijn collega hoe laat we morgen hadden afgesproken. afgesproken?? ja sjaanie (zo word ik op mijn werk genoemd
), we hadden afgesproken dus..
zij had de afspraak al 2 x verzet, en nu was ik het vergeten! maar morgenmiddag moet ik naar de tandarts om gaatjes te laten vullen.. dus volgende week maar afgesproken.
dus justine, ik ben net zo erg als jij haha! weet niet of ik er zo blij mee ben
heleen, ik gok zomaar dat mark 2 kilo zwaarder is als daan. kan je het je voorstellen? 1 week verschil in leeftijd, maar zoveel verschil in gewicht?
en dan is leonore nog kleiner en lichter, maar dat scheelt 3 weken
dan zit je er mooi tussenin.
gelukkig heeft de zetpil gewerkt. en wat is het een zoet mannetje joh, dat hij gewoon netjes op je wacht tot je klaar bent

ik had vanmiddag eindelijk een filmpje gemaakt dat mark met me aan het kletsen is. maar heb hem per ongelijk weer verwijderd

maandag was ik vergeten dat ik een afspraak bij het cb had, mag nu morgen.
en net werd ik gebeld door mijn collega hoe laat we morgen hadden afgesproken. afgesproken?? ja sjaanie (zo word ik op mijn werk genoemd

zij had de afspraak al 2 x verzet, en nu was ik het vergeten! maar morgenmiddag moet ik naar de tandarts om gaatjes te laten vullen.. dus volgende week maar afgesproken.
dus justine, ik ben net zo erg als jij haha! weet niet of ik er zo blij mee ben

heleen, ik gok zomaar dat mark 2 kilo zwaarder is als daan. kan je het je voorstellen? 1 week verschil in leeftijd, maar zoveel verschil in gewicht?

en dan is leonore nog kleiner en lichter, maar dat scheelt 3 weken

hier ook nog een leuk prietje:
Ik ging de keuken opruimen. We hebben een vaatwasser maar pannen vind ik altijd veel plek innemen dus die ging ik afwassen en ik waste gelijk ook wat bordjes en kleine lepels af. De vaatwasser stond open en ik ga afdrogen. Sta ik op een gegeven moment de vieze kopjes af te drogen uit de vaatwasser...
Laat morgen maar weten hoe zwaar Mark is! Ben benieuwd!!
Ik ging de keuken opruimen. We hebben een vaatwasser maar pannen vind ik altijd veel plek innemen dus die ging ik afwassen en ik waste gelijk ook wat bordjes en kleine lepels af. De vaatwasser stond open en ik ga afdrogen. Sta ik op een gegeven moment de vieze kopjes af te drogen uit de vaatwasser...

Laat morgen maar weten hoe zwaar Mark is! Ben benieuwd!!
Gelukkig ben ik toch niet de enige die gekke dingen doet...
Nog een leuke, ik heb vorige week de deur van de auto open laten staan. En dan bedoel ik niet van het slot, maar gewoon wagenwijd open! De hele nacht!
Gelukkig staat ie op een parkeerplaats naast ons huis op ons eigen terrein en was het te koud voor welke boef dan ook om iets te doen, maar echt handig en slim is het niet.
Er zit inderdaad wel errug veel verschil tussen onze kindjes...! 5, 6 en 8kg. Ik hoef 29 februari pas weer naar het cb.

Nog een leuke, ik heb vorige week de deur van de auto open laten staan. En dan bedoel ik niet van het slot, maar gewoon wagenwijd open! De hele nacht!
Gelukkig staat ie op een parkeerplaats naast ons huis op ons eigen terrein en was het te koud voor welke boef dan ook om iets te doen, maar echt handig en slim is het niet.

Er zit inderdaad wel errug veel verschil tussen onze kindjes...! 5, 6 en 8kg. Ik hoef 29 februari pas weer naar het cb.
precies 8 kilo en 68 cm 
hij is dus 3 cm gegroeid en is 700 gram aangekomen in een maandje tijd.
voor de rest natuurlijk goedgekeurd!

hij is dus 3 cm gegroeid en is 700 gram aangekomen in een maandje tijd.
voor de rest natuurlijk goedgekeurd!
Dan heb je het goed ingeschat!! (of je een weegschaal waar je met en zonder hem op hebt gestaan?
)
Gewoon een flinke knul al is hij dit keer dan niet eens zo super hard gegroeid, tenminste je zei gister dat ze tussen de 80 en 250 per week mogen groeien, dan heeft hij niet de max dit keer. Maar gewoon nog super netjes natuurlijk! Lekker hoor!
Hoe gingen de prikjes? Gelijk zetpilletje gegeven? hoop dat hij er weinig last van heeft!!
Hier heeft Daan er positief last van! Hij slaapt en slaapt en slaapt
Vannacht weer lekker tot 5:15 uur!!! GElijk weer volle borsten, maar dat liever dan om 1 uur of om 3 uur gewekt worden door hem! En daarna werd hij pas om 9:45 uur wakker. HIj heeft dus echt wel een tikje van de prik gekregen, maar gelukkig positief!

Gewoon een flinke knul al is hij dit keer dan niet eens zo super hard gegroeid, tenminste je zei gister dat ze tussen de 80 en 250 per week mogen groeien, dan heeft hij niet de max dit keer. Maar gewoon nog super netjes natuurlijk! Lekker hoor!
Hoe gingen de prikjes? Gelijk zetpilletje gegeven? hoop dat hij er weinig last van heeft!!
Hier heeft Daan er positief last van! Hij slaapt en slaapt en slaapt

Vannacht weer lekker tot 5:15 uur!!! GElijk weer volle borsten, maar dat liever dan om 1 uur of om 3 uur gewekt worden door hem! En daarna werd hij pas om 9:45 uur wakker. HIj heeft dus echt wel een tikje van de prik gekregen, maar gelukkig positief!
prikjes was even huilen en onderweg al weer in slaap vallen.
thuis weer beetje huilerig dus gelijk een zetpilletje gegeven hoor!
nu heb ik hem net afgeleverd met een flesje en schone luier bij de buurvrouw om naar de tandarts te gaan..
en ik ben ongesteld geworden! nu al, na 3 maanden! vorige keren was het pas na 8 en 9 maanden
nu heb ik hem net afgeleverd met een flesje en schone luier bij de buurvrouw om naar de tandarts te gaan..
en ik ben ongesteld geworden! nu al, na 3 maanden! vorige keren was het pas na 8 en 9 maanden

Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding?
o bah! dat krijg je natuurlijk ook weer!!! arme jij!Chantal schreef:prikjes was even huilen en onderweg al weer in slaap vallen.
Ik kan me inderdaad ook heugen dat het bij mij zo ongeveer 8 maanden duurde... maar Daan slaapt al wel veel sneller meer uren achter elkaar, dus wie weet word ik ook een keer verrast. Daar ben ik nu dus nog totaal niet op ingesteld...
Succes bij de tandarts!!!!
Hoe bedoel je dat?Esther schreef:Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding?
Vervelend! Bij mij was het 2x na ongeveer 3 maanden. Zit er nu dus een beetje op te wachten, maar ik hoop zo dat het nu wat langer wegblijft!HeleenW schreef:o bah! dat krijg je natuurlijk ook weer!!! arme jij!Chantal schreef:prikjes was even huilen en onderweg al weer in slaap vallen.
Ik kan me inderdaad ook heugen dat het bij mij zo ongeveer 8 maanden duurde... maar Daan slaapt al wel veel sneller meer uren achter elkaar, dus wie weet word ik ook een keer verrast. Daar ben ik nu dus nog totaal niet op ingesteld...
Succes bij de tandarts!!!!
hoe bedoel je?Esther schreef:Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding?
ik koop in de uitverkoop, heb net 2 broekjes bij de hema gekocht, voor de zomer. een van 2 euro en 1 van 3 euro! (de ene was zelfs een korte broek, waarschijnlijk van de collectie van vorig jaar)
Maar je bedoelt vast hoe je de kids aankleed?
In de maxicosi heb ik zo'n voetenzak, daar leg ik Daan gewoon in zonder extra's, dus gewoon in z'n kleertjes.
Verder heb ik een soort skipakjes voor hele kleintjes van dat hele zachte stofje (soort knuffel/vlours , weet alleen niet hoe je dat schrijft). Ik heb Daan gister voor het eerst in de buikzak meegenomen voor een kort stukje lopen en hem dus in dat pakje gehesen.
Als hij meegaat in de wandelwagen dan heb ik een vest, dat is eigenlijk gewoon een stuk kleding, maar het heeft een capuchon (schrijf je dat zo?) en dat vind ik voor in bed niet lekker liggen. Dus dat vestje krijgt hij aan als we met de wandelwagen weg gaan. Dan is het gelijk een muts.
Ik ben nooit zo van het dubbel dik aankleden. Daan heeft ook altijd blote voetjes, die sokken raak ik elke keer weer kwijt!
Sorry, beetje te kort (zat te voeden). Ik bedoelde: passen jullie alweer in je eigen kleding, en zo niet: hoe doe je dat dan?maartje12 schreef:Hoe bedoel je dat?Esther schreef:Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding?
Roos wordt maandag gedoopt en ik heb de keuze uit 2 rokjes

ik heb ook kleding in de uitverkoop gekocht. en voor de rest lekkere hemabroekjes van 3,95. zo jammer dat ze maar tot maat 68 gaan! zijn gewoon van joggingstof, lijkt mij het lekkerste liggen.
voor de rest ook gewone longsleeves. geen vesten met capuchon eraan of zo. ziet er leuk uit, maar ligt natuurlijk niet lekker.
ik heb ze wel hoor, allemaal gekregen.. maar die belanden dus ongedragen in de kast.
voor de rest ook gewone longsleeves. geen vesten met capuchon eraan of zo. ziet er leuk uit, maar ligt natuurlijk niet lekker.
ik heb ze wel hoor, allemaal gekregen.. maar die belanden dus ongedragen in de kast.
Aha, dat is duidelijker...!
Ik moet zeggen, er past al aardig wat weer. Nog 5kg te gaan. Al vind ik mijn broeken nog niet echt lekker zitten.
Ik heb dan ook nog steeds vooral jurken aan (behalve toen het zo koud was). Gewoon allerlei laagjes aan en een vest erover (en eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, ben gek op jurkjes!). En onlangs heb ik de hema leeggekocht. Een paar rokjes en jurkjes, leggings en t'shirts voor heel weinig. Dat heb ik nu heel vaak aan.
Heb je niet nog wat zwangerschapskleding die voor gewone kleding kan doorgaan? Of wat zomerjurken die je met wat laagjes aandoet (legging, laarzen, shirt met lange mouwen, vest?)

Ik moet zeggen, er past al aardig wat weer. Nog 5kg te gaan. Al vind ik mijn broeken nog niet echt lekker zitten.
Ik heb dan ook nog steeds vooral jurken aan (behalve toen het zo koud was). Gewoon allerlei laagjes aan en een vest erover (en eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, ben gek op jurkjes!). En onlangs heb ik de hema leeggekocht. Een paar rokjes en jurkjes, leggings en t'shirts voor heel weinig. Dat heb ik nu heel vaak aan.
Heb je niet nog wat zwangerschapskleding die voor gewone kleding kan doorgaan? Of wat zomerjurken die je met wat laagjes aandoet (legging, laarzen, shirt met lange mouwen, vest?)
Jurkjes heb ik eigenlijk niet zoveel. Hoe doe jij dat met voeden dan? Vind ik zo'n gedoe met een jurkje aan... Rokken heb ik meest eigenlijk, maar weinig van rekbare stof dus die pas ik nog niet. Ik heb 1 rok gekocht die straks in de zomer ook nog prima kan, die doe ik met de doop maar aan.maartje12 schreef:Aha, dat is duidelijker...!![]()
Het zijn allemaal rekbare jurkjes die je (soms met een beetje moeite) gewoon omlaag kunt doen. v-hals shirt eronder en dan gaat het prima.Esther schreef:Jurkjes heb ik eigenlijk niet zoveel. Hoe doe jij dat met voeden dan? Vind ik zo'n gedoe met een jurkje aan... Rokken heb ik meest eigenlijk, maar weinig van rekbare stof dus die pas ik nog niet. Ik heb 1 rok gekocht die straks in de zomer ook nog prima kan, die doe ik met de doop maar aan.maartje12 schreef:Aha, dat is duidelijker...!![]()
Mijn buik is nog maar heel ietsje dikker maar heb laatst wel iets nieuwe kleren gekocht. In de uitverkoop dus echt duur was het ook niet.
Ik heb voor het dopen van Daan een rok en jasje aangedaan wat ik ook met dopen van Levi aan had. Toen was ik dus ook nog ietsje dikker en die rok zat me nu als gegoten
Maarre.. maandag dopen? Speciaal alleen doopdienst?
Wie gaat haar binnenbrengen? Ben je er al uit??
Ik heb voor het dopen van Daan een rok en jasje aangedaan wat ik ook met dopen van Levi aan had. Toen was ik dus ook nog ietsje dikker en die rok zat me nu als gegoten

Maarre.. maandag dopen? Speciaal alleen doopdienst?
Ach, sorry, ik ben een beetje van slag. Zondag dopen natuurlijk. Mijn schoonvader zou Roos dopen (en Wilbert de rest van de dienst doen), maar hij is ziek. Nu moet Wilbert Roos zelf dopen.HeleenW schreef:Maarre.. maandag dopen? Speciaal alleen doopdienst?
Mijn vader draagt haar, dat vindt hij erg bijzonder.
Gaaf dat je vader haar binnenbrengt! (mijn vader heeft joas ook binnengebracht, wat glom die man!!)
Maar hoe is het voor wilbert om z'n dochter zelf te dopen? Lijkt me wel heel speciaal of had hij liever naast jou gestaan op een andere manier?
Mogen jullie foto's maken in de kerk? (bij ons namelijk niet) want ik zou graag een mooie foto willen zien!!
Een hele mooie dienst toegewenst!!
Maar hoe is het voor wilbert om z'n dochter zelf te dopen? Lijkt me wel heel speciaal of had hij liever naast jou gestaan op een andere manier?
Mogen jullie foto's maken in de kerk? (bij ons namelijk niet) want ik zou graag een mooie foto willen zien!!
Wilbert wilde liever niet zelf Roos dopen, heeft hij bij Maartje ook bewust niet gedaan (zelfde constructie met zijn vader gedaan toen). Maar nu is het niet anders. Hij gaat de ouderling van dienst vragen om de doopvragen voor te lezen, anders moet hij de vragen stellen én beantwoorden, dat is een beetje raar.HeleenW schreef:Gaaf dat je vader haar binnenbrengt! (mijn vader heeft joas ook binnengebracht, wat glom die man!!)
Mijn zus gaat foto's maken, dat is geen probleem bij ons.
Waarom mag je geen foto's maken, Heleen?