nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

zo das idd een best hoeveelheid!!
Lang leve de kolf!! en wat fijn dat je nu waarschijnlijk het wel red!
(al merk ik dus dat na een paar nachten doorslapen je borsten ook weer wennen en dus minder produceren)

En zoals ik op fb al had gemeld, heeft Daan weer super geslapen! Gewoon kletsend wakker worden om 8:00 uur na de voeding van 22:00 uur gisteravond, de flapdrol!
Hij is heel verkouden, en niest ontzettend veel! Hopelijk gaat dat snel over, want bij zo'n kleintje vind ik zo'n snotneusje echt heel zielig!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat is veel, Chantal! :shock:

Wat zielig dat Daan verkouden is, Heleen. Het maakt het drinken ook zo moeilijk voor ze hè.

Wij zijn gisteren naar het cb geweest. De cijfers: 5450 gram en 61 cm. Vooral in de lengte had ze een flinke sprong gemaakt! De cbarts twijfelt nog wel over haar heupjes. Als ze volgende keer nog twijfelt moeten we een foto/echo laten maken. De prikjes gingen best goed, even huilen en toen was het weer over. Nu heeft ze wel een beetje verhoging.

Ben nu wel uitgeput zeg. Na het cb ben ik meteen naar de school gefietst. Naar huis, lunch, ovenschotel klaarmaken en toen alle kinders inladen om naar het zwembad te gaan voor extra lessen naast de supersnelcursus. Pfffff. Eenmaal thuis om 17.15 uur was niemand nog gezellig. Ik al helemaal niet, want ik ben weer snipverkouden (gekregen van V, F heeft het nu ook).
Gelukkig vandaag weer mijn dagje alleen met L. Even helemaal niks doen en bijkomen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

justine, vind je het gek dat je na zo'n dagje helemaal op bent??? hallo zeg... het gewone leven draait weer op volle toeren zo te lezen! Knap dat je het allemaal gedaan hebt!
Is het een optie om de jongens bij thuiskomst even achter een dvd'tje te zetten na zo'n dag? Ik doe het hier standaard net voor het eten ,het enige moment dat ze iets mogen kijken, net als zij moe zijn, honger hebben en ik ook m'n handen vol heb.

En geniet lekker van je vrije dag. Wat doe jij zoal op zo'n dag? Ik ben namelijk ook alleen thuis en kan dan eigenlijk nooit rust vinden die ik zo graag zou willen hebben.
Heb administratie al opgeruimd, badkamer en wc's schoongemaakt en nu dan eindelijk aan de koffie... en voor m'n gevoel moet ik nog zoveel.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat is hier inderdaad ook dvd-tijd, maar alleen F blijft dan zitten. V heeft nog steeds niet echt het geduld om rustig op de bank te blijven zitten. Die dartelt om me heen in de keuken en haalt boevenstreekjes uit....

Ik doe eigenlijk weinig op de dagen dat ik alleen ben. Het lukt me gewoon niet. Ik duik weer in bed zodra ml en de jongens weg zijn en als ik eenmaal wakker ben drentel ik een beetje door het huis en kan me nergens toe zetten. Ik doe nog wel eens een wasje in de machine of zoiets, maar verder ben ik gewoon te moe om ook maar iets te doen. Zo ook vandaag....
En nu is L een beetje huilerig, dus ga ik haar maar eens even lekker knuffelen.

Maar jij hebt al een hoop gedaan zeg! Ik begrijp het gevoel dat er nog zoveel te doen is, maar deze dingen op een ochtendje, dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Wij zijn gisteren naar het cb geweest. De cijfers: 5450 gram en 61 cm.
Roos is ietsje groter: 62 cm, maar veeel zwaarder: 7150 gram!
De prikken gingen hier ook erg goed. En nu slaapt ze weer en zit oma met de andere meisjes te spelen, dus ik ga gauw aan de was.

@ Chantal: :shock: :shock: :shock:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Esther schreef:
maartje12 schreef:Wij zijn gisteren naar het cb geweest. De cijfers: 5450 gram en 61 cm.
Roos is ietsje groter: 62 cm, maar veeel zwaarder: 7150 gram!
:
Ietsiepietsie maar :D :D
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zo, roos is ook een lekker zwaargewichtje hoor!!

heleen, mijn productie wordt natuurlijk niet minder, want ik blijf gewoon kolven terwijl mark ligt te slapen ;) voordeeltje van kolven! nog steeds met mijn (2 inmiddels) simpele handkolf van 6 jaar oud!

ik heb morgen een dag voor mezelf. kids gaan de hele dag naar de bso en kdv. mark zal ik rond een uur of 3 halen denk ik. de groters laat ik door jeroen halen.. net voor 6 uur. heb ik echt even nodig.
ik probeer altijd zoveel mogelijk te wassen, want op de een of andere manier komt dat er niet van als de kinderen er zijn. het ding staat op zolder en ik durf ze niet alleen met mark achter te laten als die ook toevallig beneden is.
dus morgen wassen, maar ik moet eerst een prinsessentaart maken. met een printplaatje, lekker makkelijk. als mijn printer het tenminste weer wil doen.. de kleuren doen het niet zo goed meer, zijn uitgedroogd omdat ik ze zolang niet gebruikt heb. dus ik moet even bekijken hoe het zit.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Dat jong van ons..... is zo'n super tevreden kereltje. Echt ik geloof niet dat je een makkelijker kindje kan treffen... Ik zou het van de daken willen schreeuwen hoe lief en makkelijk hij wel niet is!

Gister zijn wij bij mijn opa geweest, voor het eerst sinds Daan geboren is. Ik was van te voren heel gespannen. Het was best een hele happening zeg maar. Hij woont hier ruim een uur rijden vandaan, en we zouden er om 16u ongeveer zijn. Opa is een man van 87 die al een paar jaar kanker heeft en telkens verder aftakeld. Het is een ontzettend lieve man.
Gelukkig sliep Daan tot 15u, toen hebben we hem wakker gemaakt. In de auto heeft hij eerst een half uur liggen kletsen en daarna ging hij gelukkig slapen. Maar die eerste tijd in de auto is dus voor mij al behoorlijk gespannen. Dit omdat ik wilde dat hij ging slapen omdat hij anders al moe zou zijn als we bij opa aan zouden komen.
Bij opa heeft hij lekker op schoot gezeten (heb een hele mooie foto!!!!) maar die laat ik nog wel een keer zien.
Maar wat was het een emotioneel gebeuren voor mij. BIJ thuiskomst was ik echt geen lieve vrouw... Walter ging beneden met de jongens eten en ik ging Daan wassen boven, daar heb ik heel hard gehuild. Ik heb Daan z'n hoofdje niet gewassen omdat hij naar opa rook (beter gezegd stonk... want opa rookt sigaren in z'n huis en hij stonk helemaal naar rook) Maar het idee dat dit misschien wel de laatste keer is dat we opa hebben gezien maakte me zo verdrietig. En dan de spanning die eruit kwam. Echt ik heb heel hard gehuild. Zo'n lieve opa die zo'n lieve Daan vasthoudt... zit nu alweer te sniffen. En dit kan je niet vasthouden he? Het leven kan je niet vasthouden. En ik kan gewoon niet elke week naar opa omdat ik dat niet zie zitten, het kost me zoveel energie om erheen te gaan.

tjonge ik typ maar weer wat van me af geloof ik. Daan is daarna trouwens heerlijk gaan slapen (tot vanmorgen ruim 7 uur, hij heeft het doorslapen nu echt door geloof ik, al bijna 2 weken slaapt hij echt helemaal tot de volgende morgen, wel nog met een voeding om 22 u hoor)

Ik heb zo'n lieven opa!!!!! en hij heeft al 2 keer z'n vrouw aan kanker verloren. Hij is 2 keer getrouwd geweest. En hij is zo lief.... zo lief.... :cry:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

owja 1 nadeel aan onze Daan: hij gaat flesweigeren...
Hoe ga ik dat nou oplossen?
Elke dag wel aanbieden of juist een poosje niet?
Dat is wel echt balen hoor, want nu kan ik eigenlijk helemaal niet meer weg, niet dat ik het vaak deed maar toch..
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ach ja die lieve opa.. die had ik ook, maar die is overleden 2 jaar terug.. hij was helemaal gek met chris!
kan me voorstellen hoor, dat je daar gewoon een beetje van slag van bent.
fijn dat daan het weer zo goed deed! heerlijk toch, zo'n jochie!

wij zijn ook erg blij met mark hoor, het is ook zo'n liefje..
vanmiddag was ik op verjaardag bij mijn vriendin. toen mark wakker werd zijn we gelijk gegaan. daar een fles gegeven en nog even gezeten.
tot hij moe werd, toen ben ik maar weer gegaan. toen was ik er nog maar een uur of zo natuurlijk. hij kon daar niet slapen omdat hun jongste al sliep. even later werd het ook hartstikke druk dus kon ik plaats maken voor de nieuwe visite.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ach Heleen, gaat het weer een beetje sinds je bezoek aan je opa? Wat naar dat het misschien wel de laatste keer was. Maar gelukkig heb je mooie foto's gemaakt.

Het zijn de novemberkindjes denk ik. Leonore is ook al zo'n liefie :verliefd: . Ik dacht dat V een makkelijke baby was, maar L is nog makkelijker. Of zou het gewoon de ervaring zijn?

Mijn meisje past trouwens inmiddels in maatje 62 en dat betekent dat ze nu ook de jurkjes aankan die ik allemaal gekregen heb. Ik vond het eerst maar een beetje raar (je kent het niet hè, met 2 jongetjes :lol: ) maar nu vind ik het ZO leuk! Echt, ik geniet er zo van, dat we er een meisje bij hebben!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Mijn meisje past trouwens inmiddels in maatje 62 en dat betekent dat ze nu ook de jurkjes aankan die ik allemaal gekregen heb. Ik vond het eerst maar een beetje raar (je kent het niet hè, met 2 jongetjes :lol: ) maar nu vind ik het ZO leuk! Echt, ik geniet er zo van, dat we er een meisje bij hebben!
Hahaha, ik deed Roos gisteren haar maat 62 jas aan en zag dat ze echt bijna uit knapte :lol: Dus die gaat over naar 68. Heb je nog kleertjes nodig toevallig?
Ik vind het trouwens voor de outfits altijd fijn als ze kunnen zitten, die jurkjes in combinatie met alleen maar kunnen liggen vind ik eigenlijk niks. Maar het hele aankleedgebeuren vind ik onhandig bij die kleintjes...

Hebben jullie eigenlijk driemaandenregeldagen gehad? Volgens mij zitten wij er nu middenin...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik merk eigenlijk weinig van het regeldag idee...
Daan is niet een standaard zoveel uur slaper, maar als hij bijvoorbeeld na 1,5 uur al weer wakker is betekend het niet dat hij gelijk ook honger heeft. Zo kom ik eigenlijk zelden tot nooit aan een voeding eerder dan 3 uur.
En 's nachts heeft hij ook nog nooit geregeld volgens mij.

Wat gaat Roos hard man, al meer dan 7 kg!!! Ze is echt groter/zwaarder dan Daan!! Terwijl Daan toch echt ouder is en ook nog eens flink over tijd! Geeft een lekker gevoel he als ze zo groeien!

Daan gaat gewoon door de box bewegen... dat is echt een gekke gewaarwording. Hij gaat elke keer op z'n zij liggen en zo beweegt hij echt door de box. Het gaat echt heel hard hoor!
Mark ik ook al weer bijna 4 maanden toch Chantal?? Daan wordt a.s. maandag 4 maanden! Tjonge... het gaat echt snel voorbij allemaal.

ik ben nog heel weemoedig na het bezoek aan opa! Maar vooral omdat ik zo super trots op hem ben en zo super veel van die man houdt! Ik kan elke keer weer tranen krijgen, maar gewoon ook van geluk dat ik zo'n lieve opa heb!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja donderdag alweer 4 maanden! het gaat zo snel...
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hoe ging het op je werk, Chantal?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja ging goed!
zaterdagochtend van 7-12.15 uur. het was wel vroeg opstaan hoor! had om 6 uur de wekker gezet, maar mark maakte me om kwart voor 6 wakker. kwam precies goed uit dus, zo kon ik hem net nog even voeden.
aan het werk en om 10 uur even naar huis om te kolven.
toen ik thuis kwam om even voor half 1 werd ik door chris en femke naar boven gestuurd. daar waren jeroen en mark onder de douche...
mark had eindelijk weer gepoept, tot op zijn rug ;) toen jeroen dat aan het schoonmaken was spuugde hij, alles in zijn haar, daar weer een doekje op en op dat moment pieste hij in een boogje over tafel :lol:
vandaar onder de douche in de hoop dat ik snel zou komen. dus thuis moest ik gelijk een schone baby afdrogen en aankleden :D

wel ben ik echt heel veel vergeten. handelingen op de computer, kluiscode, sommige knopjes op de kassa waar ze ook alweer zitten (verschillende menu'tjes). voel me echt een beginner terwijl ik er bijna 12 jaar werk!

en vanavond kennis gemaakt met een nieuwe cassiere.. wat een dom wicht is dat zeg! zeg ik niet zo snel, maar echt, ik snap niet waarom ze haar hebben aangenomen. ze had al een kassa zitten ondertekenen met een watervaste stift en zo :roll:
dat doé je toch gewoon niet? heel vreemd...
maar goed, gelukkig heb ik nog een cassiere die wel gezellig is en alles goed weet.
vrijdag moet ik weer!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Fijn dat het goed ging op je werk, Chantal.

Ik heb hier geen echt duidelijke regeldagen gehad. Wel ineens een paar keer vroeg wakker 'snachts en uit het ritme geweest en we hebben ineens een voeding minder op een dag. Dus ze zullen er ongetwijfeld toch geweest zijn....
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik heb vandaag weer 2 vieze rompers moeten verschonen (de 3e keer ging het wel goed) en telkens als ik dat doe, moet ik aan jou denken Heleen. Gek hè :D

De eerste vieze romper was trouwens op mijn werk, waar ik even langs ben geweest, omdat ik toch in de buurt moest zijn. Gek om daar weer te zijn, ben er half oktober voor het laatst geweest. Ben nu wel weer helemaal gesloopt.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Ik heb vandaag weer 2 vieze rompers moeten verschonen (de 3e keer ging het wel goed) en telkens als ik dat doe, moet ik aan jou denken Heleen. Gek hè :D
snap er niets van :wink:

ps is je hb en zo wel goed? zo langzaamaan zou je toch wel wat meer energie moeten krijgen?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik heb het niet laten testen, maar ik denk dat mijn hb wel in orde is. De vorige 2x was daar ook niks mee aan de hand. Ik ga alleen steeds meer doen en daar word ik dan weer moe van.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik heb weer even zin om wat te typen:
Hoe is het bij/met jullie en met jullie al grote kleintjes? Ik zit me telkens weer te verbazen hoe hard het gaat!
Die ontwikkeling gaat elke keer door en inmiddels kan Daan al met 2 handjes een voorwerp wat voor z'n neus gehouden word pakken. Ook kan hij nog altijd uren kijken naar een rustig draaiend handje en dan z'n duim in z'n mond steken. :verliefd:
Daan is en blijft een super tevreden mannetje. AL heb ik hem vorige week ietsje teveel uitgeput wat resulteerde vrijdag in een kleine huilpartij voor hij als een blok in slaap viel. En het gaf mij duidelijk weer dat ik dit gewoon niet nog een keer ga doen. Hij valt altijd rustig in slaap en nu moest hij echt een paar minuten huilen. Niet dat dat zo erg is maar het was voor mij het teken dat het iets teveel van het goede was geweest.

Met mij gaat het ook ontzettend goed naar verhouding. Ik ben grotendeels van de spanning af, en dat al voor een paar weken! Het is zo fijn!! Ik had afgelopen maandag en afgelopen vrijdag wel een gespannen gevoel, maar dat betekend dat ik di, wo, do, za en vandaag het niet heb. Echt zo lekker!!
Ook geniet ik dat de zon schijnt! Jammer genoeg is onze tuin een zooitje. Na de verbouwing is de tuin echt een rommeltje. Walter is er gister met de jongens heel druk in geweest dus nog even en we kunnen weer lekker buiten zitten.

Deze week wordt een drukke week. Joas is woensdag jarig. Woensdag dus feest, donderdag trakteren op school (woensdag is biddag en is joas vrij!), vrijdag z'n feestje en gaat Daan voor het eerst zonder mij opgevangen worden! (bij m'n ouders dus dat komt vast wel goed) Zaterdagmorgen nog een keer verjaardag en dan ga ik uitpuffen denk ik!

Walter is met Joas en Levi naar de kerk, ik heb heerlijk gedoucht! (leuke info he? :wink: )
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Heerlijk Heleen, dat die spanning wegebt. Het gaat natuurlijk ook super zo te horen, dus dan durf je daar misshcien steeds meer op te vertrouwen. Scheelde bij mij ook wel, dat ik dacht 'ach, het is al een paar keer goed gegaan met de grote zussen, dus het zal nu ook wel goed komen'.

En inderdaad een drukke week voor de boeg! Ik ben blij dat wij het weer achter de rug hebben, de verjaardagen en bijbehorende feestjes.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hier ook zo'n heerlijk mannetje. en wat jij zegt over dat even huilen voor het slapen heeft mark af en toe. toevallig ook net nog. toen hij vanmiddag in de box lag gingen jeroen chris en femke tikkertje spelen door de hele huiskamer.. met de daarbij behorende herrie. en idd ook huilen! eventjes heel hard.
maar ik hou het bij hoor, als het langer als 10 minuten duurt ga ik er heen, maar dat gebeurd bijna nooit.

wel krijgt hij altijd de laatste paar slokjes uit de fles in zijn bed.
ligt daan nog ingebakerd heleen? mark wel in de bakerzak maar ik wil het binnenkort wel gaan afbouwen.

esther, is roos ook zo'n schatje? hoe doet zij het met drinken en slapen en zo?

justine, voel jij je al weer ietsje beter?
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal schreef:esther, is roos ook zo'n schatje? hoe doet zij het met drinken en slapen en zo?
Roos is ook superlief. En ze huilt eigenlijk nooit, dat is echt fijn. Ze is niet snel overprikkeld en kan zich goed afsluiten voor herrie en gedoe om zich heen.
Sinds deze week clustert ze ook niet meer 's avonds, dus ze slaapt van 8 tot 8 met 1 voeding ertussen. Heerlijk! Moet er nog wel aan wennen, doe nog niet zoveel 's avonds maar dat kan nu dus wel weer.

En ik moet zo lachen als ze naar haar hand ligt te kijken alsof die niet van haar is. Dat was me bij de anderen niet zo opgevallen, maar het is echt grappig.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja dat is echt grappig! chris en femke deden dit wel allebei heel erg, bij mark heb ik het nog niet ontdekt! maar hij pakt wel het speeltje wat aan zo'n speelding boven zijn hoofd hangt.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

weet je wat ik zo fijn vind, dat alle kleintjes uit 'ons' draadje het zo goed doen. Stel dat 1 van ons nou vreselijk aan het tobben was.... Ik geloof dat ik dan ook niet zo graag elke keer zo positief over Daan zou willen/kunnen schrijven!

Wat heerlijk dat Roos zulke nachten maakt Esther!! Van 8 tot 8 met 1 voeding is wel heel keurig! Is ze echt standaard pas om 8 uur wakker? Hier wisselt het namelijk behoorlijk. Vanmorgen werd hij 7 uur wakker (ook super netjes!) en gister 6:15 uur... (ook heel netjes!) En ik hoef er nooit heen 's nachts. Maar hij is niet standaard op een bepaalde tijd wakker.

Justine, hoe is het met jou? Doet de zon je ook goed?? Hoop echt dat je langzaam aan meer kracht krijg hoor!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik weet het niet zo goed op dit moment.
Ik sprak vanmorgen mijn zus en die wist kennelijk niet dat ik nog ziekgemeld ben. Ze riep uit dat iedereen toch moe is na een bevalling. Zij was gewoon weer aan het werk gegaan. Wat moet ik daar nu mee? Is "iedereen" nog moe 3,5 na een bevalling? Als je baby redelijk goed slaapt? Ben ik nu gewoon een zeurpiet? Dat is precies waar ik me de hele tijd druk over maak.

Ik ben niet gewoon moe. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om meer dan het hoogst noodzakelijke te doen. Beetje wassen, koken en de kinderen verzorgen. Ik moet mezelf dwingen om iets anders te doen (wandelen, stukje fietsen, of zoals vorige week uurtje langs op het werk) en daarna ben ik uitgeput. Zo moe dat ik dan niks meer kan en onaardig tegen iedereen. En daar word ik dan weer verdrietig van. Is dat normaal? Heeft iedereen dat? Ik weet het echt niet meer. Ik werd in elk geval heel verdrietig van dat gesprek. En ik moet zometeen naar de bedrijfsarts. Moet ik me daar ook weer gaan zitten verdedigen.
Echt, ik heb de neiging om me gewoon maar beter te melden en mijn ouderschapsverlof moe uit te gaan zitten. Dan ben ik hier in elk geval vanaf.
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Nee! Je hebt moe en moe. Ik ben ook moe, vrijwel altijd maar ik functioneer prima. Ik merk alleen dat wanneer ik een bed zie, ik ga liggen en dan zo slaap. Maar ik werk minstens 3 dagen per week, studeer, zorg voor 3 kinderen, doe dingen voor school en opvang, heb een klein sociaal leven en sta nog steeds overeind.

Dus ja, in mijn ogen ben je wel ziek. Maar ik snap dat het 'verantwoorden' naar anderen lastig kan zijn. Doe je er iets aan om weer op te knappen?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dank je Michelle, dat had ik even nodig...

En ja, ik probeer de juiste mix te vinden tussen rustig aan doen en iets ondernemen, want van alleen op de bank zitten knap ik ook niet op denk ik. Meer kan ik denk ik niet doen. Volgens mij heeft het gewoon tijd nodig.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

je niet beter laten melden hoor! zolang jij niet 'normaal' kunt functioneren, ben je niet beter. punt. en dat zal de bedrijfsarts ook echt wel zien dat als er iemand 'boe' roept jij moet huilen zeg maar. zo legde mijn bedrijfsarts het uit, en het klopte ook nog.
en vergeet niet dat je flink ziek bent geweest hè! dat hebben de andere nov. kind-moeders niet gehad.

nu mark 4 maanden is kan ik eindelijk zeggen dat het lekker gaat hier. maar het ligt er ook aan wat voor nacht ik heb gehad. 2 x of meer mn bed uit om te voeden en ik voel me heeeel zielig en moe..
na een paar nachten met maar 1 x eruit en ik voel me wel heel goed.
ik ben dus vanaf vandaag officieel weer beter gemeld.

wie weet hoe het over een paar weken bij jou is, bij mij was het ook binnen 2 weken of zo dat ik me van slecht naar opeens veeel beter voelde!
je weet wat je kunt en je doet je best ervoor, het komt goed! en luister maar niet naar je zus...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

De bedrijfsarts was gelukkig erg aardig en begripvol en gaf aan dat dit soort dingen tijd nodig heeft en ik me vooral niet druk moet maken of iets moet aantrekken van wat andere mensen zeggen/denken. Ik barstte natuurlijk na 2 zinnen alweer in huilen uit... Ik moest het maar langzaam opbouwen en vooral ook leuke dingen doen.
Over 3 weken moet ik weer terugkomen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

fijn justine!! lekker rustig aan doen dus nog even. en niet aan werken denken.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zo, weer naar het cb geweest.
mark is weer helemaal goedgekeurd en heeft zijn prikjes weer gehad.
hij is nu 71 cm en 8450 gram. logisch dat ie in maat 74 past dus.
mark is vanaf zijn geboorte elke maand een maat gegroeid, wel grappig :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Voorlopig de laatste prikjes, toch?
Fijn dat alles goed was. En een maat per maand, dat halen we hier niet hoor :lol: .

Ik ben foto's aan het uitzoeken, maar ik loop bijna 2 jaar achter. Van een aantal dingen wist ik niet eens meer dat we dat gedaan hadden. En zo leuk, om die kleine jongetjes terug te zien! Ik moet wel een beetje doorwerken, ik heb een bon gekocht van Albelli, een album voor de helft van de prijs, maar dan moet het wel 15 april af zijn. Het werkt wel, zo'n stok achter de deur.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:De bedrijfsarts was gelukkig erg aardig en begripvol en gaf aan dat dit soort dingen tijd nodig heeft en ik me vooral niet druk moet maken of iets moet aantrekken van wat andere mensen zeggen/denken. Ik barstte natuurlijk na 2 zinnen alweer in huilen uit... Ik moest het maar langzaam opbouwen en vooral ook leuke dingen doen.
ach lieverd... blij dat de arts wel het goed in kan schatten! Soms moet je dingen die anderen zeggen echt van je af laten glijden maar dat lukt in situaties dat je het al zwaar hebt vaak niet zo goed he? Dan trek je het jezelf nog meer aan!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:
maartje12 schreef:De bedrijfsarts was gelukkig erg aardig en begripvol en gaf aan dat dit soort dingen tijd nodig heeft en ik me vooral niet druk moet maken of iets moet aantrekken van wat andere mensen zeggen/denken. Ik barstte natuurlijk na 2 zinnen alweer in huilen uit... Ik moest het maar langzaam opbouwen en vooral ook leuke dingen doen.
ach lieverd... blij dat de arts wel het goed in kan schatten! Soms moet je dingen die anderen zeggen echt van je af laten glijden maar dat lukt in situaties dat je het al zwaar hebt vaak niet zo goed he? Dan trek je het jezelf nog meer aan!
Nee, daar ben ik helaas, ook als het wel goed gaat, niet zo goed in. Dus nu helemaal niet :( .

Vandaag de hele dag in het ziekenhuis geweest met Floris. Hij kijkt al jaren scheel en zijn ogen zijn rechtgezet (heb er wat over geschreven in het draadje van Marije, "morgen operatie". Ik ben nu echt zooooo moe. Alsof ik zelf geopereerd ben. Ik maakte me er ook al dagen druk over, vond het zo spannend. Gelukkig is alles goed gegaan. We zitten hier nu thuis met de gordijnen dicht, hij kan niet tegen het felle licht...

Leonore was ook mee en die heeft gelukkig vooral veel geslapen. Ik moet nu toch eens gaan oefenen met flesjes, dat heb ik nog steeds niet gedaan :oops: (had er echt geen energie voor) maar het was nu wel handig geweest.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik mag morgen weer naar de arbo arts. Eerst mag ik naar het cb met Daan, voor voorlopig de laatste prik. Daarna naar de arbo arts en dan nog naar een project bij Joas op school. Een dag waar ik dus echt heel erg tegenop zie... Het normale leven gaat me weer goed af, maar dit is echt veel en veel teveel van het goede... Maar ook aan morgen komt een eind!

En laat ik ook nog even wat leuks hier neerzetten:
Daan ligt met handen los te slapen vanavond! Hij was wel zo goed als in slaap toen ik hem in bed legde, maar normaal deed ik de laken heel strak om zijn handjes zodat hij zijn handen nooit 'bloot' had maar altijd in het laken. Ik wil langzaam gaan stoppen met de inbakerzak en ga dus proberen of hij zo in slaap kan vallen. Dit het liefst 's avonds omdat hij dan eigenlijk altijd slaapt. Hopelijk kan ik hem morgenavond wakker wegleggen en gaan kijken of hij dan ook weer in slaap gaat vallen.

Hoeveel slapen jullie kleintjes nog op een dag? Het lijkt soms dat Daan aan 2 keer slapen genoeg heeft. Bijvoorbeeld als hij rond 8u in de ochtend wakker is, dat hij dan van 10-12 en van 14-16 u slaapt. Heel soms dan nog een slaapje net rond etenstijd maar hij wil dan niet altijd slapen. Hij is dan wel heeeeeel moe als hij om 19u gevoed word, maar dan slaapt hij weer tot de volgende morgen met een voeding rond 22u. En eigenlijk vind ik het wel lekker dat hij wat langer wakker is.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha wat toevallig!! mark ligt ook voor het eerst in een gewone slaapzak!
vanmiddag bij de buurvrouw lag hij gewoon in zijn kleertjes te slapen, dus heb ik dat gelijk thuis ook gedaan.
hij sliep maar een uur en een kwartier.. toen ben ik gaan werken. toen ik net thuis kwam heeft hij bijna 2 uur gehuild bij jeroen :(
waarom belt ie mij dan niet even gewoon als ie het niet meer ziet zitten?
nu lag mark te slapen op jeroen zijn schoot. niks mis mee hoor, maar hij had niet eens zelf bedacht dat het door de gewone slaapzak zou kunnen komen dat mark niet wilde slapen.
dat vind ik dan weer zo simpel gedacht.. dat hij daar zelf nou niet eens op kan komen.
nou ja, ik heb hem opgepakt en in zijn bedje gelegd. hij heeft nog 2 x een kort huiltje laten horen maar nu slaapt hij lekker.

zelf ben ik vandaag bij het uwv geweest, wat een geregel man! ik dacht dat ik pas morgen moest. maar gister kwam ik erachter dat dat vandaag al was.
gelijk gister gaan bellen, chris bij een vriendinnetje, femke bij een vriendje, mark bij buurvrouw, auto lenen van mijn vader, kinderen overblijven op school..
maar het is gelukt!
gesprek was ook gewoon goed, niks aan de hand.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ach arme Mark... mannen *(&^%^^$% soms dan he? haha...
Maar als je kleintje zo moet huilen vind ik het wel een beetje erg sneu hoor!

Hoe is het gegaan dan slapen met de handjes vrij? Hier de avond in ieder geval goed! Vannacht handjes weer onder het lakentje gedaan hoor, ik heb geen zin in nachtelijke taferelen! Maar om 22u lag hij nog heerlijk met de handjes in de lucht te slapen!

Vandaag cb geweest en prik gehad, dus nu maar lekker in de bakerzak!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef: Hoeveel slapen jullie kleintjes nog op een dag? Het lijkt soms dat Daan aan 2 keer slapen genoeg heeft. Bijvoorbeeld als hij rond 8u in de ochtend wakker is, dat hij dan van 10-12 en van 14-16 u slaapt. Heel soms dan nog een slaapje net rond etenstijd maar hij wil dan niet altijd slapen. Hij is dan wel heeeeeel moe als hij om 19u gevoed word, maar dan slaapt hij weer tot de volgende morgen met een voeding rond 22u. En eigenlijk vind ik het wel lekker dat hij wat langer wakker is.
Roos doet iets vergelijkbaars nu. Ik verbaasde me er al over. Op dit moment ligt ze in de fietskar te slapen, ze was onderweg in slaap gevallen en zo konden we rustig lunchen. Maar irritant vind ik het wel, want ik heb geen idee hoe lang ze in dat ding blijft slapen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hoe was het bij de arbo arts, Heleen?

Dat slapen overdag is hier telkens anders. Het hangt er ook helemaal vanaf of we ergens heen gaan (school, zwemles oid) of dat we de hele dag thuis zijn.

Vandaag heeft Leonore voor het eerst (jawel, beetje laat...) uit een flesje gedronken. Gelukkig ging het in 1x goed. Vanaf nu maar af en toe ml aan het werk zetten, want uiteindelijk moet ik toch ooit weer aan het werk....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark heeft lekker doorgeslapen tot 3 uur, toen gedronken bij mij maar ik heb hem daarna wel in de bakerzak gelegd. ik wilde gelijk weer gaan slapen want ik was er moe. eigen schuld hoor.. ik was te laat naar bed gegaan.
nu ligt hij trouwens in de bakerzak, helemaal niet meer aan gedacht om hem er niet in te leggen :lol:

mark doet trouwens ongeveer 3 slaapjes per dag. maar soms ook wel een meer als hij korte slaapjes heeft. zoals het heen en weren naar en van school slaapt hij vaak, om thuis gelijk weer wakker te worden als de wagen stil staat.
soms heeft hij een wakkere dag en slaapt hij maar 3 x op een dag een klein uurtje! maar dan weten we wel dat hij de dag daarna een slaapdag heeft. dan is hij bijna alleen voor de voedingen wakker en gaat binnen een uur alweer naar bed. lekker rustig, maar heel onhandig als je wel ergens heen moet.

justine, goed dat je met het flesje begint hoor! die stress wil je niet hebben als je echt weer aan het werk moet.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik zou zo graag lekker buiten wandelen met de wagen, maar ik zit hier thuis met Floris. Hij is nog niet naar school vanwege zijn oogoperatie. Net wel even lekker in de tuin gezeten, heerlijk! Wel rustig trouwens, want hij mag de komende 3(!) weken niet zwemmen. Dat vind ik echt helemaal niet erg (al loopt hij nu wel een nog grotere achterstand op tov de andere voormalige snelzwemcurus-kinderen), want met 3 kinderen naar de zwemles op woensdagmiddag kost me enorm veel energie.

Leonore ligt lekker te sporten in de box. Ze ligt voortdurend in een krul, zo grappig om te zien! Ook zegt ze de hele dag prrr prr en blaast daarbij belletjes. Heel schattig :verliefd: .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

daarom zwemt chris op zondag, dan hoeft er geen ander kind mee ;)
lief hè, dat ze nu echt meer gaan doen! dat in die krul liggen doet mark ook, en hij pakt speeltjes met 2 handjes als het voor hem hangt.
en heel veel geluidjes, moet alleen nog even ontdekken wanneer het nou speelgeluidjes zijn, of moe-geluidjes.

jammer dat je nu niet lekker naar buiten kan. gelukkig komen er nog heeel veel mooie dagen hoor! misschien niet nu, maar het is net lente. gaat het goed met zijn oogjes? heeft hij er last van?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:daarom zwemt chris op zondag, dan hoeft er geen ander kind mee ;)
lief hè, dat ze nu echt meer gaan doen! dat in die krul liggen doet mark ook, en hij pakt speeltjes met 2 handjes als het voor hem hangt.
en heel veel geluidjes, moet alleen nog even ontdekken wanneer het nou speelgeluidjes zijn, of moe-geluidjes.

jammer dat je nu niet lekker naar buiten kan. gelukkig komen er nog heeel veel mooie dagen hoor! misschien niet nu, maar het is net lente. gaat het goed met zijn oogjes? heeft hij er last van?
Het gaat gelukkig goed met zijn ogen. Het ziet er nog wel rood uit en hij krijgt nog behoorlijk wat paracetamol (wel aan het afbouwen), maar hij is verder erg vrolijk en heeft veel praatjes. Ik houd hem nog wel thuis, ik ben veel te bang dat er met dit mooie weer allemaal zand in zijn ogen gaat komen en dat schijnt echt niet te mogen. Hij vertelt aan iedereen die het maar horen wil dat hij geopereerd is :D !
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nou dames, het mysterie is opgelost. Het is mijn schildklier weer, vandaar dat ik zo moe ben. Ik heb er een draadje over geopend.

Het voelt heel dubbel. Ben blij dat ik nu weet waar de moeheid vandaan komt, maar zit ook te huilen, omdat ik weet dat het nog maanden gaat duren voor ik me een beetje normaal voel :cry: :cry: .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

(((knuffel)))
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal hoe is het bij jullie met het afbouwen van de bakerzak?
Daan ligt alleen overdag in de bakerzak, 's avonds en 's nachts heb ik een speciale manier om zijn handjes onder een lakentje te houden. Maar ik vond het toch leuker als hij gewoon kan gaan slapen met z'n handjes helemaal vrij. Dit wilde ik dan 's avonds proberen (volgens mij waren we tegeljik bezig met oefenen). Hij valt dan meestal in de borst in slaap en zo heb ik hem dan een aantal avonden weggelegd en lag hij dus met handen bloot te slapen. Tot ik hem een keer wakker weglegde en hij ging slapen. Maar dat lukte maar 1 keer. Toen hadden we wat drukke avonden met ook nog visite erbij of dat ik weg moest en dan gingen we toch maar weer voor handjes onder het laken.
Ik ben vanavond weer begonnen, want deze week veel avonden thuis. Maar Daan vond het niet zo leuk. TOch wil ik even doorzetten. Hij heeft net 10 minuten gehuild en is toen in slaap gevallen en ligt nu dus heerlijk te slapen met handen in de lucht. Het huilen was geen krijsen maar normaal huilt hij nooit meer als hij gaat slapen dus het waren zware minuten. Ik hoop echt dat hij de smaak te pakken krijgt, want als hij over een poosje gaat draaien dan moet hij wel uit die zak. (tenminste dat is wel het veiligste)

SLaapt Mark al zonder zak? Lukt het inslapen goed?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hij slaapt weer in de zak... als ie moe is wrijft hij heel veel in zijn oogjes en krabt daarbij zichzelf open. ook al hou ik zijn nagels zo kort mogelijk zonder hoekjes. en hij slaapt veel korter doordat hij zichzelf wakker maakt.
maar ik weet dat we moeten afbouwen, in de box ligt hij nu af en toe op zijn zij.
vind het lastig hoor! die armpjes omhoog ziet er zo schattig uit hè!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:hij slaapt weer in de zak... als ie moe is wrijft hij heel veel in zijn oogjes en krabt daarbij zichzelf open. ook al hou ik zijn nagels zo kort mogelijk zonder hoekjes. en hij slaapt veel korter doordat hij zichzelf wakker maakt.
maar ik weet dat we moeten afbouwen, in de box ligt hij nu af en toe op zijn zij.
vind het lastig hoor! die armpjes omhoog ziet er zo schattig uit hè!
die kleintjes zijn nog zo onhandig he, doen ze zichzelf zeer... gewoon af en toe proberen!

Als je wil kan ik je ook uitleggen hoe ik het met het lakentje doe, dat kan ook als hij heel groot is nog. Als je wil hoor ik het wel! (maar dat lukt niet meer nu want ik ga nu voeden en dan jip ik met m'n mobiel nog wel maar dan kan ik niets plaatsen)
Daan slaapt nu nog,en ik ga dus een heerlijk met armen omhoog liggend kindje wakker maken! ik ga het eerst alleen 's avonds proberen. Ik geef hem z'n knuffel die ik vanaf geboorte in z'n bedje heb liggen. ALs het dan 's avonds heel goed gaat ga ik het overdag ook een keer proberen. Waarom ik het 's avonds doe is omdat hij dan toch altijd slaapt. Dus als hij na 15 minuten nog niet sliep had ik hem lekker weer onder het lakentje gelegd.
Maar omdat het draaien er wel aankomt, Daan ligt ook op z'n zij in de box, wil ik het toch proberen.
Plaats reactie