nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

kom niet in de winterdip heleen! het is buiten idd niks aan. maar ga er toch op uit.
daan lekker drinken, jasje aan, in de wagen en even naar buiten. al is het maar boodschappen doen, of lekker naar blokker of zo kerstspullen kijken.
zelf vind ik het heerlijk, echt nog geen lange tochten hoor, maar gewoon idd 20 minuutjes of zo. ik kom altijd wel bekenden tegen die zeggen dat mark zo'n knapperd is, dat is altijd goed om te horen natuurlijk ;)
maar super hoor dat hij zo lekker slaapt!

jeetje maartje.. jij bent de tweede die dit verhaal heeft. mijn collega voelde ook alles.. toen ze begonnen zei (gilde) ze het natuurlijk ook, maar tja, ze waren al begonnen en konden of mochten niet meer stoppen :?
en zelf ben ik dan de derde, maar gelukkig niet zo erg als jij hoor! wat een drama..
bij mij moest het 4 x. eerst 3 x de co-assistente en de vierde keer de echte arts. hoorde ik later natuurlijk want zelf wist ik dit niet.
toen ie eenmaal zat duurde het een kwartier voordat alles verdoofd was. mijn operatiebedje werd steeds een andere kant op gekanteld om de verdoving overal te laten komen.
en wanneer ik mijn voeten weer voelde, die heb ik de hele tijd kunnen bewegen! het was dus niet helemaal goed verdoofd want dit hoort niet.
ik voelde ook gewoon dat een dokter zijn (of haar, geen idee) op mijn been legde en zo. dus ik was ook bang dat ze al zouden beginnen.. de verpleegkundige zei dat ze nog een paar keer gingen testen en dat ze dan zouden beginnen.
dus daar was ik op aan het wachten.. en toen waren ze dus al wel begonnen zonder dat ik het voelde :)
maar ik was tot mijn navel verdoofd (echt alleen het buikstukje dus) en toen ze begonnen te sjorren deed het bij mij ook erg veel pijn omdat die baarmoeder en zo ook ver boven mijn navel zat.
nee, ook geen leuke ervaring.

bij femke had ik om 19.30 mijn ks en voelde ik alles weer om 2 uur 's nachts, echt heel anders dus.
nou ja, ik hoef niet meer, dit was de laatste ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oja helemaal vergeten te typen!
gister hebben we de co-sleeper binnengekregen, overgenomen van laura (moeder van 3 meiden) van hier.
gelijk aan ons bed gemaakt en vannacht heerlijk geslapen!
mark sliep vanaf 19.30 beneden, en toen de visite weg was sliep ik vanaf 21 uur of zo in het ziekenhuisbed.
tot we om 22.30 wakker schrokken van een timmerende buurman :slaan:
gelukkig stopte het snel en sliepen we weer door tot 24 uur. 1 borst gegeven, schone luier en naar boven.
daar nog 1 borst gegeven en in zijn nieuwe bedje gelegd naast mij.
en hij sliep! bijna zonder moeilijk te doen zonder bakerzak en zonder speen :) om 3 uur weer wakker en toen weer om 6 uur.. toen begon de dag.
maar ik kon gewoon zijn handje vasthouden en een beetje sussend tegen hem praten. zo makkelijk!

o, ik krijg net een nieuwe tweedehands bakerzak binnen (andere van kristel overgenomen was alweer te klein!), dus die kan ik ook nog gaan gebruiken. tenminste geen koude handjes als ik hem voed ;)
Laatst gewijzigd door Chantal op do dec 08, 2011 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:oja helemaal vergeten te typen!
gister hebben we de co-sleeper binnengekregen, overgenomen van annemarie (moeder van 3 meiden) van hier.
gelijk aan ons bed gemaakt en vannacht heerlijk geslapen!
mark sliep vanaf 19.30 beneden, en toen de visite weg was sliep ik vanaf 21 uur of zo in het ziekenhuisbed.
tot we om 22.30 wakker schrokken van een timmerende buurman :slaan:
gelukkig stopte het snel en sliepen we weer door tot 24 uur. 1 borst gegeven, schone luier en naar boven.
daar nog 1 borst gegeven en in zijn nieuwe bedje gelegd naast mij.
en hij sliep! bijna zonder moeilijk te doen zonder bakerzak en zonder speen :) om 3 uur weer wakker en toen weer om 6 uur.. toen begon de dag.
maar ik kon gewoon zijn handje vasthouden en een beetje sussend tegen hem praten. zo makkelijk!

o, ik krijg net een nieuwe tweedehands bakerzak binnen (andere van kristel overgenomen was alweer te klein!), dus die kan ik ook nog gaan gebruiken. tenminste geen koude handjes als ik hem voed ;)
He chantal, wat ga jij met die kleine bakerzak doen? Ik heb hem hier nog niet nodig, maar de mijne ben ik kwijt (uitgeleend maar niet teruggekregen en weet niet aan wie uitgeleend..) Stel dat jij hem gewoon houdt en ik zou hem toch nodig hebben mag ik de joue dan lenen/overkopen? Groeit Mark zo hard dat hij nu al niet meer in die kleine past?
Wat heerlijk dat het vannacht zo bij jullie is gegaan, het gaat wel echt beter he?

Hier gaat het even niet zo lekker met mij, maar ik hou vol en morgen is er weer een dag, of vanmiddag misschien al wel dat ik me weer beter voel! En ik ga denk ik echt even schildklierfuncties laten controleren. maar ik hou vol hoor!! Echt nu al bijna 4 weken lang!! Elke avond zeg ik: dit is weer een dag... (het klinkt alleen zo ondankbaar, maar het is zo zwaar als je hoofd somber is) Ik hou vol, ik hou vol ik hou vol!!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:dus daar was ik op aan het wachten.. en toen waren ze dus al wel begonnen zonder dat ik het voelde :)
maar ik was tot mijn navel verdoofd (echt alleen het buikstukje dus) en toen ze begonnen te sjorren deed het bij mij ook erg veel pijn omdat die baarmoeder en zo ook ver boven mijn navel zat.
nee, ook geen leuke ervaring.

bij femke had ik om 19.30 mijn ks en voelde ik alles weer om 2 uur 's nachts, echt heel anders dus.
nou ja, ik hoef niet meer, dit was de laatste ;)
Dat doen ze inderdaad, zomaar gaan beginnen zonder te zeggen DAT ze gaan beginnen. Eerst heel hard in je buik knijpen om te kijken of je reageert. Nou, dat voelde ik kennelijk niet. Maar dat snijden wel! Maar vervelend zeg, dat het bij jou zo'n toestand was alleen maar om de prik erin te krijgen. Ik had inderdaad na de operatie enorme pijn ook bovenin mijn buik. Dat kende ik ook niet van de vorige keren. Maar goed, net als jij, dit was ECHT de laatste keer. Alleen hierom al ga ik niet voor nog een baby en ik hoop echt dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een buikoperatie hoef te ondergaan!

Ik ga trouwens op nacontrole bij de gyn die de ks heeft gedaan Heleen, (is niet degene bij wie ik op controle ben geweest) maar of dat helpt? Ml gaat in elk geval mee.

Fijn dat Mark zo goed geslapen heeft, Chantal! Hopelijk blijft dat zo met de cosleeper!

En Heleen, volhouden hè! Je doet het hartstikke goed en het gaat je lukken!!

Hier een iets beter nachtje gehad. Van 11 tot 1.45 heeft Leonore in haar eigen wiegje geslapen, daarna kostte het me weer moeite om haar terug te krijgen. Ze slaapt naast me, maar zodra ik haar in haar wiegje leg is ze binnen 5 minuten aan het huilen. En dan neem ik haar maar weer in bed. Gelukkig heb ik deze nacht zelf nog wel wat geslapen met haar naast me (ineens was het 2 uur later :) ) maar dit is niet wat ik wil. Nou ja, ze is pas 2 weken en 3 dagen, het komt vast vanzelf wel goed.
En vanochtend heb ik heerlijk nog 3 uur geslapen van 8 tot 11! Dat doet een mens goed.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

heleen, als het nodig is mag je hem overnemen hoor! mark heeft er maar een week of 2 in gelegen..
ik denk dat hij richting de 6 kilo gaat. dinsdag weer wegen ;)
hij heeft vandaag maat 50-56 aan, maar het truitje is een naveltruitje geworden :lol:
jeroen had het even over het hoofd gezien dat het een klein maatje was. 62-68 zit gewoon goed nu. al zit zijn nieuwe jasje maat 62 wel strakjes..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:heleen, als het nodig is mag je hem overnemen hoor! mark heeft er maar een week of 2 in gelegen..
ik denk dat hij richting de 6 kilo gaat. dinsdag weer wegen ;)
hij heeft vandaag maat 50-56 aan, maar het truitje is een naveltruitje geworden :lol:
jeroen had het even over het hoofd gezien dat het een klein maatje was. 62-68 zit gewoon goed nu. al zit zijn nieuwe jasje maat 62 wel strakjes..
Zo hé, 6kg! Hier vanochtend gewogen en de stand is 3480, bijna de helft van Mark :D
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik heb jullie draadje bijgelezen, leuk!

Fijn dat je nog volhoudt Heleen, al kost het je zo te lezen wel moeite. Veel sterkte voor de momenten dat je het liefst het bijltje erbij neer zou gooien!

En die Mark, wat een flinkerd zeg. Super dat hij zo lekker geslapen had vannacht, hopelijk lag het inderdaad aan de co-sleeper en gaat hij het vanaf nu steeds zo goed doen!

Maartje, heb jij ook nog hulp, is je man vrij? Heerlijk zeg, van 8 tot 11 nog geslapen! Dat is ook de enige manier waarop je zulke nachten volhoudt denk ik.

Hier gaat het erg goed! Ik voel me erg fit en Roos doet het super. Ze slaapt erg veel overdag, dus de rust is hier nog niet verdwenen :D Ik hoef nog niet zoveel, Wilbert brengt en haalt de kinderen van school. Dus Roos kan echt op verzoek drinken (het lijkt er dan ook op dat we de 10-dagen-regeldag hebben overgeslagen) en verder heerlijk slapen. Misschien is het ook wel het gebrek aan prikkels dat zorgt dat ze zo tevreden is.
De nachten gaan wel redelijk, soms ben ik wel 2 uur bezig met voeden en verschonen en wegleggen en toch nog laten boeren en nog een slok geven, maar dat komt eigenlijk niet vaak voor. Als het gebeurt geef ik haar na die 2 uur aan Wilbert, dan legt hij haar in de wieg en slaapt ze standaard een uur of 3, 4 achter elkaar. Frustrerend is dat. 's Middags kan ik vaak wel even bijslapen (in de kraamweek was dat elke dag gelukt, echt fijn!) en 's avonds probeer ik wel op tijd naar bed te gaan. Wilbert is deze weken veel 's avonds thuis, dat is wel fijn.

Hebben jullie nog veel kraambezoek, of valt het mee? Hier hebben we in de kraamweek niet superveel bezoek gehad, en ook de komende weken blijft het nog wel rustig. Misschien komt iedereen in januari!
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ik ga zo douchen en onder de wol... vandaag gewoon echt een zware dag gehad en ik hoop dat morgen mijn zonnetje weer wat meer schijnt...

sorry eshter, ik ga even niet reageren, dat komt hopelijk snel weer!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hee je hoeft niet te reageren hè ;) gewoon lekker schrijven is ook prima!
lekker geslapen vannacht?
zonnetje is hier buiten ver te zoeken.. maar toch ga ik straks even wandelen denk ik.
vandaag gaat het ziekenhuis bed weg, wel jammer want het ligt best lekker, maar ook wel lekker hoor. het is wel erg vol in huis!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

na een lange nacht, ik lag er 21:15 uur in en kon eerst slapen tot 23:15 u (ik had Daan lekker laten slapen toen ik ging douchen en mijn bed inging) dus ik had er al 2 uur slapen opzitten toen hij zich meldde. Daarna kon ik tot 3 uur slapen en toen weer tot 6:20 uur. (met een voeding/verschonen ben ik zo'n 45 minuten bezig) dus ik heb echt heel wat uurtjes geslapen. Toch werd ik erg verdrietig en somber wakker. Heb vanmorgen bij de jongens aan tafel al zitten huilen. Joas zit sinds de herfstvakantie op zwemles en er is morgen (op mijn verjaardag, ook dat nog) kijkles. Walter is er niet die moet 's morgens op onze school helpen in het tuinteam om de tuin daar netjes te maken. Nu had ik tot gister het idee dat ik dan wel mee zou gaan met kijken maar ik begon er telkens meer tegenop te zien. Dus ik met Joas dat besproken en die had stil verdriet. Samen maar even gehuild en heb ik uitgelegd dat ik door kleine babies heel veel dingen niet kan, dat ik niet zo ben als de mama van zijn vriendinnetje die wel alles kan.

Zit ik na schooltijd alles op te schrijven, gewoon ook mijn sombere gedachten en belt de huisarts! Zomaar, om te kijken hoe het hier gaat. Precies op het juiste moment dus. Ik kon het bij haar ook niet droog laten. Zij gaat me volgende week weer bellen hoe het dan gaat. Het kan gewoon zijn dat het even wat minder gaat, maar ze wil me wel weer in de gaten houden.

Als jullie je ook zo voelen, vertel het me asjeblieft. Ik hoor graag dat dit normaal is, al betwijfel ik het telkens meer... buiten schijnt de zon en over een jaar in mijn hoofd vast ook weer.
Bedankt voor het lezen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

sorry heleen, ik had je graag willen vertellen dat het normaal is om somber op te staan maar dat kan ik niet...
ja, ik heb wel eens (stil) verdriet als ik eventjes iets niet kan doen omdat mark er nou eenmaal is. ook al is het maar iets kleins, spelletje doen met femke of zo. maar dat maak ik later weer goed.
kijkles is natuurlijk wel leuk, is er niet iemand anders die naar hem kan komen kijken? al is het maar een buurvrouw of oma/tante of zo. dan is er in ieder geval iemand naar wie hij af en toe kan kijken of ze wel kijkt.

fijn dat de huisarts even belde, jij kan haar ook bellen hè als een week te lang duurt! het is vandaag vrijdag, je kunt vandaag bellen om even het weekend door te komen en misschien ook om een afspraak te maken om even irl te praten. misschien is dat ook goed voor je.

houd moed hoor, je kunt het! schrijf lekker hier over je goede nachten en hoe lief daan is!
plaats anders wat foto's van je mannen in het fototopic, is ook altijd leuk!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik heb walter net maar gebeld en hij gaat morgen met Joas mee. Gelukkig is walter zo lief voor mij en hij belt het tuinteam om te zeggen dat hij later komt en eerst met Joas mee gaat. Ik ben gelukkig getrouwd met een lieve man!!!

Hoe doe jij het met Mark Chantal, ik wordt helemaal onzeker over alles. Als Mark gedronken heeft en hij is moe dan gaat hij slapen. Als hij dan na een half uur bijvoorbeeld wakker wordt, wat doe jij dan? Je kan hem dan toch moeilijk weer melk geven? Ga je gewoon met hem op de bank zitten? Leg je hem daarna weer weg? Of wordt hij nooit wakker?

En foto´s dat is dus iets wat ik gewoon helemaal niet maak... (omdat ik niet geniet? somber ben?) Dus ik ga dat gewoon ook maar weer doen! Ga het fototoestel klaarleggen!

Daan lacht trouwens wel ontzettend schattig naar mij!!!! Hij deed het al wel een poosje maar nu wel echt ontzettend goed!!

En ja ik kan zeker de huisarts ook bellen!! Goed dat je het zegt, ik weet het ook wel maar was zover nog niet. Ik ging eerst schrijven zodat ik op papier had hoe ik me voel. Dat scheelt soms al!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dat vind ik ook lastig hoor. chris kon ik gewoon wakker weg leggen en na een uurtje of 3-4 werd hij weer wakker om te drinken. femke.. geen idee, daar heb ik ook uren mee op de bank gezeten weet ik nog wel.
mark houdt ook van die korte slaapjes soms. zoals nu, ik ben de hele ochtend al met hem bezig! ben nu toevallig net 5 minuten aan het uitproberen of hij gaat huilen van vermoeidheid :(
hij valt in slaap aan de borst, daarom groeide hij ook zo enorm snel en had hij krampen. nu merk ik dat ik gewoon al minder melk heb, er valt niks meer te drinken en alleen sabbelen doet bij mij pijn.

nou, na die 5 minuten ging hij alleen maar harder krijsen dus ik heb hem weer gepakt. aan de borst en daar is hij weer in slaap gevallen. toen kon ik hem eindelijk wegleggen! hij is iets van 3 uur achter elkaar wakker geweest. dat is toch veel te lang? hij gaapte en mopperde hartstikke. 3 schone luiers gehad, 2 x aan de borst..
en toen kwamen de mannen het bed ophalen. veel herrie met uit elkaar halen maar hij sliep verder. nu zijn ze de deur uit en begint hij weer geluiden te maken! pfff ik weet het af en toe ook niet hoor..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ach Heleen, ik vind het zo zielig om te lezen dat je het zo zwaar hebt! Nu vind ik het ook niet echt gemakkelijk, maar zoals jij nee, ik geloof niet dat dat het geval is (ik heb dat overigens wel gehad, in geringe mate, na mijn 1e bevalling, kon toen echt niks zonnig inzien en er kwam van alles uit het verleden boven). Ik ben echt ontzettend moe, heb alleen maar hoofdpijn en heb ontzettende moeite met het gedrag van Victor. Heb het idee dat ik alleen nog maar met stemverheffing tegen hem kan praten, want luisteren doet hij niet en oppakken als hij iets niet wil mag/kan ik nog niet. En om de goeie zin erin te houden als ons lieve meisje weer meer dan 2 uur lang wakker is 'snachts vind ik ook erg moeilijk.

Maar ik vind het heel goed van je dat je er zo bewust van bent en het kunt benoemen. Zo kun je ook, als het uit de hand loopt, tijdig hulp inroepen. En inderaad, probeer te genieten van de kleine dingen. Dat probeer ik ook. Van ons kleine poppetje, van de grote broers die met een hoog stemmetje baby baby boven haar roepen. Zo schattig... Want dit is de laatste keer en anders gaat het allemaal langs me heen (daar ben ik een beetje bang voor).

Esther, leuk dat jij er ook bij bent! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Hier nog weinig kraambezoek. Ik denk dat meespeelt dat het december is, dat het de 3e is (toch minder interessant) en dat veel mensen denken, we wachten wel even tot ze wat is bijgekomen. Ik vind het niet erg, want heb weinig energie voor bezoek. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel weer jammer. Ik mis een blijk van medeleven, zeg maar.
Echt hulp heb ik trouwens niet. Behalve de buren die Floris van school halen en Ronald die redelijk op tijd thuis komt. Op zich heb ik die verder ook niet nodig, behalve wat betreft Victor. Op de 2 dagen dat hij er niet is, kan ik eindelijk bijkomen...

Vannacht had ik Leonore trouwens al na 1 uur en 3 kwartier slapend in haar wiegje en na een half uurtje kwam er gebrul uit Victors kamer (die was al de hele nacht onrustig). Ineens snapte ik waarom, het arme jochie was bezig zijn bedje onder te spugen. Dus daar stonden we, om 3 uur 's nachts, te dweilen en bedden en pyjama's te verschonen.... En om 5 uur meldde Leonore zich weer...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hoe gaat het met jullie, dames?

Hier weer een nacht met zeer weinig slaap achter de rug. Leonore is van 1.30 tot 6.00 uur klaarwakker geweest met een pauze van een uur. Maar toen was ik wakker, want ik kreeg een spontane nies-aanval.... . Gelukkig vanochtend nog 2 uurtjes enigszins kunnen slapen, want op deze manier wordt het toch wel heel zwaar :( .

Verder is het een schatje hoor, onze Leonore. Donkere oogjes, donkere haartjes en nog steeds een poppetje :verliefd: . Ik zal eens kijken of ik wat leuke foto's heb van de afgelopen dagen.

Ik heb er trouwens ruim 2 weken over gedaan om aan haar naam te wennen. Zo gek, je zoekt een naam uit, hebt 'm maaaaanden in je hoofd, en als het dan zover is, komt ie er bijna niet uit. Hadden jullie dat ook, of ben ik gewoon zo gek?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hier een foto van Leonore van een paar dagen geleden. Ik heb nog weinig foto's met de oogjes open (maar dat krijg je als ze alleen 's nachts wakker is... :wink: )

Afbeelding
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow wat een lieverdje!!! Ze is echt ontzettend mooi!!!

En wat heb jij het pittig zeg, het klinkt echt alsof ze de dag en nacht gewoon helemaal verkeerd om heeft! Van vrienden weet ik dat ze dit ook hadden en dat het met ongeveer 2 weken langzaam opschoof. Maar je weet gewoon zelf niet hoelang het duurt he? En dan nog, ik vind 5 a 6 uur wakker zijn wel erg veel voor zo'n kleintje. Daan slaapt alleen maar, dag en nacht. Hij red het met voeding en al erbij maximaal een uurtje om uit z'n bed te zijn.
Ik hoop echt heel erg voor jou/jullie dat het snel anders wordt want dit kan je toch haast niet volhouden zo!

Met Daan gaat het hier super goed. Ik heb nog nooit zo'n tevreden baby meegemaakt. (ja bij m'n vriendin)
Hij doet niet anders dan slapen en als hij huilt dan heeft hij honger. Hij laat er over het algemeen ruim 3 uur tussen zitten. Dus ik heb echt geen klagen over hem. 's Avonds slaapt hij ook de hele avond, ik maak hem wakker rond 21:45 uur en dan komt hij daarna nu al 3 nachten om 3:30 uur (kan de klok erop gelijk zetten) en ook daarna slaapt hij nog een uur of 3 (soms 4) verder.
Hij lacht ontzettend lief naar ons! Ook komen er soms al wat van die 'uh' geluidjes uit.
Hij is vandaag precies 1 maand oud.

En met mij gaat het me heel veel ups en downs. Ik probeer heel goed op mijn rust te letten, dat scheelt wel een beetje. Maar met zo'n tevreden baby snap ik niet hoe ik zo somber kan zijn. In ieder geval elke ochtend tot ongeveer het middaguur en soms dus ook de hele dag. Maar ik laat m'n hoofd nog niet hangen hoor. Ik ben heel blij als Walter thuis is en dat vindt hij ook heel fijn (dat ik hem nodig heb)
Ik ren als een hyperactieve rare vrouw door m'n huis, kan absoluut geen rust vinden. Daar zal ik denk ik ook wel heel moe van zijn. Het voordeel is dan wel dat ik geen stapel strijkgoed heb liggen.

En nu nog die naam... ja man, ik heb wel tegen walter gezegd: wat hebben we een rare naam uitgekozen. Ik hoorde in alles 'daan'. Dat heb je goed ge'daan'. Lust je nog een banaan 'daan'? haha..
Maar als ik soms zijn naam door een ander hoor uitspreken dan vind ik het heel lief en zacht klinken, terwijl ik me ook wel voor kan stellen dat als hij 16 is, de baart in de keel krijgt, het heel stoer klinkt. Ik ben Daan! (en vlieg nu maar naar de maan ;-))

Ik ga m'n ogen even dichtdoen zolang het kan want de Daan is nog altijd in diepe rust na de voeding van 10:15 uur! Dus hij zal zich zo wel een keer melden lijkt me.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:) En nu nog die naam... ja man, ik heb wel tegen walter gezegd: wat hebben we een rare naam uitgekozen. Ik hoorde in alles 'daan'. Dat heb je goed ge'daan'. Lust je nog een banaan 'daan'? haha..
Maar als ik soms zijn naam door een ander hoor uitspreken dan vind ik het heel lief en zacht klinken, terwijl ik me ook wel voor kan stellen dat als hij 16 is, de baart in de keel krijgt, het heel stoer klinkt. Ik ben Daan! (en vlieg nu maar naar de maan ;-))

.
:D :D :D
Ik zit al de hele middag na te lachen hierover!

Maar gelukkig ben ik dus niet de enige...!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja die naam! ik wil heel vaak bram zeggen ipv mark... omdat 2 collega's een bram hebben en in goede tijden slechte tijden zit nu een baby bram :lol:

we zijn net naar het cb geweest en meneertje weegt... tadaa!!! precies 6 kilo!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat Daan vandaag toch heeft? Schreef ik gister nog dat hij super tevreden is, uren slaapt enz... nou vandaag gebeurt er iets wat ik van hem nog niet ken. Hij is gewoon heel snel weer wakker en gaat liggen huilen... maar is te moe om te drinken of heeft gewoon nog geen trek na 2 uur na de voeding.
Ik heb net mijn bakerzak maar weer uit de la getoverd. Ik heb hem namelijk een poosje zitten observeren en het lijkt erop dat die armen hem ook uit de slaap houden.
Vreemd dat ons derde kindje mogelijk ook weer de bakerzak ingaat... Ik vond juist die handjes in de lucht zo schattig!! Mogelijk dat ik de avond en nacht hem gewoon in de gewone slaapzak leg, want dan slaapt hij volgens mij gewoon heel goed.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, altijd gevaarlijk hoor om hier iets op te schrijven! misschien heb je gister iets pittigs of mandarijnen of zo gegeten waardoor hij misschien beetje last van zijn buik heeft? of alvast de 6-wekendip om de productie op te krikken (noem maar wat hoor:) )
als je het kleine bakerzakje nog nodig hebt.. geef maar een gil!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal, het was geen pijn. Dan kan hij namelijk heel hard een krijs geven. Zo bijvoorbeeld vanmorgen om 5:30 uur, uit het niets een keiharde krijs (echt zo van: help mij) En toen ik in z'n kamertje kwam hoorde ik allemaal scheten (geen scheetjes :-))
De bakerzak heeft gistermiddag echt geholpen. Gister avond en vannacht heeft hij zonder gelegen. Nu weer lekker in de zak!

Even een updateje Daan:
Ik ben vanmorgen om 8:40 uur bij het cb geweest. Een heel gedoe zo op de vroege morgen, maar het is goed gegaan.
Ze vond hem heel wijs uit zijn ogen kijken! (ja dat weet ik!) Ik zei hij is ook met 42 weken geboren, maar ze vond wel dat hij zo keek als een 2 maanden oude baby. Hij volgt ook al heel lang, hij lacht heel lief en hij is super sterk vond ze. Op z'n buik liggen en dan gewoon hoofdje omhoog doen, zo lief!
Hij is ook heel goed gegroeit!! 4925 gram weegt hij nu! En hij is 55,5 cm. Twee weken geleden woog hij 4480 gram. 450 gram in 2 weken, vind ik toch netjes, geen idee hoeveel ze moeten groeien hoor. maar het klinkt goed!

Bij thuiskomst lekker gedronken en in bakerzak weer in bed en hij slaapt alweer een uur!

Ik heb vandaag een top dag!! Voel me alleen heel moe ;-)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Hoe gaat het met jullie, dames?

Hier weer een nacht met zeer weinig slaap achter de rug. Leonore is van 1.30 tot 6.00 uur klaarwakker geweest met een pauze van een uur. Maar toen was ik wakker, want ik kreeg een spontane nies-aanval.... . Gelukkig vanochtend nog 2 uurtjes enigszins kunnen slapen, want op deze manier wordt het toch wel heel zwaar :( .

Ik heb er trouwens ruim 2 weken over gedaan om aan haar naam te wennen. Zo gek, je zoekt een naam uit, hebt 'm maaaaanden in je hoofd, en als het dan zover is, komt ie er bijna niet uit. Hadden jullie dat ook, of ben ik gewoon zo gek?
Hoe gaat het nu met slapen, MAartje? Ik denk dat wij hetzelfde hebben, Roos is ook 's nachts lang wakker. En met een laaaaate voeding (tot 0.00 toch meestal) en een bende vroege vogeltjes in huis worden de nachten wel erg kort...

Dat wennen aan de naam herken ik heel erg: Lotte heb ik 2 weken lang Koosje genoemd omdat ik steeds niet op haar naam kon komen. En Roos noemen Wilbert en ik allebei vaak Maartje. Dan moet Maartje heel hard lachen: Nee, Maartje pasnie in de wieg!!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

@Esther, het gaat op dezelfde manier verder hier, alleen vannacht een keer een redelijk goede nacht gehad. Ik had haar zowaar na een half uur slapend terug in haar bedje. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat Leonore overdag veel wakker was. Vandaag slaapt ze (overdag) weer als een
roosje....

En dat Koosje is ook wel erg grappig! Waar komt dat vandaan?

Stevige mannetjes hebben jullie allebei, Chantal en Heleen!Ik kan me herinneren dat beide jongens er na 4 weken allebei een kg bij hadden, maar dat gaat Leonore niet lukken. Die zit pas op de helft. Maar ach, dan blijft ze langer klein en schattig, dit gaan we tenslotte niet meer meemaken....

Althans, ml heeft ineens last van zijn hormonen :D Ik heb maanden en maanden moeten zeuren en onderhandelen om voor nr 3 te kunnen gaan (gelukkig was het snel raak) en nu ineens heeft hij het telkens (serieus) over nr 4 :shock: . Niet dat het gaat gebeuren hoor, dat weten we allebei, maar toch snapt hij niet waar dat gevoel ineens vandaan komt.
En ik vind het stiekem ook wel jammer dat dit echt de laatste keer is.....
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:En dat Koosje is ook wel erg grappig! Waar komt dat vandaan?
Geen idee! Wilbert lachte me ook heel hard uit toen. Nu heb ik het heeeeeel soms nog, dat ik zeg: Wil je even... eh... die baby uit de wieg halen? Echt erg.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Esther schreef:
maartje12 schreef:En dat Koosje is ook wel erg grappig! Waar komt dat vandaan?
Geen idee! Wilbert lachte me ook heel hard uit toen. Nu heb ik het heeeeeel soms nog, dat ik zeg: Wil je even... eh... die baby uit de wieg halen? Echt erg.
Ja, daar betrap ik mezelf ook nog vaak op. Dat ik haar "de baby"noem ipv haar naam :oops: .

Jammer trouwens dat we zo ver uit elkaar wonen, anders hadden we een november-baby-meeting kunnen organiseren!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha ja idd, maar volgens mij wonen we echt allemaal in een andere hoek!
gelukkig zijn hier in de straat en een straat achter ons ook 2 jongetjes geboren de afgelopen maand. dus die moeders spreek ik ook regelmatig :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Goeie morgen dames, of beter gezegd, bijna goede middag!

Hoe gaat het met jullie en met de kleintjes?

Hier gaat het voor de tweede dag achter elkaar goed! Ik heb al twee dagen niet een somber gevoel! En daar geniet ik heel erg van!!
Walter is meestal voor 6:30 uur de deur uit en hij neemt 1 keer per week 2 uur ouderschapsverlof op. Dat beteken dat ik elke donderdagmorgen mag blijven liggen!! Vanmorgen ook en ik heb dus heerlijk tot 8:30 uur kunnen slapen (want toen meldde Daan zich weer) Daarna ben ik heerlijk in huis gaan poetsen, dingen weggooien en opruimen.

Want wat hebben we ongelofelijk veel spullen gekregen rondom de geboorte van Daan. Een grote tas vol kleertjes en een grote tas vol speelgoed/knuffels/boeken enz. En dan nog bonnen voor winkels/geld enz.
Ook heb ik de kaarten opgeruimd, het waren er meer dan 120!!
Ik heb kleertjes en speelgoed op de foto gezet en daarna in de kast gesorteerd zodat ik niet te laat kleren aandoe omdat hij eruit gegroeit is.

Straks moet ik op nacontrole bij de vk. Ik had namelijk nog een hoge bloeddruk net na de kraamtijd en dat willen ze nu even bekijken... De vk is niet bij de bevalling geweest, dus over de bevalling zal niet veel te zeggen zijn denk ik.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Goedemiddag inmiddels!

Wat fijn om te lezen Heleen, zo'n positief berichtje. Hou dat vast! En ook nog eens enorm aan de opruim/schoonmaak. Goed bezig zeg! En wat ben je georganiseerd zeg, alles op de foto, wat een slim idee. Alleen lukt dat soort dingen mij nooit om te doen....

Hier best wel weer een redelijke nacht achter de rug. Wel om 24.00 uur, 4.00 uur en 6.00 uur wakker geweest omdat ze honger had, maar ze heeft me verder niet extra wakker gehouden. Overigens ligt ze nu alweer de hele ochtend te slapen, zoals gewoonlijk. Kan ik wel lekker mijn gang gaan, want de jongetjes zijn er vandaag niet.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

goedemiddag!
klinkt goed allebei dames! hier ook gelukkig hoor, mark ligt lekker te slapen al vanaf half 1. vannacht wel een kort nachtje gehad. pas om 23 uur slapen, en om 2 uur, half 5, half 7 en 8 uur drinken. ik hoefde de kinderen niet naar school te brengen, tot jeroen belde om 8.40 dat hij de gymspullen van chris vergeten was...
lastig hoor, in groep 3 moet je ze mee naar huis en school nemen 2 x per week! dus moest ik er toch nog een beetje vaart achter zetten.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Gisteravond kwamen een oom en tante van mij even op kraambezoek.
Kort maar krachtig gezellig bezoekje en toen vroeg mijn tante hoe de nachten gingen.
Ik zeg, liever zeg ik het niet want de nachten gaan ontzettend goed (Daan maak ik rond 21:45 uur wakker en slaapt dan meestal tot 3:30 uur en de nacht ervoor tot 4:30 uur).
En meestal lijkt het erop of je dan afgestraft wordt toch als je iets verteld wat goed gaat? Nou: vannacht was de klapper... Gister Daan om 21:45 uur wat gegeven en toen werd ik om 4:30 uur wakker, nog geen Daan. En toen werd ik om 6:30 uur wakker... nog geen Daan. Maar toen hoorde ik al wel wat gerommel uit zijn kamer en hem toen maar lekker gepakt. Daarna ben ik verder gaan slapen... Manlief ging er om 8:15 uur uit voor de andere jongens en ik mocht tot 9:30 uur slapen en toen nog sliep Daan... Om iets over 10-en hoorde ik hem weer. En wat ik nu zo bijzonder blijf vinden, met 45 minuten is hij het weer helemaal zat. Dan heeft hij dus vanaf gister 19:3u uur geslapen met 2 voedingen ter onderbreking waarbij hij grotendeels ook geslapen heeft en dan nog ben je na 45 minuten weer moe??

Maar wat een nacht! Echt dit doet de mens goed!!
heb er hoofdpijn van!

En hij is zo lief!!! Hij is echt zo'n lekker moppie!!! En hij wordt echt heel groot!! Ik heb hem gisteravond na het badje nieuwe kleertjes aangedaan. Hij was toen 5 weken oud en kreeg de kleertjes aan die ik als eerste pakje aan zou willen doen na zijn geboorte. Hij verdronk er toen in en nu eindelijk na 5 weken past hij ze. En hij is zo lief in die kleertjes!!
Ik vind foto's maken altijd zo lastig bij die kleintjes. Hoe maak je nu echt een mooie foto? Iemand tips?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Zijn jullie kleintjes ook zo vreselijk beweeglijk als ze in de box liggen? Daan wappert met armen en benen, net alsof hij gaat vliegen! :wink:
En geluiden maken, dat is ook zo schattig! Haha.. ik hoef niet te zeggen dat ik :verliefd: ben!!

En dan nog wat:
Ik was donderdag op nacontrole bij de vk. Heb een heel fijn gesprek gehad. Ik kreeg ook echt complimenten dat ik door ga met zelf voeden. Zij komt veel moeders tegen die het zelf psychisch zwaar hebben die de fles gaan geven. Ik kan me daar dus niets bij voorstellen omdat ik juist de borstvoeding fijn vind omdat je er onbeperkt van kan geven.
Het enige wat nog even minder leuk is: ik blijf een te hoge bloeddruk houden. Dus ik moet nu door naar de huisarts om daar het te blijven controleren. Mijn moeder heeft ook vreselijk hoge bloeddruk en medicatie daarvoor. Dus ik hoop niet dat ik haar achterna ga.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

echt super hoor dat die nachten zo goed gaan!!! gelukkig weet mark ook meestal wel wanneer het nacht is, dan gaat hij gelijk weer verder slapen.
over je andere draadje, daar heb ik geen antwoord op. heb geen spuitende borsten.. dat lijkt me wel lastig idd.
en wat een moppie is het op de foto, hoe je ze mooi op de foto moet krijgen ben ik ook nog niet achter hoor :)

ik ben ook bij de gyn geweest op controle. ze was het wel met me eens dat het niet netjes was gehecht, en ik mocht terugkomen als ik er iets aan zou willen laten doen. maar dat doe ik niet hoor...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ieuw... denk je ooit terug te gaan voor die hechtingen? Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat... Trekt de wond dan ook? Of is het alleen voor het zicht dat het niet netjes is?

Ik heb een pb gekregen over hoe beter foto's maken van kleintjes. Zal ik die naar je doorsturen? Mogelijk heb je er ook wat aan!!

en die nachten, zo ontzettend lekker.. vanmorgen hem om 7:15 uur wakker gemaakt! Ik denk maar zo: elke nacht die hij zo doorslaapt is meegenomen want ik geloof echt niet dat dit zo blijft!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb er geen last van meer gelukkig. sinds anderhalve week of zo is het eindelijk echt dicht, geen druppeltjes bloed of wondvocht meer..
het zou dus alleen voor het mooie zijn. nou, weinig mensen zien dat gedeelte van mijn lijf haha! ga dus niet voor de lol me laten opereren. of ze moeten er een gratis buiklift bijgeven :lol:

ik blijf lekker bezig, toch weer begonnen met die darmkramp druppels. want dan slaapt hij gewoon veel langer, hij laat er dan ongeveer 3-4 uur tussen overdag en 's nachts. zonder die druppels is het 2-3 uur met bijbehorende groene poepluiers.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:ieuw... denk je ooit terug te gaan voor die hechtingen? Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat... Trekt de wond dan ook? Of is het alleen voor het zicht dat het niet netjes is?

Ik heb een pb gekregen over hoe beter foto's maken van kleintjes. Zal ik die naar je doorsturen? Mogelijk heb je er ook wat aan!!

en die nachten, zo ontzettend lekker.. vanmorgen hem om 7:15 uur wakker gemaakt! Ik denk maar zo: elke nacht die hij zo doorslaapt is meegenomen want ik geloof echt niet dat dit zo blijft!
Dat foto's maken van de kleintjes, daar heb ik wel interesse in. Ik zit er ook telkens mee te worstelen. Van de 20 foto's is er misschien eentje een beetje leuk.

En wat heerlijk voor je dat Daan zo goed slaapt.
Ik heb er weer een waardeloze nacht opzitten, nadat het 3 nachten ietsje beter was gegaan. Leonore was om 3.30 wakker en viel pas om 6.45 weer in slaap. En om 7.00 uur ging de wekker voor ml en de jongens.... Het huilen stond me nader dan het lachen, want dit keer was ze niet vrolijk wakker, maar heel huilerig. Last van krampjes, denk ik, want ze was enorm aan het kreunen. Vanochtend was ze nog steeds bezig en toen ze eindelijk lekker sliep moest ik haar in de wandelwagen laden om voor de eerste keer naar het cb te gaan. Daar was ze natuurlijk meteen aan het brullen, dus aangelegd in het kamertje van de cbarts, waarna ze meteen een enorm vieze luier produceerde. Zo duurde mijn bezoekje wat langer dan gepland.
De cijfertjes: 3860g en 53 cm. (was 3140 en 48). Kortom, nog steeds een poppetje (en zo noem ik haar ook de hele dag :D )

En o ja, ik jip nu zo'n ruime 2 jaar en heb besloten dat het tijd is om mijn eigen naam te gaan gebruiken (ik heet nl eigenlijk Justine, maar wilde door mijn vorige baan niet herkenbaar zijn op internet. Tegenwoordig ben ik een saaie anonieme ambtenaar, dus maakt het niet zoveel meer uit. Daarnaast ken ik nu wat meer jippers irl en via fb, dus is het handiger om mijn eigen naam te gebruiken. Dus als jullie een fb-verzoek van mij krijgen, weten jullie wie ik ben!).
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:ik heb er geen last van meer gelukkig. sinds anderhalve week of zo is het eindelijk echt dicht, geen druppeltjes bloed of wondvocht meer..
het zou dus alleen voor het mooie zijn. nou, weinig mensen zien dat gedeelte van mijn lijf haha! ga dus niet voor de lol me laten opereren. of ze moeten er een gratis buiklift bijgeven :lol:

ik blijf lekker bezig, toch weer begonnen met die darmkramp druppels. want dan slaapt hij gewoon veel langer, hij laat er dan ongeveer 3-4 uur tussen overdag en 's nachts. zonder die druppels is het 2-3 uur met bijbehorende groene poepluiers.
Voor de lol opereren :shock: Ik zou er ook niet aan beginnen hoor!

Ik ben ook maar weer aan die druppels begonnen, de afgelopen nacht was niet leuk. Maar toch staat het me een beetje tegen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hee justine, heel wat anders als maartje! :)
balen hoor.. dat ze zo lang wakker is 's nachts. weet je ook hoe het komt? krampjes, of gewoon wakker zoals ze overdag zou moeten doen?
hier hielp het heel erg om haar in ons bed te laten slapen, en nu dus in de co-sleeper. dat overleggen in eigen wieg werkte hier ook niet. gelijk weer wakker. zou dat niks voor je zijn? of eigenlijk voor je poppetje? (wat een ukkie joh vergeken met die beer van mij!)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Maartje/Justine: dat wordt wel even flink wennen hoor!

Wat vervelend dat de nachten niet lekker gaan en je kan er vaak zo weinig aan doen he? Die kleintjes doen wat ze zelf willen...
Hier is het overdag meer een rommeltje aan het worden... vaak al honger na 2,5 uur. Maar met goede nachten neem ik dit maar voor lief. Klok kijken kunnen die kleintjes ook nog lang niet. Al zou dat wel handig zijn soms.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb ook een manier gevonden om langer te slapen...
's ochtends kolf ik (vanochtend 180 uit 1 borst :o ) dan geef ik gewoon de hele dag, tot de voeding die komt ergens rond 21 uur.
daarna ga ik naar bed, en dat flesje geeft jeroen bij de volgende voeding waardoor ik kan doorslapen :)
mark ligt dan wel beneden in de wandelwagen.. en als het te laat wordt dan gaat jeroen gewoon op de bank slapen haha zodat ik door kan slapen :)
als hij die fles op heeft legt jeroen hem in zijn eigen kamertje in het grote ledikant. en dat gaat eigenlijk ook best goed!

alleen gisteravond dacht ik dat mark om half 10 wakker zou worden ongeveer. maar dat werd half 11. dus toch nog laat naar bed, maar door die voeding wel tot vanochtend door kunnen slapen.
alleen jeroen sliep dus tot 3 uur 's nachts op de bank :P maar dat vind hij niet erg.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:hee justine, heel wat anders als maartje! :)
balen hoor.. dat ze zo lang wakker is 's nachts. weet je ook hoe het komt? krampjes, of gewoon wakker zoals ze overdag zou moeten doen?
hier hielp het heel erg om haar in ons bed te laten slapen, en nu dus in de co-sleeper. dat overleggen in eigen wieg werkte hier ook niet. gelijk weer wakker. zou dat niks voor je zijn? of eigenlijk voor je poppetje? (wat een ukkie joh vergeken met die beer van mij!)
Volgens mij is het een combinatie van krampjes en een omgedraaid dag/nacht ritme. Het cb adviseerde om haar overdag maar wakker te gaan maken om de 3 uur. Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten, maar ben het vanaf vandaag toch maar gaan proberen. Wie weet helpt het.
En anders bikkelen we gewoon nog even door zo.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Even een jubelberichtje...! Ik weet niet of het eenmalig was of niet maar feit is dat Leonore vannacht
pas om 4.00 wakker werd (na een voeding om 22.00 uur) en daarna in haar eigen wiegje heeft geslapen tot 8.00 uur. :D
Zoveel uur slaap heb ik in geen 4 weken gehad!

Hopelijk doet ze dit vannacht weer....
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Even een jubelberichtje...! Ik weet niet of het eenmalig was of niet maar feit is dat Leonore vannacht
pas om 4.00 wakker werd (na een voeding om 22.00 uur) en daarna in haar eigen wiegje heeft geslapen tot 8.00 uur. :D
Zoveel uur slaap heb ik in geen 4 weken gehad!

Hopelijk doet ze dit vannacht weer....
Joepie! Fijn voor je! Ik moet vaak aan je denken, zo lang zulke [rutnachten is echt niet fijn. Her lijkt er ook een stijgende lijn in te zitten: vannacht 1 voeding om 4 uur en toen om half 8 wakker van de wekker. Gisteren regeldag, en ik denk vandaag ook nog een staartje.
Roos is erg verkouden, dat maakt het drinken soms wat lastiger, maar verder gaat het nog steeds super.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow wat klinkt dat goed justine! :-)
En Esther bij jou ook!!!
Weet je: misschien komt er nog een keer een wat minder fijne nacht, maar deze heb je binnen en ze kan het he? DUs er zullen er vast meer volgen!!!
Zo heeft Daan dus 2 nachten helemaal doorgeslapen en nu komt hij weer voor 1 voeding. Ik vind het prima hoor. Hij had vannacht denk ik kramp, er kwam een keiharde krijs dus ik zat bijna letterlijk rechtop in bed en toen daarna hoorde ik een scheet... (terwijl hij op een andere kamer dan wij slapen, wel met deuren op kieren open)

Weet je wat grappig is:
ik zat vannacht op 4 uur ook te voeden!!!
En ik had Daan om 22:00 uur ook wakker gemaakt voor een voeding...

Hihi wat een grappig idee dat we met al onze kleintjes tegelijk zaten te voeden. Daarna sliep hij door tot 9:00 uur. Ik laat Daan altijd liggen als hij slaapt als ik naar school moet. Dus vandaar dat dit kan.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

goed justine en esther dat jullie lekker kunnen hebben slapen! en heleen, voor jou vind ik het ook echt lekker dat ie zo lang slaapt!
en ik zat ook om 22 uur te voeden :lol:
daarna naar bed gegaan en heeft jeroen een fles gegeven om half 2 ongeveer.
en toen werd hij om half 5 weer wakker.. en bleef dat tot half 7 :? tja, toen ben ik maar onder de douche gegaan met chris die ook al wakker was.

zo grappig, toen mark om half 5 wakker werd wilde ik eerst weten hoe laat hij die fles had gehad. maar jeroen was niet wakker te krijgen, eerst kreeg ik 5 x 'om kwart voor' te horen.
ja, kwart voor wat???
een witte tegel.
hoe laat?
een witte tééégel!!! :evil:

hij werd helemaal boos in zijn slaap, ik moest alleen lachen :lol:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nou, dat is een staaltje van simultaanvoeden :D :D

Leuk he, die slapende mannen. Moest erg om die witte tegel lachen Chantal! Die van mij is ook niet wakker te krijgen. Hij is van de week voor het eerst een keer wakker geworden van een huilende Leonore (die krampjes had en een paar uur lang wakker was). Ik word al wakker als er eentje zucht....2 kamers verderop.

En Esther, Leonore is ook aan het snotteren, dat maakt het voeden er niet makkelijker op.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik begin blijkbaar te wennen aan die korte nachten. Eén nachtje een paar uur langer slapen en ik heb de hele dag barstende hoofdpijn. En ik kan alleen maar rondlopen als een kip zonder kop....

Hebben jullie dat trouwens ook, dat jullie voormalige kleinsten ineens zo groot lijken? Victor is ineens een REUS. Met grote handen een groot hoofd en grote billen... En dat terwijl hij 4 weken geleden nog zo klein was. Snif...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, de groters zijn nu echt groot. met harde stugge haren, grove handen en voeten en gewoon lang!
chris komt al tot aan mijn borst of zo!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En ik kan er nog een jubelberichtje aan toevoegen!

Leonore werd om 5.15 uur wakker. En ik dus ook :D :D . Ik heb zowaar wel ruim 6 uur achter elkaar kunnen slapen. Ik voelde me vanochtend dan ook voor het eerst sinds weken in staat om uit bed te komen om wat broodtrommeltjes te vullen en tandjes te poetsen.
En nu weer de hele dag voor mezelf! O, ik hoop zo dat het zo blijft!

Jullie een goeie nacht achter de rug?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat lekker joh! je voelt je gelijk beter hè?
ik heb ook lang geslapen! van 20.30-0.00, van 1.00-4.30 en van 5.00-7.00. dat is bij elkaar 9 uur! mooi nachtje toch?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow wat lekker justine!!! Ze krijgt het door hoe het moet!!
Wist je van te voren maar hoelang een periode duurde he? Dan was het beter te behappen. Hopelijk gaat dit zo doorzetten, maar het lijkt er in ieder geval op dat het stukken beter blijft!!

Daan was gister overdag super tevreden...
9:00 uur bv
13:00 uur bv
17:00 uur bv (en tussen die tijden door heeft hij alleen maar geslapen)
toen ging het even wat lastiger, ik moest de jongens douchen, eten koken, eten met de jongens en om 18:15 uur de deur uit voor kerstviering van school van Joas) en omdat Daan niet in 1 keer zijn buik voldrinkt maar ik meestal als hij 5 minuten gedronken heeft hem voor 20 minuten in de box leg om daarna weer aan te bieden lukte het dit keer nieto m een goede voeding te geven.
Dus walter heeft gisteravond ook nog een flesje gegeven rond 19:00 uur
Toen om 22:00 uur bv en daarna ging ik slapen van 22:40 tot 4:35 uur !
Daarna kon ik ook weer slapen tot 8:30 uur!!

Mij hoor je niet klagen over de nachten!!

Chantal, ik vond jou oplossing met Jeroen en de fles ook een hele goede! Heb je dat deze nacht niet gedaan? Ik hoop dat Mark ook nog een keer het licht gaat zien en toch nog een iets langere ruk ertussen laat. Maar dat zal vast komen hoor!!
Plaats reactie