Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma aug 02, 2010 12:36 pm
door Liesje28
Marina schreef:ik zou geen geld teruggeven. Wel misschien 'ik vind het vervelend dat u niet geheel tevreden bent, hierom bied ik 25% korting op een volgende taart waarbij we hopelijk dan een betere communicatie vooraf hebben, ook met betrekking tot o.a. vervoer'.
Oeh! Dat vind ik een goede!

Geplaatst: ma aug 02, 2010 12:52 pm
door Jeanne
Je vroeg eerlijke commentaar... Als ik een taart besteld had bij jou, en deze zou gekregen hebben, zou ik geloof ik wel wat teleurgesteld geweest zijn, omdat ik al betere taarten van jou gezien heb. Ik vind het olifantje niet echt geslaagd (maar om het nu een beer te noemen, is dan ook weer overdreven, en ik weet wel zeker dat mijn nichtje van 8 best weet dat een beer geen slurf heeft :wink: ) Ook de letters vind ik wat slordig overkomen. En alles rood zou ik ook niet gedaan hebben, maar was misschien wel de bestelling.
MAAR ik kan me echt niet voorstellen dat niemand lovende commentaar had. Dit is gewoon een veel mooiere taart dan je op een kinderverjaardag verwacht!
Geen kaarsje op de taart, dat vind ik helemaal een absurde opmerking: in de eerste plaats staat er duidelijk wel één op. En zelfs als dat niet het geval was, als je een taart koopt, staat er toch nooit een kaarsje op?!
Maar wat me nog niet duidelijk is (en ik weet niet of jij het wel weet), is of haar kritiek slaat op de taart zoals wij deze zien op de foto, of dat deze anders op de locatie is aangekomen, en er dus iets fout is gelopen bij het transport. In dat laatste geval vind ik dat jij enkel zou moeten/kunnen tegemoetkomen als je de taart niet goed had verpakt of geen duidelijke instructies gegeven hebt over hoe te vervoeren en niet gewezen hebt op de risico's van het vervoeren van een stapeltaart. Als je dat wel gedaan hebt, is het gewoon: jammer, maar helaas.
Ik zou geloof ik ook geen geld teruggeven, want dan maak je zelf verlies, en het is gewoon een goede taart! Een geste in bijvoorbeeld korting op een volgende taart, dat vind ik dan wel een goed plan. Of korting voor een workshop, waarbij zij de ingrediënten koopt, dan heeft ze meteen een idee van de echte kosten voor een dergelijke taart. Maar ja, dan moet je haar natuurlijk wel onder ogen komen, en dat wil je net niet...

Geplaatst: ma aug 02, 2010 1:36 pm
door channiemam
Marina schreef:ik zou geen geld teruggeven. Wel misschien 'ik vind het vervelend dat u niet geheel tevreden bent, hierom bied ik 25% korting op een volgende taart waarbij we hopelijk dan een betere communicatie vooraf hebben, ook met betrekking tot o.a. vervoer'.
Op deze manier zou ik het ook doen. Niet te persoonlijk mailtje. Jij bent een bedrijf, persoonlijke mail in dit geval lijdt tot overleg. En in dit geval ben jij ook niet nalatig geweest. De taart is gewoon een mooie taart. De olifant is gewoon een olifant. Het is een kinderlijke olifant maar het is toch ook een kindertaart voor een kindje van 1 jaar! Maar geen discussie met deze dame aangaan want die win je toch niet.

Geplaatst: ma aug 02, 2010 2:20 pm
door debby
Laat ik het zo zeggen: Ik wou dat ik zo'n taart kon maken.
Ik doe het je niet na..

Geplaatst: ma aug 02, 2010 2:32 pm
door Pauwtje
Ik kan niet zoveel zeggen over de taart, ik heb er weinig verstand van. Maar ik vind het gewoon een hele mooie taart, ik zie er niks raars aan.
Volgens mij moet er gewoon iets fout zijn gegaan met of tijdens het vervoer. Ze heeft het over scheuren en ingezakt, maar daarvan is niks op deze foto te zien. De olifant is duidelijk een olifant, maar ik kan me voorstellen dat als de slurf er is gevallen of gebroken, het meer op een beer gaat lijken (verklaart dan meteen waarom ze denkt dat er geen kaars op zat).
Ik vind eigenlijk dat als ze niet reageert op het jouw vraag over vervoer, en op de foto zoals jij die gemaakt hebt voordat de taart jouw huis verliet, je haar niks verschuldigt bent. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook een leermoment is, dat jij graag wilt weten waar het fout is gegaan zodat je kan zorgen dat het een volgende keer niet weer gebeurt. Maar dan moet deze klant wel normaal antwoord geven op jouw vragen.
Bekijk je de taart met je klanten, voordat ze deze meenemen?

Geplaatst: ma aug 02, 2010 2:37 pm
door Annemarie
Wat vond jezelf eigenlijk van de taart toen deze af was en je nog geen commentaar had gekregen?

Geplaatst: ma aug 02, 2010 2:37 pm
door Janeway
Marina's idee moet je doen..
Geen geld terug geven, ben je mal. Denk niet dat zij geld terug geeft als kleding niet ok is..
Je kan het terug sturen en thats it.. De taart hebben ze vast met smaak op gegeten. Er is vast iets fout gegaan met het vervoer maar ze probeerd het nog even via jou te spelen.. Ze moet ruzie gaan maken met haar man hihihi.. Oh wat je ook kan doen is een foto vragen van haar hoe de taart aangekomen is..

Geplaatst: ma aug 02, 2010 2:47 pm
door willemijn
Hmmm vreemd verhaal. Ik snap bv niet waarom ze 40 km verderop een taart gaat halen. Die mond tot mond reclame hief je daarom ook niet zo bang voor te zijn. Misschien heeft ze hetzelfde geintje ook al in de buurt geflikt.
Is het een idee de volgende keer te laten tekenen voor ontvangst dat de taart heel en naar wens is? Het meest aannemelijke is dat hij tijdens de rit gescheurd is en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
Als je haar te vriend wilt houden zou ik iets kleins opsturen, en anders mededelen dat hij goed is afgeleverd en goEd gekeurd is bij ontvangst.
Vervelende geintjes dit hè.

Geplaatst: ma aug 02, 2010 3:39 pm
door Chantal
Annemarie schreef:Wat vond jezelf eigenlijk van de taart toen deze af was en je nog geen commentaar had gekregen?
ik had geen rood gekozen voor de hele taart, niet de olifant, niet die lintjes.. maar ja, wensen van de klant! dus ja, ik weet zelf ook wel dat ik leukere taarten heb gemaakt, maar zij wilde dit graag, dus tja.. dan doe je dat!

Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:23 pm
door Suzanne
meid houd de eer aan jezelf, je hebt weer je opperste beste gedaan. Ik werk in een winkel en je hebt nou eenmaal mensen die z@#$%^ken.

Als je kind nou 1 jaar wordt en je kunt je gasten zo'n taart voorzetten, dan mag je in je handjes knijpen hoor.

Heb je een foto van na het transport gekregen?

Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:29 pm
door Chantal
nee, ik heb geen foto van haar gekregen.. ik heb gevraagd wat zij een goede oplossing zou vinden, maar daar nog geen reactie op.
als zij nu niet meer reageert, doe ik het dus ook niet meer.

Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:37 pm
door muppet
Chantal schreef: ik had geen rood gekozen voor de hele taart, niet de olifant, niet die lintjes.. maar ja, wensen van de klant! dus ja, ik weet zelf ook wel dat ik leukere taarten heb gemaakt, maar zij wilde dit graag, dus tja.. dan doe je dat!
Als dit is wat ze wilde, dan moet ze niet miepen. En als ze nu ook niet meer reageerd, dan denk ik dat het haar gewoon om het geld te doen is.
Geen tijd en mailtjes meer aan vuil maken en loslaten...
Volgende klant is weer prima tevreden!

Geplaatst: ma aug 02, 2010 8:09 pm
door loet78
Meis. Niet twijfelen.
Zoals op jouw foto, is het een mooie taart!
Ik kan me echt niet voorstellen dat niemand lovende woorden had. Zelfs op mijn gehavende modellies is er altijd wel iemand die hem leuk vind of het plaatje stoer enz..... Ik weet niet wat voor een familie-vriendenkring ze heeft dat ze iemands zijn verjaardagstaart afkraken (of het is maar net hoe je de vraag stelt)

Geplaatst: ma aug 02, 2010 8:39 pm
door myrtheD
Van het scheuren en inzakken zie ik helemaal niets. Wat heb je trouwens over het eigen vervoer op je site vermeld? Staat er iets dat dit voor eigen risico is? En hoe hebben ze de taart verder bewaard (en jij nadat je hem hebt gestapeld)? Ik kan zo'n grote stapel namelijk niet kwijt in m'n koelkast. Dus wellicht dat hij inderdaad gehavend aangekomen is op de plaats van bestemming.

Het olifantje is wel een olifant voor een kind van een jaar, maar als je het slurfje weghaald vind ik het wel veel op een koalabeer lijken. Voor de volgende keer: een olifant heeft een wat plattere kop, dus wat minder bolvormig.

Ik ben benieuwd of je nog een reactie zal krijgen. Aan de andere kant, waarom heeft ze jou gekozen? Je zegt zelf dat er in Alkmaar veel meer taartenbakkers zitten. Was je soms de goedkoopste? of heb je op je site echt mooiere taarten staan dan de andere taartenbaksters. Misschien zou je daar nog eens naar kunnen kijken, dan weet je wellicht gelijk of ze voor goedkoop of het mooiste is gegaan.

Je maakt echt mooie taarten, maar zoals jezelf al zegt zo boetseren als MamArianne kan je niet en daar is niets mis mee zolang je dat de klant ook maar niet doet geloven.

Geplaatst: ma aug 02, 2010 9:34 pm
door Eva
hij is echt mooi, niet ingezakt niets, en de olifant, natuurlijk lijkt die niet op een echte, het is een hartstikke leuk fantje voor een kindje van 1 jaar. speels en leuk!

als iemand 40km rijdt, ja dan kan ik me goed voorstellen dat hij inzakt.. dat is haar eigen schuld. ik zou echt voor geen goud geld terugsturen, gezien je een duidelijke foto hebt van hoe hij was toen jij hem mee gaf. Als ze ook daar niet op wilt reageren, jammer dan hoor. Ik zou ook geen 25% korting op een volgende taart geven, dat is een flink bedrag zeker voor de prijzen van jouw taarten, die vind ik al laag;)

wel een tip voor jou, je algemene voorwaarden aanpassen dat de reis e.d. niet onder jouw verantwoording vallen, lijkt me logisch, maargoed voor deze vrouw blijkbaar niet... Ik denk eerlijk gezegd dat deze vrouw gewoon wat korting probeert los te peuteren bij je. hij is prachtig en voor de tijd die erin gaat zitten en de materialen is 65 nog weinig vind ik zelf!

Geplaatst: ma aug 02, 2010 9:48 pm
door Marije
Ik vind het een prachtige taart! Hartstikke leuk voor een 1-jarige. Had hij ook klachten dan? :roll:

Ondanks dat zou ik zelf een klacht wel altijd zo professioneel mogelijk aanpakken. Je wil gewoon tevreden klanten, ook als het stiekem hele vervelende zeuren zijn. Ik zou dus in dit geval wel een deel van het geld teruggegeven hebben denk ik. Ik vind Marina's oplossing ook een goeie!

Geplaatst: ma aug 02, 2010 9:49 pm
door Marije
O trouwens, wel rot voor je hoor! Je maakt altijd zulke prachtige dingen en zoiets is gewoon niet leuk. Ik zou daar ook slecht van slapen. :?
Hopelijk kun je het gauw loslaten. :wink:

Geplaatst: di aug 03, 2010 9:42 pm
door Suuz
Ch@ntal, hij is echt prachtig die taart! Zou ook geen geld teuggeven.

Geplaatst: wo aug 04, 2010 12:18 am
door Sinder
????? wat naar zeg! wat een lastige situatie. Ik zou ook korting bieden op een volgend taartje maar eerst maar eens afwachten wat ze zegt.
Ik vind het ook niet een van je mooiste. De rand ook rood vind ik too much, die zou ik dan in een andere kleur gedaan hebben. Misschien nog wat witte stippen erop ofzo. Maar e.e.a. heeft ook te maken met de wensen van de koper natuurlijk. Maak je er vooral niet te druk over joh, je weet toch dat het aan jouw kwaliteiten niet ligt??

Geplaatst: wo aug 04, 2010 8:37 am
door Annemarie
Ik werk als bedrijfsadministrateur bij een accountantskantoor en ook wij grijpen snel naar korting geven als klanten "zeuren", maar ik heb een keer training gehad waarin uitgelegt werd dat je met korting geven (achteraf, vooraf is geen probleem) geen goed signaal af geeft. Eigenlijk zeg je dan ja ik heb het fout gedaan, je komt onzeker over en klanten zullen het een volgende keer weer proberen (bij ons krijgen ze aan de lopende band nota's, dus dit geldt voor jou niet).

Eerlijk gezegt zou ik het laten bij een aardig mailtje dat het jammer is dat de taart niet goed is aangekomen en verder niets.

Geplaatst: wo aug 04, 2010 10:41 am
door mAmArianne
Heb je nog iets gehoord na het laatste mailtje Chantal?

Geplaatst: wo aug 04, 2010 10:45 am
door Chantal
nee, ik heb niks meer gehoord, dus ik laat het nu ook lekker zitten.
zaterdag worden er weer 2 taarten opgehaald en daar ga ik nu lekker mee aan de slag!

Geplaatst: wo aug 04, 2010 11:11 am
door Chantal
ach joh, het gaat bij jou toch alleen maar om de binnenkant :P

Geplaatst: wo aug 04, 2010 11:35 am
door Chantal
die chocola komt wel goed.. ik heb net een zak van 2,50 callebaut chocoladedrops gekocht bij de makro!

Geplaatst: wo aug 04, 2010 1:23 pm
door Mireille
2,5 drops maar? Dan weet ik zeker dat je klachten krijgt ;)

Geplaatst: wo aug 04, 2010 3:25 pm
door Chantal
Mireille schreef:2,5 drops maar? Dan weet ik zeker dat je klachten krijgt ;)
2,5 kilo 8)

Geplaatst: wo aug 04, 2010 3:27 pm
door Chantal
brend@, ik heb haar de foto al toegestuurd waar ze niet op reageerde (tot 2 x toe.
en had kunnen vragen om een foto van haar. maar zij mailt nu niet meer terug, dus laat ik het nu zitten..
maar bedankt voor het meedenken hoor!

Geplaatst: wo aug 04, 2010 3:29 pm
door maartje12
Chantal schreef:brend@, ik heb haar de foto al toegestuurd waar ze niet op reageerde (tot 2 x toe.
en had kunnen vragen om een foto van haar. maar zij mailt nu niet meer terug, dus laat ik het nu zitten..
maar bedankt voor het meedenken hoor!
Dat zegt genoeg toch? Ze kiest kennelijk eieren voor haar geld.

Geplaatst: vr aug 06, 2010 8:08 pm
door maartje
Balen zoiets Chantal...
Maar niet over in zitten, hoor. Je hebt overal mensen die er een hobby bij hebben..zeiken.

Geplaatst: za aug 07, 2010 6:30 pm
door loet78
Als ze nu niet meer mailt, weet je gelijk waar het haar om te doen was. Geld terug. Zielig eigenlijk zulke mensen. Tsss voor een kwartje op de eerste rang willen zitten, en liever nog gratis!
Dat ze daarmee andere duperen komt niet bij ze op

Geplaatst: vr aug 13, 2010 1:12 pm
door Gootje
Ik vind het een hele vrolijke taart, maar wel een beetje overdone voor een eerste verjaardag. Dat ligt niet aan jou, maar aan je opdrachtgever. Je moet maar zo denken dat je geen 100% tevredenheid kunt hebben onder je klanten. In mijn werk merk ik ook wel eens dat die ene ontevreden klant er vaak harder in hakt dan die andere 99 tevreden klanten. Daar probeer ik dan ook altijd even aan te denken. Uiteraard ook altijd goed luisteren wat de klacht is, wat je er van kan leren en of je er nog iets aan kan doen. Je hebt op alle fronten je best gedaan.

Leer voor jou. Algemene voorwaarden aanpassen/opstellen.

Geplaatst: vr aug 13, 2010 3:03 pm
door Marian
Ik was ook wel benieuwd of je nog iets op je mailtjes hebt gehoord?

Geplaatst: vr aug 13, 2010 6:35 pm
door Chantal
oja, helemaal vergeten te vertellen.
ze heeft een aardig mailtje gestuurd en dat ze het een goede oplossing zou vinden als ik iets van het betaalde bedrag terug zou storten.
dus heb ik 15,- terug gestort.
ja, ze heeft haar zin gekregen, maar zal (hopelijk) geen vervelende verhalen over mij rond bazuinen.
ze vertelde ook dat ze bepaalde dingen toch wel leuk vond gedaan, de beestjes en zo.
dus nu is het echt helemaal afgehandeld.

Geplaatst: vr aug 13, 2010 6:37 pm
door JasmijnLinde
Nou fijn dat het alsnog zo is opgelost en dat ze ook nog een beetje positief kon doen.