nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

hele kleine stukjes brood vind mark ook erg lekker! maar meer durf ik nog niet zo goed te geven.
ben heel erg benieuwd of hij vannacht weer zo goed gaat slapen! dan kom ik alleen maar op 4 voedingen, en dat is wel wat weinig...
al staat op het kv-pak wel dat hij maar 4 voedingen mag. maar het voelt zo weinig!
en dan nog 1 of 2 x een groente of fruithapje erbij.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Met kv is het echt genoeg, Chantal. Ook al voelt het als weinig.
Zeker als je er ook nog hapjes bij hebt.
Ik hoop ook voor je dat het het begin is van een nieuwe slaapfase. Hier is het altijd zo'n periode wel niet wel niet en dan heeft ze het ineens door!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

weet jij toevallig ook hoe het zit met de vit. d? die hoef ik nu toch niet meer te geven?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Klopt, bij volledige fv is dat overbodig. Zit er al in.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

en dat was weer een nacht doorslapen! 8) hij was dan wel om 6.15 wakker.. maar goed, hij sliep vanaf 20 uur ongeveer!
straks naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen!
volgens mij is mark wel in lengte gegroeid, maar niet zoveel in gewicht. hij wordt zo lang!
als hij in de box ligt moet hij al in de lengte zeg maar, ander ligt hij met hoofd en voeten tegen de spijlen. lekker draaien gaat dus niet in de box.
maar als hij op de grond ligt wordt hij niet met rust gelaten door de groters..
nou ja, het wordt tijd dat hij gaat zitten, dan kan hij gewoon weer in de box haha!
nee hoor, zitten zit er nog lang niet in..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nog een goeie nacht gehad, Chantal?
Hier is het een paar dagen achter elkaar goed gegaan, maar vannacht kreeg ik L om 2.00 uur niet stil, dus toch maar gevoed.

Verder heeft Vi ctor de waterpokken. Tot nu toe valt het mee, hij heeft niet echt veel vlekjes en is er vrolijk onder. Ik vraag me af of de explosie nog komt. En natuurlijk of L het ook gaat krijgen....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ojee.. hopelijk krijg l ze niet!

hier werd mark om 5 uur wakker, na een fles weer om half 8. niet helemaal doorgeslapen dus. maar goed, van 20 tot 5 is ook best goed ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Waterpokken bij zo'n kleintje, dat herinner ik me nog van Levi. Joas had toen de waterpokken, best flink en Levi was toen 3 of 4 maanden oud, hij heeft er een enkele gekregen. Ik ben dus altijd nog benieuwd of hij het nog een keer moet krijgen. Ze zeggen dat toch wel eens als het in het eerste levensjaar is geweest dat ze mogeljik niet genoeg hebben opgebouwd en dus nog een keer kunnen krijgen?
Ik hoop dat L gespaard blijft!!

Hebben jullie ook van die vreselijk snel afgeleide babies? Ik kan nu eigenlijk niet meer voeden in gezelschap en eigenlijk ook niet als Levi beneden rondloopt. Ik voed Daan 's morgens en 's avonds nog zelf en overdag kolf ik dan 2 of 3 keer. Zelfs met de fles is hij snel afgeleid, maar die fles kan makkelijker alle kanten op dan mijn borst! :wink:

Brood vind Daan super, hij kauwt en kauwt, net alsof hij nog nooit anders gedaan heeft. Gister hem bijna 1/2 op laten eten. Ik denk dat hij zo een hele zou hebben gegeten. Eigen gemaakte boontjes blieft meneer nog niet zo, maar bloemkool en worteltjes gaan echt lekker met smaak z'n mondje in.

Vandaag dan zijn halfjaarverjaardag! In ieder geval nog heerlijk met mamamelk en wel dagelijks wat ander eten erbij, maar toch weer het half jaar kunnen volbrengen. Het is een heerlijk mannetje. 1 nadeel: ik krijg hem nog niet volledig aan het slapen met zijn handen los. Gister weer geprobeerd, 1 x sliep hij 45 minuten omdaarna na 15 minuten kletsen nog een uur te slapen. Maar het slaapje daarop werd huilen na 60 minuten slapen. Maar voor de rest is het de allerliefste baby die er bestaat :wink: :verliefd:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hee, ik heb hier al de allerliefste baby :D
gefeliciteerd met zijn halfjaardag!
mark vind banaan heerlijk. we moeten zijn kinderstoel even uit het stof vissen en dan kan hij ook een hele van me krijgen. in de wipstoel vind ik dat nog niks.
maar hij slurpt het nu van het lepeltje af. ik prak het gewoon, niet eens helemaal fijn.
eigenlijk net voor de eerste keer dat hij echt goed zijn mond opendeed. zo leuk, femke viel het ook al op! hij had een half banaantje op en werd bijna boos omdat ie niet meer kreeg :) maar de andere helft had ik al opgegeten in de veronderstelling dat hij het toch niet op zou eten :lol:

en met die handen los slapen komt vanzelf wel hoor heleen.. mark is nu soms langer wakker voordat hij echt in slaap gaat vallen. soms huilt hij dan een beetje en geeft hij zichzelf een krab (leuk, al 3 op zijn neus) en net was hij aan het kletsen. duurde iets van 20 minuten en viel daarna lekker in slaap.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Zijn de grote broers en zusjes ook nog steeds zo blij met hun nieuwe aanwinst?

Floris blijft nog steeds een soort van verliefd op zijn kleine zusje.
En wat zo grappig is, hij zegt alsmaar dat ze zo lekker ruikt (wat natuurlijk helemaal waar is :verliefd: ) en dat hij wou dat hij ook een baby was, dan kon hij samen met haar in de box liggen. Ook wil hij weten of hij vroeger toen hij een baby was ook zo lekker rook :verliefd: .

Floris laat haar telkens ook heel trots aan zijn vriendjes zien. Alleen zij die niet zo erg geinteresseerd. :D Ook zijn ze allebei heel trots als ze weer wat nieuws gedaan heeft, of als ze uitgebreid naar ze lacht.

Maar ze kunnen ook nog steeds ruzie maken om het beste plekje naast de box of het bed....
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hihi, Justine, dat is heel herkenbaar! Leuk is dat hè, als ze zo enthousiast zijn over hun broertje of zusje. Alleen daarom al zou je toch zoveel mogelijk kinderen willen? :verliefd:

Hier gaat het nog steeds erg goed, vorige week was Roos heel erg verkouden en had ze wat mindere nachten, maar gelukkig gaat dat weer prima. Ze had vandaag zelfs een bijslaapdagje, want ze wordt net weer wakker na 3,5 uur slapen. Ga haar gauw uit bed halen!

Heleen, hoe is het met je werk? Ga je een aantal uren per week? En wanneer heb je weer een afspraak met die leuke arbo-dienst? :? Staat je leidinggevende nog steeds zo pal achter je?
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ja heel herkenbaar hoor, voor J is zo blij met zijn broertje. Hij kan er niet vanaf blijven (ik vind het soms irritant :-))
En de juf zegt dat hij dagelijks op school aan het vertellen is over Daan. En nu D wat groter is, mag hij ook bij Joas op schoot in de klas zitten als ik Joas wegbreng. Hij glimt van top tot teen en krijgt veel meiden aandacht daardoor :verliefd:

Ik kom hier even speciaal omdat ik even mijn hart moet luchten. Vandaag zouden we met mijn schoonouders naar een pannenkoekhuis gaan. Dit is al heel veel jaar vaste prik. Ze komen dan bij ons naar de kerk (begint om 11u) en we gaan daarna met z'n allen weg. Maar de knoop in mijn buik is weer flink.
vanmorgen D om 6:45u gevoed, hem teruggelegd en rond 8u was hij weer wakker. En toen gelijk zitten plannen wat nu handig was met slapen. Ik wilde hem rond 10:30u in bed gaan leggen, dan zou hij rond 12:30u wakker zijn en beetje uitgerust zijn voor de pannenkoeken.
Maar hij was om 10u al zo moe. toch wat zitten rekken en uiteindelijk besloten hem wel in bed te gaan leggen. Maar toen ging hij huilen (en hij huilt nooit behalve als hij honger heeft, maar echt nooit in bed)
Op zo'n moment baal ik zo van een planning waaraan we ons vast moeten houden. De hele dag heeft voor mij zo'n hoog stressgehalte dat ik het liefst zulke dingen gewoon niet doe. Maar ik doe al zelden wat 'geks'.
Is dit een beetje abnormaal? Of is dit iets waar jullie ook wel 'moeite' mee hebben?

En nu ga ik snel even strijken, weer wat afleiding zoeken.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

heb ik ook moeite mee. vind het zielig als ik hem moet wakker maken voor iets. gebeurd dus eigenlijk nooit hoor...
net is jeroen met mark naar huis gegaan terwijl hij nog maar een half uur op visite was (kermisborrel).
ook als we ergens naar toe gaan, gaan we pas als mark wakker is. maar sommige dingen hebben vaste tijden natuurlijk, zoals de kerk. dan is het niet anders.. misschien was 1 van ons dan wel thuisgebleven en later bij het pannenkoekenhuis er weer bij komen zitten als beebje wakker was.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow chantal, ik heb het niet helemaal goed geschreven volgens mij.
Ik ben met D thuisgebleven voor de kerk en na de kerk zijn we met z'n allen weggegaan. En het is allemaal zo ontzettend goed gegaan. Daan heeft heel even gehuild voor hij ging slapen. Na 2,5u slapen hem wakker gemaakt omdat we toch wel moesten gaan eten. Met z'n allen op de fiets (d in buikzak) en daar is hij zoooooo lief geweest. Op de terugweg in de buikzak viel hij in slaap.

Jammer genoeg is L heel hard gevallen van een glijbaantje. Hij gebruikt zijn linkerarm nauwelijks. Hopelijk morgen meer activiteit, anders toch even huisartsbezoekje...

Maar gewoon dat ik er zo tegenop zie is zo balen. En elke keer gaat het zo ontzettend goed met die kleine man....

Nouwja, dit hebben we weer gehad.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

of ik heb het niet goed gelezen hoor, kan ook nog ;)
fijn dat het (weer ;) ) gewoon goed is gegaan met daan!
alleen durf ik echt niet te fietsen met een baby op de buik, ben je niet bang dat je een noodstop moet maken?
wat een schatje is het ook hè.. gewoon zo lang slapen dat ie wakker gemaakt moet worden.

hopelijk gebruikt grote broer zijn arm morgen wel weer en hoeft ie niet in het gips! (ook al is dat natuurlijk wel erg interessant voor een keertje haha!)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

L slaapt altijd heel goed, word nooit wakker en nu elk uur aan het huilen. Geeft geen pijn aan maar armpje gebruikt hij niet....
Als het morgen nog zo is ga ik naar de ha. Arm kind....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

geef je hem een paracetamolletje? kan hij in ieder geval lekker slapen..
arm jochie. morgen weer verder kijken...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ohhh, wat voel ik me rot :( .

Ik heb net Leonore voor haar eerste wenuurtjes naar het kdv gebracht.
Ik had niet gedacht dat ik me er zo onder zou voelen. Ik heb dit tenslotte al 2x eerder gedaan.

Maar het blijft zo moeilijk, je kind wegbrengen, terwijl je zelf nog niet aan het werk bent. Het voelt zo verkeerd. En tegelijkertijd weet ik dat het wel goed voor mij is, even tijd voor mezelf om een beetje te sporten of wat nuttigs te doen, want goed gaat het nog helemaal niet met me. Woensdag weer naar de huisarts.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nou, ze is alweer thuis hoor. Ze heeft even in de box gespeeld, en een slaapje gedaan, al was dat onder protest.

Donderdag gaan we weer wennen.
En ik ben maar een stukje gaan fietsen. Lekker in het zonnetje.

En o ja, vandaag is het dubbel feest! Victor is 3 jaar en Lenore een half jaar :D .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik denk dat het voor jou vervelender is als voor leonore ;) gelukkig is het maar wennen, en kun je haar ophalen wanneer je wilt!
gefeliciteerd met je grote knul!

en leonore haar eerste hapje gehad? :D
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Ohhh, wat voel ik me rot :( .

Ik had niet gedacht dat ik me er zo onder zou voelen. Ik heb dit tenslotte al 2x eerder gedaan.

Maar het blijft zo moeilijk, je kind wegbrengen, terwijl je zelf nog niet aan het werk bent. Het voelt zo verkeerd. En tegelijkertijd weet ik dat het wel goed voor mij is, even tijd voor mezelf om een beetje te sporten of wat nuttigs te doen, want goed gaat het nog helemaal niet met me. Woensdag weer naar de huisarts.
Och Justine, ik hoop dat je dat rotgevoel een beetje los kunt laten. Want ik ben erg voor 'kinderen bij mama' enzo, maar als het niet goed met je gaat is het ook je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je er weer bovenop komt. Dus als jij de uren dat je alleen de zorg voor jezelf hebt goed benut en er op die manier sneller bovenop komt, lijkt me dat helemaal niet verkeerd.

Wat ga je woensdag bij de huisarts doen? Is dat een soort follow-up afspraak?

Hier gaat het trouwens super, Roos vindt vast voedsel best leuk en lekker. En verder is ze vrolijk en lief en grappig en leuk en sociaal en aanwezig en stevig en helder :verliefd:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:ik denk dat het voor jou vervelender is als voor leonore ;) gelukkig is het maar wennen, en kun je haar ophalen wanneer je wilt!
gefeliciteerd met je grote knul!

en leonore haar eerste hapje gehad? :D

Ze heeft stiekem voor het weekend al haar eerste hapje gehad. Ik vond het allemaal wat teveel tegelijk worden zo rond de verjaardag van V, dus ben op een rustig moment begonnen. Maar ze is er nog niet erg van gecharmeerd.
Ben nooit zo van de rapley geweest (en ml al helemaal niet) , maar mevrouwtje vind een lepeltje niks. En een stukje vind ze wel leuk. Was wel grappig, want juist ml zei (terwijl ik het alleen nog maar had gedacht), als we het haar nou eens ongeprakt geven :D ...
Broodkorstjes vindt ze heerlijk, daar valt ze echt op aan.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Esther schreef:
maartje12 schreef:Ohhh, wat voel ik me rot :( .

Och Justine, ik hoop dat je dat rotgevoel een beetje los kunt laten. Want ik ben erg voor 'kinderen bij mama' enzo, maar als het niet goed met je gaat is het ook je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je er weer bovenop komt. Dus als jij de uren dat je alleen de zorg voor jezelf hebt goed benut en er op die manier sneller bovenop komt, lijkt me dat helemaal niet verkeerd.

Wat ga je woensdag bij de huisarts doen? Is dat een soort follow-up afspraak?

Hier gaat het trouwens super, Roos vindt vast voedsel best leuk en lekker. En verder is ze vrolijk en lief en grappig en leuk en sociaal en aanwezig en stevig en helder :verliefd:
Het loopt weer allemaal een beetje anders dan ik had gedacht want vorige keer werkte mijn schildklier eerst te snel en toen te langzaam. Blijkt dat er ook een variant bestaat van alleen maar te snel en dan weer goede bloedwaarden. Nog nooit van gehoord.
De waardes zijn zogenaamd goed, maar ik voel me nog verre van goed. Of dat nu komt omdat ik al een half jaar in de lappenmand zit (achtereenvolgens ks, longontsteking, schildklier) en mijn conditie echt 0,0 is of dat het tussen mijn oren zit, of dat er toch nog iets met die schildklier is, ik weet het niet.
Feit is dat ik me moe, snel emotioneel en onrustig blijf voelen en weinig kan hebben en dit ook niet zo goed meer kan relativeren.

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Roos en dat jij er zo van geniet!
Dat doe ik ook hoor, van mijn Leonoortje, ondanks dat ik mezelf niet goed voel. Zij is echt mijn zonnetje in huis!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

O help, Le onore heeft sinds vandaag ook rode vlekjes. Precies 2 weken na Victor. Ben bang dat we een paar slapeloze nachten tegemoet gaan...

En hebben jullie de buggy al tevoorschijn gehaald? (Mark natuurlijk wel :D ) .
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:O help, Le onore heeft sinds vandaag ook rode vlekjes. Precies 2 weken na Victor. Ben bang dat we een paar slapeloze nachten tegemoet gaan...

En hebben jullie de buggy al tevoorschijn gehaald? (Mark natuurlijk wel :D ) .
Oei... ik hoop voor je dat het meevalt!

En de buggy: nog niet, hoewel ik zag dat ze zich in de fietskar helemaal op lag te trekken, om iets te kunnen zien. Dus het duurt vast niet lang meer.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark zit zelfs al rechtop in de buggy! hij ging steeds omhoog. hij zit nog niet helemaal rechtop, maar zeker niet plat.

ik vind het rollen eigenlijk flink irritant worden... steeds op zijn buik en niet meer terug. hij liet me gister trouwens schrikken. hoor opeens een zware ademhaling vanuit de box. ligt hij gewoon met zijn gezicht in het boxkleed niks te doen!
hij moest echt even flink ademen toen ik hem snel omdraaide. in de gaten houden dus.

en over doorslapen gesproken. mark zijn nacht begint vaak al rond een uur of half 5 's middags. dan maakt jeroen hem rond 0.00 uur wakker voor een fles, en dan is de dag begonnen rond 6.00 uur 's ochtends.

nu wilde ik hem laten doorslapen 's nachts om te kijken hoe laat hij dan zou komen. is het evengoed pas 6.00 uur!
beetje overdreven..
klokkie rond slapen is prima, maar dan graag van half 8 tot half 8 of zo :)
ik gok dat het eenmalig is hoor ;)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

en... hij rolde terug!
wel nog met een bonk.. maar goed, dat moet ie nog maar weer leren :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Pffffffff, de combinatie tussen een baby met waterpokken, de warmte en zelf niet goed kunnen slapen is echt dodelijk. Dit moet niet veel langer duren :( .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oh bah, die vlekjes heeft dus echt doorgezet... beterschap!!
kan me voorstellen dat je daar met dit weer niet op zit te wachten. hopelijk is ze er snel vanaf!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Pffffffff, de combinatie tussen een baby met waterpokken, de warmte en zelf niet goed kunnen slapen is echt dodelijk. Dit moet niet veel langer duren :( .

Justine, hoe is het????
Ik heb je bericht gelezen maar we hebben geen laptop meer (tijdelijk) en nu moet ik boven zo'n trage pc opstarten en dat doe ik dus maar zelden.Maar ik wilde zo graag even zeggen dat ik aan je denk!!! Hopelijk gaat het al ietsje beter???

(ps op je buik draaien in bed en dan niet kunnen slapen is ook lekker handig :-x :wink: die babies.... wat zijn ze toch lekker dom :verliefd: )
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:
maartje12 schreef:Pffffffff, de combinatie tussen een baby met waterpokken, de warmte en zelf niet goed kunnen slapen is echt dodelijk. Dit moet niet veel langer duren :( .

Justine, hoe is het????
Ik heb je bericht gelezen maar we hebben geen laptop meer (tijdelijk) en nu moet ik boven zo'n trage pc opstarten en dat doe ik dus maar zelden.Maar ik wilde zo graag even zeggen dat ik aan je denk!!! Hopelijk gaat het al ietsje beter???

(ps op je buik draaien in bed en dan niet kunnen slapen is ook lekker handig :-x :wink: die babies.... wat zijn ze toch lekker dom :verliefd: )
Lief van je Heleen! Ik had al gemerkt dat je er wat minder vaak was. Hopelijk heb je snel weer een laptop.

Het gaat gelukkig een stuk beter hier! De waterpokjes beginnen weg te trekken en ons dametje slaapt gelukkig ook weer beter.

Zojuist ook naar het cb geweest. Een dubbelafspraak. Victor 3 jaar en Leonore een half jaar.
De cijfers: 66 cm en 7200 gram. Een supergemiddelde baby :D . En gelukkig vooralsnog maar 1 jongetje met bril. De ogentest ging goed!

Hier trouwens ook last van een op de buik draaiende baby in bed. En niet alleen dat, als ze geen zin heeft schuift ze gewoon haar hele bed door. Het enkel onder een lakentje liggen (met slaapzakje) vanwege de warmte heeft hiervoor gezorgd. Ik kon haar niet strak genoeg vastleggen.

Hoe gaat het met jullie kleintjes????
HeleenW

Bericht door HeleenW »

fijn te lezen justine!! je klinkt gelijk al weer positiever!!! (logisch :) )

Dat gewicht had D ook bij 6 maanden cb bezoek, alleen dan een lengte van 68,5 cm.
(gewicht dus ietsje onder gemiddeld en lengte ietsje boven gemiddeld)

Ik ben verdrietig, mijn lieve opa is denk ik al gestorven.... mijn ouders zjin om 14u gebeld om te komen en ik heb nu nog niets van ze gehoord.... Daarom ga ik maar even over LIEVE DAAN!!!! schrijven, dat word ik weer wat vrolijker.

Onze kleine lieve Daan is een ontzettend beweeglijke baby, hij doet niets liever dan draaien van rug naar buik en gelukkig houd hij het al heel lang vol op zijn buik, dus spelen in de box is weer leuk! Ook draait hij dan een rondje om zijn as. Hij is zo trots als een pauw en zijn moeder niet minder!
Ook slaapt daan veel met handen los. Al 3 nachten (vanmorgen werd hij om 6u wakker dat is wel wat vroeg) en vanmorgen bijna 2 uur met handen los geslapen en ook nu ligt hij weer lekker met losse handen te slapen. Wie weet is hier dan eindelijk de omslag?!?!?

Hij eet als een dijkwerker, drinken aan de borst is zijn hobby NIET (wel wat jammer maar ik kolf met veel plezier en het flesje vind hij heerlijk) Ik voed ook nog wel live, maar hij is zo onrustig en beweeglijk dat het eigenlijk niet leuk is. Hij eet brood, (net een halve, zo opgegeten :woow: ), fruit en groente, pap. Het liefst heel veel :) Maar hij verbruikt dan ook een bult energie door zijn gesport.
Als hij op zijn buik ligt gaat hij ook nog eens met zijn knietjes bewegen dus hij is volop in beweging.

Hij slaapt nog altijd hele nachten, ook overdag veel slapen. Hij word wel wat eenkennig lijkt het. Of ziet in ieder geval goed wie hij kent en wie vreemd is.

Hoe doen jullie dat met jullie buikdraaiers als ze meoten slapen? Vandaag is D al 2 keer rustig op zijn rug in slaap gevallen. want slapen op de buik doet hij (nog) niet.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

maartje12 schreef:[Zojuist ook naar het cb geweest. Een dubbelafspraak. Victor 3 jaar en Leonore een half jaar.
De cijfers: 66 cm en 7200 gram. Een supergemiddelde baby :D .
wat schattig, dat was mark met 9 weken :lol: zo lief zo'n klein babytje :verliefd:
ik krijg echt dagelijks te horen dat mark toch echt geen baby meer is :( terwijl hij natuurlijk echt wel gewoon klein is hier in huis...
fijn dat victor geen brilletje hoeft!

heleen, ik had je ook al gemist! maar geen laptop dus. ik hoop dat je snel wat hoort van je ouders, wat het ook is... dikke knuffel.
dus jij kolft nu ook! hopelijk houdt je het langer vol als mij.. mark krijgt nu alleen maar kv en dat gaat eigenlijk prima. ik ben weer druk aan het lijnen waar ik me zelf erg goed bij voel ;)

bij de action verkopen ze hier smoothies. zit alleen maar peren en perzikpuree in met een beetje water. mark had vannacht een fles gehad en zou anders een fles kv teveel krijgen. dus vanmiddag dit gegeven, hij vond het toch lekker! helemaal boos dat die fles van 200 ml leeg was :lol:

hier ook zo'n draaikont hoor! gelukkig nog maar 1 keertje in bed omdat jeroen hem niet strak had ingestopt.
ik heb mark in een slaapzak zonder mouwen en dan een lakentje overdwars over zijn buik en benen. zo kan ik hem lekker strak onder het matrasje duwen waardoor hij blijft liggen.
ook heb ik een klein knuffeltje in zijn bed. ik merk dat hij daardoor makkelijker in bed blijft ook al is hij even wakker. hij gaat met dat knuffeltje spelen en er op sabbelen.
we liggen in de kamer naast hem, maar we horen het sabbelgeluid haha!
wel gebruik ik verschillende knuffeltjes zodat ik geen reserve hoef te hebben ;)

in de box of op de grond draait hij wel op zijn buik, om na een tijdje te gaan piepen. eten gaat hier ook goed. brood nog niet zoveel, maar fruit of groenten wel. zo'n half potje eet hij leeg. en een hele kinderbanaan.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:
maartje12 schreef:[Zojuist ook naar het cb geweest. Een dubbelafspraak. Victor 3 jaar en Leonore een half jaar.
De cijfers: 66 cm en 7200 gram. Een supergemiddelde baby :D .
wat schattig, dat was mark met 9 weken :lol: zo lief zo'n klein babytje :verliefd:
ik krijg echt dagelijks te horen dat mark toch echt geen baby meer is :( terwijl hij natuurlijk echt wel gewoon klein is hier in huis...
in.
:D :D :D Ik moest hard lachen toen ik dit las. Wat een verschil hè!
En natuurlijk is Mark nog steeds een baby. Hij blijft nog maar een half jaar.
En als het een troost is, zelfs ik krijg te horen dat ze zo groot is en lekker dik. Dan zeg ik telkens maar dat ze heel gemiddeld is...

Inmiddels hebben we dus allemaal lekkere draaikontjes. Ik vind L nu regelmatig slapend op haar buik in bed. Ze blijft zich loswurmen. Tsja, wat doe je eraan.

Hapjes is L nog steeds niet echt gecharmeerd van. De jongens vonden het allebei meteen geweldig, L moet er erg aan wennen. Nou ja, we hebben de tijd, het komt wel goed.
Vond het trouwens wel typisch dat de cbarts ook bij een derde weer zo'n schema onder je neus gaat houden wat ze mogen eten en wanneer. Echt, dat weet ik zolangzamerhand wel en als ik het niet meer weet zoek ik het wel op....

Heleen, nogmaals gecondoleerd met je opa!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb geen schema gekregen hoor.. hier zijn ze niet zo van de schema's gelukkig. en ik kom er al sinds femke geboren is (daarvoor een ander) dus ze kennen me wel.
bij chris (bij die andere cb dus) kreeg ik wel te horen dat hij nu wel kon eten. en wel een heel theeglas vol met groenten. wel pas met 6 maanden, maar zoveel! dat hoeft van mij niet hoor.
mark is tenminste echt duidelijk als hij genoeg heeft. dan houdt hij zijn mond dicht.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hoe is het met de zieke, draaiers, eters borst en flessenkindjes? gaat het goed met ze? en justine, hoe is het met jou? heleen en jij nu?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:hoe is het met de zieke, draaiers, eters borst en flessenkindjes? gaat het goed met ze? en justine, hoe is het met jou? heleen en jij nu?
Ik ben Daan de hele dag aan het aanleggen, voor het slapen, na het slapen om hopelijk de productie weer op gang te krijgen. Die heeft echt geleden onder de afgelopen dagen/week.
En daarbij drink ik heeeeel veeeeel water.
Hij drinkt in ieder geval geduldig lucht :D

Hij is wel vreselijk onrustig aan de borst, maar dat is vanaf het begin al zo volgens mij. Gewoon heel hard trappelen, met armen krabben enz. Hij doet het verder trouwens meer dan prima. Ookal moest ik hem meer achterlaten dan normaal, hij gaat gewoon lekker stabiel door in zijn Daan zijn.

Ik zelf begin mijn draai weer op te pakken. Het alleen zijn zet me teveel aan het piekeren, dus toch maar toegestaan dan Joas een vriendje uit school meenam. Gevoelsmatig heb ik er geen zin in maar nu er hier iemand was, moet je wel weer 'normaal' doen en dat voelde achteraf ook wel goed.
Ik ben alleen ontzettend moe. Droom allemaal nare dromen en word soms huilend wakker. Maar ik zal er de tijd maar voor nemen. Het zal er wel bijhoren. Ik wist niet dat gemis/leegte echt gewoon pijn doet. Mijn lijf doet pijn van binnen.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hoe is het nu met je, Heleen?

Roos zit in de gilfase. Zo erg hebben we het met geen enkele dochter nog gehad. Oef, dat kan dat kind gillen! Iemand een stukje ducttape over? :-#
HeleenW

Bericht door HeleenW »

zullen we een keer foto's hier plaatsen van onze kleintjes?
die kleintjes zijn echt geen kleintjes meer he?

Dat gillen... haha dat kan Daan ook behoorlijk. Lijkt me echt zeer doen.

Hier nog iets leuks, Daan is vandaag 7 maanden oud en weet je wat hij vanmorgen deed?
Hij had een duplo blokje van Levi gekregen. Deze liet hij op een gegeven moment vallen (ow ja hij lag op zijn rug op de bank en ik lag naast hem). En toen het blokje viel, giebelde Daan. (Dat is al :verliefd: :verliefd: )
Maar meneertje vond het zo leuk dat hij daarna het blokje expres liet vallen en weer keihard ging giebelen. En zo wel een stuk of 10/15/20 keer achter elkaar. En elke keer weer giechelen en laten vallen. Zo schattig!!!

Met mij gaat het best redelijk hoor. Morgen alweer 2 weken geleden dat opa overleden is. de tijd gaat zo snel. Ik ben alleen vreselijk moe en als ik alleen ben dan kan ik niet rustig zitten o.i.d. (had ik voor die tijd ook al niet echt, maar nu nog erger).

Daan drinkt trouwens weer meer bij mij en ik heb weer melk genoeg voor hem. Toch blijf ik het gewoon raar vinden hoor dat hij in een kromme banaan (alleen dan verkeerd om, dus met beentjes krom naar achteren) ligt te drinken. Heel erg overstrekken... ook wil hij nooit zijn hoofdje neerleggen als hij op zijn buik aan het spelen is. Maar verder nooit huilen, dus pijn o.i.d. heeft hij niet.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Pfff, 7 maanden, wat gaat de tijd toch hard!

Het is inderdaad tijd voor foto's, leuk idee! Ik zal eens kijken of ik een leuke recente heb.

Gillen doet Leonoortje niet echt, maar ze is op dit moment meer van de prrr en de grrr. Dat zegt ze tegen je als ze echt heel blij is.
Inmiddels zit er een wit stipje op haar kaak, dus binnenkort zal het eerste tandje wel komen. Groente en fruit gaat nog steeds niet van harte. Een paar hapjes en dan heeft ons dametje weer genoeg. Als ze haar mond al open doet. Rapleyen vindt ze best leuk, maar het blijft bij een beetje sabbelen.

Ze is nu 3x een paar uurtjes op het kdv geweest en dat gaat prima. Ze drinkt er nu gelukkig ook een flesje, dat wilde ze de eerste keer niet. En afgelopen weekend is ze voor het eerst op reis geweest. We zijn met z'n 3tjes een paar dagen op Texel geweest. De jongens waren thuis bij opa en oma. We hebben allemaal genoten!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja wat gaat het hard hè.. alweer over een half jaar! tandjes zijn hier nog niet te zien. chris en femke waren 8-9 maanden geloof ik.
rapley snapt ie nog niet zoveel van. al gaf ik hem gister een bruin kadetje en die viel hij echt aan haha! helemaal kapotgesabbelt (men wat geeft dat een troep!) maar echt veel heeft hij niet binnengekregen.
dus geef ik gewoon kleine stukjes brood. het valt alleen niet echt goed, want een uurtje daarna moet hij vaak een klein beetje spugen.

mark is zo'n groterd, hij zit gewoon bijna rechtop in de wandelwagen waardoor hij nog ouder lijkt in zijn stoere jas en spijkerbroek.
hij kan trouwens niet zitten in de kinderstoel. heb voor het eerst een triptrap maar hij kukelt gewoon voorover. zal er even een draadje over openen.

ja 2 weken geleden alweer heleen.. nog maar 2 weken en alweer 2 weken.

hier wordt ook gegild, en dan meestal als ik iets eet of drink en hij ziet dat! vreetzak! van een lepeltje eten gaat trouwens prima. niet fijngemalen hoor, gewoon een beetje geprakt. hij kauwt hartstikke goed. maar dus wel zittend in de wipstoel. hij slaapt toch altijd tijdens het avondeten dus hij hoeft er niet gezellig bij te zitten.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Een kleine 2 weken geleden, aan het :verliefd: voeden op de Floriade!! (door overlijden opa konden wij deels niet mee met het 25- jarig jubileumsfeest van het bedrijf waar walter werkt, we zijn alleen de zaterdag geweest en hebben Daan meegenomen)

en dan natuurlijk ook eentje van Daan zelf :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik had me al voorgenomen om snel weer wat foto's te maken, nu heb ik eigenlijk sinds 5,5 maand geen foto's meer gemaakt :oops:

Deze is ongeveer het meest recent:

Afbeelding

O, en deze, bij de tentoonstelling over de Vikingen in het Drents musem:

Afbeelding
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

fijn joh heleen dat je weer gewoon kunt voeden!!! buiten nog wel!

foei esther, ik weet zeker dat anna minstens 300 foto's heeft tussen 5,5 en 7 maanden.. je mag het niet laten versloffen. huppa, morgen foto maken hoor!

dit is mark zijn gewone look, en zijn blije look die hij aan iedereen laat zien :D

Afbeelding

Afbeelding
HeleenW

Bericht door HeleenW »

stuk voor stuk schatjes!!!
die serieuzere blikken maar die o zo vrolijke gezichtjes, daar word toch iedereen blij van!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

daan veranderd gewoon niks in al die maanden! al zie ik volgens mij wel wat zachte haartjes :D
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nou, kan ik natuurlijk niet achterblijven :wink: .

Leonore in de kinderstoel, ze vindt het heerlijk om erbij te zitten aan tafel.
Afbeelding

En voeden kan overal, ook op het strand :D
Afbeelding
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ze weegt bijna 3 kilo minder, is 3 weken jonger maar kan al wel in de kinderstoel zitten!

*jaloers*

schatje is het hoor!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:ze weegt bijna 3 kilo minder, is 3 weken jonger maar kan al wel in de kinderstoel zitten!

*jaloers*

schatje is het hoor!!
Mijn kinderen hebben altijd haast, Chantal, ik blijk slechts aapjes te kunnen baren :D

Leuke barbapapa romper trouwens, ik ben gek op barbapapa! En leuk jongetje wat erin zit met een prachtige lach!

Esther, snel meer foto's gaan maken hoor, anders gaat ze het je later kwalijk nemen :wink:

Heleen, wat leuk dat het voeden goed gaat en wat een lekker jochie en een leuke grote broer!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Leonore heeft haar voeten ontdekt en is de hele dag op haar voeten (en sokken) aan het sabbelen. Doen jullie kleintjes dat ook?

En hoe gaat het bij jullie met de haaruitval? Hier gaat het onverminderd door :( .
Plaats reactie