HeleenW schreef:ideeen... tja: is ze overdag ook onrustiger met slapen? Want als ze elke keer 's avonds pijn zou hebben lijkt me ook vreemd als ze het overdag niet heeft.
Onrust door tandjes enz. kan natuurlijk best. Je zou een paracetamol kunnen proberen? Want ook oortjes en liggen is natuurlijk niet fijn (maar nogmaals als ze overdag wel gewoon slaapt.... dan vraag ik me af of het pijn is)
Je hebt natuurlijk laten huilen en laten huilen he.... je geeft wel aan dat ze moe is, pijn zou je eventueel keer met paracemol kunnen uitsluiten en eventjes een poosje huilen is natuurlijk niet erg. En ja kan haar ook na een minuut of x even troosten? Of bij haar bedje blijven zitten tot ze rustig word?
Ik ben zef altijd van de wat 'hardere aanpak'. AL is het eigenlijk bij Daan nog niet nodig geweest. ALs je voor jezelf uitgesloten hebt dat het geen pijn is dan kan een kindje best een kwartiertje huilen. NIet helemaal over de rooie laten schreeuwen, maar soms is het gewoon nodig. Maar goed, die ervaring heb ik en als het slapen daarna veel beter gaat dan heb ik het er wel voor over.
vb. Daan werd laatst na 30 min slapen huilend wakker (dat is bijzonder, zowel huilend wakker worden als na 30 min slapen) ik rende erheen want dacht dat er wat was. Hij leek nog zo moe, werd niet rustig bij me en toen dacht ik: ik leg je terug en je krijgt 10 min om in slaap te vallen. EN hij was met 2 minuten al slapende! Maar goed, ik zeg niet dat dit bij jullie ook zo is natuurlijk en het moet ook bij je passen.
Ik had je nog niet bedankt voor het meedenken, Heleen, maar bij dezen!
Het gaat nog niet beter, eerder slechter
Vandaag heeft ze een half uurtje geslapen, verder niet. Afgelopen 3 nachten heeft ze naast mij geslapen, omdat ze maar niet rustig wordt 's avonds. Ik begin onderhand echt moe te worden
We hebben al ontzettend veel geprobeerd: in het donker op haar kamer voeden tot ze aan de borst in slaap valt, wakker wegleggen, laten huilen (en dan na 2, 5 en steeds 10 minuten kijken en troosten), wakker houden, extra in bed leggen, bij haar blijven tot ze slaapt, extra lang of vaak voeden... onderhand weet ik het niet meer. Ze is een pittige meid die weet wat ze wil. En als ze niet wil slapen dan gebeurt het ook echt niet. 's Avonds valt ze wel op mijn arm in slaap, maar als ik haar dan overleg in haar bed schiet ze weer helemaal wakker en begint het hele feest van voren af aan.
Ze krijgt wel tanden en ontwikkelt zich enorm. En dan is er de onrust in huis omtrent het beroepingswerk natuurlijk.
Zul je zien dat het over een paar dagen opeens over is