Een rouwtaartje - hier is hij dan

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Op zich vind ik het heel lief en attent bedacht en zo zal je vriendin het vast ook zien, maar taart en verlies, ik vind het geen combi.
roetje

Bericht door roetje »

Ik vind taart ook bij iets feestelijks horen. Maar ik denk dat je op zulke momenten blij bent dat mensen aan je denken en dat tonen. Op welke manier dan ook.
Trouwens de term comfort food bestaat voor iets hé.
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

lief

Bericht door jolan-da34 »

ik zou het gewoon een heel lief gebaar vinden, ook al krijgen ze misschien geen hap door hun keel.
Het feit dat mensen aandacht schenken aan het 'eten' is al heel goed bedoeld, ik herinner me die week dat mijn vader boven de grond stond, en dat het feit 'wat moeten we vandaag eten' eigenlijk al te veel energie kostte.

Ik zou er een lekkere pan soep bij maken en het sámen gaan eten. Kun je tegelijk kletsen en het hele gebeuren nog eens doorspreken.

Maar dat is persoonlijk, de uren en dagen ná de begrafenis vond ik dat we zó in een gat vielen.

Taart en 'feest' is wel een ding, maar het staat voor mij ook meer voor aandacht schenken aan en dat is heel attent.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
roetje

Bericht door roetje »

Machteloosheid is klote gevoel. Maar meid, gewoon een luisterend oor zijn, een goede vriendin zijn (die je ongetwijfeld bent), dan ben je eigenlijk niet machteloos, ook al voel je je zo wel.
Knuffel, ook voor jou.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Het gebaar is iig attent. Zeker in combinatie met de bloemen lijkt het me mooi. Wat je ook doet, het lijkt me dat het niet minder erg wordt. Het is vaak ook om iets te willen/kunnen betekenen.

Toen mijn man zijn vader verloor, afgelopen september, kon hij niets hebben van de buitenwereld. Zelfs kaartjes vond hij verschrikkelijk, gestuurd vanuit een 'verplichting', want wie kende zijn vader nou? Bijna alle kaaten zijn door mij open gemaakt en gelezen. Hij kon en wilde er niets mee.

Wat ik dus wil zeggen, is dat iedereen anders met verdreit om gaat en je dus nooit kan weten hoe iemand op een lief gebaar zal reageren...

Fijn dat je er voor wil en kan zijn.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Sinder

Bericht door Sinder »

ik vind het ook een rare gedachte maar volgens mijn schoonbroer is het DE "trend" van dit jaar. Het zeg maar 'opleuken' van begravenissen. Hij raadde mij dat ook al aan om met zulke ondernemingen contact te zoeken. Dus misschien is het niet zo gek....
fredje

Bericht door fredje »

De gedachte taart is feest is best Nederlands. Na de uitvaart van mijn vader is de borrel uitgelopen tot een klein feestje waarin hij centraal stond. Heel fijn met de mensen om ons heen. Het gat kwam erna.
Ik vind het heel lief van je. De manier waarop je het geeft en wat je erbij zegt zal de sfeer zetten.
(en haar moeder ligt in het zh? Wat een nachtmerrie voor dat gezin)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

laatst bij de uitvaart van mijn tante kregen we boterkoek. Dat had mijn tante zelf geregeld. Mijn neef moest speciaal bij die ene bakker juist die boterkoek halen. Ik zie helemaal voor me hoe mijn tante dat heeft gezegd en geregisseerd. Vond dat wel heel speciaal.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

artcoco schreef:Want denk nu wel dat het ook goed is, gewoon iets uit je hart geven.

Ooooh wat een vreselijk verhaal... Heel treurig... Kan de moeder wel aanwezig bij de begrafenis?

En je hebt helemaal gelijk. Als je het met de juiste intentie geeft, is het altijd goed. Uit het hart!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Bericht door jolan-da34 »

artcoco schreef:
fredje schreef:(en haar moeder ligt in het zh? Wat een nachtmerrie voor dat gezin)
De nachtmerrie was dat haar moeder met kanker opgenomen werd eind vorig jaar, haar halve buikinhoud is eruit gehaald half januari. Afgelopen maandag kreeg zij het goede nieuws dat ze nog wel heel slecht ging, maar ze was "schoon". Die dinsdag - als een donderslag bij heldere hemel - is hij aan hartfalen overleden. Alleen thuis, vrouw in het ziekenhuis en iedereen natuurlijk met focus op haar. Bron van veel schuldgevoel en schrik in hun familie.
Dát zie je toch niet aankomen....?? Wat een vreselijke manier om iemand die je liefhebt, zó te moeten verliezen.

Fijn dat ze jou als vriendin heeeft.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Bericht door mama van Fenna »

Wat een naar verhaal zeg...

Ik zou blij zijn met een taartje, hoor.
Toen de partner van mijn beste vriendin overleed, heb ik allemaal chocola voor haar meegenomen, als 'troost'.
Ze zei een hele tijd later dat ze dat zo fijn had gevonden, ze had dit later zelf ook voor iemand gedaan.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Gebruikersavatar
loet78
J&J HAWAII
Berichten: 9218
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:06 am

Bericht door loet78 »

Ah gat wat een drama.
Ik vind het heel lief dat je een taartje maakt voor ze. En ik vind niet dat taart alleen bij feest hoort hoor. Ik denk dat ze er blij mee zal zijn.
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
Hanne

Bericht door Hanne »

prachtig. ik ga bij dit soort dingen altijd uit van hoe ik het zelf zou vinden. ik zou het enorm waarderen: een mooi gebaar.
EskilE

Bericht door EskilE »

Mooi geworden, die doorntjes en blaadjes heb je netjes van de rozen afgehaald ;) ;)

Sterkte ermee, ik vind het een mooi gebaar.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Ik vind het heel lief van je Corina en vind dat het prima kan, een rouwtaartje. Ik vind de taart ook erg mooi geworden (zie dus totaal niet waar het mis is gegaan en ik geloof ook niet dat de achterkant er niet uit ziet ;) ), helemaal zoals jij omschrijft idd.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
fredje

Bericht door fredje »

C orina, ik vind hem prachtig en weet zeker dat je vriendin het zal waarderen en je steun zal voelen.
Joos99

Bericht door Joos99 »

Marina schreef:en je bent gewoon natuurlijk een mierenneuker :wink:

mooi hoor!
Hahaha ja, ander woord voor perfectionist :-)
Maar ik vind 'm erg mooi!

Hoe doe je dat "gordon-effect" ??
heb je daar een matje voor of zo?
Lien

Bericht door Lien »

Wat mooi Corina. Ik zou heel erg geroerd zijn als ik zoiets kreeg. De tijd en moeite en liefde die je hier duidelijk in hebt gestopt. Chapeau voor jou!

Die rozen zijn ook prachtig zeg. Heel passend, en net echt.
Gebruikersavatar
ysje
J&J HAWAII
Berichten: 6164
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:18 pm

Bericht door ysje »

Mooi gemaakt hoor. Ik denk dat het zeker gewaardeerd gaat worden.
Yvonne mama van $joerd (20 jaar)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

heel mooi, echt prachtig. Ben wel benieuwd hoe het ontvangen wordt. Laat je dat nog even weten?
Mink@ mv B. 22 jaar
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

Mooi taartje hoor. Daar kun je best mee aan komen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

heel mooi corina!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

heel stijlvol, ik zeg het kan heel goed!
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Ik vind het een mooi rustig taartje, het gebaar is hartverwarmend...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16999
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Bericht door LindaJager »

Hij is prachtig Corina! En hij zal vást gewaardeerd worden!
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
inkie68

Bericht door inkie68 »

heel mooi en heel duidelijk geen feesttaartje maar een taartje als steun, diep gevoel van meeleven.

ben heel benieuwd hoe er op gereageerd is.
Cindy

Bericht door Cindy »

Hoewel ik zelf niet snel een taart zal maken voor rouwenden, vind ik dit wel een mooie taart geworden. Rustig en sereen.
Vertel je nog hoe de taart ontvangen werd?
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11895
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Lien schreef:Wat mooi Corina. Ik zou heel erg geroerd zijn als ik zoiets kreeg. De tijd en moeite en liefde die je hier duidelijk in hebt gestopt. Chapeau voor jou!
Nou, inderdaad. Ik vind het bijzonder!
:crazy:
Suzanne

Bericht door Suzanne »

hij is heel stijlvol en kan zeker troost bieden in een vreselijke tijd.

Goed gedaan hoor!
Cindy

Bericht door Cindy »

Super, dat de taart zo goed viel en zelfs een glimlach te voorschijn kon toveren. Fijn dat jouw ingeving de goede blijkt te zijn.
Suuz

Bericht door Suuz »

wat goed zeg! en dat het zo in de smaak viel.. top!
Lien

Bericht door Lien »

Wauw Corina..... bijzonder zeg.
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

Fijn zeg dat het zo in de smaak viel. Goed dat je het gewoon gedaan hebt. Een gat in de markt.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

bijzonder, mooi, lief en lekker!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Wat fijn zeg, dat de taart zó goed werd ontvangen. Ongewijfeld is er een markt voor, maar daar moet je maar zin in hebben.

Wat een warme gedachte dat ze even lekker samen hebben kunnen zijn onder het genot van een heerlijk stukje taart...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Plaats reactie