wat voor bed zullen we kopen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie

Wat voor bed zullen we voor Je!mer kopen?

eenpersoonsbed
14
50%
meegroeibed
5
18%
peuterbedje
9
32%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

wat voor bed zullen we kopen?

Bericht door Linkje »

Nu Je!mer in augustus een broertje of zusje krijgt, willen we zijn nieuwe kamertje alvast gaan inrichten.
Maar dan... wat voor bed zullen we kopen?
Een eenpersoonsbed, een meegroeibed of toch een peuterbedje?!
Wij weten het écht niet meer, voor alledrie is wel wat te zeggen.

Wat vinden/vonden jullie handig toen jullie dreumes/peuter overging naar een groter bed?


(FB: verhuis dit bericht gerust als deze poll niet hier thuishoort, maar in de speelkamer. ik zat al te twijfelen)
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik ben altijd direct naar ene eenpersoonsbed gegaan. Mijn kinderne hebben bedden vaan lifetime, daar kun je een mooie uitvalbeveikiging bij kopen die je er af haalt als ze er tzt te groot voor zijn. hele fijne degelijke en mooie bedden, ook om te bouwen naar (half) hoogslaper.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Ik vind zó'n klein hummeltje in zo'n groot bed zo'n raar gezicht. Finn was 3.5 toen hij naar een peuterbed ging. Hij paste er ook nog prima in en was er ook niet aan toe om in een groot bed te slapen. Straks als hij 6 is krijgt hij een hoogslaper en dan pas gaat hij dus naar een 1 persoonsbed.

Hier zal wel weer zijn: 100 mensen 100 meningen dus doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Doe het wel op tijd anders denkt hij dat hij plaats moet maken voor broertje of zusje.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Mariken

Bericht door Mariken »

Wij hebben een peuterbedje gekocht bij de Ikea maar vooral omdat ie fris rood was én in de aanbieding (we zaten toen in een krappe periode). Je bleek er alleen ook peuterformaat lakens en overtrekken op te moeten leggen en een molton in die maat heb ik niet gevonden. WEl een dekmatrasje.
Ik vond een groot bed ook wel gelijk heel groot voor zo'n friemel eigenlijk. We zijn tot nu toe enorm tevreden, het is precies een leuke maat voor een tweejarige. Tzt schuiven we deze weer door en dan krijgt ze wel een groot bed. En er zat een uitvalplankje bij, vonden we ook wel fijn!
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Bericht door Linkje »

Dorien schreef:Doe het wel op tijd anders denkt hij dat hij plaats moet maken voor broertje of zusje.
Daar hadden we ook al aan gedacht. Er verandert straks al genoeg, dus we willen hem komende maand naar z'n nieuwe kamertje overhevelen. Dan kan hij daar eerst een paar maandjes aan wennen.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Bericht door Miranda »

Toen ik ruim 6 maanden zwanger was is Marit naar een andere kamer gegaan. In eerste instantie gewoon met haar eigen vertrouwde ledikantje. Ze was toen net 2. Omdat we voor Danique eerst weer een wieg hadden kon Marit een poos in het ledikantje blijven.
Pas toen ze 2 jaar en 4 maanden was is ze overgegaan naar een ander bed, we hebben toen gelijk een 1 persoons gedaan en dat is vanaf het begin af aan heel goed gegaan.
Heb je evt die optie ook dat Jelmer in z´n eigen bedje kan blijven?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
EskilE

Bericht door EskilE »

Sven is direct naar een groot bed gegaan - evenals Yip. Gewoon omdat ons dat het meest handig leek, en we de ruimte ervoor hadden.

Ik denk dat Pjotr straks eerst naar een peuterbedje gaat - gewoon omdat er dan meer ruimte in de kamer overblijft voor andere dingen (de drie jongens slapen samen op 1 kamer).

Dat een klein kind er raar uitziet in een groot bed, daar heb ik nooit last van gehad ;)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Wij hebben ook gelijk een groot bed gedaan. Ik vind een peuterbed zonde van het geld en met alle knuffels die Emma in haar bed wil is het nogsteeds heel knus :D
Wat ook meespeelde is dat we de wand van haar kamer nog moesten laten plaatsen en die hebben we zo gedaan dat een éénpersoonsbed er precies in past. Zouden we een peuterbed nemen dan had ze dus óf een heel klein kamertje óf een loze ruimte aan 1 kant van het bed.

Ik ben heel blij dat we een groot bed hebben genomen want het is al een paar keer erg goed van pas gekomen. Als ze bijvoorbeeld ziek is en daardoor vaak wakker 's nachts gaat ze bij één van ons in het grote bed en kan de ander in haar bed. Op die manier slapen we dan toch allemaal nog goed zo'n nacht. Of als iemand bij ons blijft slapen kan zij in een campingbedje en de logé in een echt bed.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

Bas heeft eerst een ledikantje gehad op zijn nieuwe kamer, een goedkope tweedehands. Ik vond het heel prettig in die drukke eerste weken dat ik zeker wist dat hij niet over de bovenverdieping kon zwerven zonder dat ik dat merkte( daar was ik bang voor ). Nu ligt hij sinds een paar weken in een peuterbed. En het gaat prima, hij gaat gewoon slapen en komt er niet uit. Wij hebben gedacht dat over een jaar of 2 Nina erin gaat en Bas dan een nieuwe kamer krijgt voor zijn vierde verjaardag. Of zoiets;-).
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

ik heb gekozen voor een peuterbedje.

Ik vind zo'n kleine hummel veel te klein voor zo'n groot bed. En het peuterbedje kan daarna ook nog brusje. Zelf hadden (hebben nog steeds trouwens, Jens kom daar straks in) zo;n meegroeibedje van IKEA. Wel gebruikt als peuterbed, nooit als meegroeibed, dus dat zou ik achteraf anders hebben gedaan. Dan was ik op zoek gegaan naar een heel mooi peuterbedje, ipv naar zoiets practisch, maar niet echt mooi en dan wordt het nog niet eens als zodanig gebruikt :)

Dit vind ik wel leuke bedjes!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De minnen van IKEA vind ik ook nog wel een leuke.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Marjo

Bericht door Marjo »

Wij hebben een peuterbedje van IKEA. Is nog best groot vind ik. Ik bedoel dat ze er best lang is kan liggen. Wat bij ons meespeeld was dat haar kamer niet heel groot is en ik de ruimte die een groot 1 persoons bed inneemt erg zonde vond. En als dat peuterbed straks weer doorschuift is hij heel wat jaren gebruikt.
Wij hebben onderstaande in het wit:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39858939
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

EskilE schreef:Sven is direct naar een groot bed gegaan - evenals Yip. Gewoon omdat ons dat het meest handig leek, en we de ruimte ervoor hadden.

Ik denk dat Pjotr straks eerst naar een peuterbedje gaat - gewoon omdat er dan meer ruimte in de kamer overblijft voor andere dingen (de drie jongens slapen samen op 1 kamer).

Dat een klein kind er raar uitziet in een groot bed, daar heb ik nooit last van gehad ;)
verander de namen even in chris, femke en baby en je hebt mijn verhaal :)
chris was trouwens nog niet eens 2 toen hij naar een groot bed ging. femke was 2,5 geloof ik.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door wilmama »

Wij hebben gewoon een groot bed gekozen. Toen wij klein waren bestonden er niet eens peuterbedden 8)
Met een berg knuffels is het bed bijna te klein :wink:

Ik vind het zelf ook zonde van het geld. Dan kun je over een paar jaar weer bed, matras en beddengoed aanschaffen.

Kortom het ligt er gewoon aan hoeveel geld je hebt en of je een peuterbed dat waard vind.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

Toen R uben geboren werd hebben we voor W essel een peuterbedje aangeschaft. Hier past hij op zich nu nog prima in, maar we willen R uben rond zijn 2e verjaardag in het peuterbedje leggen. Vooral omdat ik eigenlijk voor D äphny 2 ledikantjes nodig heb (wij slapen helemaal op zolder namelijk) En om nou nog een 3e ledikant aan te schaffen. Voor W essel komt zijn grote bed volgende week.
Vind het ook altijd zo'n grote overgang van ledikant naar 1persoonsbed. Maar dat is inderdaad een verschil van mening :D
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Sinder

Bericht door Sinder »

wij hebben wel gekozen voor een meegroeibedje, van de Ikea. De jongens hebben er allebei ingelegen en straks Zoya ook weer dus zonde van het geld vind ik het niet. Het was wel lekker voor ze volgens mij, wat knusser en zo. En het kamertje is ook zo klein, dat dit logischer was.
Nu liggen de jongens in hoogslapers, dat had ik anders ook nooit meteen gedaan. Voor ons dus prima zo!
gardenofeden

Bericht door gardenofeden »

Hier is Eden op haar tweede verjaardag naar een andere kamer met een groot bed gegaan, ivm de komst van Jason. Vanaf het eerste moment is dat prima gegaan en dit bed kan nog een heleboel jaartjes mee. Dat was voor ons de reden om meteen naar een eenpersoonsbed over te gaan.
Gast

Bericht door Gast »

Domo slaapt in het XL bed van J. van vroeger. Leuk, zo'n groot bed. Véél ruimte voor zijn knuffels, maar probeer maar eens een matrashoes te vinden met een lengte van 210cm.
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Bericht door Miep »

Wij hebben hetzelfde dilemma en zijn er nog niet helemaal uit. Wat mee speelt is dat A in een slaapzak slaapt. Ik vind het te gevaarlijk als hij daarmee uit bed gaat omdat we boven laminaat hebben en dat is dus heel glad. En de stap van slapen in een ledikant met slaapzak naar slapen in een gewoon bed met deken/dekbed vinden we te groot. Waarschijnlijk kopen we dus een tweede ledikantje.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
EskilE

Bericht door EskilE »

Chantal schreef:
EskilE schreef:Sven is direct naar een groot bed gegaan - evenals Yip. Gewoon omdat ons dat het meest handig leek, en we de ruimte ervoor hadden.

Ik denk dat Pjotr straks eerst naar een peuterbedje gaat - gewoon omdat er dan meer ruimte in de kamer overblijft voor andere dingen (de drie jongens slapen samen op 1 kamer).

Dat een klein kind er raar uitziet in een groot bed, daar heb ik nooit last van gehad ;)
verander de namen even in chris, femke en baby en je hebt mijn verhaal :)
chris was trouwens nog niet eens 2 toen hij naar een groot bed ging. femke was 2,5 geloof ik.
Gaan de kinderen bij jullie straks ook samen op 1 kamer?
Best bijzonder merk ik, in mijn omgeving wordt er toch vaak wel verbaasd op gereageerd.
In principe hebben we vier slaapkamers in dit huis, en zou iedereen dus een eigen kamer kunnen hebben. Maaaaar; ik wil graag een eigen werkkamer, en we hebben samen met de kinderen bedacht dat een aparte slaap- en speelkamer leuker is dan die twee gecombineerd.
Plaats reactie