Mag de wijzig-knop terug aub?!?

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
arubaclaire

Mag de wijzig-knop terug aub?!?

Bericht door arubaclaire »

Is er een reden waarom hij nog niet terug is?
Ik zie steeds meer opmerkingen in de berichtjes dat mensen hem missen.
Het duurt nu wel lang. Misschien met een goede reden. Maar dat weet ik niet.[/img]
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Bericht door Lampje »

De reden dat die knop niet terugkomt is dat mensen, keer op keer, vinden dat ze hun berichten weg moeten halen of moeten wijzigen naar helemaal niks als het ze te heet onder de voeten wordt. Dan zijn draadjes ineens niet meer te volgen.

Als je dingen niet wilt delen, prima, dan schrijf je het niet op.
Als je dingen, in de heat of the moment, neerschrijft en daarna spijt krijgt, doe even een berichtje naar ons en wij passen het evt. aan.

Zo zijn er vandaag ook weer een aantal berichten verwijderd (door FB) waarbij de schrijfster achteraf spijt had van haar opmerking.
Kan gebeuren natuurlijk.

Wij passen, indien nodig, graag wat aan.

De schade die ontstaat als mensen, in een boze of emotionele bui, allerlei berichten weg gaan halen, is ons inziens vele malen groter.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Ik begrijp het nog niet helemaal.
Als ik het zo lees, mag je nog wel wijzigen, maar niet meer zelf, maar perse via FB?

Levert dit niet enorm veel extra werk voor FB op?
Wat is de meerwaarde? Als ik nu iets heb getypt waar ik spijt van heb, is het dan aan FB te beoordelen of het aangepast mag worden of niet?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat.

De schade die je noemt, wat bedoel je daar precies mee? Ik neem aan niet het feit dat sommige draadjes dan niet meer goed te volgen zijn. Meer een gevolg daar weer van. Maar wat precies?

Ik begrijp best dat het soms wat uit de hand loopt, dat wijzigen en soms zelfs helemaal weghalen van berichten, maar ik vraag me af of de oplossing van de wijzig-knop niet meer aanbieden een echte oplossing is.

Ik heb er persoonlijk nog niet mee te maken gehad, maar vind het vooral lastig dat de wijzigknop er niet meer is, niet onoverkomelijk. Dus als dat is hoe "we" het forum willen hebben, dan is dat mij prima.
Maar toch vind ik het ergens wel een beetje een sfeerverlagende maatregel, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar ik krijg natuurlijk ook maar weinig mee van al het gedoe op de achtergrond en de schade die blijkbaar ontstaat als allerlei mensen berichten weg gaan halen.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Ja, dat denk ik ook. Ik heb dat alleen niet zo gemerkt nog, dat bedoelde ik ook met dat ik er niet mee te maken heb gehad. Hou me blijkbaar steeds buiten dit soort discussies toevallig? Nou ja, heb het wel een paar keer gezien, maar niet zo vaak dat het ergerlijk werd.

Het was overigens geen oordeel van mij, gewoon een vraag om verduidelijking. Omdat ik iets niet zie, hoeft het er natuurlijk niet niet te zijn.
Maar doordat ik het niet zie, is de maatregel voor mij gezien sfeerverlagend.

Ach, ik ben gewoon zo naief om te kunnen voorstellen om maar gewoon normaal met elkaar om te gaan en niet op die manier je woorden terug te nemen. Maar ik snap ook wel dat het zo niet werkt op een forum.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
arubaclaire

Bericht door arubaclaire »

Ok. Ik dacht dat het nog steeds met Anabel te maken had.
Maar blijkbaar zit er dus meer achter.
Ik mis hem in zoverre dat ik het lastig vind om niet zelf m'n 4 dubbele berichten weg te halen.
Het internet laat hier de laatste tijd veel te wensen over, zeker als het regent.
Terwijl ik de melding krijg "server is not responding, please try again" plaatst hij wel 3 of 4 keer.
En zo gebrand dat jullie mijn input lezen ben ik nou niet :-).
Dus moet ik steeds (of anderen) op het uitroepteken drukken & jullie meer werk bezorgen.
Het was mij btw ook nog niet opgevallen dat er zoveel berichten verwijderd worden of aangepast.
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

tja, ik mis m dus enorm. Ik ben dyslectisch en lees vaak achteraf dat ik spellingsfouten gemaakt heb. Die kan ik nu dus niet meer corrigeren. Dat vind ik heel vervelend.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Lys

Bericht door Lys »

Ik vind het ook heel vervelend. Meestal controleer ik mijn berichten van te voren, maar soms sluipt er dan toch een fout in. Of je bedenkt nog een toevoeging. Ook een update is veel prettiger in een eerste bericht, en dat kan nu ook niet meer. En weet je? Je kunt je woorden toch niet terug nemen. Ook al haal je ze weg. Het is altijd door iemand gelezen en gemerkt. Dus waarom vinden we het zo erg als dat eens gebeurt?

Ik heb nu de indruk dat door een paar vervelende incidenten, er een paardenmiddel is ingezet. Le remedie est pire que le mal, of hoe heb je dat met Frans ook al weer moeten leren?

Ik heb ook wel eens op een forum gezien dat er wel gewijzigd wordt, maar dan met behoud van de originele tekst. Dat je dus kan zien wat er doorgestreept wordt - een soort track changes. Is dat misschien een mogelijkheid?
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Bericht door Lampje »

Op het vorige forum hadden we de mogelijkheid om wijzigingen toe te staan gedurende een bepaalde periode (2 uur na plaatsing of zo). Dan kon je spelfouten eruit halen.

Nu zie je dat er soms verhitte discussies plaatsvinden en dat mensen dan maar hun teksten gaan wijzigen/weghalen omdat het ze niet aanstaat zoals de discussie verder verloopt.

Ook zie je dat mensen berichten posten met daarin: Ik post dit even nu maar haal het over een dag (of 2 dagen of een week) weer weg.
Daarvoor is het forum niet bedoeld. Wat je post, dat post je.

Denk ook aan de 'moeder van Rik' geschiedenis. Daar was het belangrijk dat wát er geschreven was ook bewaard bleef. Juist voor de bewijsvoering mocht het tot een eventuele zaak komen.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Als wij dubbele berichten tegenkomen, dan halen we het weg.
Als we zien dat mensen (zoals vandaag gebeurde) spijt hebben van een opmerking, dan halen we dat ook weg. En ja, dan zijn er mensen die het al gelezen hebben maar dan kunnen we wel meevoelen.

Maar de tendens van: Ik knal het er (even) neer en dan haal ik het straks wel weer weg of ik pas het aan, nee, daar kunnen we weinig mee en zo zien we ook niet graag dat mensen met elkaar omgaan.

Als je wat post, denk goed na over wat je wilt zeggen. Een tikfoutje daar leest iedereen wel overheen. Maar als het alleen bij het wijzigen van tikfouten bleef, dan was deze maatregel niet in het leven geroepen.

Nu verdwenen er uit boosheid/emotie hele berichten en die werden dan vervangen door alleen een . of een ander leesteken. Sorry, helaas moeten de goeden dan onder de slechten leiden en heeft FB wat meer werk om dubbele berichten en soms een kort door de bocht antwoord te verwijderen. Doen we graag, daar zijn we voor.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Plaats reactie