Ze vind poepen eng op toilet

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Ze vind poepen eng op toilet

Bericht door AnnemiekD »

Elize is nu 3,5 jaar en met plassen nu ruim 3 maanden zindelijk. Dag en nacht. Nu heeft ze een fobie voor het poepen lijkt het. Wel! We hebben een boel geprobeerd om haar ook zindelijk te krijgen met de ontlasting. Belonen met stikkers werkt niet.
Ik ben er na 2 maanden eindelijk achter dat ze het eng vind dat haar poep in de toilet valt.
Ook vind ze de geur zo vreselijk ( wie niet??? Ha Ha) dat ze zowat staat te spugen als ik weer eens een onderbroek moet verschonen.
Herkent iemand van jullie dit? Is dit vanzelf over gegaan?

Het meest vervelende van alles vind ik nog mijn eigen gedrag naar haar toe de laatste tijd, ik ben er lange tijd in meegegaan, maar de laatste tijd kan ik er nogal geïrriteerd door zijn, als ik weer eens een onderbroek kan weggooien.

Beetje warrig misschien maar ik schrijf dit momenteel op telefoon. Excuus
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

En poepen op het potje, vindt ze dat even eng?
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Volgens mij hebben meer peuters/kleuters dit. B vind poepen in de wc ook nog akelig maar op het potje niet. en een buurjongetje hier poept altijd alleen in zijn luier.

dus volgens mij komt het vaker voor.

Wat je er aan kunt doen? Geen idee
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door otje »

En als je eerst een prop wc-papier in de wc gooit zodat het niet zo plonst? Ik weet niet hoor, ik roep maar wat.....
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
mamavanmeike

Bericht door mamavanmeike »

Nienke vond het ook vreselijk. Die vroeg om een luier zodra ze moest poepen. We hebben dit in fases 'afgeleerd'.
Dus prima als je een luier wilt, maar je gaat niet de hele kamer rondlopen, poepen doe je daar (bij de deur van de wc, want ze wilde nog niet naar binnen)
Stap 2 was poepen in het hokje van de wc (en maar belonen!)
Stap 3 was poepen (met luier) op het potje in het hokje van de wc.
Toen dat goed ging was het poepen met luier op de wc pot zelf (groot applaus! :lol: )
en daarna knipten we een gat in de luier....................
Maar helaas voor ons trapte ze daar nou net even niet in 8) "Mem! Die luier is kapot!" klonk het toen.
Ik heb met haar toen afgesproken dat de wcpot net een hele grote luier was waar de poep dan in kwam, en gelukkig voor ons vond ze dat een goed idee.

Daar gaat wel wat meer tijd overheen dan het zo klinkt in deze reactie........
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Bedankt voor de tips.
s
Deze week dacht ik ook dat het potje de oplossing zou worden, maar nee hoor ook dat doet ze niet.

Misschien ook zo min mogelijk aandacht aan geven.

het meest vervelende vind ik nog dat ze het gewoon in haar onderbroek doet. Meestal poept ze in de middag, dus na het middageten doe ik haar de laatste tijd al een luier om. Maar het gekke vind ik ook dat ze het dus geen enkel probleem lijkt te vinden dat ze met een vieze luier loopt.

Ik vind bovenstaande tips wel een idee. Morgenochtend maar eens een babbeltje gaan maken met dochtertjelief.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Ik heb het al eens eerder gepost, maar ik heb twee tips:

- Een poepliedje, bij I was dat 'echte mannen poepen op de wc' en hij voelde zich heel stoer
- We hadden een cd speler opgehangen (Afbeelding en draaiden daar grappige liedjes op. E wilde hierdoor heel vaak poepen.

Ik maakte het dus wat gezellig voor ze :-)

Succes
liesluc

Bericht door liesluc »

Lucas vroeg altijd zelf om een luier als hij moest poepen en die kreeg jij dan van ons.
Op een dag zat hij op de toilet om te plassen en raakte hij helemaal in paniek omdat hij dus ook moest poepen.
Toen ben ik bij hem gaan zitten en heb hem verteld dat hij het maar moest laten gaan en dat het heel gewoon is.
Het is hem toen gelukt en sindsdien was het geen probleem meer.
ddaantje

Bericht door ddaantje »

weet je wat ook kan helpen door het visueel te maken wat er daar achter gebeurt.

Wij hebben zo een kleimachine gekocht waar je de klei door heen drukt. En dat gelinkt aan het poepen. uitgelegd dat er dan hetzelfde gebeurt. En ik heb ook laten zien hoe z zijn "poepdeurtje" eruit ziet met een spiegel.

Het is vaak het loslaten van de poep en het onbekende.

Heb vooral geduld en niks forceren dat werkt echt alleen maar averechts.

Het heeft bij X heel lang geduurt maar het lijkt nu echt wat beter te gaan. En geregeld moet ik als hij op de wc zit nog even zijn poepdeurtje open zetten (dan frummel ik wat op de "knop" op zijn rug) en dan komt het.
Plaats reactie