Wat maken jullie ervan? (woordjes)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Wat maken jullie ervan? (woordjes)

Bericht door wennetje »

Joris is laat maar nu dan toch volop aan het napraten. Ik kan niets meer zeggen, alles wordt herhaald. Maar ook uit eigen beweging komen er de nodige verhalen doorspekt met verstaanbare woordjes. Ben toch benieuwd of jullie kinders ook zo krom praten en dit herkennen:

Poet
Pa-patuh
Loet
Etol
Komma

het is zomaar een greep uit zijn vocabulaire.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Bericht door Appendix »

Eh...

Poes
Patatjes
?
Eten
Kom maar

zoiets?

Leuk altijd, dat gebrabbel. "Moet je opschrijven" hoor ik dan van mijn schoonmoeder... ;-) Ze heeft gelijk ook, trouwens.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
wennetje

Bericht door wennetje »

'Poes' en 'Kom maar' klopt

Mijn schoonzus heeft voor haar beide kinderen echt uitgebreid een boekje bijgehouden. Ontzettend leuk en bij alle grappige dingen bedenk ik eveneens dat ik dat op moet schrijven. Maar Joris heeft een schriftje van zijn couveusetijd maar ik ben daarin gestopt met schrijven 2 weken na zijn thuiskomst. Zonde!
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Geen idee maar ik ben wel benieuwd! Het lijkt me zo grappig als je alleen als mama verstaat wat je kind zegt
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ves

Bericht door Ves »

Pa-patuh -> paraplu
Loet -> voet
Etol -> ezel

Zoiets?

Leuk is deze fase, he? Wij zijn er ook volop mee bezig. Ik versta steeds meer van zijn gebrabbel, soms lijkt het wel een soort geheime taal, die wij tweetjes alleen begrijpen... :wink: . Maar gelukkig wordt zijn gepraat ook steeds duidelijker voor buitenstaanders. Wel zo handig.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Bericht door drus »

O, heerlijk
poesssssss is bij ons goed herkenbaar, maarre

popa
moma
ba (in 3 toonsoorten, elk andere betekenis)
ba^l^
bahh
nanne
nanto
dorah

zijn woordjes hier die wij verstaan;-)
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
wennetje

Bericht door wennetje »

@Ves, ja 'etol' is inderdaad 'ezel'
Voet is hier niet loet maar koet, jaja ;-)

Pa-patuh = naar buiten (pfff voordat ik dat door had. Overigens gaat het iedere dag meer lijken op wat het moet zijn)
Loet = groen

@drus:
popa = opa
moma = oma
1 van die 'ba' is vast een bal
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Bericht door Appendix »

T noemde een van haar ooms & tantes "titi en mimi". Ik vind het zo jammer dat ze daar vanaf is...

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Plaats reactie