Clusteren

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
jolanda mv c/k/n

Clusteren

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Enya heeft sinds een aantal dagen het clusteren 's avonds ontdekt. Het duurt ongeveer een uur a anderhalf uur en valt dan in diepe slaap. Ik vind het best, ze begint op het moment dat de anderen er net in liggen. Voor mij dus een prima moment om me lekker op de bank te nestelen met de tv en mijn mobiel.

Maar, gisteren had ik een late dienst. En toen was het dus ruim een uur brullen bij papa. Hij kreeg haar gewoon niet stil.

Hebben jullie nog tips?

Vannacht heeft ze dit nog ingehaald bij mij. En vanmorgen had ik weer een vroege dienst, dus ik ben redelijk gaar nu. Maar dat is weer een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

ow ik zou niet weten wat je moet doen als je juist dan moet werken. op bv.com staan wel tips dacht ik.
J0ela is gestopt met clusteren, heeft ze geen geduld meer voor. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar: ik mis het stiekem wel! dat knusse op de bank s avonds....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
annelinda

Bericht door annelinda »

Misschien kan je man Enya in een draagdoek dragen. Volgens mij is clusteren niet alleen om de melk maar ook om warmte, liefde, lijfelijk contact.

Verder heb ik helaas geen tips.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ze wil dan ook geen flesje gekolfde melk?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chabeli

Bericht door Chabeli »

oh ik herken het wel van Sara. Hoewel zij nu juist bijna niet meer clustert, mist ze mij 's avonds wel als ik er niet ben. Ik voed haar nu ook in bed, liggend en ze valt daarna heerlijk tegen mij aan in slaap. Ze kan zo ook meteen blijven liggen voor de nacht.

Op vakantie, mijn moeder was met ons mee, gingen J en ik een avondje samen uit eten. Zodra we weg waren heeft ze het op een brullen gezet. Saartje schijnt ruim een half uur gebruld te hebben, voordat ze van uitputting in slaap viel. Ze wilde ook geen fles, terwijl ze die wel neemt als ik aan het werk ben. Ik kan haar ook heel makkelijk troosten; bij oma en papa huilt ze schijnbaar vaker, bij mij eigenlijk zelden.

Als Enya op Sara daarin lijkt, is er misschien weinig te doen, want van mama is er maar één. :wink:
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Chantal schreef:ze wil dan ook geen flesje gekolfde melk?
Ze neemt wel een flesje als ik er niet ben, maar dat is het niet.

Als ik er wel ben, dan heeft ze ook dat huilmoment en het enige waarmee ik haar stil kan krijgen is de borst. Maar echt drinken doet ze niet, in het begin werkt ze even tegen, alsof ze zich moet overgeven er aan. En als ze eenmaal ligt gebruikt ze mijn borst meer als levende speen. Een gewone is op dat moment ook niet goed genoeg.

Een draagdoek zou hij nog kunnen proberen, maar daar is hij niet zo'n fan van.

En wat ik nog zo las, wat ik zelf kan proberen is het clusteruurtje te verleggen naar een tijd dat ik nog thuis ben. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik hoop maar dat het van tijdelijke aard is, want komende week heb ik weer 4 late diensten.
annelinda

Bericht door annelinda »

Ml wilde eerst ook niet een draagdoek gebruiken, tot dat hij zag dat hij Anne ook rustig kreeg!
Misschien toch het proberen waard...
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door otje »

En als hij haar bij zich neemt en dan een speenje of z'n pink aanbied?
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

otje schreef:En als hij haar bij zich neemt en dan een speenje of z'n pink aanbied?
Wat ik van hem begrijp is dat ze op dat moment ook geen speen wel. Ze is dan alleen maar heel hard aan het huilen.

Gisteren heb ik het er met hem nog over gehad en als het woensdag weer zo is gaat hij de draagdoek maar gebruiken. Ben benieuwd! Ik hoop voor alle partijen dat het beter gaat.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Ik ken het wel. Of liever gezegd, mijn man kent het wel ;) Hier waren (euhh, Evy nog steeds) ze alle 3 nogal verknocht aan mama s avonds. Als ik eens een avondje weg ben, gaat het wisselend, maar steevast minder rustig dan wanneer ik er wel ben. B. Heeft nu wel de draagdoek ontdekt. Echt groot fan is hij nog niet, maar hij pakt hem nu wel. En verder was het hier een kwestie van uitzitten. Toen ze een wat regelmatiger avondritme kregen, werd het vanzelf beter.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

De andere 3 hadden dat niet in deze mate. Ze zullen er samen een weg in moeten zoeken. Het gaat bij ons ook niet over een avondje. Ik heb minstens 1 late dienst per week en vaak zijn dat er meer.
Plaats reactie