Gevolgen 'laat' zindelijk

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6800
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Gevolgen 'laat' zindelijk

Bericht door Betje »

Poeh, nou Victor mag wel aan de bak want hij is de 18 maanden al gepasseerd :shock:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/1 ... jes__.html
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Bericht door Mamalon »

Mijn kinderen maken zichzelf zindelijk... (Belle rond 36 maand en Lieke rond 16 maand) Maar dat is nogal een ander standpunt dan de deskundigen uit het artikel hebben, als je het mij vraagt :?
Mamalon
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

Wat een onzin!

mijn ervaring is juist dat 24 maanden nog net iets te vroeg is. Ze snappen dan het concept van natte broek en ongelukjes nog niet. Met Sjoerd leek het rond zijn 2e verjaardag erop dat hij zindelijk werd. maar na een paar weken was het weer helemaal over. nu loopt hij gewoon inluierbroekjes. Toen Maarten met ongeveer 36 maanden aangaf klaar te zijn om zindelijk te worden was hij in een week zindelijk.

En daarbij komt, elk kind is anders.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door maartje12 »

Goh, ik wist niet dat je een kind zindelijk kon "maken". Een kind is er aantoe als het eraan toe is en eerder niet.

En dat van die ongelukjes snap ik al helemaal niet. F was met 3,5 pas zindelijk en met 4,5 's nachts maar heeft zo goed als nooit een ongelukje gehad.

Echt weer zo'n onzin onderzoek.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Bericht door drus »

Ik ren meteen naar huis: ik ben al een dag te laat!!!!
:P
rond de 24 maanden gaat het hier altijd als vanzelf, dus dat komt wel goed.....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
WJ
J&J TEXEL
Berichten: 960
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:34 am

Bericht door WJ »

Hier een 4 jarig mannetje dat nog niet helemaal zindelijk is.. O jeeee....
Ik hoor overal om mij heen dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen pas echt zindelijk zijn tussen 4 en 5 of later............


Iemand nog een tip om hem poep zindelijk te krijgen?
Groetjes, J0ke (7.9.70) mdv E va 11.12.04 en D avid 05.08.07
Mieke

Bericht door Mieke »

Mijn oudste was pas zindelijk met 3 jaar en 8 maanden overdag en 5 jaar en 2 maanden 's nachts, en de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen.
Lis@nne was zindelijk overdag met 2 jaar en 4 maanden en 's nachts met 2 jaar en 6 maanden en die heeft veel meer ongelukjes gehad.
Dus hier is de ervaring heel anders.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

WJ schreef:Hier een 4 jarig mannetje dat nog niet helemaal zindelijk is.. O jeeee....
ik vraag me dan wel af hoe dat moet als hij zo naar school gaat, doen ze daar niet moeilijk over?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Suuz

Bericht door Suuz »

kaatje71 schreef:
WJ schreef:Hier een 4 jarig mannetje dat nog niet helemaal zindelijk is.. O jeeee....
ik vraag me dan wel af hoe dat moet als hij zo naar school gaat, doen ze daar niet moeilijk over?
hier ook een 4 jarige die niet zindelijk is.. volgens de uroloog hoeven ze pas bij 7 jaar zindelijk te zijn. overdag!
wennetje

Bericht door wennetje »

en door dit soort verhalen krijg ik dus ruzie met mijn moeder....
Hanne

Bericht door Hanne »

wennetje schreef:en door dit soort verhalen krijg ik dus ruzie met mijn moeder....
ben jij soms mijn zus? hahaha. toen Leander klein was, was dit het lievelingszeuronderwerp van mijn moeder. Toen het arme kind twee was, heeft ze hem voor viezerik uitgescholden toen hij in zijn broek plaste. Toen heb ik haar het huis uitgezet. Daar schrok ze zo van, dat ze excuses heeft aangeboden en nooit meer erover is begonnen. Verder is ze de grootste schat ter wereld hoor.

en dit verhaal qua onderwerp en inhoud: gezeik.

mijn kind was met drie-en-half in 1x plas en poepzindelijk zowel s nachts als overdag. nooit een ongelukje gehad, nooit blaasontsteking.
verder ken ik heel wat jongens die er ook over hebben gedaan tot die leeftijd om zindelijk te worden en niemand had de problemen die in het artikel worden geschetst.
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Bericht door Nynke »

Ik heb Sofie en Lotte nooit gepusht met zindelijk worden. Als zij aangaven op het potje te willen deden we dat. Sofie was met 3,5 jaar plaszindelijk, was toen al wel 's nachts zindelijk, toen is het nog 2 maanden 'mis'gegaan met het poepen (dus steeds in de onderbroek), maar daarna was het ook gewoon helemaal klaar. Alleen als de WC te ver weg was, een enkele keer een ongelukje, maar toen ze op school zat, is dat ook helemaal niet meer voorgekomen.
Lotte is sinds onze vakantie 4 weken geleden helemaal zindelijk, ook 's nachts (yeah Lotte!). Ook dus 3,5 jaar. Geeft het heel goed aan als ze moet plassen en als het toilet dan niet te ver is, blijft ze steeds droog.

Ik geloof niet in pushen....
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Tenenkrommend om te lezen dat mensen het allemaal zo veel beter weten dan anderen...

(in de reacties onder het bericht)
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Bericht door Ineke »

Hanne schreef: mijn kind was met drie-en-half in 1x plas en poepzindelijk zowel s nachts als overdag. nooit een ongelukje gehad, nooit blaasontsteking.
verder ken ik heel wat jongens die er ook over hebben gedaan tot die leeftijd om zindelijk te worden en niemand had de problemen die in het artikel worden geschetst.

Wat zij zegt. Jelle was ook bijna 3 1/2 en toen in één dag overdag zindelijk 's nachts was hij al langer droog, maar pas toen hij overdag geen luier meer om had, wilde hij het 's nachts ook niet.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Bericht door Gerrie »

Hanna was op 3 maanden na 3 dat ze zindelijk werd, dag en nacht zo goed als gelijkertijd. Die heeft in de 1,5 jaar dat ze nu op school zit 1 ongelukje gehad (in d'r broek geplast). Op de psz nooit.
Esther was net 2,5 dat ze zindelijk was en heeft wel eens een ongelukje (ontlasting), maar dat heeft er meer mee te maken dat ze gewoon zo nu en dan last heeft van verstopping ed.
Mirjam is nog niet zindelijk. Geen kijk op dat dat snel gebeurt, die heeft echt geen idee waar de plas vandaan komt die op de grond ligt. Voelt het echt nog niet aankomen, dus wij wachten gewoon rustig af.
Blaas ontsteking hebben mijn meiden (en ik ) nog nooit gehad.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie