Tot welke leeftijd wipstoel,box en tummytub?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mamavantwee

Tot welke leeftijd wipstoel,box en tummytub?

Bericht door Mamavantwee »

Tot welke leeftijd gebruikten jullie de wipstoel,box en tummytub?

De wipstoel wil mijn dochter nu net 1 jaar de laatste 3 dagen echt niet meer in. Ik vond hem handig voor in de badkamer tijdens het douchen. De babygym die daarbij staat is zij de laatste 3 dagen ook niet meer geïnteresseerd in. Logisch want ze staat en wil liever lopen aan 2 vingers en kruipen. Ik vraag me af of zij er nu voorgoed klaar mee is of dat het het moment is . (ze heeft daarnaast op dit moment ook wat last van tandjes erg verkouden e.d.).
maar als zij er klaar mee is dan mag het van mij de deur uit.
Box wil zij nu met 1 jaar eigenlijk ook niet meer in. Ook heel verklaarbaar maar wel makkelijk als ik even naar toilet wil of iets dergelijks
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

Wipstoel heeft Bas maar heel kort in gewild, ik denk met 5 maanden dat hij er klaar mee was. Nina sinds kort ( 7 maanden). Allebei tot ze goed stevig konden zitten dus .

Ik heb geen tummy-tub kinderen, allebei maar zo af en toe in geweest, de eerste 5/6 weken. Maar ik heb wel oudere kinderen erin zien zitten. ( Was het Thijs van Annemarie?)

De box heeft Bas tot hij dik anderhalf was heel regelmatig ingespeeld.

Maar, geen kind is met elkaar te vergelijken natuurlijk!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Volgens mij is een wipstoel maar te gebruiken tot een maand of 6 8) . Tummy tub ging mijn zoon, toen 2,5, nog graag in toen de jongste een baby was. Box tot 1,5 jaar, maar als mijn jongste (bijna 2) nu ergens een box ziet wil ze er altijd graag in spelen.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Wipstoel heeft Liv amper ingelegen. Vond het ook veel te gevaarlijk. Ik denk tot een maand of 5/6. Box is net de deur uit (liv is 1,5) ze heeft er tot juni van dit jaar altijd even lekker in gerelaxed met een speentje (mocht alleen in de box) Sinds ze 1x slaapt gaat ze er niet meer in en hij is nu opgeruimd.

Tummytub vond ze ook niet zo bijzonder. Ze is al heel vlot samen met 1 van ons en Finn in bad gegaan.

Als jij het idee hebt dat je kindje er niet meer in wil, dan gewoon weghalen! ALs jij het idee hebt dat je kindje er nog prima in vertoefd, gewoon lekker houden ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Hier is de box ook de deur uit, een dikke maand nu denk ik. Mijn nichtje (4 weken ouder dan Lara, wordt in november 2) zit er nog wel geregeld in en vindt dat erg fijn, dus daar blijft ie voorlopig nog staan. Bij ons zat Lara er eigenlijk nooit meer in dus kon ie wat ons betreft ook wel weg. Emma heeft er ook ongeveer tot iets na 1,5 jaar in gezeten, toen gingen we verhuizen en we hebben m gewoon niet opnieuw opgebouwd.

Wipstoel kan ik me niet eens meer herinneren. Zodra ze er rechtop in probeerde te zitten (en er bijna uitviel) heb ik m naar zolder verbannen. Gok dat dat zo rond de 6/7/8 maanden was?

tummytub, tja, zolang jij en zij het leuk/handig vindt? Bij ons was dat al na een paar weken, we vonden het helemaal niets.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Volgens mij hebben we bij beide de box na zo'n 14 maanden opgeruimd, op het laatst werd hij dan nauwelijks meer gebruikt. Tummytub vond Wytse niets, dus nauwelijks gebruikt, Marrit de eerste paar maanden. Toen ze eenmaal wat kon zitten (ze was vroeg met alles) wilde ze liever in het badje. Wipstoel vond Wytse heerlijk, maar was met een maand of 8 geloof ik toch wel over. Marrit heeft het nooi wat gevonden, dus bij haar was hij toen al lang opgeruimd.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Bericht door Corina »

Wipstoel hebben wij nooit gehad. Die heb ik ook nooit gemist. Tummy tub hebben ze hier tot 8 maanden ingezeten. Ik vond dat altijd erg makkelijk. De box heeft Mart-Jan 20 maanden ingezeten (toen heb ik hem weer hooggezet voor de komst van Bertrik) Bertrik 1,5 jaar. Na de zomervakantie wilde hij er echt niet meer in. Annelieke zit er nu soms wel eens in. Ik heb dagen dat ik zoiets heb, doe maar lekker weg die box (wat een ruimte zou dat zijn na 5,5 jaar in huis te hebben gestaan), maar andere dagen vind ik het heerlijk dat hij er nog is.

Binnenkort gaan we een bijkeuken aan bouwen en beneden de boel opkanppen, ik denk dat de box dan echt wel gaat.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Emma

Bericht door Emma »

De wipstoel is met 6 maanden naar zolder verdwenen, ik vond hem niet veilig meer, ze viel er steeds bijna uit. Box met een maand of 14-15 geloof ik (nog maar een paar maanden geleden, en ik ben nu al vergeten wanneer het was :?).

Maar zoals meerderen al zeggen, kijk gewoon wat je kindje leuk en jij handig vindt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je met twee de box wat langer laat staan zodat je voor de kleinste een rustig plekje hebt om even te spelen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Wipstoel ook al tot maand of 9... toen kon ze zich eruit "bevrijden" , maar goed ik hen echt een Houdini hhahaha..

Tummytub was ze niet zo tevreden over.. geloof tot 4 maanden denk ik.. toen onder de douch.. en zodra ze kon zitten in een gewoon badje.. De tummy gebruik ik als emmer nu. erg handig..

Baby gym ja die is hier ook al lang weg, zodra ze kon rollen.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

tummytub tot een maand of 2
wipstoel tot ze goed in de kinderstoel zitten (ik hoop snel, iris probeert zich uit de wipstoel te wurmen)
box zo lang dat nog gepikt wordt......
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ieder kind duidelijk anders. Tegen de tijd dat Joris goed zelfstandig op de grond (of in de stoel) kon zitten is het wippertje weg gegaan, dat was dus voor 1 jaar.
Babygym heb ik hier nooit gehad en nooit gemist.
Ik had maar een kleine box dus Joris heeft daar niet heel lang in gezeten. Was wel handig met koken en als ik even boven iets moest pakken ofzo. Was definitief over toen hij ging lopen, rond 15 maanden.
Gebruikersavatar
Juliette
J&J TEXEL
Berichten: 245
Lid geworden op: za jul 31, 2010 12:16 pm

Bericht door Juliette »

Hier de wipstoel tot hij zelfstandig kon zitten en in de kinderstoel kon.
De box tot 1.5 jaar omdat hij er niet meer in was.
Tummy tub heb ik nooit gehad. J ging altijd onder de douche met zijn vader.
Juliette, mv Jasper (april 09)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

wipstoel tot een maand of 7, daarna klommen ze eruit, box tot ze liepen (16 maanden) en tummy tub heb ik neit maar ze zaten beide tot ongeveer 5 maanden gewoon in een 10 liter emmer!
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

wipstoel tot een maand of 7, daarna klommen ze eruit, box tot ze liepen (16 maanden) en tummy tub heb ik neit maar ze zaten beide tot ongeveer 5 maanden gewoon in een 10 liter emmer!
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Bericht door SuzanneV »

Robin heeft té lang in de wipstoel gezeten. Ik weet niet meer hoe oud hij was, maar op een dag waren wij in de keuken en hoorden een 'plof' gevolgd door gejammer in de huiskamer. Daar lag Robin vermomd als schildpad met een wipstoel als schild op zijn ruggetje. Toen ik het ding naar zolder ging brengen zag ik pas dat er een leeftijdsgrens op stond..

De box tot ruim een jaar geloof ik. Is nog een tijdje opslagplaats voor speelgoed geweest en toen ook maar naar zolder gegaan.

Tummytub heb ik niet gebruikt.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Plaats reactie