begin 2010 ukkies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

begin 2010 ukkies

Bericht door mama van b en c »

:shock:

ons draadje is weg en aangezien ik het toch wel leuk vind om die dreumesjes te volgen open ik hem opnieuw.

volgens mij schrijven er inmiddels al een aantal niet meer mee hier. Even denken:
lien heeft een jip pauze
linda mama van bram en noor zie ik nooit meer
mireille van gwyneth zie ik niet meer
mon heeft afscheid genomen

wel zie ik
drus van simon
san van ollie
corine van annelieke
emma van isla

dit zijn er met mezelf erbij 9, ik dacht dat we met 11 waren?

Hoe is het bij jullie?

Hier gaat het goed. C. drinkt sinds een week of 6 niet meer bij me, er kwam niks meer in verband met de zwangerschap en daardoor verloor hij zijn interesse. Ik vond het wel prima dus op een gegeven moment niet meer aangeboden en hij heeft er nooit meer om gevraagd

Eten doet C. als een bootwerker, alles maar dan ook alles wat ik voor hem zet gaat naar binnen. Het is zelfs zo dat sommige mensen hem dik vinden worden. Over 3 weken moet ik weer naar het cb dus ben benieuwd of mijn kleine veelvraat op dieet moet.

Verder begint hij flink van zich af te bijten naar zijn broer toe. Ze liggen regelmatig bij elkaar in de clinche en verbaal laat hij zich dan wel horen. Als hij echt kwaad wordt mept hij soms zelfs wel eens :shock:

Verder begint hij echt al veel te kletsen, we begrijpen hem steeds beter en dat maakt het allemaal wel wat makkelijker moet ik zeggen

En ik? Met mij gaat het goed. ik geniet enorm van hem (en ook vanB.) Veel meer als toen B. zo oud was, B. sliep toen heel slecht en ik was zwanger waardoor ik erg moe was en eigenlijk niet echt kon genieten.

Nou ik ben benieuwd naar jullie dreumesjes
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Bericht door Corina »

Ja erg leuk om het draadje weer op te pakken.

Annelieke doet het ook erg goed. Ze is een pittige tante, maar dat moet soms ook wel met 2 grote broers. Ze weet heel goed wat ze wil en als haar iets niet zint, dan laat ze zich boos op de grond vallen...

Verder is ze ons zonnetje in huis. Ze is zo ontzettend bijdehand. Heel anders dan haar broers. Of dat nou komt omdat ze de derde is en ze 2 voorbeelden heeft of omdat meisjes bijdehander (??) zijn, maar het is echt zo genieten. Ze doet echt al verschillende kleine opdrachten uitvoeren (zoals schoentjes wegzetten/jasje ophangen/iets in de prullebak gooien/de kamerdeur dichtdoen) En als ze dat dan doet, wordt er natuurlijk heel hard gejuicht en dan straalt ze van oor tot oor.

Praten doet ze verder nog niet zo heel veel. Kleine woordjes als bah en au zegt ze wel en natuurlijk de hele dag mama. Als ze het echt zat is in bed, roept ze me ook. Het gebeurd zelden dat ze huilt omdat ze uit bed wil. papa kan ze ook wel zeggen, maar dat doet ze eigenlijk nog niet. Oma is ze hard aan het oefenen :D .

Ik heb ook het idee dat ik veel meer kan genieten van haar. Ik denk dat dat komt omdat ik bij de vorige 2 alweer zwanger was en dat ik toch minder van de kinderen kon hebben en genieten :(. Ik zat van de week te denken toen MJ zo oud was als Annelieke dat ik alweer bijna 7 maanden zwanger was. Ik kan me daar nu niks bij voorstellen. Toen vond ik hem zooooo groot en Annelieke is echt nog m'n lieve kleine meisje.

Ik geef haar nog steeds bv. 2 x per dag. 's Avonds niet altijd even veel interesse meer, maar 's morgens vind ze het nog heerlijk! Ook een record. Bij MJ gestopt met ongeveer 16 maanden, Bertrik ruim 18 maanden en Annelieke nu alweer ruim 19 maanden!!! En daar ben ik wel trots op omdat juist de bv bij haar niet altijd even lekker liep....

Nou dat was het geloof ik wel even voor nu...
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Bericht door drus »

Leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat.
Simon gaat nog steeds gewoon lekker. Hij leert elke dag woordjes bij, heeft opeens interesse (en geduld) om boekjes te lezen en speelt eindeloos stoeispelletjes met zijn broer en zus.

Hij slaapt nu tussen 7 en 7 en dat geeft ook rust in huis. het is een echt buitenkind dat we gelukkig maken met zand, water en vies mogen worden. Hij kan echt uren buiten in de aarde wroeten met een schepje, emmertje en gelukzalig zwart naar binnen willen. Hfanden wassen is dan alleen maar leuk omdat je dan nog even met water mag spelen, maar als die kraan uitgaat......

Hij eet als een bootwerker en vindt thee het lekkerste om te drinken.

Minder leuk is dat hij gilt op een hele hoge toon als hij zijn zin niet krijgt. Gelukkig neem thet af bij ons omdat we consequent zijn, bij zijn zus en broer werkt het gillen nog wel, dus daar kan hij het extreem doen......
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hmmm dat gillen ja, herkenbaar
Emma

Bericht door Emma »

Oh leuk, ons draadje weer terug! En leuk om te horen dat jullie allemaal zo genieten van jullie kleintjes. Isla doet het ook gewoon super, het is zo leuk om haar mama te zijn, en het lijkt elke dag wel leuker te worden.

Gisteren stonden we in de keuken samen te 'koken', zij op het krukje bij de gootsteen de aardappels wassen, en ik ze in plakjes snijden. Op een of andere manier was dat precies hoe ik me 'moeder-dochter' altijd had voorgesteld. :)

Ze zegt ook steeds meer, maar soms het moeilijk om te weten wat ze zegt omdat ze natuurlijk Engels en Nederlands door elkaar gebruikt. En in vind het ook lastig om niet in een mix van talen tegen haar te gaan praten, want je hebt toch de neiging om te herhalen wat zij zegt.

Net als Annelieke doet Isla graag kleine opdrachtjes, ik verbaas me elke keer over hoeveel ze al begrijpt. Ik vind het nog wel moeilijk om te zorgen dat ze een beetje meeloopt op straat, ze rent zo alle kanten op en dat is in de stad natuurlijk gewoon gevaarlijk. Dus we gaan vaak naar de duinen, daar kan ze lekker rondscharrelen zonder dat ze onder een bus loopt.

Waar spelen jullie kleintjes mee op dit moment? Isla speelt eigenlijk het liefst buiten (de glijbaan, vooral). Boekjes zijn ook wel leuk, maar puzzels, autos, blokken, duplo en zo vindt ze niets aan.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Bericht door juudje »

Ik was er ook nog hoor...was je bijna vergeten!

Maar inderdaad wel weer leuk het draadje op te pakken.
Ik kan nu ook echt heel erg genieten van Roos. Ze is zo vreselijk bijdehand. Ze vot ook graag opdrachten uit en helpt met van alles en nog wat. Ook het opruimen van speelgoed vind ze erg leuk (dat houden we er maar in).

Qua praten gaat ze ook super. Ik heb vanaf jongs af aan ook gebaren erbij gemaakt en dat heeft nu zijn uitwerking. Ze praat veel en best verstaanbaar maar af en toe begrijp ik echt niet wat ze bedoeld en dan maakt ze het bijbehorende gebaar waardoor ik haar dan wel begrijp.

Ik vind dit echt een super leuke leeftijd. Ze luisteren dan wat meer en kunnen wat beter zich duidelijk maken. Ook vermaakt ze zich goed met spelen. Ze speelt graag met poppen of loopt wat rond te sjouwen met een tasje met spulletjes erin.
Verder speelt ze graag met haar grote broer en zus....

Roos krijgt nog 1 of 2 keer borst per dag, maar ik moet zeggen dat de interesse steeds minder wordt van haar uit en dat het nu ook echt wel heel erg terugloopt waardoor zij weer minder geïnteresseerd is. Bij Lola stopte het ook op die manier naar 18 maanden. Die had ook steeds minder interesse en stopte op een gegeven moment met vragen. Maar dat vind ik niet erg, eigenlijk wel zo natuurlijk. Roos mag beslissen wanneer we stoppen. En tot die tijd genieten we er samen nog van, dat intieme mmomentje samen....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

oh juudje sorry, was je bijna vergeten inderdaad, gelukkig meld je jezelf wel.

C. speelt graag met B., helaas speelt b. niet altijd graag met C. want die verstoort zijn fantasietjes. Ik heb echte buitenspeelkinderen dus verder speelt hij graag buiten, glijbaan is op het moment favoriet en de zandbak uiteraard. binnen speelt hij zoals B. speelt, hij speelt hem duidelijk na, als b. er niet is dat doet hij graag spulletjes in en uit een bakje, of met speeltjes met geluidjes en natuurlijk ook auto's en traktors.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Nee joh, ik heb helemaal geen afscheid genomen. Kan jullie toch niet missen. Ik was wel een hele tijd op vakantie. Maar ben er weer hoor. Zal binnenkort even bijlezen, reageren en dan lekker ego mijn verhaal doen :)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Bericht door juudje »

ah fijn mon dat je er ook bij bent...

Wat ik nog even wil weten van jullie is: zijn jullie kleintjes al met het potje bezig. Roos vind het namelijk helemaal geweldig om op dat ding te zitten maar een plasje doet ze er nog niet op. Ik laat haar als ze dat wil wel even zonder luier erop zitten en vaak even rond lopen. Ik weet nog van Lola dat die dit ook wel deed en toen die net 2 was, is ze zindelijk geworden. Ik hoop eigenlijk een beetje dat Roos dit ook zo vroeg door heeft (oke 's machts hebben alle kinderen hier nog een luier om). Scheelt weer enorm met wassen en kopen (heb wasbare luiers, die zorgen er vaak wel voor dat ze wat eerder zindelijk zijn).
Maar ben dus even benieuwd hoe jullie dat doen of dat dit er nog helemaal niet bij is.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Emma

Bericht door Emma »

Hee mon leuk dat je er nog bent! Ben erg benieuwd hoe het met Jens gaat (die douche foto was geweldig, trouwens :)).

Over het potje: Isla toont er wel interesse in en wil ook steeds mee naar de wc als ik ga, dus ik heb een brilverkleiner (heet dat zo?) gekocht en zet haar nu na het wakker worden 's ochtends en na het slaapje op het potje. Dan doet ze meestal een plasje, dus 2x per dag. Ik weet alleen niet of dat echt veel met zindelijk zijn te maken heeft, volgens mij is het meer een kwestie van goede timing. Laatst zei ze ook dat ze moest poepen (poo-poo) en heb ik haar op de wc gezet, en inderdaad, het duurde even maar na een minuut of 10 kwam er een poep.

Volgens mij voelt ze het redelijk goed aan al als ze een vieze luier heeft, omdat ook ik wasbare luiers gebruik. En voor mij is elke luier minder natuurlijk meegenomen, dus ik vind het wel de moeite waard om haar regelmatig op de wc te zetten. Echte zindelijkheid gaat denk ik nog wel even duren, zover is ze nog lang niet.

Ik vind het trouwens ook heel gezellig om op de grond bij haar te zitten als zij op de wc zit, ze zit dan mooi op ooghoogte en we zingen dan liedjes of lezen een boekje.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

C. vind het enorm interessant dat B. op het potje gaat en vooral het resultaat vind ie prachtig. En hij wil alles na doen maar niet het potje. dus nee hij is er niet mee bezig.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Vandaag ben ik met C naar het CB geweest. Hij is helemaal goedgekeurd. Zijn jullie voor de keuring van anderhalf jaar geweest? Ik ben wel benieuwd naar de maten

c. is 76,5 cm en weegt 9.8 kg
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Bericht door Corina »

Ik moet de 1,5 jaar keuring nog krijgen. Ik denk dat ik binnenkort de oproep krijg. Dan kan gelijk Bertrik voor de laatste keer.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Bericht door juudje »

Ik ben vorige maand al geweest. Roos was toen 86,4 cm en 13,290 kg.
Ze zat nu weer goed in de lijnen en was niet meer te zwaar (nee duhhh dat had ik een half jaar geleden ook al gezegd dat het wel goed zou komen). Verder was alles goed aan de ontwikkeling....

Inmiddels zijn we ook gestopt met de bv. Roos vroeg er steeds minder om en nu al een 2 weken niet meer denk ik. Ze vroeg niet en ik bood niet aan dus nu is het klaar. Aan de ene kant was ik er ook wel klaar mee, maar het is toch ook waarschijnlijk wel het laatste kind dat ik aan de borst heb. Best wel een beetje dubbel dus...
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Bericht door Mireille »

Ik ben er wel hoor, maar niet zo veel meer. Het gaat best heel goed met mij en kan weer energie steken in huishouden en carrière. Dat betekent dan wel dat ik minder online ben.

Gwyneth heeft net een megasprong achter de rug. Ze is veel minder bang naar vreemden toe, heeft minder moeite met een dag van mij gescheiden te zijn, wordt minder vaak wakker 's nachts.
Ze vindt het momenteel heerlijk om mama te helpen en kletst de oren van mijn hoofd. Hele verhalen over koeien die boe zeggen en gras eten en dan tien keer achter elkaar. Of over een vliegtuig dat boven haar hoofd vliegt. Gisteren vertelde ze bij het ophalen dat ze van de auto was gevallen. Blijkt ze 's morgens van de loooauto gevallen te zijn. Dat kon Morgan echt niet met anderhalf! Al die kromme zinnetjes met woorden die ze amper haar mond uit krijgt omdat ze eigenlijk de motoriek niet heeft om de woorden fatsoenlijk uit te spreken.

Hoe gaat dat met jullie kleintjes? Praten zij ook al zo veel?

Gwyneth is nog niet bij het cb geweest, maar vorige week bij de huisarts was ze nog geen 10 kilo, terwijl ze wel al in maat 86 zit ondertussen. Ze is echt de lucht in geschoten deze zomer, eind van de winter zat ze tussen 68 en 74 in. Zou die kma haar dan zo dwars hebben gezeten?
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Jee wat een mini mannetje is C zeg :). Zenne was ook zo;n mini meisje, Jens is ... ehm ... een beetje anders :). Niet heel groot, maar toch zeker wel netjes aan demaat en lekker stevig :). Ik moet over een week of 2 (denk ik) naar het cb, ben heel benieuwd hoe ze hem vinden. En wat ze ervan zeggen dat hij niog steeds geen woord zegt (ik maak me iig niet ongerust, hij hoort en snapt alles, Mare zei tot ze 2 was ook geen woord en die heeft dat ruimschoots weer goed gemaakt :S).
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

ja kleintje he? En ik vind hem eigenlijk heel stevig! haha. B. was ook klein. Tervergelijking, B was 3 cm langer maar wel een halve kilo lichter!

Ik ben wel benieuwd wat ze zeggen over dat praten, volgens mij zouden ze officieel naast papa en mama 3 ander woorden moeten kunnen zeggen. Doet hij dat?
Plaats reactie