Leuke verjaardagsspelletjes met peuters 3 bijna 4 jaar

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mamavantwee

Leuke verjaardagsspelletjes met peuters 3 bijna 4 jaar

Bericht door Mamavantwee »

Mijn oudste wordt bijna 4 en daarvoor zoeken wij een paar leuke peuterspelletjes om zijn verjaardags'feestje'' te vieren.
Heeft iemand leuke ervaringen met bepaalde activiteiten bij goed/slecht weer?
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

- Een kindje naar de gang sturen, muziekdoosje verstoppen en aandoen en dan het kindje laten zoeken op het geluid. (lijkt makkelijk, maar voor de meeste peuters nog een grote uitdaging!)

- 4 of 5 dingetjes op de tafel leggen en dan moeten de kindjes de ogen dicht doen. 1 dingetje weghalen en onder een kleed leggen. Wat is er weg??? Als ze het niet weten zou je het nog kunnen omschrijven.

- Kegelen met volle flessen bij mooi weer
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

bij goed weer: frisdrank flessen vullen met water en bowlen maar!
slecht weer: koek happen/ lapje stof (bijvoorbeeld in de vorm van een slabbertje) stempelen met verf met behulp van bijvoorbeeld een kurk/wc-rolletje
Trotse mama van J en T
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Ik had dierenmaskers (wit) gekocht van karton bij de v en d en allemaal knutselspullen (stickers, veren, bolletjes, stiften, lijm etc).

De kinderen hebben maskers versierd.

En we hadden cakejes versierd.

Het hangt er denk ik van af of je er ook veel ouders bij hebt, dan is knutselen wel leuk :-) En als er weinig ouders zijn dan lijken de voel- luister- en raadspelletjes me wel erg leuk. Maar als alle ouders er doorheen aan het tetteren zijn dan werkt dat natuurlijk niet :P

Veel plezier!
Plaats reactie