mama jij bent....stom

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

mama jij bent....stom

Bericht door Mara »

Ja ja, kleine lieve mannetjes worden groot.
M aarten, kom je tanden poetsen, het is zo tijd om naar bed te gaan.
Stel je dan een kleine driejarige voor die nog even tv zit te kijken... Nee dan is het niet leuk dat mama roept.

Hij schrok er zelf van en moest op de gang. Daarna sorry mama zeggen. Daar stond hij met een trillend lipje...

En ik moest moeite doen om streng te blijven. Ik vond het zo ontzettend grappig. Maar ja, als ik dit oke vind is het einde zoek :wink:
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Bericht door Floor83 »

Oh erg is dat om niet te gaan.lachen. natuurlijk vind ik het niet goed als ze 'lelijke' dingen zegt. Maar vaak zeggen ze het grappig en dan moet ik ook moeite doen om niet te gaan lachen.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Marije
J&J TEXEL
Berichten: 647
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:01 pm

Re: mama jij bent....stom

Bericht door Marije »

Mara schreef:Maar ja, als ik dit oke vind is het einde zoek :wink:
Is dat zo? Ik zou gezegd hebben: "Nee joh, ik ben niet stom. Jij vindt het jammer dat je naar bed moet. Kom dan gaan we... bladiebla". Kindlief moet zich toch leren verwoorden? Hoe had hij volgens jou dan zijn onvrede aan moeten geven? Gillen en huilen?
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Haha, och arme Maarten, schrok hij helemaal van zichzelf :)

Ik ben het wel een beetje met Marije eens, trouwens. Hier krijgen ze regelmatig 'gewoon' straf, maar niet als ze zoiets tegen ons zeggen. En zeker niet als ze het er 'in the heat of the moment' uitflappen. Meestal reageer ik dan in de trant van: ja, soms ben ik heel stom, jammer he?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Annemarie

Re: mama jij bent....stom

Bericht door Annemarie »

Marije schreef:
Mara schreef:Maar ja, als ik dit oke vind is het einde zoek :wink:
Is dat zo? Ik zou gezegd hebben: "Nee joh, ik ben niet stom. Jij vindt het jammer dat je naar bed moet. Kom dan gaan we... bladiebla". Kindlief moet zich toch leren verwoorden? Hoe had hij volgens jou dan zijn onvrede aan moeten geven? Gillen en huilen?
Zo doe ik het ook, ze mogen mij best stom vinden moeten alleen nog leren zich anders uit te drukken.

Door school komt Thijs nu wel met ergere woorden thuis die ook niet meer met gevoelens uitdrukken ter maken hebben (ook niet op die manier worden gebruikt) en daar zeg ik van dat ik ze echt niet meer wil horen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

toen ze nog zo klein waren en chris zei dat ik stom was ging ik hem juist heel erg knuffelen en heeeel overdreven vertellen dat ik hem wel de allerliefste vond.

nu wordt hij bijna 6 en pik ik het niet meer natuurlijk.
ik zeg dan wel eens 'wat je zegt ben je zelf'
de eerste paar keren moest hij heel hard nadenken, en dat maakte het ook wel grappig.
alleen beetje jammer dat hij dit nu ook tegen mij zegt als ik zeg dat ik zijn gedrag vervelend vind ;)

als het trouwens te erg wordt moet hij ook naar zijn kamer hoor!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: mama jij bent....stom

Bericht door Mara »

Marije schreef:
Mara schreef:Maar ja, als ik dit oke vind is het einde zoek :wink:
Is dat zo? Ik zou gezegd hebben: "Nee joh, ik ben niet stom. Jij vindt het jammer dat je naar bed moet. Kom dan gaan we... bladiebla". Kindlief moet zich toch leren verwoorden? Hoe had hij volgens jou dan zijn onvrede aan moeten geven? Gillen en huilen?
Ja bij ons is dat zo :wink:
Ze mogen best boos zijn, maar dat soort woorden wil ik niet horen.
Hij heeft een hele ruime woordenschat en kan het prima anders verwoorden.
Nou hou hou dat vind ik niet leuk, hoort er ook bij en die vind ik fijner. Dan krijgt hij idd. begrip, want idd. het is ook niet leuk.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Bericht door C1ndy »

Ik zeg altijd dat ze niet mag zeggen dat mama stom is, maar wel dat ze mama op dat moment even niet zo lief vind. En na herhaaldelijk herhalen zegt ze nu bijna niet meer dat mama stom is, maar dat mama niet lief is.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Ja hoor, die is hier ook "toegestaan".

Het is hier vorig jaar uit de hand gelopen met Es wat dat betreft. Ik loste het vaak met humor op. Ik ging dan doen als een stommie , maar vertelde ook: stommies maken geen brood, stommies gaan niet mee naar de speeltuin etc.
Op dat moment stopte het, maar overall dus niet. Het werd alleen maar erger, ook andere woorden, en ook op school, tegen vriendinnetjes etc.

Dus daarom, ook als voorbeeld voor E sma, zit ik er behoorlijk bovenop.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Denise

Bericht door Denise »

Roan kan er ook al wat van, die zie ik niet met trillend lipje staan ;)
Als het iets is in de zin van dat stom ben dan zeg ik soms ja soms moeten mama's stomme dingen vragen maar het moet wel gebeuren of je mag best boos zijn maar toch moet je het doen.

En als de woorden te ver gaan, tja dan gaat hij echt de gang op hoor, boos zijn of niet er zijn grenzen.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Haha, ja M aarten is best gevoelig, daar probeer ik rekening mee te houden.
Gelukkig weet hij ook heel goed hoe hij mama om zijn vingertje moet winden. Hij zag al snel dat ik het stiekem wel grappig vond en dat vond ik ook niet erg, omdat hij al genoeg geschrokken was.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
wennetje

Bericht door wennetje »

Eeeehmz.... ik zeg het zelf ook wel eens: 'wat heb jij een stomme mama, ze doet niet eens wat jij wil.' Ik vind 'stom' namelijk een enorm grappig woord maar ik begrijp uit het bovenstaande dat dit niet door iedereen zo wordt opgevat. Tja, ik zou niet willen dat Joris 'stom' tegen iedereen gaat zeggen als blijkt dat mensen dit vervelend vinden. Toch maar eens over nadenken...
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Haha, ja dat kan natuurlijk ook, dat je het geen rotwoord vindt. Het ligt natuurlijk ook aan de situatie/intonatie.
Het is idd. net wat je met elkaar afspreekt.

Ik zeg zelf idd. ook niet zo vaak stom, maar dom ofzo als ik me vergis, zeker als de kids erbij zijn.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Denise31

Bericht door Denise31 »

Zo zie je inderdaad maar hoe verschillend sommige mensen over bepaalde woorden denken. Ik vind "stom" inderdaad ook niet zo erg als Boris dat zegt. En ik ga dan heel overdreven met hem meedoen: "jij bent zelf stom!" en dan wordt het meestal een welles-nietes-spelletje en liggen we binnen de kortste keren allebei in een deuk.
En ik vind het juist niet fijn als Boris zegt dat iets of iemand "dom" is. Ik corrigeer het dan meestal in "niet zo slim". Ik heb liever dat je zegt dat "je dat niet zo slim gedaan hebt" (-> zegt dus iets over gedrag) dan dat je zegt "dat je dom bent" (-> zegt iets over de persoon zelf). Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Dat vind ik ook. Niet de persoon maar het gedrag aanspreken. Niet: jij bent... (bijv. dom) maar jij doet iets....(bijv. doms).
Daar ben ik heel alert op zelfs, zeker als het gaat over iets negatiefs zoals stout.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Bericht door vuurvonk »

hier hoor ik te pas en te onpas stomme jij stomme mama/papa jij bent een stommerd :roll:(trouwens wel dankzij de buurkinderen die zeggen dat gruwelijk vaak net zoals een andere paar woordjes)
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Hanne

Bericht door Hanne »

ik vond dat ook niet goed. als ze 3 zijn, is het mama je bent stom en als je dat goed vindt dat ze je uitschelden is het als ze 13 zijn je bent een k#twijf. ik heb het iig nooit getolereerd. en tot nu toe gaat het ook heel goed.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Ja zo stel ik me dat ook voor, want waar ligt de grens straks dan?
Ik voel me er iig. fijner bij als het nu gewoon niet gebeurt.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie