Kapper

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Kapper

Bericht door wennetje »

Joris is het van het soort dat niet stil wil zitten en niet van gefrunnik houdt (zoals vele kinderen). Hier in Haarlem was een kinderkapper en dat was perfect. Joris vindt de cape eng dus die bleef af, werd geknipt terwijl hij rondliep, aan het kleuren was, op schoot zat, boekjes keek, etc. Ook hadden ze prachtige oldtimer auto's als kappersstoel EN was er steeds maar 1 kind binnen zodat er ook even alle tijd/ruimte was. Je betaalde wel ietsje meer dan gemiddeld maar ik had voor die prijs een goed geknipt en volledig ontspannen kind.

Nu zijn ze weg en ben ik eens naar een gewone kapper gegaan. Pff, wat een ramp. Uiteindelijk een deel in de houdgreep geknipt en het andere deel terwijl ik voor het raam stond met hem en hoopte dat de auto's een beetje voorbij bleven rijden zodat hij daar naar kon blijven kijken. Nog slecht geknipt ook.

Ben wel benieuwd wat jullie kapperservaringen zijn en of jullie nog goede tips hebben.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Bericht door marjolein62b »

geen tips. Ik ben ook blij met mijn kinderkapper hier. Joep is helemaal gefocusseerd op de televisie en wil wel in die auto of op de motor zitten.

Ze knippen hem leuk.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
linda7116

Bericht door linda7116 »

misschien niet verantwoord maar ik neem snoep mee.
eerst durft ze niet goed en moet ze huilen,dan als ze uiteindelijk in de stoel zit heb ik vaak iets van snoep mee zodat ze even afgeleid is.doosje smarties ofzoiets.
daarna gaat het meestal goed.dan begint de kapper te knippen en merkt ze dat het allemaal wel wat meevalt.
dan blijft ze ook keurig zitten en als ze naar beneden moet kijken doet ze dat ook netjes.en dan is het ook vrij vlot klaar.
is anders een kapper aan huis niet een idee voor jullie?
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Hier ook een kinderkapper en mogen ze naar een DVD kijken terwijl ze geknipt worden.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12724
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

oh wat moeilijk. Aan mij heb je niets, ik ben gezegend met 2 stilzittende jongens die de kapper erg leuk vinden.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Suuz

Bericht door Suuz »

Mijn kappers ervaring is dat ze doodstil zitten en het zo gedaan is :D dus geen problemen. geen tips helaas.
Ves

Bericht door Ves »

Geen tips... we gaan naar een gewone kapper. Die heeft wel een autostoel en een groot aquarium met mooie vissen waar hij de stoel voor zet, maar die zijn ineens niet meer interessant zodra hij in de stoel moet zitten... :roll: . Hij gaat volledig in verzet (fysiek en met de volumeknop op 10) en wordt dan snel snel in de houdgreep geknipt. De kapper is daarvan niet onder de indruk en knipt onverstoord door, zorgt ervoor dat het leed zo kort mogelijk duurt. Maar fijn is anders.
Na afloop gaan we een ijsje halen, maar bij de laatste kappersbeurt was hij nog niet zover dat dat vooruitzicht enig verschil maakte...
wennetje

Bericht door wennetje »

misschien niet verantwoord maar ik neem snoep mee.
Haha, Joris houdt niet van snoep! Wel van andere dingen natuurlijk (chips) maar dan gaat hij toch niet stil zitten vermoed ik. Tijdens het kauwen is het ook goed wiebelen, schudden en protesteren.

DVD zou zeker wel de oplossing zijn, sinds een maand kan TV Joris echt volledig boeien.
Weet iemand een kapper met DVD/TV in Haarlem of omgeving?
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Geen idee hoe mijn kinderen het bij de kapper doen, maar om dit tafereeltje te voorkomen knip ik ze voor de zekerheid maar zelf.

Stilzitten is niet een van hun grootste kwaliteiten, dus ik plant ze thuis voor de tv, en kan ze in twee of drie sessies aardig in model krijgen.
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

DVD zou zeker wel de oplossing zijn, sinds een maand kan TV Joris echt volledig boeien.
Weet iemand een kapper met DVD/TV in Haarlem of omgeving?
_________________
Laptop zelf meenemen?
wennetje

Bericht door wennetje »

Laptop zelf meenemen?
Kijk, en daarom ben ik zo blij met dit forum! Had zelf nog helemaal niet bedacht dat ik mijn laptop ook als DVD speler kan inzetten!
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Bericht door Gootje »

Of een thuiskapper! Dat hebben wij, ideaal. Ze komt op een voor ons geschikt tijdstip en knipt het hele gezin. Scheelt wel dat het een vriendin van ons is, maar ik kan het echt iedereen aanraden.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ja, thuiskapper! kijk op marktplaats of vraag eens rond in de buurt. er zitten altijd wel wat kappertjes in de buurt die bij je thuis komen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Bericht door Miep »

Ik heb geen tips voor je. A is afgelopen week bij de kapper geweest en hij heeft zich heel goed gedragen. De stoelverhoger was bezet en daarom werd hij bij mij op schoot geknipt. Dat ging prima maar W begon in de kinderwagen te huilen. Ik gaf toen aan dat ik haar even aandacht moest geven. A zette ik terug op de kappersstoel en hij bleef keurig zitten zodat de kapper rustig haar werk af kon maken.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
KarinH

Bericht door KarinH »

De eerste 2 keer van mijn dochter waren in de houdgreep op een stoeltje met speen in de mond. Ze vond het toen zo spannend dat ze hard huilde, maar wel stil bleef zitten.

Ergens na haar 2e verjaardag was dat opeens over en vond ze het erg interessant en werd ze ook gevoelig voor "Oh, wat mooi." en andere prijzende uitspraken over haar haar :wink: . Dus die zit nu prima stil.

Christian is nog nooit bij kapper geweest, want dat zag ik niet zitten (omdat hij ook zo ontzettend slecht kan stilzitten en gefrunnik aan zijn hoofdje vreselijk vindt). Ik hou van lekker kort, dus ik haal de tondeuse er overheen, alles op 1 lengte, klaar. Helaas vindt hij het nog steeds vreselijk eng en huilt heel hard (maar zit wel stil), maar dat heeft met zijn (autistische) gevoeligheden te maken.

Maar euhm, tips... :oops: vroeg je. Nee, die heb ik dus niet. Sterkte ermee! :wink: DVD op laptop klinkt erg goed!
wennetje

Bericht door wennetje »

Tondeuse vind ik ook een goede oplossing maar zou hier zonde zijn van de mooie krullen (die er nu weer uitzakken omdat het te lang wordt)....
Plaats reactie