Doorslikken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Doorslikken

Bericht door michelle »

Lotte heeft bij vlees vaak veel moeite om het door te slikken. Wanneer ze erg lang aan t kauwen is proberen we haar te stimuleren om het door te slikken maar dat lijkt alleen maar averechts t werken. Is dit voor jullie herkenbaar?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

Floor heeft vaak moeite met grote happen in haar mond, althans voor haar grote happen, het is eigenlijk een vork bijna vol, maar voor haar ooit reden genoeg om de kokhalzen...
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Het is vaak ook taai spul, reden voor mij om er zelf niet zo dol op te zijn.
Wat wij aan vlees eten is rulgebakken gehakt en gebakken spekjes, soms stukjes kip of kalkoen.

Hoe oud is ze en hoe klein snijd je het voor haar?
Misschien moet je anders koe en varkensvlees wat minder vaak geven en wat vaker kip, kalkoen of een visstickje?
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Ah, zie nu pas de leeftijd, was niet ingelogd tijdens het lezen van de vraag...
Suuz

Bericht door Suuz »

Ohja dat ken ik nog van vroeger.. dat had ik ook altijd.. krijg het dan ook echt niet weg.

Kleinere stukjes gaan eten, of minder lang vlees bakken (want goed bereid geeft geen taaiheid ;) ) en haar echt niet verder het opeten als ze het niet weg krijgt.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9553
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

vlees dat lange draden heeft, is vaak moeilijk voor kinderen. Als wij iets van biefstuk eten, dan zorg ik dat er voor Anouk wat anders is. Heeft ze het bij elke soort vlees of alleen bij bepaalde soorten?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Ja, dat vervelende gevoel ken ik ook nog van vroeger. Zeggen dat ze kleinere hapjes neemt :-)

Hier heb ik vleesmonsters, die krijgen alles wel weg.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Finn eet nog steeds niet graag rundvlees, varkensvlees of kipfilet. Dat laatste gaat nu redelijk maar de rest is hem echt te taai. Hij blijft dan kauwen en krijgt het niet weg. Prima, eet hij het niet (is er meer voor ons ;) ) Gehakt is geen probleem.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Ik herken het wel van Wytse, maar die begon denk ik tegen zijn 4e steeds meer vlees te eten. Nu eet hij met smaak biefstuk. Ze kunnen er dus best overheen groeien. Marrit heeft eigenlijk altijd wel alles gegeten, maar zoiets als biefstuk moeten we voor haar wel echt in kleine stukjes snijden (blokjes van een halve cm maximaal), want anders krijgt ze het ook niet weg.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16997
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Bericht door LindaJager »

Ik zelf heb er heel lang last van gehad en Lucas heeft er ook last van gehad. Bij hem scheelde het als de stukjes nog kleiner werden gesneden.

O, en het maakte niet uit of het vlees wat taai of heel mals was hoor.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Plaats reactie