Mag ik even jubelen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chabeli

Mag ik even jubelen?

Bericht door Chabeli »

Zaterdag besloten dat we de luiers helemaal zat waren. Tomás is nu 2 jaar en 9 maanden en weet heel goed hoe het moet, dus uit met de luier. Omdat hij niet uit zichzelf gemotiveerd was om dat ding ook daadwerkelijk uit te doen (wel om op de wc te plassen), hebben we ouderwetse stickermethode ingevoerd. Vel vol en je krijgt een kadootje (wat hij al had uitgezocht :) ).

En het werkt als een trein!! Zaterdag en zondag nog wat kleine ongelukjes, vandaag en gisteren niet meer! Vandaag was zijn vel vol en kreeg hij zijn cadeautje. Gevolg: hij vroeg weer om zijn luier. :roll: haha. Dus maar weer een nieuw vel gemaakt en hem een nieuw kadootje beloofd. Ik ben benieuwd hoe vaak we dit riedeltje moeten doen, maar goed, van de luiers zijn we (overdag) in ieder geval af!! JOEPIE! :D
Hanne

Bericht door Hanne »

knappe jongen.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Bericht door Floor83 »

Wat goed!!!!!

Ik ben jaloers!!!!!! S0phie heeft nu ook de luier uit en net op het potje geplast. Ik ga denk ik ook maar met stickers werken.Ze kan het best.

Hoe veel stickers moet hij hebben voor een cadeautje? Wat had hij uitgezocht?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

He wat goed van hem....hopelijk blijft hij het nu doorzetten.....hier ook gehad met de oudste en het gaan slapen, als ze goed ging slapen dan mocht ze de volgende ochtend een sticker plakken, velletje vol dan mocht ze een kado....kado was binnen en het slapen werd weer pet...kado maar op zolder gezet en kon ze het opnieuw gaan verdienen...

Zo klein als ze zijn, maar slim pfff

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Floor83 schreef:Wat goed!!!!!

Ik ben jaloers!!!!!! S0phie heeft nu ook de luier uit en net op het potje geplast. Ik ga denk ik ook maar met stickers werken.Ze kan het best.

Hoe veel stickers moet hij hebben voor een cadeautje? Wat had hij uitgezocht?
Ja dit vond ik ook een heel lastig punt. Het maakte het ook lastig dat hij al wel op de wc plaste, maar niet de luier uit wilde. Wij hebben hem toen gezegd dat hij een sticker kreeg als hij én de luier uit liet én op de wc ging. Bij elke keer plassen een sticker, bij poepen twee (omdat dit moeilijker is). Ik heb toen 60 vakjes op 2 a4tjes (aan elkaar) gemaakt, omdat ik ervanuit ging dat hij wel 10 keer of meer op een dag zou plassen (vooral in het begin) en ik vond dat de beloning niet langer dan een dag of 4 op zich mocht laten wachten. We zijn zaterdag begonnen en vanochtend waren de vakjes gevuld. Het duurde hier dus 3,5 dag.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

goed zeg.
Wij zijn ook druk aan het oefenen, maar nog niet zo succesvol...
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Bericht door Regina »

Misschien kan je nu een vakje per dag doen. Dus een dag lang droog en alles op de wc een sticker en dan 1 week volhouden?

Wel knap van hem hoor.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

jaaah joepi!
goed!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Chabeli

Re: Mag ik even jubelen?

Bericht door Chabeli »

We zijn nu een week verder en eigenlijk geen ongelukjes meer. Had hij vorige week zaterdagochtend nog zijn luier aan, ondertussen gaat hij al zelfstandig naar het toilet. We mogen hem nergens meer bij helpen. Best handig zo :wink:
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: Mag ik even jubelen?

Bericht door AnnemiekD »

Knap hoor!
En wat een zeer slimme jongen, vel vol...kadootje binnen en zijn luier weer aan willen, ha ha.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
wennetje

Re: Mag ik even jubelen?

Bericht door wennetje »

Grote vent zeg!
Wij zijn ook druk aan het oefenen, maar nog niet zo succesvol...
Joris komt ook nog niet verder dan gezellig op de po zitten als ik op de WC zit. Wel voor 5 hele seconden om de po dan weer netjes (leeg) terug te zetten!
Plaats reactie