Tips gevraagd voor ab inname

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Tips gevraagd voor ab inname

Bericht door AnnemiekD »

Rosalyn heeft gisteren weer een ab kuurtje gehad ivm luchtweg infectie en een hele nare hoest. Maar wat een gedoe zeg! Ik heb zo'n spuitje erbij gekregen, ik dacht dat doe ik wel even.! Maar alles komt er met dezfde vaart weer uit als ik het in haar mond gedaan heb! Huisarst assistente gebeld en die zei dat ik het evt in een beetje yoghurt oid kon doe , dit gedaan, wat denken jullie? Madam, die normaal verzot is op yoghurt, neemt haar eerste hap en zegt direct bah en spuugt het uit!
Op deze manier krijgt ze natuurlijk nooit haar volledige kuur binnen!

Tips Any one?????

Ze is 22 mnd trouwens
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Bericht door mamaSterre&Sep »

Wij deden yoghurt met limonadesiroop... Niet verantwoord zo zoet maar zo lukte het wel.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

Danoontje, door de ranja, zo lukte het vaak wel bij Luuc.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door channiemam »

Heel lullig maar gewoon pech gehad. Met spuitje in haar wangzak en dan in haar gezicht blazen voor een slikreactie. Ab moet gewoon ingenomen worden, wel uitleggen maar wel consequent doorpakken.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier vaak 1e en soms ook 2e spuitje een gevecht (ik doe dan beetje voor beetje trouwens, is moeilijker uitspugen) maar Joris weet daarna dat het moet, wil dat gevecht niet, en neemt het dan.
Ik heb het nooit gemixt, wat als ze dan maar de helft nemen? Weet je nog niet wat ze binnen hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je beloont met iets lekkers na inname.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door MarietteD »

Vincent vond het lekker... hij had van dat witte spul, maar er bestaan vast meerdere soorten en smaken. We deden het in een borrelglaasje en hij dronk het zo op. Maar hij was al 4 toen.

Sterkte Annemiek, niet leuk als zoiets onder dwang moet gebeuren.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9553
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

channiemam schreef:Heel lullig maar gewoon pech gehad. Met spuitje in haar wangzak en dan in haar gezicht blazen voor een slikreactie. Ab moet gewoon ingenomen worden, wel uitleggen maar wel consequent doorpakken.
zo dus en dan een beloning erna, voor Anouk was dat op die leeftijd een hele grote aardbei en later hebben we ook wel chocolade gedaan.
Vaak was het de eerste paar keer vechten en daarna had ze het door.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Uit een pakje laten drinken (zo fout mogelijk, wicki ofzo om de smaak te maskeren) en het er dan naast spuiten tijdens het drinken. Het gaat dan makkelijk mee naar binnen. Voor daarna iets lekkers beloven, werkte hier goed.

En gewoon afspreken ipv verbergen kreeg ik als tip van het ziekenhuis. M aarten was net iets ouder (net 2) en uitleggen dat het echt moet en dat hij daarna iets lekkers kreeg, werkte idd.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Optimel, daar mikten wij het in. En dat alleen geven wanneer ze ab moeten, dus niet tussendoor drinken. Dan is het iets bijzonders en bij ons camoufleerde het de smaak prima.
Maak niet de fout het door iets te doen wat ze qua smaak goed kennen.

Wij hebben wel geluk dat ze makkelijk een 100 ml glaasje leegdrinken, dus dan is het ook meteen vrij stevig verdund, en proef je het ook minder.
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Wij mengden het trouwens ook waar ze bij waren, dus ze wisten wel dat het 'het drankje' was.
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Bericht door michelle »

Ik heb een keer om andere ab gevraagd, de anijssmaak was zo sterk, het lukte echt niet.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

channiemam schreef:Heel lullig maar gewoon pech gehad. Met spuitje in haar wangzak en dan in haar gezicht blazen voor een slikreactie. Ab moet gewoon ingenomen worden, wel uitleggen maar wel consequent doorpakken.
Ja dat dus. Finn heeft altijd ontzettend vaak AB nodig gehad en er was gewoon geen sprake van niet innemen. Niet innemen betekende aan het infuus in het ziekenhuis dus dan moet je wel rigoreuze maatregelen nemen.

Door het eten heen doen werkte inderdaad absoluut niet. Succes en beterschap!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

ik zou de ab los koppelen van eten. Eten als een beloning erna kan wel. Je hebt anders de kans dat ze erg argwanend en/of negatief tegenover eten gaat staan omdat ze de ervaring heeft gehad dat het niet lekker of onder dwang moest.

Ab dat moet, het is niet leuk maar het moet.
Kies een manier die voor haar het minst naar is maar wel het meest treffend.
Bij Puck was dat op der rug op de commode, armpjes gekruist voor der borst en de benen vast. Mondje open door wangen te tuiten en in der wangzak te spuiten, mondje dicht houden en blazen of drukken onder der kinnetje voor een slik reflex. Als hetklaar was meteen klaar benoemen en van de commode af. Belonen met een liedje/toetje/dikke knuffel of destijds de BV.

Als ik het zo terug lees is het wel erg strikt maar het werkt wel en het was ook nodig.

Beterschap!
Als beloning gingen we liedjes zingen
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Bericht door Eghosa01 »

S@sh@ heeft net een AB kuur achter de rug, de eerste spuit was een drama, daarna merkte ze dat de "limonade medicijnen" (zo noemde ik het maar) erg lekker smaakte (perzik/sinasappel, van dat witte spul in een flesje) en heeft ze zonder problemen ingenomen en wilde telkens meer hebben. Verder ook geen tips dus, maar idd wel: wat moet dat moet... dan maar geforceerd, maar als ze het nodig hebben dan moet het erin...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Bericht door drus »

muppet schreef:
channiemam schreef:Heel lullig maar gewoon pech gehad. Met spuitje in haar wangzak en dan in haar gezicht blazen voor een slikreactie. Ab moet gewoon ingenomen worden, wel uitleggen maar wel consequent doorpakken.
zo dus en dan een beloning erna, voor Anouk was dat op die leeftijd een hele grote aardbei en later hebben we ook wel chocolade gedaan.
Vaak was het de eerste paar keer vechten en daarna had ze het door.
zo dus: en het is de aardbei die volgens mijn dochter de vieze smaak echt weghaalt, chocola niet, alleen de hele donkere. Maar tsjee, ik weet die eerste gevechten ook nog!

sterkte
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Ilse

Bericht door Ilse »

Merel heeft op die leeftijd ook wel eens een AB kuur gehad. We hebben haar toen uitgelegd dat deze medicijnen waren omdat ze keelontsteking had en dat ze er voor zouden zorgen dat de pijn minder werd. Ook kreeg ze na netjes doorslikken een klein snoepje (manna of een dropstaafje) voor de smaak.

Nu ze groter is, krijgt ze een glas water om de smaak mee weg te spoelen.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

mvluuk schreef:Maak niet de fout het door iets te doen wat ze qua smaak goed kennen.
Ja dat was bij ons ook de gouden tip van het ziekenhuis. Anders is het psychologisch nog viezer.
Zo zijn ze bij ons aan de wicki geraakt haha.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie