wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Marjo »

Het lukt niet met de fles bij E vi. Ze wil het prima proberen, ligt heel tevreden op de arm en hapt ook wel naar de fles. Ze lijkt alleen de techniek niet te snappen, ze zuigt niet. Ze blijft wat kauwen en bijten op de speen. Ze krijgt dus echt geen druppel binnen. We hebben aardig wat flessen geprobeerd. Maar volgens mij is dat het probleem niet. Een speentje wil ze ook niet. Ik oefen wel regelmatig maar ik heb niet het gevoel dat we dichterbij komen. Uiteindelijk drinkt A nouk het gelukkig wel op.

Op het cb noemden ze haar een volleerd borstenkind :P , ze gaven opties als cup feeding en een tuitbeker met zachte tuit. Dat zijn alleen meer opties zodat ze iets binnen krijgt volgens mij. Ik heb zelf nog de hoop dat ze het voor 1-12 leert, als ik weer moet werken.
Tips, herkenning?
Laatst gewijzigd door Marjo op wo okt 19, 2011 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Sara deed hetzelfde. Ik heb geen tips eigenlijk, want hier pakte ze de fles ineens wel. Ik zou zelf een bekertje oid proberen. De fles door papa laten geven? Als ik in de buurt ben, wil Sara nu ook nog steeds niet de fles. Zodra ze mij ziet, wil ze de borst. :)

Succes met oefenen. Gelukkig heb je nog wel even! :wink:
Mir

Bericht door Mir »

heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Bericht door Miep »

Hè wat vervelend. Wij zijn met W ook aan het zoeken wat het beste gaat. Met de Avent fles dronk ze wel maar het ging te snel waardoor ze zich vaak verslikte. Bij flessen die langzamer lopen, drinkt ze niet. We hebben nu dus weer een keer de Avent fles gegeven en dat ging redelijk. Ze begint pas met zuigen als er vanzelf al wat in haar mond loopt. Misschien dat dat bij E vi ook helpt?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Liv heeft het nooit echt geleerd. Dat ging ook erg moeizaam. BIj haar was het belangrijk dat ze in de maxicosi lag, de leidster erachter (dus niet zichtbaar voor Liv) en dan dronk ze redelijk (lees 100 cc op 1 dag)

Nu klokt ze zo zonder enige moeite een flesje water leeg.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Marjo

Bericht door Marjo »

Mir schreef:heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Nee, wel de tommee tippie en avent en difrax en...
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Marjo schreef:
Mir schreef:heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Nee, wel de tommee tippie en avent en difrax en...
wellicht heeft iemand er nog 1 liggen. Liv dronk ook niet uit die fles trouwens. Wanneer ga je weer werken?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Bericht door Kristel »

Jep, ik heb er nog een liggen. A bel dronk gisteren gewoon uit het difrax flesje, dus daarmee blijven wij oefenen. Laat maar weten als ik hem moet versturen.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Marjo

Bericht door Marjo »

Dorien schreef:
Marjo schreef:
Mir schreef:heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Nee, wel de tommee tippie en avent en difrax en...
wellicht heeft iemand er nog 1 liggen. Liv dronk ook niet uit die fles trouwens. Wanneer ga je weer werken?
1 december. Dus op zich heeft ze nog wel even :P .
Ik heb even op de site gelezen. Ik vind het absoluut het proberen waard.
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Robin wilde ook niet uit een flesje drinken maar met de calma speen ging het nog het beste. Die werkt eigenlijk net zoals ze uit een borst drinken.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Marjo

Bericht door Marjo »

Kristel schreef:Jep, ik heb er nog een liggen. A bel dronk gisteren gewoon uit het difrax flesje, dus daarmee blijven wij oefenen. Laat maar weten als ik hem moet versturen.
Heeeel graag! Super. We hebben trouwens ook veel plezier van je kleertjes. Heb je mijn adres nog anders stuur ik je een pb. Pb je wat je ervoor wil hebben?
Zo da's snel geregeld!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Oh ik zou het ook proberen hoor. Liv dronk er niet uit en ik heb hem weer door kunnen verkopen aan Betje.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Marjo

Bericht door Marjo »

Dorien schreef:Oh ik zou het ook proberen hoor. Liv dronk er niet uit en ik heb hem weer door kunnen verkopen aan Betje.
Zou wel jammer zijn van al je flesjes :wink: . Nee hoor, er staan er heel veel gevuld in de vriezer.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door wilmama »

Dorien schreef:
Marjo schreef:
Mir schreef:heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Nee, wel de tommee tippie en avent en difrax en...
wellicht heeft iemand er nog 1 liggen. Liv dronk ook niet uit die fles trouwens. Wanneer ga je weer werken?
Ik heb wel een breastflow fles voor je die je kan proberen

Verder geen tips helaas. Wel herkenning en dat het heel lastig is.

Edit ik lees net dat je via Kristel al een flesje kunt overnemen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

hihi ik had dus echt veeeeeeeel te veel aan al die flesjes. Er zat ook een tommie tippie oid flesje bij toch?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

Jahoor, herkenning. Oplossing helaas niet. Rivka heeft op het kdv direct uit een beker leren drinken. Ze vertikte het met de fles. Ik ging uit noodzaak ook wel langs om te voeden in het begin, trouwens.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Bericht door Kristel »

Hij staat klaar voor de post. Hopelijk werkt hij voor E vi!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Marjo

Bericht door Marjo »

Dit is toch een heerlijk forum. Ik post dit een uur geleden en nu staat er al een fles klaar voor de post en wat tips en herkenning. Geweldig meiden en in het bijzonder K ristel! Doet me goed.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Mocht de breastflow fles bevallen en je wil er nog een... Ik heb er ook nog 1 liggen. Lara moest helaas ook daar niets van weten. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven, ze werd al boos als ze de fles alleen maar zag. Paar weken alleen maar borst en toen van t een op t andere moment, ging ze toch drinken uit de fles (medela, kleine speentjes lukten haar beter dan die grote van avent en de breastflow). Lange tijd wel maar heel kleine beetjes, maar genoeg om de dag door te komen.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

ik zou blijven proberen, oefening loont misschien!

Je kan proberen haar te stimuleren om te starten met zuigen en te gaan drinken door der wangetjes iets in te drukken (getuit mondje mmaken om de speen) en dan met je pink onder der kinnetje het zuigreflex op te wekken. Is even oefenen maar miss helpt t wel te starten.

Ook kan je de speen iets samen knijpen zodat er een drupel of wat uitomt zodat ze de kink legt met gevoed worden.

Heb je toevallig een grotere speen in huis? Dan is de toeloop wat sneller, misschien heeft ze dan sneller de start door?

Ik zou persoonlijk één fles waarvan jij denk dat ie t goed doet of enigzins werkt aanhouden. Verschillende kunnen juist verwarrend werken.

Puck was een erg slechte flesdrinker in de tijd dat ze het nodig had. Nu inmiddels dik 2, destijds ruim één had ze het ineens door en was de weesrstand weg??!!

Houd hoop!!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Hier werkte bij beide dames juist de goedkoopste fles het best.
Smalle flesjes met dito speen van de etos eigen merk (of kruidvat,hema....).

Fijn dat ze in ieder geval niet gefrustreerd raakt. Lekker blijven oefenen!
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Bericht door michelle »

Dat erachter gaan zitten wat Dorien schreef heb ik al eens aan een andere moeder als tip gegeven en dat bleek DE oplossing. Succes ermee, ik hoop dat ze het gaat snappen!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: wie helpt E vi aan de fles?

Bericht door Angelique »

Nog een spuitelf met herkenning.

Lisette wilde echt niet uit de fles drinken. Bij ons draaide het erop uit dat ik tijdens mijn dienst 1x naar huis ging om te voeden (als ik dan late dienst had gingen er bijv 3 bewoners mee koffie drinken :D ) of bijv in het weekend, als ik dagdienst had (alleen, dus kon niet weg) dan kwam Gert langs.
Maar Lisette is ook paar keer meegeweest toen, iom leidinggevende, omdat G bijv. geen auto had en ik niet weg kon. Tuissendoor gaf G haar wat met lepeltje.
Gelukkig leerde ze al snel wat drinken uit een beker (tuitbeker lukte ook niet) Tegen de tijd dat mijn kolfrecht was afgelopen , kon ze met bekertje, aangevuld met wat hapjes fruit mijn diensten wel overbruggen.
:crazy:
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: wie helpt E vi aan de fles?

Bericht door AnnemiekD »

Dat zijn van die vervelende nadelen van een volleerd borstkindje.
Maar ik hoop dat je dochter het uiteindelijk wel doorkrijgt.
Hier heb ik werkelijk alles geprobeerd, maar Rosalyn heeft nooit uit een fles leren drinken (ja toen ze een maand of 12 was pakte ze van een neefje van haar de fles over en dronk hem in 1 x leeg). Ik hoop voor je dat Evi het toch leert, zeker omdat je straks moet gaan werken, ik werkte niet dus was de druk minder hoog.
Oh ik heb overigens alles geprobeerd, van Tommi huppeldepup tot breastflow tot difrax enz. Ik hoop voor jou dat het beter gaat.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Marjo

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Marjo »

even kort want evi op de arm maar het werkt. ze heeft 100 cc gedronken uit de breast flow fles. echt ik ben zoooooo blij :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd:
ik moest het even kwijt aan jullie!!!! nu weer troosten.
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Kristel »

Jahoe! Go E vi! Wat een opluchting.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Marjo

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Marjo »

Kristel schreef:Jahoe! Go E vi! Wat een opluchting.
echt ik ben zo blij ik kan je wel zoenen. =D>
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Kristel »

Kijk, daar heb je jip voor.
;-)
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Miranda »

Geweldig!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Marjo

Re:

Bericht door Marjo »

Mir schreef:heb je de breastflow bottle ook geprobeerd?
Jij krijgt natuurlijk ook een zoen voor die opmerking :verliefd: .
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Pauwtje »

Heee wat goed!!!!
Hier ook nog steeds de breastflow voor onze Evy. Fijn dat ie bij jullie ook werkt. En 100 cc is dan ook meteen best veel. Nu natuurlijk wel blijven oefenen he, maar dat weet je zelf vast ook wel.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chabeli

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Chabeli »

wat fijn!!!!!!
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door kaatje71 »

wat fijn, dat zal je wel gerust stellen denk ik?!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Miep »

Wow, wat super!
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
jolanda mv c/k/n

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Wat een geruststelling!
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Pauwtje »

En hoe gaat het nu? Nog steeds goed?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Marjo

Re: wie helpt E vi aan de fles? Jaaaaaaaa!!!!!!

Bericht door Marjo »

Pauwtje schreef:En hoe gaat het nu? Nog steeds goed?
Yep weer geprobeerd en weer gelukt! Maak ik even reclame voor die fles :P
Plaats reactie