Let op: belangrijk!!!!!

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jipirene
J&J SANTORINI
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 12:00 am

Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door jipirene »

Lees dit even door. De upgrade heeft reeds plaatsgevonden. Nieuwe leden kunnen nu ook weer gewoon inloggen.

Deze uitleg staat er over de update:

Beheerderspaneel » Update Forum
Als je een forum voor maart 2011 hebt geregistreerd dan maakt jouw forum gebruik van de forum software phpBB2.0.13. Deze versie wordt opgevolgd door phpBB3.0.8 waarvoor wij nu gratis een update aanbieden.


Kort samengevat
Wij bieden een gratis upgrade naar de laatste phpBB3 versie. Tijdens de upgrade is uw forum onbereikbaar en verdwijnen de beta-functies. Na de upgrade beschikt u over een forum met meer mogelijkheden. Uw leden, berichten, prive-berichten etc. blijven allemaal bewaard. Hoe meer berichten uw forum bevat, hoe langer de upgrade duurt (tot wel 4uur). Tegoeden die u heeft worden omgerekend naar een nieuw tegoed in euro's. Het doneer systeem komt te vervallen. Upgraden is niet verplicht, het huidige systeem blijft nog minimaal 1 jaar actief.


Veranderingen
Na het upgraden ziet je forum er anders uit. Het heeft nieuwe mogelijkheden en enkele mogelijkheden zijn (vaak uit veiligheidsoverwegingen) verwijderd. De website phpBBservice heeft een complete opsomming gemaakt van alle verschillen: docs.phpbbservice.nl. Naast deze standaard verschillen bieden wij in phpBB3 ook 15 extra templates/layouts aan. Je hebt dus meer mogelijkheden om je forum naar eigen smaak aan te passen! Helaas komen er ook een aantal zaken te vervallen.

Voor beheerders van het forum veranderd er nog het meest. Het administratiepaneel wordt vervangen door een "Beheerders paneel". Het nieuwe toegangssysteem staat veel fijnmaziger permissie toekenning toe, als ook de vele nieuwe permissies die administrators kunnen toekennen aan gebruikers en moderators. Tevens zijn er veel meer mogelijkheden mbt. de instellingen van het forum zelf. Neem aub. rustig de tijd om deze nieuwe mogelijkheden te ontdekken.

Alle beta-functies kunnen helaas niet meegenomen worden bij het upgraden. Heb je gebruik gemaakt van deze mogelijkheden dan dien je je leden in te lichten dat deze gegevens na de upgrade niet meer beschikbaar zijn. Dit komt er dus op neer dat:

Foto albums binnen het forum worden verwijderd.
Bestanden geupload naar het forum worden verwijderd.
Verjaardagen van leden worden verwijderd.

Na het upgraden is het wel mogelijk om bestanden/foto's te uploaden en te posten in een bericht. Deze bestanden worden voortaan wel meegenomen bij een volgende upgrade.

Als laatste verandering komt het doneer-systeem te vervallen. Wegens gebrek aan animo werd dit nauwelijks nog gebruikt en hebben wij besloten dit niet langer meer aan te bieden.


Eigen webadres
Voordat je gebruik kan maken van een phpBB3 forum moet je forum gebruik maken van een (eigen) (sub)domeinnaam, bv. http://mijnforum.messageboard.nl. Als je nog gebruik maakt van een "forumnummer", bv. http://anne.messageboard.nl/17000 dan wordt je gevraagd om een gratis subdomeinnaam te registreren. Na de upgrade dien je die te gebruiken. Wel blijft je oude link nog enkele maanden werken zodat iedereen aan het nieuwe webadres kan werken.


Wanneer en hoelang?
We kunnen niet genoeg benadrukken dat dit om een hele grote upgrade gaat waarbij het heel goed mogelijk is dat er iets mis gaat. Het is daarom van groot belang dat u de upgrade onder geen enkele voorwaarde afbreekt nadat u deze gestart heeft. Voor u de upgrade kunt starten dient u akkoord te gaan met de geschatte tijd. Deze tijd wordt individueel bepaald per forum en is dus specifiek voor uw forum van toepassing. Let wel op dat de werkelijke tijd kan afwijken vanwege bijzondere omstandigheden. De meeste upgrades duren slechts 1-5 minuten maar een groot forum kan wel 180min duren.
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Gebruikersavatar
Christa
J&J SANTORINI
Berichten: 1807
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 10:14 pm

Re: Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door Christa »

Hoe kan ik de forumstijl wijzigen?
Of kan dat niet meer?

Ik word helemaal iebelig van hoe mijn beeldscherm er nu uitziet.
mv 2 jongens (1999 en 2001)
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door nikky »

Hier ook eentje die even moet heel erg moet wennen. :shock: Moet wel een hele klus zijn geweest voor FB.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Christa
J&J SANTORINI
Berichten: 1807
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 10:14 pm

Re: Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door Christa »

Christa schreef:Hoe kan ik de forumstijl wijzigen?
Of kan dat niet meer?

Ik word helemaal iebelig van hoe mijn beeldscherm er nu uitziet.

Ik ben heel blij met de opmaak zoals jullie die nu gemaakt hebben.
Nu kan ik weer jippen!
Dankjewel!!!
:zwaaien:
mv 2 jongens (1999 en 2001)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14154
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door jikke »

klopt het dat alles nu roze is? verder ziet het er weer normaal uit. wat zijn we eigenlijk verwent dat jullie het zosnel weer normaal maken.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Let op: belangrijk!!!!!

Bericht door Pauline »

P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Plaats reactie