de vroegste vogel?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mare
J&J HAWAII

de vroegste vogel?

Bericht door Mare »

Ik heb hoofdpijn en dat ligt er denk ik aan dat David al sinds half 4 wakker is. :S

De avond begon wel goed: Jaap heeft David naar bed gebracht, maar na 1,5 uur was hij weer wakker en begon de strijd dat ik wilde dat hij op zijn co-sleeper ging liggen ipv in mijn armen. Toen Jaap naar bed kwam ging David in zijn armen liggen, heerlijk voor mij. Maar sinds half 4 is David gewoon wakker. Ik ben uiteraard nog blijven liggen met hem in de hoop dat hij verder ging slapen, maar dat is niet meer gelukt en om 6.15 riep hij poepen en moest ik wel opstaan.

Ik ben moe :(
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Eliza

Re: de vroegste vogel?

Bericht door Eliza »

Oh, dat klinkt niet goed.

Misschien vandaag afspraken met hem gaan maken? Vertellen dat hij in zijn Co-sleeper moet liggen en dat hij anders op zijn eigen kamer moet gaan slapen omdat mama en papa ook moeten slapen. Dat als mama en papa niet slapen ze ziek en mopperig worden.

Volgens mij komt hij nu in een leeftijd dat hij dat moet gaan snappen. Jullie houden elkaar nu wakker en dat moet niet.

En is het een idee dat jij 3 dagen dienst doet en dan je man? Dus dat mama en papa even ergens kunnen bijtanken?
Geef je naar hem meteen een signaal dat het echt heel serieus is.

Heel veel succes!!!
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

oef, ja, dat is zwaar. Ik heb misschien wel een tip voor je, maar daar moet je zelf wel achter staan. De gewone drogisterij dosis melatonine (= 0,1 mg per pilletje, de doktersvoorschriftpillen zijn vaak 3 of 5 mg) helpt hier om de meiden over die dunne scheidslijn van slapen en wakker te krijgen op momenten dat ze eigenlijk heel moe zijn, maar gaan vechten tegen de slaap.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Nee dit was ook wel een dieptepunt nacht. David is bezig met zijn laatste kies en heeft 's nachts ook wel pijn, maar pff dit gaat zelfs mij te ver ;)

Wij hebben gisteren zijn kamer opgeruimd en zijn van plan nu een peuterbed voor hem te kopen. Wij gaan rustig aan proberen hem onze kamer uit te bonjouren. Hij is 's nachts helaas niet voor reden vatbaar, ik kan dingen wel uitleggen, maar dat komt gewoon echt niet binnen bij hem.

Ik ben wel eens eerder de strijd met hem aangegaan dat hij echt in zijn "eigen" bed moet slapen en dan blijft hij gewoon terug komen en dat houdt hij urenlang vol :roll:

Vanavond moet ik werken dus Jaap brengt hem weer naar bed, dat scheelt. Misschien dat ik vannacht voor het eerst op de bank ga slapen... Vannacht accepteerde hij Papa ook, dus wie weet.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@nancy: ik heb wel eens nagedacht over melatonine, maar ik kan mij er niet overheen zetten David een hormoon te geven. Ik weet wat synthetische hormonen met je kunnen doen en ook al is het een hele lage dosering ben ik toch huiverig voor de uitwerkingen.
Eliza

Bericht door Eliza »

Mare schreef: Hij is 's nachts helaas niet voor reden vatbaar, ik kan dingen wel uitleggen, maar dat komt gewoon echt niet binnen bij hem.
Volgens mij moet je ook geen strijd aangaan. Maar overdag vertellen wat er in de nacht gaat gebeuren! Dus overdag een serieus 'kind/ouder' moment inlassen en uitleggen hoe het zit! En dat jullie het gaan PROBEREN!!! om allemaal weer beter te gaan slapen.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Eliza schreef:
Mare schreef: Hij is 's nachts helaas niet voor reden vatbaar, ik kan dingen wel uitleggen, maar dat komt gewoon echt niet binnen bij hem.
Volgens mij moet je ook geen strijd aangaan. Maar overdag vertellen wat er in de nacht gaat gebeuren! Dus overdag een serieus 'kind/ouder' moment inlassen en uitleggen hoe het zit! En dat jullie het gaan PROBEREN!!! om allemaal weer beter te gaan slapen.

Ja zo had ik jouw berichtje ook opgevat. Mijn reactie klopt dan idd niet helemaal. Ik heb hem ook wel eens overdag en kort voordat hij naar bed ging uitgelegd, dat dat Davids bed is en dit Mama's en dat ieder in zijn eigen bed moet liggen want.... met het gevolg dat ik absoluut niet op zijn bed mag komen: Nee, Mama uit, Dasies bed :roll:
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

oef heb het met je te doen! sterkte vandaag, grote kop koffie?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik drink geen koffie, maar als mijn man wakker is ga ik denk ik gelijk even liggen.
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Oh Nina, dat is echt niet fijn!!!!Ik ik hoop voor je dat je nu lekker ligt te slapen.

Ik heb verder geen andere tips dan dat er al staat.
Als je een bank hebt waar je goed op kan slapen zou ik dat misschien ook maar een nachtje doen. Even lekker alleen doorslapen

Heel veel sterkte en een knuffel!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Terwijl ik net heerlijk (onrustig maarja) lag te slapen zijn Jaap en David boodschappen gaan doen. Ik werd wakker door een kind dat aangaapte ;) en nu ligt te slapen. Zo kom ik de dag nog wel door denk ik.
wennetje

Bericht door wennetje »

Geef je paracetamol voor de nacht? (vanwege pijn door doorkomende kiezen)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik geef pas paracetamol als hij aangeeft pijn te hebben. Gister avond werd hij dus wakker en riep auw, maar toen was hij te slaperig om sinaspril te slikken.

Ik bedacht mij vandaag ook ineens iets: David is dus nu naar bed gegaan met een eigen kussen. Hij ligt altijd op mijn arm of mijn kussen en nu ligt er een kussen in zijn bed. Hij is in slaap gevallen op zijn bed (co-sleeper) en onder een deken, dat is een premiere!
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Mare schreef:Ik geef pas paracetamol als hij aangeeft pijn te hebben. Gister avond werd hij dus wakker en riep auw, maar toen was hij te slaperig om sinaspril te slikken.

Ik bedacht mij vandaag ook ineens iets: David is dus nu naar bed gegaan met een eigen kussen. Hij ligt altijd op mijn arm of mijn kussen en nu ligt er een kussen in zijn bed. Hij is in slaap gevallen op zijn bed (co-sleeper) en onder een deken, dat is een premiere!
Als eerst GEWELDIG!! Niet te vroeg juichen maar wie weet vind hij dat wel helemaal geweldig slapen!!

En wilde zeggen dat je ook makkelijk zetilletjes kan geven, vind ik persoonlijk erg makkelijk ivm slikken van drank of pilletjes.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hij sliep tot 3 uur en ik sliep op de bank, toen begon hij zo vreselijk te huilen en te roepen naar mij. Ik ben uiteindelijk weer naar bed gegaan, ik sliep toch niet zo lekker op de bank. Vanaf toen heeft hij weer in mijn armen geslapen en werd ongeveer elk half uur wakker en vroeg: dinkum? Gelukkig kon ik nog even op bed liggen vanochtend.
Hij vindt zijn kussen trouwens geweldig, maar vannacht zei ik: ga maar weer op jouw kussen liggen, dan kan Mama ook weer slapen! De reactie was heel kort maar krachtig: Nein! :)

Zetpillen drukt David er weer uit, dat werkt dus helaas niet.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Mare schreef:Hij sliep tot 3 uur en ik sliep op de bank, toen begon hij zo vreselijk te huilen en te roepen naar mij. Ik ben uiteindelijk weer naar bed gegaan, ik sliep toch niet zo lekker op de bank. Vanaf toen heeft hij weer in mijn armen geslapen en werd ongeveer elk half uur wakker en vroeg: dinkum? Gelukkig kon ik nog even op bed liggen vanochtend.
Hij vindt zijn kussen trouwens geweldig, maar vannacht zei ik: ga maar weer op jouw kussen liggen, dan kan Mama ook weer slapen! De reactie was heel kort maar krachtig: Nein! :)

Zetpillen drukt David er weer uit, dat werkt dus helaas niet.
off topic: als je een zetpil gegeven hebt, dan werkt het als je daarna nog eventjes over de anus wrijft, dan gaat de natuurlijke aandrang van het eruit drukken over en voelen ze het niet meer.....

Wij hebben altijd papa ingezet als de kids niet meer wilden slapen. Als ze doorhadden dat mama niet meer beschikbaar was voor drinken, maar papa wel een slokje water wilde geven, ging het doorslapen veeeeel sneller.

Dus ik zou van kant ruilen een tijdje, manlief naast de co-sleeper en dat veertien dagen uitproberen.
bij overgang naar eigen bed: in eigen bed beginnen en papa eruit als het niet lukt, dan kan naar jou bed altijd nog. Andersom vond ik lastiger werken.

succes
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Pfffff, ik snap gewoon niet hoe je het volhoudt. Zulke nachten zou ik gewoon echt niet trekken. Ik wens je heel veel sterkte!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@drus: dat hebben we wel geprobeerd met die zetpillen, maar dan gaat hij gewoon 5 minuten later poepen. zo is eigenlijk de hele verpakking zetpillen in de luier beland (niet op een dag uiteraard)

David krijgt geen nachtvoedingen meer, water wil hij 's nachts niet. Hij laat zich nu gewoon niet troosten door Papa. Als ik aan de andere kant lig dan klimt hij gewoon over Papa heen om bij mij te komen.
Als hij een eigen bed krijgt dan gaan wij dat wel eerst proberen dat Papa gaat troosten, maar ik heb eigenlijk weinig hoop.

@Ineke: Ik snap ook niet dat ik het volhoud ;) Maar ik zie het zo dat ik geen andere keuze heb.

De strijd dat hij in zijn eigen bed moet slapen is op zich weer "gewonnen" Hij lag vannacht de hele nacht in zijn eigen bed. Maar hij wordt echt zo vaak wakker en wil dan drinken of in mijn armen liggen. Ik ben dus de hele nacht met hem aan het discussiëren. Ik wil nu nog een keer uitproberen hoe hij slaapt als hij geen middagdutje gedaan heeft, maar dat vind ik zo lastig omdat hij echt niet uit te houden is op sommige dagen. Dan is het wel lekker als hij weer even uitgerust is na de middag.
Ves

Bericht door Ves »

O N ina, wat zwaar is dat! Ik heb geen tips, wilde alleen even laten weten dat het hier de laatste tijd ook weer echt drama is :( . Schrale troost, maar terwijl jij voor de zoveelste keer weer wakker wordt, is er grote kans dat ik dat ook ben... Sterkte!
Plaats reactie