De dingen die ik heb gevonden

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

De dingen die ik heb gevonden

Bericht door MarietteD »

Ik heb even hier en daar geklikt en zet hier even mijn punten op een rij. Vond het een beetje veel om een topic per melding te maken, ze zijn ook niet allemaal even spannend:

1. Ik kan niet in OT

2. Ik mis nog wat kleinschalige subfora (Voorlopers, Anders, Spiritualiteit); maar terwijl ik dit intype komen er alweer meer bij

3. Ik mis nog het fotoforum

4. De kalender is leuk maar we hebben geen toegang om er zelf dingen in te plaatsen. Is het niet handig als we dat wel kunnen?

5. Als je 'bekijk nieuwe berichten' doet, staat je eigen nieuwe bericht als 'ongelezen' (met geel symbooltje), dat was op het andere forum niet (niet zo belangrijk, maar toch)

6. Als je op het gele symbooltje klikt bij een bepaald topic, word je niet automatisch naar het eerste ongelezen bericht gestuurd, maar begin je bovenaan

7. Je kunt niet op elke pagina klikken op 'bekijk nieuwe berichten', dat kon op het andere forum wel

8. Bij Forumbeheer is het handig nog die oude draadjes te plaatsen met interessante websites, forumregels, handleiding foto's uploaden, etc

9. Er is een optie 'gebruikersgroepen' waar je via een knop kunt aanvragen of je lid wordt (bv bij Basisschool); dat was niet op het andere forum. Wil je dat handhaven ipv het aanmelden per berichtje?

10. Hoe werkt die 'doneer'-knop bovenin? Kunnen we daar zomaar allemaal een eurootje op storten? Even wachten tot jullie zeker weten dat alles werkt?

11. De emoticons zien een beetje misselijk blauw

12. We kunnen geen kleuren meer gebruiken in bv onderschrift of berichten


Maar het belangrijkste: de zoekfunctie werkt!!!!! :P
Laatst gewijzigd door MarietteD op ma jul 26, 2010 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

aanmelden voor b.v. discussieforum

Bericht door kaatje71 »

daar was ik voor aangemeld.
Kan je je daar weer opnieuw voor aanmelden, of is nu iedereen daar automatisch "lid" van?
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door Nancy »

Aanvullig: nooit meer eindeloos lange draadjes, want na X berichtjes komt er automatisch een nieuwe pagina.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gast

Re: aanmelden voor b.v. discussieforum

Bericht door Gast »

kaatje71 schreef:daar was ik voor aangemeld.
Kan je je daar weer opnieuw voor aanmelden, of is nu iedereen daar automatisch "lid" van?
Ik heb je weer toegang gegeven
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: De dingen die ik heb gevonden

Bericht door Linkje »

MarietteD schreef:1. Ik kan niet in OT ik ook niet

...

3. Ik mis nog het fotoforum en het zwangerschapsforum is er ook niet

...

6. Als je op het gele symbooltje klikt bij een bepaald topic, word je niet automatisch naar het eerste ongelezen bericht gestuurd, maar begin je bovenaan hahaha, nooit geweten dat dat kon!!

7. Je kunt niet op elke pagina klikken op 'bekijk nieuwe berichten', dat kon op het andere forum wel het is idd niet handig dat je daarvoor weer terug moet naar de index

8. Bij Forumbeheer is het handig nog die oude draadjes te plaatsen met interessante websites, forumregels, handleiding foto's uploaden, etc

...

10. Hoe werkt die 'doneer'-knop bovenin? Kunnen we daar zomaar allemaal een eurootje op storten? Even wachten tot jullie zeker weten dat alles werkt?

11. De emoticons zien een beetje misselijk blauw bij meer emoticons staan ook gele hoor

Maar het belangrijkste: de zoekfunctie werkt!!!!! :P [/list]
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Re: De dingen die ik heb gevonden

Bericht door Lampje »

MarietteD schreef:Ik heb even hier en daar geklikt en zet hier even mijn punten op een rij. Vond het een beetje veel om een topic per melding te maken, ze zijn ook niet allemaal even spannend:

1. Ik kan niet in OT

-> wordt aan gewerkt. Volgens mij is dit inmiddels al geregeld.

2. Ik mis nog wat kleinschalige subfora (Voorlopers, Anders, Spiritualiteit); maar terwijl ik dit intype komen er alweer meer bij

-> Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er ook niet is. Die 3 forums die je noemt zijn besloten forums die niet zichtbaar zijn als je er geen toegang toe hebt.

3. Ik mis nog het fotoforum

-> Goeie, gaan we maken.

4. De kalender is leuk maar we hebben geen toegang om er zelf dingen in te plaatsen. Is het niet handig als we dat wel kunnen?

-> Die kalender moeten we nog uitzoeken hoe dat werkt.

5. Als je 'bekijk nieuwe berichten' doet, staat je eigen nieuwe bericht als 'ongelezen' (met geel symbooltje), dat was op het andere forum niet (niet zo belangrijk, maar toch)

-> Dit had ik ook al gemerkt. Zoeken we uit.

6. Als je op het gele symbooltje klikt bij een bepaald topic, word je niet automatisch naar het eerste ongelezen bericht gestuurd, maar begin je bovenaan

-> Idem als 5.

7. Je kunt niet op elke pagina klikken op 'bekijk nieuwe berichten', dat kon op het andere forum wel

-> Dat kan hier waarschijnlijk niet of je zou misschien naar een ander template moeten overstappen. Het zou kunnen dat een ander template dat wel kan.

8. Bij Forumbeheer is het handig nog die oude draadjes te plaatsen met interessante websites, forumregels, handleiding foto's uploaden, etc

-> Gaat komen. Maar ik doe liever copy/paste en dan kijken of het inhoudelijk nog goed is dan opnieuw het wiel uitvinden.

9. Er is een optie 'gebruikersgroepen' waar je via een knop kunt aanvragen of je lid wordt (bv bij Basisschool); dat was niet op het andere forum. Wil je dat handhaven ipv het aanmelden per berichtje?

-> Die is wel heel handig voor de moderator om mensen makkelijk toegang te verlenen. Helaas ben ik nog bijna overal moderator dus komen die verzoeken nu nog bij mij uit. Ik ga snel andere moderatoren aanstellen of het meer spreiden binnen FB.

10. Hoe werkt die 'doneer'-knop bovenin? Kunnen we daar zomaar allemaal een eurootje op storten? Even wachten tot jullie zeker weten dat alles werkt?

-> Zodra we ons hier iets thuisvoelen, leggen wie die knop uit.

11. De emoticons zien een beetje misselijk blauw

-> Maar die extra emoticons toch niet? Of kan jij daar ook niet bij?

12. We kunnen geen kleuren meer gebruiken in bv onderschrift of berichten

-> We zullen uitzoeken of dat nog anders kan. Zal vast een instelling zijn.

Maar het belangrijkste: de zoekfunctie werkt!!!!! :P
-> Hmm.... of we daar nou zo blij mee moeten zijn?
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Sinder

Bericht door Sinder »

oeff.... het hoeft toch niet allemaal ineens en per sé hetzelfde?
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door MarietteD »

Sinder schreef:oeff.... het hoeft toch niet allemaal ineens en per sé hetzelfde?
Beetje beroepsdeformatie van me Gabi: je test een systeem, je noteert wat je opvalt en daarna kun je per melding kijken: is dit een fout of is dit normaal in dit systeem; is het nodig dat we het aanpassen of is het prima dat we het zo laten. Die keuzes laat ik liever aan FB over.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
ddaantje

Bericht door ddaantje »

heb je al mobiel getest mariette?
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door MarietteD »

ddaantje schreef:heb je al mobiel getest mariette?
Nee! Doe jij dat ff?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
ddaantje

Bericht door ddaantje »

jahoor gelukt, doet het prima.
nu nog lekker snel :)
Lien

Bericht door Lien »

5. Als je 'bekijk nieuwe berichten' doet, staat je eigen nieuwe bericht als 'ongelezen' (met geel symbooltje), dat was op het andere forum niet (niet zo belangrijk, maar toch)



Ik heb De Tip: klik op "laatste bericht", dat staat helemaal rechts achter elke topic!
Even wennen, maar werkt perfect, je komt gewoon onderaan uit.
Plaats reactie