nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

hoe was jullie vakantie eigenlijk chantal?! Hebben jullie een fijne tijd gehad?

Mark gaat ook echt wel een keertje staan enz. hoor! Ben benieuwd of hij eerder gaat praten ofzo, dat hoor je ook wel eens! Kan me wel voorstellen dat het voor jou op een gegeven moment wel handig is als hij kan staan, want zijn gewicht is behoorlijk zwaar!

Die fijne motoriek, tja wat zal ik ervan zeggen: hij kan heeeeeel goed aan mijn haren trekken, maar of dat fijne motoriek is :wink:
Kleine steentjes pakken tussen die prutvingertjes, ja dat doet hij wel, maar soms is dat nog een heel gedoe hoor voor het lukt.

Daan is een heel geduldig kindje, als hij iets wil dan blijft hij proberen tot het lukt. Hierin zie je volgens mij ook al echt een stukje karakter. Hij is wel pittig, snel tijgeren, snel staan, weer zitten, gooien met spulletjes enz. Maar toch een gemoedelijk karaktertje lijkt het.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

onze vakantie was lekker hoor! alleen was ik superjaloers op jullie huis wat chris en ik hebben opgezocht. was toch 314 uit mijn hoofd?
nou ja, al die huizen waren nieuwe villa's vergeleken onze hokjes..
maar goed, het was lekker om een weekje weg te zijn!

vakantiedraadje met foto's zal ik binnenkort maken! :)

een vriendin heeft een jochie wat een week ouder is als mark.
wel 3 weken te vroeg geboren (gehaald). hij woog ergens in de 2 kilo, en is nu exact hetzelfde als mark met lengte en gewicht! terwijl mark dus zo'n 2 kilo zwaarder was bij de geboorte!
maar dat jochie kan echt nog geen hapje brood pakken wat voor hem ligt bijvoorbeeld. en gaat wel weer zelf zitten en trekt zich op.
kinderen zijn zo verschillend, het komt allemaal wel goed!
er is geen volwassene die geen hapje brood kan pakken, uit een rietje kan drinken of met een vork kan eten denk ik maar ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Roos en ik waren vandaag op het bureau. Een andere arts, wat een opluchting. Leuke vrouw in plaats van een z**kerd van een oude kerel die altijd onwaarheden verkondigt over bv.

Ze was vrijwel niets aangekomen :mrgreen: heeft al dat bewegen toch effect!
Verder helemaal goedgekeurd en dat klopt, want het gaat allemaal gewoon prima. De laatste weken was ze wat van slag wat slapen betreft, maar (niet doorvertellen hoor) nu ligt ze alweer sinds 19 uur lekker in haar bed te slapen! Ik hoop zó dat dit weer doorzet! Ik werd zoooo moe van al die avonden dat ze moe was maar niet kon slapen en maar op mijn schoot hing. Dit is veeeel fijner.

Hoe is het met jullie, Justine?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Oké, met dat ik het schreef werd ze wakker :roll:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

oh vervelend dat ze niet lekker slaapt..

en niks aangekomen! is ze wel in de lengte gegroeid? ach, ze kan het hebben haha!

mark slaapt sinds gisteravond eindelijk los! hij komt wel wat lastiger in slaap, maar slaapt nu dus gewoon op zijn buik.. na een paar maanden in de safe-t-sleep te hebben gelegen. daarbij kon hij alleen op zijn rug.
ik heb sinds vandaag ook een camera op mark zijn kamer, zo kan ik zien wat hij uitspookt. ook in het donker, leuk om te zien hoor!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Esther schreef:Oké, met dat ik het schreef werd ze wakker :roll:
heb je enig idee hoe het komt esther? Want zo te lezen is ze dus wel moe. Verlatingsangst? Of de overgang van dag naar nacht?

Ik hoop voor je dat de rust weer terugkeert want het lekkerste vind ik dus als je de avonden gewoon even geen 'mama' hoeft te zijn. Dan kan je weer even opladen.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Hier gaat het prima met het slapen tegenwoordig Esther.
Ze gaat zo tussen 19.30 en 20.30 uur slapen en slaapt tot gemiddeld 6.30 uur. Al moet ik bekennen dat ik dat toch eigenlijk net iets te vroeg vind :oops: .

En verder natuurlijk de hele dag druk met bewegen, ons dametje. Zo leuk om te zien. En ze kan zichzelf ook goed bezig houden met speelgoed, hopelijk blijft dat zo!

Geen idee hoe groot/zwaar ze nu is, wij hoeven pas in de 2e helft van oktober weer naar het cb. Ze hebben 1 bezoekje geschrapt. Maar in elk geval past ze nog steeds in maatje 68.

En het is vast weer en fase, Esther. Binnenkort is het ongetwijfeld weer over en slaapt ze de hele avond. Dat moet haast wel als je een sportende baby bent :D .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:
Esther schreef:Oké, met dat ik het schreef werd ze wakker :roll:
heb je enig idee hoe het komt esther? Want zo te lezen is ze dus wel moe. Verlatingsangst? Of de overgang van dag naar nacht?

Ik hoop voor je dat de rust weer terugkeert want het lekkerste vind ik dus als je de avonden gewoon even geen 'mama' hoeft te zijn. Dan kan je weer even opladen.
Ja, ik merk dat ik er nu ook echt moeite mee krijg. Er wordt zoveel aan me getrokken van alle kanten (ook door het beroepingswerk) dat ik echt behoefte heb om even 's avonds alleen mezelf te hebben en geen kind op of aan me.
Ik hoop dat het snel verandert, ik vind het nu 's morgens ook soms niet leuk als Roos wakker wordt terwijl ik normaal gewoon vrolijk word als ik haar zie met haar enorme muppet-smile :D

Geen idee waar het aan kan liggen, misschien heeft ze toch last van haar tanden? Verlatingsangst kan ook, laatst werd ze keihard gillend wakker - ook niet normaal. Laten huilen vind ik daarom ook geen optie, we weten niet goed waardoor het komt dus ik weet niet zeker of ik haar niet laat huilen terwijl ze eigenlijk pijn heeft. Moeilijk hoor :?
Als jullie nog ideeën hebben...
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

ideeen... tja: is ze overdag ook onrustiger met slapen? Want als ze elke keer 's avonds pijn zou hebben lijkt me ook vreemd als ze het overdag niet heeft.
Onrust door tandjes enz. kan natuurlijk best. Je zou een paracetamol kunnen proberen? Want ook oortjes en liggen is natuurlijk niet fijn (maar nogmaals als ze overdag wel gewoon slaapt.... dan vraag ik me af of het pijn is)

Je hebt natuurlijk laten huilen en laten huilen he.... je geeft wel aan dat ze moe is, pijn zou je eventueel keer met paracemol kunnen uitsluiten en eventjes een poosje huilen is natuurlijk niet erg. En ja kan haar ook na een minuut of x even troosten? Of bij haar bedje blijven zitten tot ze rustig word?

Ik ben zef altijd van de wat 'hardere aanpak'. AL is het eigenlijk bij Daan nog niet nodig geweest. ALs je voor jezelf uitgesloten hebt dat het geen pijn is dan kan een kindje best een kwartiertje huilen. NIet helemaal over de rooie laten schreeuwen, maar soms is het gewoon nodig. Maar goed, die ervaring heb ik en als het slapen daarna veel beter gaat dan heb ik het er wel voor over.

vb. Daan werd laatst na 30 min slapen huilend wakker (dat is bijzonder, zowel huilend wakker worden als na 30 min slapen) ik rende erheen want dacht dat er wat was. Hij leek nog zo moe, werd niet rustig bij me en toen dacht ik: ik leg je terug en je krijgt 10 min om in slaap te vallen. EN hij was met 2 minuten al slapende! Maar goed, ik zeg niet dat dit bij jullie ook zo is natuurlijk en het moet ook bij je passen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

zo doe ik het ook heleen. ik zal mark ook geen 20 minuten laten krijsen.
maar een paar maanden geleden wist ik gewoon dat hij binnen 10 minuten sliep. nu is dat binnen 5 minuten, als hij al huilt.

maar lastig is het wel!

hoeveel slapen de ukkies overdag?
mark van 19.30-6.30 (en dat vind ik ook net iets te vroeg hoor justine ;) )
van 9.30-11.15
en van 14.30-16.30

ongeveer!
mn vriendin haar dochter deed met 10 maanden nog maar 1 slaapje, nu is ze net maandag 1 jaar geworden en doet ze dat nog steeds.
tja, ze moest dan wel bezig gehouden worden. dus wandelen, op visite bij iemand of echt met haar spelen.
dat wil ik niet, dan leg ik hem liever 2 x per dag in bed!

de andere 2 gingen met een maand of 14 naar 1 slaapje.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:ideeen... tja: is ze overdag ook onrustiger met slapen? Want als ze elke keer 's avonds pijn zou hebben lijkt me ook vreemd als ze het overdag niet heeft.
Onrust door tandjes enz. kan natuurlijk best. Je zou een paracetamol kunnen proberen? Want ook oortjes en liggen is natuurlijk niet fijn (maar nogmaals als ze overdag wel gewoon slaapt.... dan vraag ik me af of het pijn is)

Je hebt natuurlijk laten huilen en laten huilen he.... je geeft wel aan dat ze moe is, pijn zou je eventueel keer met paracemol kunnen uitsluiten en eventjes een poosje huilen is natuurlijk niet erg. En ja kan haar ook na een minuut of x even troosten? Of bij haar bedje blijven zitten tot ze rustig word?

Ik ben zef altijd van de wat 'hardere aanpak'. AL is het eigenlijk bij Daan nog niet nodig geweest. ALs je voor jezelf uitgesloten hebt dat het geen pijn is dan kan een kindje best een kwartiertje huilen. NIet helemaal over de rooie laten schreeuwen, maar soms is het gewoon nodig. Maar goed, die ervaring heb ik en als het slapen daarna veel beter gaat dan heb ik het er wel voor over.

vb. Daan werd laatst na 30 min slapen huilend wakker (dat is bijzonder, zowel huilend wakker worden als na 30 min slapen) ik rende erheen want dacht dat er wat was. Hij leek nog zo moe, werd niet rustig bij me en toen dacht ik: ik leg je terug en je krijgt 10 min om in slaap te vallen. EN hij was met 2 minuten al slapende! Maar goed, ik zeg niet dat dit bij jullie ook zo is natuurlijk en het moet ook bij je passen.
Ik had je nog niet bedankt voor het meedenken, Heleen, maar bij dezen!

Het gaat nog niet beter, eerder slechter :?
Vandaag heeft ze een half uurtje geslapen, verder niet. Afgelopen 3 nachten heeft ze naast mij geslapen, omdat ze maar niet rustig wordt 's avonds. Ik begin onderhand echt moe te worden :|

We hebben al ontzettend veel geprobeerd: in het donker op haar kamer voeden tot ze aan de borst in slaap valt, wakker wegleggen, laten huilen (en dan na 2, 5 en steeds 10 minuten kijken en troosten), wakker houden, extra in bed leggen, bij haar blijven tot ze slaapt, extra lang of vaak voeden... onderhand weet ik het niet meer. Ze is een pittige meid die weet wat ze wil. En als ze niet wil slapen dan gebeurt het ook echt niet. 's Avonds valt ze wel op mijn arm in slaap, maar als ik haar dan overleg in haar bed schiet ze weer helemaal wakker en begint het hele feest van voren af aan.

Ze krijgt wel tanden en ontwikkelt zich enorm. En dan is er de onrust in huis omtrent het beroepingswerk natuurlijk.

Zul je zien dat het over een paar dagen opeens over is :P
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Wat vervelend, Esther. Vooral als je er zelf zo moe van wordt.

Hier ook een zware week. Maar hier zijn de tandjes een duidelijk aanwijsbare reden. L kwijlt alsof de kraan openstaat (terwijl ze dat normaal nooit doet), zit de hele dag met haar tong over haar bovenkaak te wrijven en roept daarbij wrlwrlwrlwrlw (of zoiets 8) ) en heeft dunne luiers en rode billen.
Vooral 's avonds is een drama, ze wordt om de 45 minuten echt krijsend wakker. Gelukkig slaapt ze tussen 1 en 6.30 uur wel, maar tot die tijd....

Wel fijn om te weten dat dit eindig is. Maar ik zit die tandjes er echt uit te kijken, want ik begin ook weer behoorlijk moe ervan te worden en ik moet wel steeds meer uren werken.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Maar hier zijn de tandjes een duidelijk aanwijsbare reden. L kwijlt alsof de kraan openstaat (terwijl ze dat normaal nooit doet), zit de hele dag met haar tong over haar bovenkaak te wrijven en roept daarbij wrlwrlwrlwrlw (of zoiets 8) ) en heeft dunne luiers en rode billen.
Ja, kwijlen en bijten en rode billen: check. Vanavond heb ik haar maar een paracetamol gegeven (ze zat ook steeds aan haar oren, hoewel dat ook vermoeidheid geweest kan zijn) en als het nodig is haal ik morgen maar even Dentinox.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ja, hier zit ze ook steeds aan haar oren. Heeft dat nog iets met tandjes te maken?

De jongens hadden er nooit zo'n last van. Dit is echt nieuw voor ons. Maar het goede nieuws, ze slaapt al sinds 19.15 uur!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Ja, hier zit ze ook steeds aan haar oren. Heeft dat nog iets met tandjes te maken?

De jongens hadden er nooit zo'n last van. Dit is echt nieuw voor ons. Maar het goede nieuws, ze slaapt al sinds 19.15 uur!
Fingers crossed. Roos was een keer wakker, maar slaapt nu weer. Ligt dankzij Chantal in een dikke slaapzak met mouwen, hopelijk hoeft ze vannacht dan niet tegen mij aan te slapen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Hoe is het gegaan, Esther?

Hier heeft L voor het eerst in dagen weer de hele nacht doorgeslapen (en ik dus ook, pfff wat voelt dat lekker!)

En ons dametje hier heeft op de dag dat ze 10 maanden was besloten dat het genoeg was met al dat tijgeren. Ze kruipt nu vrolijk de kamer rond. Oooo, wat wordt ze toch groot.... !
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Ik hoop dat het betere slapen snel weer komt voor jullie allebei. Fijn dat L al weer lekker heeft geslapen vannacht. Het is voor jezelf ook zo nodig he!

Hoe gaat het met Mark en zijn slapen?
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Hoe is het gegaan, Esther?

Hier heeft L voor het eerst in dagen weer de hele nacht doorgeslapen (en ik dus ook, pfff wat voelt dat lekker!)
Jaaaaa, hier ook!
Alleen Maartje was 1 keer wakker, maar daar is Wilbert naartoe geweest. Wat scheelt dit zeg. Hopelijk vannacht weer, al vrees ik van niet na een intensief middagje Ommen en een avondje oppas. We zien het wel.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

O fijn!

Dat zul je inderdaad altijd zien, slaapt het probleemgevalletje door, wordt er een ander wakker. Of slapen ze allemaal door, krijg je zelf de verschrikkelijke kriebelhoest.

Ik zal voor je duimen dat het toch gaat lukken vanavond.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

wat fijn!!!

vaak merk je pas hoe goed iets gaat als het minder goed gaat. Ik sta er zovaak bij stil dat het hier zo goed gaat. Daan is zo super stabiel. Ben nog altijd wel huiverig of hier ooit ook nog eens andere tijden komen.
Ik vind het wel jammer dat hij altijd 6:30 (vanmo 6:40u) wakker word. Als hij nou tot ruim 7 u zou slapen, dan scheelt dat net voor jezelf weer een half uur/uur. Hij ligt dan vaak nog wel een poos te kletsen voor hij meer van zich laat horen.
Ben benieuwd hoe het straks gaat als de klok weer verzet word.

Dat kruipen is idd erg leuk! Dat kontje gaat dan zo lief heen en weer! :wink:

Hier is langslopen ook een groot succes, overal gaan staan, lekker stoer kruipen, piano spelen. Hij is zo'n lekker ding!!! :verliefd:

En ik voed trouwens nog altijd 1 keer, 's morgens. Hij drinkt niet veel maar ligt wel heel geduldig lucht en af en toe een slokje melk! Ik zou graag willen dat ik 's morgens meer melk zou hebben maar kan nog geen energie opbrengen overdag te gaan kolven....

En dan over niet al te lange tijd die eerste verjaardag.... wat vliegt de tijd!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Ik zal voor je duimen dat het toch gaat lukken vanavond.
Het was ook gelukt. Annemarie was de oppas, en die had gewoon de hele avond met Roos op schoot gezeten. Daardoor was ze heel rustig geworden en lekker in slaap gevallen. Na een voeding toen ik thuiskwam sliep ze verder tot de volgende morgen. Heerlijk!
Nu ga ik weer even voeden, want ze was net wakker geworden, maar vanavond heeft ze ook van 19.30 tot 22 uur geslapen. Heeeeerlijk! Ik heb lekker zitten freubelen, was erg lang geleden dat dat kon.
Ik heb trouwens nu 1 slaapje overdag laten vervallen, ze is wel erg moe maar slaapt nu dus wel 's avonds, en ze wordt niet meer 's nachts wakker. Dus het lijkt wel de goede oplossing te zijn. Ik hoop het maar. Ze is in ieder geval wel vrolijk.

Slapen die van jullie nog 2 keer, of zelfs vaker?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

esther, betekent het dat ze nog maar 1 keer slaapt overdag? Hoelang slaapt ze dan?
Fijn dat het in ieder geval weer zo'n stuk beter gaat! GEniet maar lekker van je vrijheid (en ook van je kleine hoopje mens tijdens het voeden!)


Daan slaapt zeker nog 2 keer!
Zijn ritme (beetje variabel nog wel)
19:30u tot 6:30u aan een stuk slapen, dan voeden en flesje (ja ik heb niet genoeg voeding meer maar wil niet stoppen) en dan leg ik hem weer in bed. Vaak slaapt hij dan nog tot 8:30u.
Rond 10:30-11u weer naar bed, meestal zo'n 1,5u lang maar de laatste dagen soms wel 2 a 2,5 uur.
Rond 16:30u weer naar bed en dan maken we hem uiterlijk 18u wakker.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:esther, betekent het dat ze nog maar 1 keer slaapt overdag? Hoelang slaapt ze dan?
Gisteren 20 minuten :| En vandaag anderhalf uur. Eergisteren ook een uur ofzo.
Ik vind het ook weinig, maar als ze twee keer sliep was ze standaard tot 23 uur 's avonds klaarwakker, dus in uren slaap maakt het niet uit.

Ze is gewoon hoogbegaafd :wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Hier ook nog gewoon 2 slaapjes, tenminste, als het niet verstoord wordt door ophalen van school of zwemles of van die dingen :( .

Vooral op de dagen nadat L naar het kdv is geweest slaapt ze 's ochtends om 9.30 uur alweer. Op andere dagen iets later. Normaliter slaapt ze ongeveer 1,5 uur.
's middags ook 1,5 uur van ongeveer 13.30 uur tot 15.00 uur. Dan is ze een hele tijd wakker tot ongeveer 19.30 uur en dan slaapt ze (als het goed is) tot de volgende ochtend 7.00 uur. Soms iets later maar vaak iets vroeger....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Waaaahhh, L weet met die twee mini-boventandjes (nr 2 is amper zichtbaar) toch enorm te knarsen. Wat een rotgeluid!

Doen die van jullie dat ook?

Verder alles goed hier met het dametje hoor. Al begint ze deze week als ik haar in de box zit echt KEIHARD te krijsen. Ze stopt pas als ik haar er weer uit haal. Maar ja, af en toe is het even nodig. Kan haar niet voortdurend in de gaten houden.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

oh dat knarsen deed 1 van de anderen ook, rotgeluid idd!
mark heeft net 1 boventandje.. de andere komt vast binnen een paar dagen.

wel wil hij af en toe gaan staan. dan gaat hij ergens tegenaan hangen en zich optrekken. meestal valt hij achterover of laat hij los en ligt hij met zijn gezicht tegen de spijlen/tafel/kist.. zo handig.

en mark schreeuwt, echt zo hard de hele tijd! als hij iets wil, als hij ligt te spelen, gewoon heel vaak. denk wel dat de buren dit horen.
vinden ze niet erg, ze noemen mark 'hun kadootje' :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

dat knarsentanden... zo'n ontzettend naar geluid. Hier heeft Daan het wel gedaan maar het is nu al een tijd over. Het is natuurlijk nieuw, die dingen in het mondje en dat gaat wel weer over hoor. Wij probeerden er geen aandacht aan te geven, want ze weten snel genoeg dat ze leuk zijn! :-)

Daan lijkt over te gaan op 1 slaapje....! Hij heeft nu al 3 dagen 1 keer geslapen, als je hem dan rond 16u nog een keer in bed legde dan ging hij alleen maar liggen kletsen. Vanmorgen hem gerekt tot 12:45u wat eigenlijk prima ging.
Ben benieuwd hoelang hij slaapt en of dit het nieuwe ritme wordt. Lijkt me wel lekker hoor 1 x slapen!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja dan heb je idd wat meer tijd om weg te gaan 's ochtends of zo!
vind het lastig, mark gaat al om half 10 weer naar bed, want hij is meestal rond half 7 al wakker.
dat red hij nooit tot 12-13 uur!
tweede slaapje doet hij vanaf half 3.

mark stond vanochtend in bed voor de eerste keer toen jeroen hem eruit ging halen! snel maar bij de commode weggehaald. bedje gewoon schuin gezet in zijn kamertje, anders kon hij ook bij het (beveiligde) stopcontact.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Hier nog geen sprake van een slaapje eraf hoor.

Ik ga zometeen een lang weekend weg. Samen met mijn moeder op bezoek bij mijn broer die in Noorwegen woont met zijn gezin.
Aan de ene kant vind ik het leuk, aan de andere kant zal ik mijn schatjes pas maandagavond weer zien. Maar met z'n allen gaan was geen optie.
Ze zijn nu allemaal weg naar kdv/bso en werk. Om 12.00 uur word ik opgehaald en gaan we naar Schiphol. Nu nog even de laatste spullen pakken en opruimen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Nou, ik ben er weer hoor!
En het was heerlijk, zo'n rustig weekend weg waarin je even helemaal niks hoeft! Ik ben er helemaal van bijgekomen.

Net met z'n allen naar het cb geweest. F vond het maar eng, de prikjes die L kreeg. Hij verliet snel de kamer voordat de cbarts begon met prikken.
Ze is weer helemaal goedgekeurd.
Nog even de cijfers, 8720 gram en 72 cm. Een kleintje, net als haar broers.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

hee, ik dacht dat ik een berichtje had geplaatst hier! met de vraag of je nog bv gaf? hmm nergens meer te vinden..
lekker hoor, weekendje weg zonder kinderen zou ik ook wel willen, ben jaloers!

mark heeft vorige week zijn prikken gehad. even hard brullen, ook in de wachtkamer bij het aankleden nog. maar daarna geen last meer van gehad gelukkig.
hij was 80,5 cm en 10,6 kilo.
een groterd, net als zijn broer en zus :lol:
al is zijn lijntje in de curve een stuk gezakt hoor! hij is nu bijna gemiddeld ipv +2 lijn :)
precies als chris en femke, die maakte ook een flinke boog. eerst stijl omhoog, dan langzaamaan weer naar beneden.
zelfs zover naar beneden dat chris nu op de -2 lijn zit met zijn gewicht :roll:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Nee Chantal, ik geef inmiddels geen bv meer (durf het hier bijna niet neer te zetten :wink:) Het ging alsmaar niet beter met me en het kostte me zoveel energie dat ik besloten heb om te stoppen. Ons dametje ging toen acuut doorslapen, dus ik had dubbel profijt.
En dan kun je ineens een weekend weg!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ach.. we hebben een hart voor borstvoeding toch? en we hebben het gegeven.
wel geen 1-8 jaar, maar ze hebben wel even het beste gehad.

en ja, ik vond het ook heerlijk om zomaar de deur uit te gaan zonder te denken aan voeding of kolven hoor...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

had ik vanmorgen een heel verhaal getypt..... is het niet geplaatst: GRRRR :wink:

Vinden jullie de tijd ook zo hard gaan? Ben jij weer bijna de oude Justine? Heel begrijpelijk hoor dat je dan de borstvoeding vervangt voor flesvoeding! Toch al knap dat je het zo gedaan hebt!!

Maar die verjaardag... die komt wel heeeeeel snel dichtbij he?
Hier een kadootjes probleem, beter een gezegd: geen idee wat voor kadootjes probleem :-) nog beter gezegd: een luxe probleem.

owja chantal: ik voed Daan nog 1 x per dag, alleen 's ochtends gaat hij er heerlijk voor liggen!!
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ja belachelijk hè, dat ze alweer bijna een jaar zijn. Het jaar is echt omgevlogen.

Hier gaat het momenteel niet zo goed. Ik ben sinds ik eind juli weer heel langzaamaan ben gaan werken (zit nu op 3x6 uur van de 24) al 4x ziek geweest. Heb nu mijn 2e buikgriep in 2,5 week te pakken. Er zit momenteel dan ook totaal geen opgaande lijn meer in qua conditie.
Heerlijk trouwens, ziek thuis met 3 kinderen. Gelukkig heeft de buurvrouw F van school gehaald.
'tis overigens wel weer goed voor de laatste zwangerschapskilootjes, die zijn er nu echt af. Maar niet echt op een prettige manier, helaas.

En cadeautjes, ik moet me nog gaan verdiepen in de meisjesspullen. Wellicht heb jij een tip, Esther, wat kleine dreumesmeisjes of peutermeisjes leuk vinden?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

vervelend hoor dat je zo vaak ziek bent :(

wij hebben al een cadeautje voor mark. zo'n loopautootje van cars. heeft chris uitgezocht. we hadden er al eentje natuurlijk, maar die heeft chris voor zijn eerste verjaardag gekregen en heeft de laatste jaren buiten gestaan. dus toch maar een nieuwe :)
chris vraagt alleen maar geld. dus hem geven we een portomonee met een briefje erin dat alles wat hij tekort komt voor een nintendo ds dat wij dat betalen.

zit alleen meer met sinterklaascadeautjes, wat ik moet ik nou weer geven aan die gastjes..
vooral mark, anders gaan ze zien dat hij niks krijgt.
maar we hebben voor ons allemaal samen een wii gekocht, dus met een paar kleine cadeautjes zijn we klaar.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Vanochtend liep L ineens achter het loopwagentje, zo lief om te zien! En de jongens maar roepen: Goed zo Leo! Zo grappig!!
Zal proberen binnenkort een foto te plaatsen hier of op fb.

Hebben jullie dat nou niet? Ik heb bij alle 3 in het eerste jaar na de bevalling meerdere malen buikgriep gehad. Voor ik kinderen had wist ik niet eens wat het was. Het heeft nu even op zich laten wachten (ze is tenslotte al 11 maanden), maar toch, weer in het eerste jaar.
Gelukkig was dit een korte variant. Ik ben nog wel slap, maar ik heb wel weer wat eetlust.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Vervelend dat je zoveel ziek bent, alleen al het ziek zijn maar ook omdat het je weer verder afmat. Ik ken het eigenlijk niet, ziek zijn. Hier de jongens een paar weken geleden ook buikgriep, maar ik heb niets meegepakt.
Zal het bij jou ook een samenloop van verschillende dingen zijn? Nog niet fit, minder weerstand (slaap L 's nachts lekker?) en dan ook nog eens kinderen die met ziektes thuiskomen?
Beterschap verder hoor!

Mag ik 1 ding opbiechten? Wij hebben Daan laatst laten huilen 's nachts. Hij was een poosje geleden ziek, hij sliep toen 's nachts wel goed eigenlijk. KOrt daarna had hij geen koorts meer, maar waarschijnlijk oorpijn/oorontsteking en toen werd hij 's nachts vaker wakker. Je merkte dat hij niet lekker in zijn velletje zat. We hebben hem toen liefdevol verzorgd.
Maar toen meneertje weer helemaal opgeknapt was ging hij toch 's nachts liggen huilen. Ik heb na een paar pogingen van troosten, wat melk geven enz tegen mezelf gezegd: hij mankeert niets, en nu moet je gewoon even huilen. Het heeft 30 min geduurt, en gelukkig geen gekrijs hoor, maar meer huilen mopperen, en toen sliep hij. En sindsdiens slaapt hij gewoon weer zoals voorheen.

Wat zijn het dan kleine boefjes!!! Ze hebben zo snel in de gaten dat als ze 'roepen'/'huilen' mama wel komt! En ik vind er heen gaan, troosten en dan weer slapen echt geen probleem hoor, maar in maanden nooit gehuilt, en ineens zo'n ondeugd (die conclusie kan je achteraf pas trekken)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja hoor mag je best opbiechten. wij zijn ook niet van die ouders die een kind bij elk kikje oppakken hoor!
en ze zijn slim.. mark in ieder geval wel!
als we gewoon op de bank zitten bijvoorbeeld en hij wil aandacht, dan gaat hij kusjes geven. dat is een heel lief geluid en dan kijk je automatisch.

hij kan ook al op commando zwaaien, zijn hand naast zijn oor zwaaien om te laten zien dat het eten lekker is (mmmm!)
kusjes geven dus, snuiven als een konijntje en zijn arm(en) in de lucht doen bij hiep hiep hoera!

zelfs jeroen zegt dat hij af en toe best wel heel erg schattig en leuk is, terwijl hij niet echt van baby's houdt ;)

als mark trouwens 's nachts of te vroeg (voor 7 uur) wakker wordt maak ik de fles klaar en geef ik die zo aan hem. hup, deur weer dicht en ik ga weer naar bed ;)

ook staat hij overal tegenaan en doet zelfs stapjes opzij. ook probeert hij over dingen heen te klimmen. wat natuurlijk meestal niet goed gaat. wel ben ik blij dat hij nu gewoon weer netjes kan gaat zitten als hij ergens heeft gestaan.

tis gewoon een schatje :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Jaaaa! Onze eerste novemberbaby is geen baby meer!

Van harte gefeliciteerd Chantal, met je dreumes!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja gek hoor, ik heb geen baby meer! over 3 jaar zit hij al op school :shock:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

jaaaaaaa (nogmaals) gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
Hoe voelt dat? geen baby meer in huis??
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:jaaaaaaa (nogmaals) gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
Hoe voelt dat? geen baby meer in huis??

Dat ga jij heel snel weten :D .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ik voel me ouder.. geen jong moedertje meer met baby!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Gefeliciteerd met Levi Heleen!!
Nu 2 kindjes naar school!
Leuke dag gehad, of vier je het samen met Daan zijn verjaardag?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:Gefeliciteerd met Levi Heleen!!
Nu 2 kindjes naar school!
Leuke dag gehad, of vier je het samen met Daan zijn verjaardag?

Dank je wel!! Het duurt nog even voor Levi naar school gaat. Hij wilde een poosje geleden niet meer jarig worden omdat hij dan naar school moest. Dus hebben we besloten hem vanaf januari te laten gaan. Hij zou anders vanaf november tot de kerstvakantie in een bestaande groep 1 komen en dan na de kerst naar een nieuwe groep gaan, de 0-groep. En nu gaat hij gewoon gelijk naar de 0-groep.

We hebben vandaag feest gevierd! Vanmorgen een huis bomvol, meer dan 10 kinderen en een stuk of 18 volwassenen.... maar het was bere gezellig. Daan z'n verjaardag vieren we niet meer zo groots. Dan komen de opa's en oma's en een paar vriendinnen van mij.

Levi is op en top verwend en heeft heel erg genoten. Maar het idee dat hij straks naar school gaat schuif ik nog lekker even van me af!
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

En jaaaa, daar is de tweede november-dreumes!

Van harte gefeliciteerd, Heleen!!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Gefeliciteerd Heleen met je dreumes!!!
En hoe voelt het, geen baby meer in huis? :lol:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Hier ook nog maar een keer gefeliciteerd :mrgreen:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Victor heeft net even 2x Bob de Bouwer gebeld.

Of hij even wilde komen om de laadjes naar boven te verplaatsen, zodat Leonore ze niet meer kan openmaken.
En of hij even wil komen om de scherpe punten van de tafel weg te halen (daar was ze namelijk net, met behulp van Victor, tegenaan gevallen).


:D :D :D

Nou maar hopen dat hij komt :mrgreen: . Ik word namelijk helemaal gek van dat dametje dat telkens alle kastjes en laadjes openmaakt. En opvoeden helpt helemaal niks.

Ze heeft trouwens nu weer een nieuwe blauwe plek op haar wang. Die bij haar oog van een paar dagen geleden was net een beetje weggetrokken. Zitten jullie boefjes ook zo onder?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Plaats reactie