Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door michelle »

Jasmijn lag in een stuit dus afgelopen donderdag togen we naar het zh voor een echo van haar heupjes. Michiel is net naar de kinderarts geweest en helaas heeft ze een lichte vorm van heupdysplasie. We zijn nu met spoed door verwezen naar orthopedagogie, volgende week maandag.

Verder weten we nog niets, gips, spreidbroek, alles zou kunnen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb een moeder met ervaring om de hoek wonen, ga mezelf maar eens uitnodigen op de koffie deze week... :wink:

Update 05-12:
Jasmijn heeft een campspreider gekregen. Standaardrecept: 3 maanden 23 uur per dag, na 6 weken een echo, na 12 weken een foto en daarna kijken we verder. We zijn heel goed en prettig geholpen in het zh gelukkig. Er was alle tijd en ruimte voor vragen en vooral op de gipskamer waren ze erg lief. Mama en papa moesten hem een keer omdoen om te oefenen, we kregen allerlei tips, een folder met de website met aangepaste spullen en als we zelf tips tegenkwamen dan waren ze daar heel blij mee. En we mogen altijd bellen of langskomen met vragen. Heel fijn dus! En nu, ik ben wel een beetje verdrietig, maar Jasmijn lacht als vanouds en drinkt als vanouds dus dat helpt goed! Morgen een dagje thuis met zijn 2-en (lang leve mijn werkgever!) om te wennen.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door michelle op zo mar 04, 2012 9:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Mara »

Oh dat is niet leuk. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid wat nodig is.

Heb zelf ervaring met het resultaat als het niet ontdekt wordt (bij mezelf dus).
Dus ik kan vooral zeggen: goed dat het nu ontdekt is en er iets gedaan wordt.
Heb alleen van horen zeggen dat ze heel snel wennen aan evt. hulpmiddelen en dat het meevalt.

Nogmaals, heel goed dat het gezien is, daardoor voorkom je een heleboel ellende op latere leeftijd.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Kristel »

Toch niet voor niets een echo gehad dus... Spannend wat nodig gaat zijn.

Oh, en dragen is goed voor de heupen. Op dragen en voeden zijn er veel topics over geweest.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Mara schreef:Oh dat is niet leuk. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid wat nodig is.

Heb zelf ervaring met het resultaat als het niet ontdekt wordt (bij mezelf dus).
Dus ik kan vooral zeggen: goed dat het nu ontdekt is en er iets gedaan wordt.
Heb alleen van horen zeggen dat ze heel snel wennen aan evt. hulpmiddelen en dat het meevalt.

Nogmaals, heel goed dat het gezien is, daardoor voorkom je een heleboel ellende op latere leeftijd.
Dank je! Dat had ik ff nodig. Kan wel huilen om een mogelijke spreidbroek, maar als het nodig is dan is het nodig!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Susan »

Arme meid!
We hebben hier zelf geen ervaring mee, komt wel veel in de familie voor (bij m'n moeder pas ontdekt toen ze 2 jaar was en toe heeft ze tot haar 5e in het gips gelegen). Maar wat ik wel gezien en gehoord heb is dat de kindjes zelf er niet veel last van hebben, die redden zich wel, het ziet er alleen wel vervelend uit. Plus dat je waarschijnlijk wat broekjes moet aanpassen, maar daar zijn vast ook veel tips over te vinden.

Sterkte in ieder geval de komende tijd.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Oh nee, ook nog de broekjes ja! Pfff ik dacht al aan de maxi cosi, de wandelwagen, de wipstoel (liggen vindt ze helemaal niets namelijk...) En had ik al gezegd dat het heel druk is op ons werk en dat Michiel maandag als zwarte piet mee moet naar het zh... zennnnnnnn. :roll:
Laatst gewijzigd door michelle op ma nov 28, 2011 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Kristel »

Als ik ergens kan bijspringen roep je maar. Of is B ram op het kdv?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door mamaSterre&Sep »

S terre heeft een spreidbroek gehad, van 5-10mnd leeftijd.
In het begin had ik er veel moeite mee maar uiteindelijk ging het best snel. Eerste 2,5 mnd fulltime en later 16 uur per dag, kwam neer op tijdens het slapen.
Eerste dagen heeft ze wel veel gehuild maar na een dag of 3 was ze gewent.

Maxicosi pastte gewoon, kinderwagenbak niet ze is toen overgegaan in wandelwagen in vlakke positie.
Ik heb geen broekjes aangepast, gewoon maillots en leggings met rokjes en jurkjes, ging prima.

Veel succes! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

O ja, ik heb er ook van moeten huilen, dat mag ook best, je wil je poppetje gewoon als baby zien en voelen, het is gewoon echt wennen!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Ik heb veel ervaring met een spreidbroek: Danique heeft er 9 maanden lang eentje gedragen. Ik ben nu op mijn werk, kan niet uitgebreid reageren, maar morgen zal ik mijn ervaringen delen.
Alvast een hart onder de riem: het is eerst even afzien, maar uiteindelijk weet je wel waar je het voor doet. En echt, uiteindelijk valt het reuze mee.
Ik ben achteraf blij dat ze er een heeft gehad, ik zelf niet en ik zit nu nog met de gevolgen....
Met vragen mag je altijd pb' en. O ja, enne... bv kan heel goed met een spreidbroek hoor, laat je niet uit het veld slaan!
Dikke knuffel voor jou! (en ja, je mag best even flink balen en huilen, heb ik ook regelmatig gedaan!)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door mama talla »

Ik heb zelf een spreidbroek ('s nachts) en een beugel (overdag) gehad. Ik kon toen net lopen. Volgens mijn moeder heb ik er geen enkele last van gehad. Ik moest zelfs heel hard huilen toen ik de beugel niet meer om hoefde.
Alleen was het wel lastig idd met broeken. Ik droeg veel maillots geloof ik en een rokje er over heen.
Veel sterkte, ik hoop dat het mee valt.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
@ri

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door @ri »

Ik weet niet meer waar maar met een beetje gegoogle moet het vast wel terug te vinden zijn, maar ik zag pas broekjes speciaal voor kindjes met een spreidbroek. Was het littlelabel? Ik weet het niet meer. Sterkte in ieder geval! (ook met alle organisatorische zaken!)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13312
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Gootje »

Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik vind het wel vervelend voor je. Je moet je beeld voor de komende maanden waarschijnlijk aanpassen, dat is nooit leuk, ook al weet je verstandelijk dat het beter is. Sterkte en knuffel!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Nickey

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Nickey »

Mijn man had het en dat is nooit ontdekt tot latere leeftijd. Hij heeft 2 zeer zware heupoperaties moeten ondergaan met een bottransplantatie uit beide scheenbenen naar de heupkom. Het éne jaar de ene heup, 3 maanden thuis, het andere jaar de andere. Het was zwáar! Ik heb beide jongens dus zeer expliciet laten testen en zij hebben het beiden gelukkig niet.
Het wordt even pittig, maar wat hierboven staat wens je niemand toe dus ik denk dat ze blij mag zijn dat ze het nu zien en dat het verholpen wordt.
Sterkte!
Nic.
Denise

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Denise »

Damian heeft ook een spreidbroek gehad, een dr visser spreidbroek.
Ik vond het allemaal erg meevallen, het slapen was even lastig in het begin maar met een handdoekrolletje onder zn knieen ging dat al beter.
Ik vond de broekjes van rainbowbabies erg makkelijk.
En om zn ontwikkeling op gang te houden deed ik elke middag zn spreidbroek een uurtje af om hem op een kleed op de grond lekker te laten rollen enzo.
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door vogeltje »

Merel heeft 3 maanden een spreidbroek gehad, mijn moeder heeft hem toen "bekleed" met een leuk stofje, aangezien het toen zomer was en de spreidbroek gemaakt word van transpirerend spul. Ik heb hier waarschijnlijk nog wel het patroontje van. Tevens een patroon voor een makkelijk zelf te maken broekje geschikt dus voor de spreidbroek.
Wij deden in de maxicosi een handdoek meen ik zodat de billen iets hoger lagen en ze er beter in paste, nog wel op een veilige manier natuurlijk.
De kinderwagenbak vervingen we voor de kinderstoel in de platte versie.
Merel wende er erg snel aan gelukkig en heeft er weinig last van gehad.
Er zijn wat sites waar je patronen of kleertjes kan bestellen, ik deed merel veel leggings met n jurkje of rokje aan.
In de slaapzakken had ik een extra stuk ingezet aan de onderkant zodat ze daar ook in kon. Misschien heb ik deze nog liggen, alhoewel het wel zomer slaapzakken zijn, daar zul je nu niets aan hebben, sorry.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Pauwtje »

Och jeetje, dat is geen leuk nieuws :(
Ik hoop dat het enorm mee zal vallen. Natuurlijk zou een spreidbroekje niet het einde van de wereld zijn. Maar leuk is anders.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Miep »

Ik kan me goed voorstellen dat je even moet slikken, al is het voor een heel goed doel. Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij zijn er al heel wat tips gegeven waar je vast wel wat mee kan. Sterkte.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door maartje12 »

Hè Michelle, wat vervelend, daar zit je niet op te wachten. Gelukkig lees ik hier dat het uiteindelijk allemaal goed te doen is. Hopelijk geldt dat voor jullie en Jasmijn ook!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Mieke

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Mieke »

Fijn dat het nu ontdekt is.
Bij mij zelf is het pas na 9 maanden ontdekt(volgens de artsen was mijn moeder een jonge overbezorgde moeder, ik huilde bijna 24 uur per dag van de pijn, zo bleek achteraf)
Het blijft bij mij nog steeds een zwak punt.
Maar vanaf dat ik de beugel om kreeg was ik een vrolijke blije baby, die bijna niet meer huilde.

Succes, het is even omschakelen, maar uiteindelijk zal het haar veel helpen!
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren echt enorm zitten balen. Waar ik nog het meest verdrietig over zou worden is het niet meer liggend kunnen voeden. We slapen nu samen en daar geniet ik zo van, ik ben zo uitgerust, heerlijk. Bij de andere twee is dit nooit gelukt en met een spreidbroek zie ik het ook niet lukken.

Maar goed, de knop is om, ik zie het vanaf nu positief in:
1. wie weet is het toch niet nodig
2. als het wel nodig is ben ik heel blij dat ze het zo vroeg gezien hebben
3. als het wel nodig is slaapt ze vanaf dan gewoon door, hebben we helemaal geen nachtvoedingsprobleem :D

Ik heb al veel gelezen en veel handige praktische zaken gezien online. Voor nu dus nog even afwachten, wordt vervolgd...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Kristel schreef:Als ik ergens kan bijspringen roep je maar. Of is B ram op het kdv?
Lief, dank je wel! Lotte en Bram zijn dan op de opvang gelukkig. Michiel is zwarte piet op de Lucas Batauschool maar hij stopt iets eerder om zich af te schmincken. En op mijn werk zijn ze gelukkig begripvol als altijd :D
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Kristel »

Oh, wat hoop ik voor je dat het niet nodig gaat zijn. En dat je vooral nog kunt blijven genieten van het samen slapen.

Krijg je volgende week ook meteen het plan van aanpak te horen? Ik ben na de eerste controle met Eef in het zkh nooit meer alleen geweest naar zo'n controle afspraak. Ik ging er namelijk vanuit dat alles prima ging, kreeg ik te horen dat ze een hartruisje had. Bem, klap in m'n gezicht. Sindsdien is H asso altijd mee geweest. Fijn dat jullie nu ook samen kunnen gaan.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Ja ik was heel praktisch aan het denken in 1e instantie: haalt Michiel dat vanuit het zwarte pieten, prima, ga ik gewoon werken. Toen hing ik op, kwam de klap en heb ik meteen vrij gevraagd :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Waarschijnlijk moet er volgende week een rontgenfoto gemaakt worden. Als daaruit blijkt dat Jasmijn idd heupdysplasie heeft krijg je gelijk een spreidbroek aangemeten.
Bij Danique was dat ook en ik was daar totaal niet op voorbereid.
Ik wil je dan ook de tip meegeven om een aantal handdoeken mee te nemen. Als ze idd in een spreidbroek moet en ze past niet goed in de maxi-cosy dan kan je haar goed er inzetten mbv de handddoeken.
Ik had dat niet en heb mazzel gehad dat Danique nog zo ontzettend klein was waardoor ze er nog met beugel en al in paste.

Je had het over liggend voeden: dat gaat wel lastig worden denk ik, ze kan nl niet meer goed op haar zij liggen met zo'n spreidbroek.
Danique sliep altijd op haar zij of op de buik, daar heeft ze echt even aan moeten wennen. Na een paar dagen ging het al veel makkelijker.
Ik geloof dat ik langer aan die spreidbroek heb moeten wennen dan Danique.... :oops:
Het voeden op zich was even uitvogelen, maar gestut met wat kussens kon ik altijd prima blijven voeden. Ik vond het ook echt niet leuk de eerste keren, Danique moest wennen waardoor het niet gelijk goed lukte, ik moest wennen en zat boordevol frustraties en emoties en samen hebben we heel wat afgejankt kan ik je verzekeren.

Qua kleding: je hebt mazzel dat Jasmijn een meisje is, dat scheelt een heleboel! Rokjes worden lastig,maar jurkjes gaan prima met een maillot eronder. Als het heel koud was deed ik er nog extra sokken (kniekousen) overheen.

Doordat Danique zo klein was en wij een vrij grote kinderwagenbak hadden heeft ze daar lang ingepast zonder dat we allerlei aanpassingen moesten doen. Op het laatst hebben we alleen met de maxi cosy problemen gehad. We legden toen een badlaken opgevouwen onderin waar ze dan met haar billen opzat. Haar beentjes vielen dan net over/boven de rand. Met de autogordel erover was het voor Danique niet altijd even fijn, daar legden we dan ook een handdoek tussen (lag standaard in de auto).

O ja, als er wordt aangegeven hoe lang je de spreidbroek per dag om moet laten bij jasmijn, doe dat dan ook echt en ga niet smokkelen. Ik heb dat wel een paar keer gedaan en de volgende controle was het dan niet beter geworden.... Tja, eigen schuld van mij, maar ik heb er wel van geleerd. Heb het daarna nooit weer gedaan! Ontwikkeling gaat echt wel door, dat heb ik aan Danique wel gezien.

Slaapzakken heeft Danique niet aangehad tijdens haar spreidbroekperiode. IK legde haar standaard hoog in bed en dan de dekentjes goed strak instoppen (en een extra deken erover heen). Danique heeft het nooit heel koud gehad (had ook warme pyjama's aan).

Het is echt beter dat ze 'm nu krijgt dan dat ze op latere leeftijd last krijgt. IK heb ook een lichte vorm van dysplasie. Is nooit gezien, pas in 2001 is het bij mij ontdekt. Daardoor heb ik tijdens de zwangerschappen zoveel pijn, mijn lichaam gaat dan in een andere vorm staan wat bij mij pijn veroorzaakt aan heup en bekken.
NU nog iets aan laten doen is op dit moment niet te doen. Ik ben dan maanden uit de running wat ik nu niet handig vind. En daarbij, ik kan er op dit moment nog goed mee leven, als dat niet zo zou zijn had ik het al wel laten doen. (en artsen zijn er niet happig op omdat het maar een lichte vorm van dysplasie betreft).

Als je nog vragen hebt of wat dan ook maar, trek maar aan de bel.
Na 9 maanden spreidbroekperiodekan ik geloof ik wel zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door michelle »

Wauw Miranda, bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Er is vorige week al een rontgenfoto gemaakt nadat 2 mensen het niet goed konden zien op de echo. De kinderarts wist het echter ook niet zeker vandaar nu door naar ortho. Ik hou er inderdaad al rekening mee dat ze hem meteen om kan krijgen. We wonen gelukkig niet heel ver van het ziekenhuis vandaan dus ik neem mijn draagdoek mee en dan lopen we wel naar huis. Gaan we daar op ons gemakje eens kijken hoe het moet in de maxi cosi. Verder ga ik deze week de wieg vervangen door het ledikant en verder gewoon maar afwachten.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Marjo

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Marjo »

michelle schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren echt enorm zitten balen. Waar ik nog het meest verdrietig over zou worden is het niet meer liggend kunnen voeden. We slapen nu samen en daar geniet ik zo van, ik ben zo uitgerust, heerlijk. Bij de andere twee is dit nooit gelukt en met een spreidbroek zie ik het ook niet lukken.

Maar goed, de knop is om, ik zie het vanaf nu positief in:
1. wie weet is het toch niet nodig
2. als het wel nodig is ben ik heel blij dat ze het zo vroeg gezien hebben
3. als het wel nodig is slaapt ze vanaf dan gewoon door, hebben we helemaal geen nachtvoedingsprobleem :D

Ik heb al veel gelezen en veel handige praktische zaken gezien online. Voor nu dus nog even afwachten, wordt vervolgd...
He balen als het nodig is. Maar super dat je de knop al hebt om kunnen zetten en fijn dat hier zoveel ervaring zit! Turlijk ben ik ook voor optie 3 :P is de beste oplossing, toch?.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Miranda »

michelle schreef:Wauw Miranda, bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Er is vorige week al een rontgenfoto gemaakt nadat 2 mensen het niet goed konden zien op de echo. De kinderarts wist het echter ook niet zeker vandaar nu door naar ortho. Ik hou er inderdaad al rekening mee dat ze hem meteen om kan krijgen. We wonen gelukkig niet heel ver van het ziekenhuis vandaan dus ik neem mijn draagdoek mee en dan lopen we wel naar huis. Gaan we daar op ons gemakje eens kijken hoe het moet in de maxi cosi. Verder ga ik deze week de wieg vervangen door het ledikant en verder gewoon maar afwachten.
Danique heeft ook met spreidbroek best lang in de draagdoek gezeten. Wel op de buik, anders ging niet.
En de wieg, daar heeft Danique t/m 7 maanden in gelegen, maar wij hadden wel een vrij grote wieg moet ik zeggen.
Laat je daar niet overdonderen door de mensen die zo'n spreidbroek aanmeten. Ze hebben 'm bij Danique omgedaan en ons min of meer buiten gezet. Daar stond ik dan: kind in spreidbroek op de arm, maxi cosi op andere arm en tranen die over mijn wangen biggelden...
Ze hadden niet eens laten zien hoe ik 'm zelf om moest doen! Moest ik allemaal zelf uitvinden. Vraag ernaar voordat je net zo overdonderd wordt als ik destijds....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Succes morgen in het ziekenhuis!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door michelle »

Update bovenaan.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Miranda »

Wat fijn dat ze zo de tijd voor jullie hebben genomen! Dat was bij ons helaas wel anders. Deze spreidbroek heeft Danique ook gehad. Het was echt even wennen, maar na een paar dagen gaat alles steeds beter.
Het voeden deed ik net zoals jij nu doet, soms moest ik Danique nog wat 'stutten' met kussens omdat ze anders niet lekker ontspannen kon drinken.
Fijn dat je morgen thuis kan blijven bij Jasmijn!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Pauwtje »

Fijn dat je zo goed geholpen bent. Niet leuk, zo'n spreidbroek :( Gelukkig ziet Jasmijn er wel happy uit op de foto!

Jullie succes met wennen. Fijn, zo'n werkgever die je een dagje vrij geeft!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Appendix »

3 maanden, wat een tijd! Maar fijn dat jullie die tijd goed zijn begonnen met goede hulp in het ziekenhuis en een thuisdag om te wennen. Het voeden ziet er toch gezellig uit. Past ze zo nog in haar wieg?

sterkte!
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Mieke

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Mieke »

Wat fijn dat jullie goede uitleg kregen.
Succes met het vinden van handige oplossingen!
Gera

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Gera »

Sterkte met de spreider. Wat ik er van hoor is inderdaad dat de kinderen er snel aan gewend zijn. Wat het samen slapen betreft, denk dat dat nu toch ook nog wel lukt? Alleen met het voeden zal het inderdaad lastig zijn, maar misschien dat je daar ook nog wel een oplossing voor vind. Ik heb ook wel liggen op mijn rug gevoed, is voor het kind misschien iets zwaarder (tegen de zwaartekracht in zuigen), maar verder ging dat best goed.
sterkte!
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Ann1gje »

och pff, ff slikken he meis.... maar Jasmijn ziet er vrolijk en happy uit!
En jij klinkt ook alweer wat vrolijker.... :wink: . Fijn, morgen een dagje vrij...
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Kristel »

Dus toch wel nodig, helaas. Ik hoop dat jullie leventje niet heel erg aangepast hoeft te worden. Denk je dat je veel anders moet gaan doen?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Pauline »

Tessa, de dochter van denise31 had er ook een. ik kan je haar email adres geven. ze leest niet zo heel regelmatig meer hier mee. stuur me maar een pb als je haar emailadres wilt.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door jikke »

fijn dat (ondanks de uitslag) alles zo goed gaat. ik hoop dat over 3 maanden alles is opgelost.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Nanda »

ik kan me voorstellen dat je je een beetje verdrietig voelt.
hopelijk is het over 3 maanden opgelost!
lukt het een beetje?? En heeft jasmijn er last van??
fijn dat je een dagje vrij kon krijgen!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door mAmArianne »

Och dit is wel even een tegenvaller, even aanpassen, hoewel dat voor jullie denk ik meer is dan voor Jasmijn zelf.
Wat een heerlijk moppie om te zien Michelle!!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Miranda »

Ik hoop van harte dat Jasmijn over 3 maanden klaar is met de spreidbroek, maar ik wil je wel even waarschuwen dat je jezelf daar niet te veel aan vast moet houden. Ik deed dat wel en toen bleek dat Danique nog langer moest was dat een vieze tegenvaller.... Is het dan wel goed dan valt het alleen maar mee!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door mamaSterre&Sep »

Hoe heeft ze geslapen vannacht? S terre had daar de eerste nachten echt moeite mee.
Maar de eerste nachten zonder waren ook onrustig!
Ik hoop dat het meevalt, dat jullie snel wennen, gelukkig is het winter, geen last van smetplekjes door de hitte onder dat ding!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door michelle »

De nacht is goed gegaan! Ze had gisteravond wel wat meer moeite met in slaap vallen maar daarna ging het zoals elke nacht. Toen ze wakker was lekker naast mama in bed en af en toe een slokje. Ik kan nog steeds min of meer liggend voeden, het zijn ook niet echt hele voedingen, meer een troostslokje. Ze was net ook weer heel moe maar kwam niet in slaap, dus heb ik haar maar even in slaap gewandeld. Nu ligt ze alweer een poos heerlijk te slapen dus dat gaat boven verwachting :)

@ Miranda: ik ga zowieso eigenlijk uit van minimaal 6 maanden, en dan de laatste 3 alleen tijdens het slapen. Maar het kan natuurlijk ook langer worden, het is gewoon afwachten. Ik heb begrepen dat de ontwikkeling in sprongen gaat en best verschilt per kind, moeilijk dus om er vooraf iets over te zeggen.

Ze hebben hem nu alleen omgedaan, volgende week donderdag wordt hij helemaal goed afgesteld. Anders krijgt ze teveel spierpijn in 1x.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door Miranda »

michelle schreef:De nacht is goed gegaan! Ze had gisteravond wel wat meer moeite met in slaap vallen maar daarna ging het zoals elke nacht. Toen ze wakker was lekker naast mama in bed en af en toe een slokje. Ik kan nog steeds min of meer liggend voeden, het zijn ook niet echt hele voedingen, meer een troostslokje. Ze was net ook weer heel moe maar kwam niet in slaap, dus heb ik haar maar even in slaap gewandeld. Nu ligt ze alweer een poos heerlijk te slapen dus dat gaat boven verwachting :)

@ Miranda: ik ga zowieso eigenlijk uit van minimaal 6 maanden, en dan de laatste 3 alleen tijdens het slapen. Maar het kan natuurlijk ook langer worden, het is gewoon afwachten. Ik heb begrepen dat de ontwikkeling in sprongen gaat en best verschilt per kind, moeilijk dus om er vooraf iets over te zeggen.

Ze hebben hem nu alleen omgedaan, volgende week donderdag wordt hij helemaal goed afgesteld. Anders krijgt ze teveel spierpijn in 1x.
Wat goed zeg! Hier hebben ze 'm ook gelijk afgesteld, nu begrijp ik ook waarom Danique de eerste dagen zo veel huilde....
Die ontwikkeling gaat idd in sprongen. De ene keer was het bij Danique enorm vooruit gegaan maar andere keren was er amper verbetering. Dat ging een beetje om en om. Wij moesten elke 6 weken voor een foto en daarna bijstellen van de spreidbroek. Fijn dat Jasmijn vannacht goed heeft geslapen!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Update bovenin

Bericht door michelle »

Morgen gaan we naar het ziekenhuis voor een rontgenfoto van Jasmijns heupen. Ik hoop dat we dan te horen krijgen dat we mogen afbouwen. Ze is het echt zat, wil graag bewegen. Zodra hij af is stopt ze haar tenen in haar mond en ze kan zich ook al op haar buik draaien zonder (we hebben hem dit weekend 2 x een uurtje af gedaan en dat was voldoende voor haar :D ). De controle 6 weken geleden liet al goede waardes zien dus ik ga er wel een beetje vanuit dat het goed is. Maar jullie mogen wel duimen hoor :mrgreen:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door Pauline »

Ik zal voor jullie duimen!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door Kristel »

Ik duim zeker voor je! Ik hoop echt dat je goed nieuws krijgt.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door Miranda »

Ik ga heel hard voor je duimen, ik weet hoe zo'n onding het is voor kindjes die van alles willen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door maartje12 »

Wanneer moet je Michelle?
Ik hoop met je mee op goed nieuws!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Jasmijn heeft lichte heupdysplasie Up morgen zh

Bericht door michelle »

Zometeen om half 2, daarna rennen naar school dus om half 4 horen jullie meer.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Plaats reactie