koorts maar waarom?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

koorts maar waarom?

Bericht door Suuz »

P heeft nu al 2 dagen hoge verhoging tot lichte koorts (met paracetamol). Verder is niks aan haar te merken, verkoudheid is namelijk net weg ook dat rare hoest is weg. Toen geen koorts gehad. Ze is een beetje huileriger maar niet extreem raar en met een paracetamol zit ze duidelijk wat beter in haar velletje... Maar waarvoor heeft ze koorts? 6de ziekte heeft ze al gehad en is denk ik de koorts niet hoog genoeg. Zou ze waterpokken krijgen? (nog niks raars gezien op haar lijfje)

Wel heeft ze weer last van haar pols, ze is er niet raar op gevallen.. doet gewoon zeer. Ze had in die arm de vorige maand ook al een ontstoken vingerkootje. Mijn instinct zegt dat het daar te maken heeft aangezien reuma in de familie voor komt en mijn zusje ook al erg jong jeugdreuma heeft gekregen, maar ik probeer het nog te negeren want ik wil echt niet dat ze dit heeft en hoop dat ik dit echt goed fout heb. Toch knaagt het bij me.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: koorts maar waarom?

Bericht door Miranda »

Danique heeft ook al een paar dagen koorts en steeds was er niets te zien. Maar nu zitten er toch wel een aantal vlekjes/puntjes op haar lichaam, dus toch de waterpokken!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Suuz

Re: koorts maar waarom?

Bericht door Suuz »

Ik hoop dat ook gewoon de waterpokken.. Ik moet helaas morgen werken. Ik val namelijk in voor een dienst dat niet ingevuld bleek te zijn, gelukkig wel maar 4 uurtjes. Had graag bij haar willen zijn.. Aan de andere kant gaan ze beide naar de gastouder die ze ook opvangt als ze te ziek zijn om naar school of kdv te gaan en ik moet werken.. dus in goede handen.
JannekevV

Re: koorts maar waarom?

Bericht door JannekevV »

Momenteel zijn er ontzettend veel zieken!
Kan dus ook gewoon een griepje zijn, kinderen hebben zo snel koorts, en het kan net zo snel weer over zijn.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: koorts maar waarom?

Bericht door Nanda »

En hoe gaat het nu??
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: koorts maar waarom?

Bericht door Nynke »

Kiezen of tanden?
Hier is in huis een keelontsteking en een buikgriep gepasseerd, dus zoiets zou het ook nog kunnen zijn, maar dan had je vast al iets gemerkt.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: koorts maar waarom?

Bericht door niekje »

Floor kwam vrijdag ook met bijna 40 graden koorts uit school, lag om 17,45 uur in bed en heeft tot de volgende ochtend 8 uur geslapen en was weer kiplekker...verder klaagde ze nergens over dat ze ergens last van had.....

Als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan ....

Succes !!

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Suuz

Re: koorts maar waarom?

Bericht door Suuz »

Ze is na 2,5 dag gewoon weer normaal.. geen kiezen, geen waterpokken.. niks dat je zou denken daar ligt het aan. Ik heb wel zelf keelpijn gehad misschien had ze dat ook. Al had ik niks gemerkt.

Ik kan meestal het wel herleiden waar het vandaan kan/kon komen... Zoals idd kiezen, of die hoest/ verkoudheid enz.. Maar dit keer dus niet.

Ja naar de HA ga ik best wel snel :oops: , maar ook eens toen ze als een zak zout erbij lag zo lusteloos, niks voor haar.. Toen gelijk gebeld.. Assitente zei "geef maar eerst een paracetamolletje" en een uur later mocht ik komen. Nou daar leefde ze helemaal op en begon gewoon lekker te spelen enz.. :roll:

Doc zei "typische een paracetamolletje effect" iig als dat nog zou helpen dan is ze niet ziek genoeg. Maar was wel goed om te komen, alleen was er niks te zien.. Virus dus.

Bedankt voor het vragen!
Plaats reactie