Vieze nageltjes en poepvraagje
Vieze nageltjes en poepvraagje
Mark gaat regelmatig mee onder de douche, want het badje vind hij niet lekker. Dan gaat hij huilen.
Maar hij heeft altijd van die vieze rouwrandjes onder zijn nageltjes. Nageltjes kort houden vind ik lastig, maar probeer het natuurlijk wel, ook tegen het krabben.
Hebben/hadden jullie baby's dat ook? Vind het zo'n vies gezicht..
En Mark heeft bijna altijd waterige poep, mooi groen van kleur. Toevallig net een mosterdkleurtje maar nog niet de dikte van bv-poep. Ik weet dat het komt door teveel melk, maar als hij gemiddeld om de 3-4 uur drinkt kan ik er toch ook niks aan doen? Omdat het zo waterig is blijft er ook niks aan zijn billetjes plakken.
Hij krijgt al druppeltjes tegen darmkrampen. Dan geeft het toch niet?
Maar hij heeft altijd van die vieze rouwrandjes onder zijn nageltjes. Nageltjes kort houden vind ik lastig, maar probeer het natuurlijk wel, ook tegen het krabben.
Hebben/hadden jullie baby's dat ook? Vind het zo'n vies gezicht..
En Mark heeft bijna altijd waterige poep, mooi groen van kleur. Toevallig net een mosterdkleurtje maar nog niet de dikte van bv-poep. Ik weet dat het komt door teveel melk, maar als hij gemiddeld om de 3-4 uur drinkt kan ik er toch ook niks aan doen? Omdat het zo waterig is blijft er ook niks aan zijn billetjes plakken.
Hij krijgt al druppeltjes tegen darmkrampen. Dan geeft het toch niet?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Re: Vieze nageltjes en poepvraagje
Mijn babietje heeft geen rouwrandjes, maar mijn peutertje wel. Ik vind het ook zó vies lijken, maar ben te lui om de boel elke dag weer schoon te maken.
Wat die poep betreft: F edde heeft dat ook een tijdje gehad, van die groene, beetje slijmerige poep. Ik heb me er niet zo druk om gemaakt, bij bv zijn toch heel veel kleuren/substanties normaal? F edde leek er niet meer last van te hebben dan wanneer het wel 'standaard' bv-poep is, dus ik geloof het allemaal wel.

Wat die poep betreft: F edde heeft dat ook een tijdje gehad, van die groene, beetje slijmerige poep. Ik heb me er niet zo druk om gemaakt, bij bv zijn toch heel veel kleuren/substanties normaal? F edde leek er niet meer last van te hebben dan wanneer het wel 'standaard' bv-poep is, dus ik geloof het allemaal wel.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
- Gandhi -
Groeit hij wel goed? Volgens mij hoort de poep nu echt niet meer groen te zijn en kán het betekenen dat hij te weinig binnen krijgt. Als jij veel melk hebt dus te veel voormelk en te weinig van de voedzamere melk.
Dat was tenminste bij Emma zo in de kraamtijd, maar die groeide dus ook niet goed en werd suf.
Dat was tenminste bij Emma zo in de kraamtijd, maar die groeide dus ook niet goed en werd suf.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
1,5 kilo in 6 weken tijd kun je niet te weinig groeien noemen
hij is al over de 6 kilo
dus hij groeit megahard juist. in de eerste paar weken kreeg hij wel teveel kwam ik achter. ik legde hem steeds aan als ie huilde.. maar waarschijnlijk kreeg hij daar juist nog meer krampjes van.
nu zitten we gelukkig in een beter ritme en is hij rustiger. niet suf hoor!
ik maak me ook niet druk om die poep, maar toch zou ik het graag anders zien.
wanneer begint dat eigenlijk dat ze zo een week niet hoeven te poepen? ik weet nog wel dat chris maar eens in de 10-14 dagen poepte, maar geen idee hoe oud hij toen was.

dus hij groeit megahard juist. in de eerste paar weken kreeg hij wel teveel kwam ik achter. ik legde hem steeds aan als ie huilde.. maar waarschijnlijk kreeg hij daar juist nog meer krampjes van.
nu zitten we gelukkig in een beter ritme en is hij rustiger. niet suf hoor!
ik maak me ook niet druk om die poep, maar toch zou ik het graag anders zien.
wanneer begint dat eigenlijk dat ze zo een week niet hoeven te poepen? ik weet nog wel dat chris maar eens in de 10-14 dagen poepte, maar geen idee hoe oud hij toen was.
F edde heeft dat ook een tijdje gehad, dat ie maar 1x per week poepte, maar hoe oud ie toen was? Vanaf een maand of 2 of zo?Chantal schreef:wanneer begint dat eigenlijk dat ze zo een week niet hoeven te poepen? ik weet nog wel dat chris maar eens in de 10-14 dagen poepte, maar geen idee hoe oud hij toen was.
Hij is nu natuurlijk ook 'alweer' 5 maanden!!

Hij had toen wel meer last van z'n darmpjes dan nu (nu poept ie 1x per dag).
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
- Gandhi -
- Gandhi -
ik heb nog nooit gehad dat ze niet poepte elke dag 
Verder heb ik niks zinnig te zeggen.. nageltjes met tandenborstel schoonmaken? zo'n zachte variant?

Verder heb ik niks zinnig te zeggen.. nageltjes met tandenborstel schoonmaken? zo'n zachte variant?
Ik heb pas op mn werk weer een bijscholing gehad. Moet ff goed nadenken. Maar dacht een week of 7. Als ik er aan denk kijk ik er morgen even naar. Maar mn hoofd is momenteel een vergiet dus hoop dat ik het niet vergeet.Chantal schreef: wanneer begint dat eigenlijk dat ze zo een week niet hoeven te poepen? ik weet nog wel dat chris maar eens in de 10-14 dagen poepte, maar geen idee hoe oud hij toen was.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
hier ook enorm waterige poep... weet eigenlijk niet eens dat het wat dikker hoort te zijn... ?
En die nageltjes, mag je die nu al knippen? Dat wist ik ook niet, hier lange nageltjes dus ik zal eens gaan knippen.
EN dat ze vies zijn.. ja dan moet je hem ook niet in de tuin laten werken chantal
En die nageltjes, mag je die nu al knippen? Dat wist ik ook niet, hier lange nageltjes dus ik zal eens gaan knippen.
EN dat ze vies zijn.. ja dan moet je hem ook niet in de tuin laten werken chantal

Ik zie ook wel dat bij een verkoudheid de poep wat groen en slijmerig is. Kan dat misschien nog meespelen? Op zich hoef je je er niet druk om te maken, als de groei en dergelijk wel goed is. En die klinkt goed in mijn oren!
Mijn kleintje had ook al snel van de rouwrandjes. Ik houd de nageltjes kort en na het knippen zet ik haar een poosje in bad te weken. Zijn ze zo weer schoon! Maar of dat onder de douche ook lukt?
Mijn kleintje had ook al snel van de rouwrandjes. Ik houd de nageltjes kort en na het knippen zet ik haar een poosje in bad te weken. Zijn ze zo weer schoon! Maar of dat onder de douche ook lukt?
dat vijlen van die nageltjes vind ik niks.. duurt me veel te lang! goed kijken of er geen velletje of ander vingertje tussen het knippertje zit en hoppa, nageltje korter. is al lastig genoeg vind ik! af en toe heeft hij wel een snottebelletje, maar meestal komt dat omdat er melk door zijn neus is gelopen.
in bad wil mark niet, raar kind... dan gaat ie huilen! vandaar dat we hem meenemen onder de douche. we hebben een plastic krukje waar we op kunnen zitten. dan kan ie gewoon op schoot. want staand baby wassen doe ik niet hoor! veel te eng dat ie uit mijn armen glibberd.
in bad wil mark niet, raar kind... dan gaat ie huilen! vandaar dat we hem meenemen onder de douche. we hebben een plastic krukje waar we op kunnen zitten. dan kan ie gewoon op schoot. want staand baby wassen doe ik niet hoor! veel te eng dat ie uit mijn armen glibberd.
En een tummy tub? Belle was daar gek op (maar vond een badje ook niet vervelend trouwens)
Mamalon
tummy heb ik bij de andere kinderen wel geprobeerd, maar vond ik zelf niks.
zijn grote kinderen en het voelde gewoon niet lekker. kinderen vonden het zelf ook niks trouwens.
dus daar begin ik al niet meer aan
zou niet weten waar ie is trouwens!
zijn grote kinderen en het voelde gewoon niet lekker. kinderen vonden het zelf ook niks trouwens.
dus daar begin ik al niet meer aan