nee, wil niet, mag niet

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

nee, wil niet, mag niet

Bericht door Ves »

Het begon met overal nee tegen zeggen (of nee schreeuwen), het werd "ik wil niet ..." in allerlei toonaarden (rustig met een uitgestreken gezicht nee schuddend of keihard "ik wíííl níét ..." schreeuwend en alles er tussen in). Nu heeft hij iets nieuws. "Mag niet eten", "mag niet slapen", "mag niet schone luier" :roll: Hij snapt hem nog niet helemaal, maar ik moet stiemkem wel een beetje lachen om zijn geexperimenteer met grenzen (nu nog wel... de eerste keer "ik wil niet" klonk ook nog grappig, maar na een paar keer was dat ook wel over :? ).
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door SuzanneV »

Bij ons was het een paar weken lang: "Dat wil ik niet hebben!" Klinkt belachelijk uit de mond van een peuter. :D
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door Miep »

Ah, de nee-fase. Die is hier ook bekend. Hij zegt de laatste dagen: ik wil helemaal níks. Dat klinkt ook heel grappig maar is af en toe heel vermoeiend.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
mama van b en c

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door mama van b en c »

Hier lijkt hij ook een beetje begonnen te zijn maar C. is natuurlijk nog niet zo taalvaardig. Hij zegt:"neeeeeeh" keihard en met een boze kop. En ik zeg :"jawel". En dat trekt zijn koppie bij en zegt hij poeslief: "ja" met zo'n lief stemmetje. hahaha :lol:
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door Ineke »

De bekende nee-fase. Die is hier ook bekend.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door Ves »

Ineke schreef:De bekende nee-fase. Die is hier ook bekend.
Ja, heerst hier ook al een tijdje hoor, maar de laatste tijd begint hij te varieren op het thema :? :lol:
mijadja

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door mijadja »

owjawor, zó bekend hier..met alle buien van dien. En mijn vast antwoord; 'nee, ik sanp dat je dat niet wilt, maar we doen het toch'..zó vermoeiend!!
wennetje

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door wennetje »

Nee fase vind/vond ik ontzettend grappig, het is zo duidelijk een eigen mensje aan het worden. Willen zich losmaken en hebben je tegelijkertijd zo hard nodig. Maar ik vroeg me ook wel af of er geen andere manier was dan de hele tijd 'nee' uitlokken. Blijkbaar stelde ik veel gesloten vragen. Ik ben daarom veel meer in keuzes gaan vragen en soms is de keuze: of je komt nu zelf of mama pakt je op dus veel keuze is het niet maar het alsmaar 'nee' hield eigenlijk heel snel op. Het is ook wel grappig, heb nu ook veel dubbele exemplaren van zaken. Wil je drinken in deze of deze beker, wil je tanden poetsen met deze of deze borstel, etc. Keuzes binnen grenzen dus want er moet wat gedronken worden en er moet tanden gepoetst worden.
En hier is de truc bijvoorbeeld:
ik: zal ik je naar bed brengen?
J: nee
ik: dat is goed hoor, maar over 5 minuutjes zet ik de TV uit en breng ik je naar boven
Gegarandeerd dat binnen 1 minuut de TV door hem uit is gezet en hij naar boven loopt, compleet met het gevoel dat hij hier mooi toch even de controle had en niet ik ;-)

Grenzen zoekt hij zeker nog op hoor, de fase is niet voorbij maar hij verloopt op deze manier geregeld een stuk soepeler.
Vermanen

Re: nee, wil niet, mag niet

Bericht door Vermanen »

Iets met ik ben 2 en ik zeg nee en ik ben 3 en ik zeg ik wil nie....
tissunfase 8)
Plaats reactie